Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 16:48 

Hardtraxx Veteran

JeroenB93 schreef:
makrooy schreef:
Zijn er zoveel besmettingen te herleiden naar horeca dan? Je zou denken dat restaurants en terrassen die zich goed aan regels houden dat dat meevalt. Maar dat meeste besmettingen thuis plaats vinden. Ben wel benieuwd naar hoe zij dit afwegen.

Mijn theorie: zoon Jan gaat met z'n vrienden wat drinken, raakt besmet in horeca. Gaat naar huis en steekt onbewust pap, mam en zus aan.
Zo vinden de meeste besmettingen wel thuis plaats ja.
Of is dit te kortzichtig gedacht van me?

Klinkt aannemelijk, ik heb er geen cijfers van. Ik kan me wel voorstellen dat je in de horeca de "bron" minder snel kan tracken dan dat je dat alleen met thuisgasten hebt en dat je daarom een beter zicht hebt op verspreiding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 17:19 

Hardtraxx Elite

Khadber schreef:
zeke schreef:
Citaat:
Ik hoop van harte dat er een mondkapplicht komt voor supermarkten etc,

Waarom hoop je dat?

Omdat dit in het buitenland ook veel gebeurt en die 15 minuten in een winkel een ding ophebben totaal geen moeite is, maar mogelijk besmettingen kan voorkomen. In heel Europa zijn mondkapjes al ingeburgerd en veel gedragen, behalve in Nederland waar toevallig de besmettingen veel meer oplopen.

Wat zou jij liever zien om het stijgende aantal besmettingen in te dammen? Dat het momenteel nog steeds stijgt, meer mensen naar het ziekenhuis, IC etcetera lijkt me duidelijk, dus maatregelen zullen nodig zijn.

Kun je mij eens uitleggen dan hoe volgens jou een besmetting van de 1 op de andere persoon plaats vind in een winkel en hoe een mondkapje dat gaat voorkomen?

Ik zou liever zien dat ze weer op een zelfde manier gaan testen als in maart/april. Dus veel minder maar wel beter.
Puur kijkend naar IC en ziekenhuis opnames is er nog steeds geen sprake van een 2e golf.
Alle maatregelen en paniekzaaierij wordt nog steeds gebaseerd op de positieve testuitslagen. En dat daar van alles mee aan de hand is, is inmiddels wel duidelijk.

Sowieso ook volstrekt onbegrijpelijk dat er na 7 maanden nog steeds wordt beweerd dat het virus alleen oploopt omdat mensen zich niet aan de maatregelen houden. Dus Aboutaleb heeft zich ook niet aan de regels gehouden..? En in verzorgingstehuizen worden ook nog steeds volop de regels overtreden?
Of zal het virus zich dan toch voornamelijk op een andere manier verspreiden..

JeroenB93 schreef:
Heb bij genoeg restaurants van de zomer gezien dat de 1,5 meter niet gewaardborgd wordt, dus ik snap de sluiting daarvan ook wel. Ruimte voor het geven van een nieuwe kans is er niet, want het is al alarmfase 1 zoals we op de landkaart kunnen zien.

Welke landkaart bedoel je precies?
Want die ene die donkerblauw kleurt met positieve uitslagen heb ik nog wel wat vraagtekens bij..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 17:34 

Hardtraxx Addict

zeke schreef:
JeroenB93 schreef:
Heb bij genoeg restaurants van de zomer gezien dat de 1,5 meter niet gewaardborgd wordt, dus ik snap de sluiting daarvan ook wel. Ruimte voor het geven van een nieuwe kans is er niet, want het is al alarmfase 1 zoals we op de landkaart kunnen zien.

Want die ene die donkerblauw kleurt met positieve uitslagen heb ik nog wel wat vraagtekens bij..

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

Even beetje naar beneden scrollen
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 17:58 

Hardtraxx Elite

JeroenB93 schreef:
zeke schreef:
JeroenB93 schreef:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

Even beetje naar beneden scrollen

Daar gebruiken ze dezelfde methode als op het dashboard.

Van elke gemeente wordt het aantal Covid-19 meldingen (patiënten worden ze zelfs al genoemd..?) uitgerekend per 100.000 inwoners. En aan de hand van de legenda bepaalt dat het kleurtje op de kaart.
Maar de meeste gemeentes in Nederland hebben helemaal geen 100.000 inwoners, dat zijn er maar 32 met meer dan 100.000 inwoners. Tegenover 323 gemeentes met minder dan 100.000 inwoners.
Als je met de muis over de kaart beweegt wordt weliswaar het daadwerkelijke aantal personen er bij vermeld, maar het kleurtje op de kaart wordt gebaseerd op 100.000. En dus krijgt gemeente Landsmeer (11.488 inwoners) de donkerste kleur op de kaart bij 43 Covid-19 meldingen (374,2 per 100.000)

En dit doen ze ook voor de ziekenhuis opnames.

Als dit een normale manier is om het in kaart te brengen, dan prima, ik zal het wel weer niet snappen. Maar naar mijn mening wordt het er niet overzichtelijker op, en geeft het een geheel vertekend beeld van de werkelijke situatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 18:14 

Kraak... Piep...

Het zijn relatieve berekeningen. Niet heel raar.

Als er 80 personen besmet zijn in een gemeente met 20,000 mensen is dat een hoger percentage dan wanneer er 80 personen besmet zijn in een gemeente met 100,000 mensen. Daarom heb je teruggerekend een hoger aantal per 100,000.

Imo kunnen ze ook per gemeente gewoon beter neerzetten wat het actuele percentage van de bevolking is dat besmet is. Maar je kan gewoon zien hoeveel personen per gemeente besmet zijn en zelf een beetje nadenken lijkt me?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 18:26 

Hardtraxx Veteran

Als je het zou berekenen per 10.000 inwoners, dan nog zul je dezelfde kleurverschillen zien op de kaart (als je de schaalverdeling evenredig mee verandert uiteraard).
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 19:22 

Hardtraxx Veteran

zeke schreef:
[
Ik zou liever zien dat ze weer op een zelfde manier gaan testen als in maart/april. Dus veel minder maar wel beter.
Puur kijkend naar IC en ziekenhuis opnames is er nog steeds geen sprake van een 2e golf.
Alle maatregelen en paniekzaaierij wordt nog steeds gebaseerd op de positieve testuitslagen. En dat daar van alles mee aan de hand is, is inmiddels wel duidelijk.

Sowieso ook volstrekt onbegrijpelijk dat er na 7 maanden nog steeds wordt beweerd dat het virus alleen oploopt omdat mensen zich niet aan de maatregelen houden. Dus Aboutaleb heeft zich ook niet aan de regels gehouden..? En in verzorgingstehuizen worden ook nog steeds volop de regels overtreden?
Of zal het virus zich dan toch voornamelijk op een andere manier verspreiden....

Ik heb het gevoel dat het niet uitmaakt wat de situatie is en wat de regering doet, jij gaat er toch altijd gestrekt been in. We zijn van 30 naar 250 corona patiënte op IC gegaan. We zijn van een aantal honder per dag naar 6000 positieve besmettingen per dag gemaakt (niet relevant of het om besmettelijke mensen gaat of niet, het gaat om de groei). Maar nee we zijn nog niet in een tweede golf. Straks zullen er 1000 patiënten op de IC liggen en zul je vast beweren dat er nog niks aan de hand is.

Daarbij komt is je vergelijking met aboutaleb ook gewoon weer dwars zitten. Niemand van het rivm of regering beweert dat als je je aan de regels houdt dat je niet besmet raakt. Het gaat om besmettingen verlagen, niet helemaal stoppen. Je kijkt daarbij naar de gehele bevolking en niet naar individuen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 19:33 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
zeke schreef:
[

Of zal het virus zich dan toch voornamelijk op een andere manier verspreiden....

Ik heb het gevoel dat het niet uitmaakt wat de situatie is en wat de regering doet, jij gaat er toch altijd gestrekt been in. We zijn van 30 naar 250 corona patiënte op IC gegaan. We zijn van een aantal honder per dag naar 6000 positieve besmettingen per dag gemaakt (niet relevant of het om besmettelijke mensen gaat of niet, het gaat om de groei). Maar nee we zijn nog niet in een tweede golf. Straks zullen er 1000 patiënten op de IC liggen en zul je vast beweren dat er nog niks aan de hand is.

Daarbij komt is je vergelijking met aboutaleb ook gewoon weer dwars zitten. Niemand van het rivm of regering beweert dat als je je aan de regels houdt dat je besmet raakt. Het gaat om besmettingen verlagen, niet helemaal stoppen. Je kijkt daarbij naar de gehele bevolking en niet naar individuen.

Mooi toch ook wel dat die 9/10 van die anti corona schreeuwerds nu door de mand vallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 19:57 

Hardtraxx Veteran

zeke schreef:

Als er bij jou thuis een klein brandje uitbreekt wacht jij dan ook tot het hele pand in de fik staat voordat je de brandweer belt?

zeke schreef:
Als dit een normale manier is om het in kaart te brengen, dan prima, ik zal het wel weer niet snappen. Maar naar mijn mening wordt het er niet overzichtelijker op, en geeft het een geheel vertekend beeld van de werkelijke situatie.

Ja, concentraties zijn vooral vanuit een beleidsperspectief logischer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 20:52 

Hardtraxx Veteran

https://www.rivm.nl/nieuws/aantal-en-aandeel-van-positieve-tests-stijgt#:~:text=Setting%20van%20besmetting,verpleeghuizen%20besmet%20is%20geraakt%20toeneemt

Afbeelding

Kan er iemand data vinden van nog meer weken?
Ik verder alleen van 4 mei t/m 11 augustus, en 11 t/m 18 augustus. Ben benieuwd naar recentere data.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 21:26 

Hardtraxx Addict

^ https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 1159_0.pdf

Op pagina 24.

Ook te bezoeken via: https://www.rivm.nl/documenten/wekelijk ... -nederland
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 23:00 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:

Ohja daar keek ik een paar maanden terug wekelijks, thx!

Slechts 1.8% afgelopen week, en zelfs lager dan het gemiddelde sinds 6 juli. Vind dan alle horeca sluiten nogal overdreven. En nee ik ontken niet dat er een tweede golf is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 23:28 

Hardtraxx Elite

Of je het wel of niet eens bent met de nieuwe maatregelen, het wordt voor veel mensen einde verhaal in de HoReCa. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2020 09:07 

Hardtraxx Addict

zeke schreef:
Maar de meeste gemeentes in Nederland hebben helemaal geen 100.000 inwoners, dat zijn er maar 32 met meer dan 100.000 inwoners.

Fake News, zeg het ze zeke!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2020 09:27 

Hardtraxx Veteran

zeke schreef:

Kun je mij eens uitleggen dan hoe volgens jou een besmetting van de 1 op de andere persoon plaats vind in een winkel en hoe een mondkapje dat gaat voorkomen?

Of zal het virus zich dan toch voornamelijk op een andere manier verspreiden..

Heel simpel: iemand met een mondkapje op hoest of ademt minder druppels de vrije lucht in, dus is er minder kans op besmetting. Blijkbaar gaan nog 2 op de 10 mensen met een positieve test nog naar buiten (wat ik totaal niet kan begrijpen) en er zijn nog mensen die asymptomatisch zijn, maar wel het virus kunnen verspreiden. Daarom is het dus niet vanzelfsprekend dat iedereen die je tegen komt het niet heeft.
Hugo de Jonge zei de persconferentie hiervoor dat ongeveer 1 op de 170 mensen corona heeft, dat is de laatste twee weken alleen maar meer geworden.
edit: ik hoor nu op de radio momenteel geschat 1 op 100 mensen in Nederland Corona heeft.

Hoezo zou je terug willen naar een testbeleid waarop je als burger niet kan checken of je corona hebt en waarbij je minder zicht hebt op het virus? Dat snap ik oprecht niet. Minder testen betekent stomweg minder overzicht en mensen die zich minder verantwoordelijk gedragen, waardoor verspreiding alleen maar meer wordt. Zeker nadat je nu zelf zegt dat het virus zich mogelijk ook anders kan verspreiden snap ik niet dat je minder zou willen testen, dat spreekt elkaar toch tegen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2020 09:35 

Hardtraxx Addict

Delt-A schreef:
Sarabande schreef:

Ohja daar keek ik een paar maanden terug wekelijks, thx!

Slechts 1.8% afgelopen week, en zelfs lager dan het gemiddelde sinds 6 juli. Vind dan alle horeca sluiten nogal overdreven. En nee ik ontken niet dat er een tweede golf is.

Denk dat het benoemen van ‘maar’ 1,8% een vertekend beeld geeft. Je kan beter zeggen dat het op nr 6 staat. De dingen daarboven worden ook al behoorlijk gekort: thuiswerken tenzij, beperkt thuisbezoek, beperkt ouderenbezoek. En gezien mijn eerdere situatie over een besmetting vanuit de horeca meenemen naar huis, snap ik heel goed dat de horeca dicht gaat. Extreem vervelend voor de ondernemers natuurlijk, maar wel begrijpelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2020 09:44 

Delt-A schreef:
. En nee ik ontken niet dat er een tweede golf is.

bruur, je mag geen kritiek hebben zonder ultra-vaccin driehoek gekkie te zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2020 10:05 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
zeke schreef:

Hoezo zou je terug willen naar een testbeleid waarop je als burger niet kan checken of je corona hebt en waarbij je minder zicht hebt op het virus? Dat snap ik oprecht niet. Minder testen betekent stomweg minder overzicht en mensen die zich minder verantwoordelijk gedragen, waardoor verspreiding alleen maar meer wordt. Zeker nadat je nu zelf zegt dat het virus zich mogelijk ook anders kan verspreiden snap ik niet dat je minder zou willen testen, dat spreekt elkaar toch tegen?

Nou inderdaad. We moeten juist zoveel mogelijk testen. Hoe beter je het virus in kaart kunt brengen, hoe beter je maatregelen kunt nemen. Kijk maar naar landen waar veel getest wordt, zoals Duitsland en Zuid-Korea.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2020 11:14 

Hardtraxx Elite

Norther66 schreef:
Als je het zou berekenen per 10.000 inwoners, dan nog zul je dezelfde kleurverschillen zien op de kaart (als je de schaalverdeling evenredig mee verandert uiteraard).

Dus dan ook niet per 10.000
Gewoon het werkelijke aantal. Of het percentage ten opzichte van het daadwerkelijke aantal inwoners. Dat is wat je wil weten. Ik snap anders echt het nut niet om zo'n kaart in te kleuren met zulke grote verschillen.

Citaat:
jij gaat er toch altijd gestrekt been in.

Maar dat komt ergens vandaan he. En dat is begonnen toen de NOS nog steeds elke dag de nieuwe dagcijfers presenteerden. Terwijl als je daar dieper op in ging de cijfers zich verspreiden over een langere periode. Feitelijk zeiden ze niks verkeerd, want het waren inderdaad de nieuwe cijfers, maar de juiste interpretatie van die cijfers ontbrak.
En zo breid zich dat uit naar niet willen erkennen van aerosolen verspreiding
- problematiek van de pcr-test
- reproductiegetal met een waarde van 18 dagen geleden en sinds half juni gebaseerd op positieve meldingen
- verboden behandeling met HCQ + zink)(kwakzalverij zei Hugo)
- kleurkaarten van NL met wisselende legenda's (die vervolgens wel in presentaties van Van Dissel naast elkaar worden gelegd ter vergelijking)
- besmetting via oppervlaktes
- onjuiste/trage data van het RIVM
- het geschatte aantal besmettelijke dat niet klopt
- positieve uitslagen worden patiënten genoemd
- de lage IFR (dus niet de 3% die eerst werd beweerd)
- Rapport over Maassluis.
- De open brief van artsen en gezondheids deskundigen
En vast nog wel meer vraagtekens waar ik nu niet op kom.

Citaat:
Mooi toch ook wel dat die 9/10 van die anti corona schreeuwerds nu door de mand vallen.

Hoezo door de mand vallen.
Het oplopen van 'besmettingen' in de herfst is afgelopen zomer al voorspeld als ze bij RIVM/OMT niet willlen bijdraaien hoe een virus zich verspreid. Daarbij is het volstrekt normaal dat er verkoudheid virussen verspreid worden in de herfst. En waar dus nu ook positief op getest wordt.

Citaat:
Als er bij jou thuis een klein brandje uitbreekt wacht jij dan ook tot het hele pand in de fik staat voordat je de brandweer belt?

Nee dan pak ik de brandblusser.
Wat ik in ieder geval niet doe is de rest van NL een verbod opleggen op het gebruik van vuur, gasfornuis en openhaard binnenshuis op basis van een klein brandje.

Citaat:
Heel simpel: iemand met een mondkapje op hoest of ademt minder druppels de vrije lucht in, dus is er minder kans op besmetting.

Dan moet je ten eerste wel een juist mondkapje gebruiken die volledig afsluit.
Maar hoe komen die druppels dan bij iemand anders terecht bij geen mondkap gebruik? Als we elkaar na zoveel maanden nog steeds in het gezicht hoesten, ja dan snap ik dat het wat toevoegt en dat er besmetting plaatsvind. Maar dat gebeurt niet. Mensen die elkaar alleen passeren besmetten elkaar niet. En druppels de vrije lucht in... hoe werkt dat dan.. want aerosolen zijn zo klein dat ze dwars door een mondkapje heen gaan en anders wel langs de zijkanten. Die moeten vervolgens weer in voldoende mate ingeademd worden om er ziek van te raken. Grote druppels vallen op de grond.

Citaat:
ik hoor nu op de radio momenteel geschat 1 op 100 mensen in Nederland Corona heeft.

Daar heeft Maurice weer een mooi blog over geschreven

Citaat:

Citaat:
Nou inderdaad. We moeten juist zoveel mogelijk testen. Hoe beter je het virus in kaart kunt brengen, hoe beter je maatregelen kunt nemen. Kijk maar naar landen waar veel getest wordt, zoals Duitsland en Zuid-Korea.

Maar het is een falend testbeleid
Waar Wybren van Haga maar weer eens kamervragen over gesteld heeft.

Zorg dan dat het op orde is. Het enige wat nu in kaart wordt gebracht zijn positieve uitslagen.
Iemand heeft verkoudheidsklachten > laat zich testen > positief > 10 dagen Quarantaine en klaar.
+1 op de cijferlijst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2020 11:31 

Hardtraxx Veteran

zeke schreef:
Zorg dan dat het op orde is. Het enige wat nu in kaart wordt gebracht zijn positieve uitslagen.
Iemand heeft verkoudheidsklachten > laat zich testen > positief > 10 dagen Quarantaine en klaar.
+1 op de cijferlijst.

Wat wil je nog meer in kaart brengen dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2020 11:34 

Hardtraxx Elite

Waarom willen we dat uberhaupt in kaart brengen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2020 11:45 

Hardtraxx Veteran

Aantal zaken:
zeke schreef:
Citaat:
jij gaat er toch altijd gestrekt been in.

Maar dat komt ergens vandaan he. En dat is begonnen toen de NOS nog steeds elke dag de nieuwe dagcijfers presenteerden. Terwijl als je daar dieper op in ging de cijfers zich verspreiden over een langere periode. Feitelijk zeiden ze niks verkeerd, want het waren inderdaad de nieuwe cijfers, maar de juiste interpretatie van die cijfers ontbrak.
En zo breid zich dat uit naar niet willen erkennen van aerosolen verspreiding
- problematiek van de pcr-test
- reproductiegetal met een waarde van 18 dagen geleden en sinds half juni gebaseerd op positieve meldingen
- verboden behandeling met HCQ + zink)(kwakzalverij zei Hugo)
- kleurkaarten van NL met wisselende legenda's (die vervolgens wel in presentaties van Van Dissel naast elkaar worden gelegd ter vergelijking)
- besmetting via oppervlaktes
- onjuiste/trage data van het RIVM
- het geschatte aantal besmettelijke dat niet klopt
- positieve uitslagen worden patiënten genoemd
- de lage IFR (dus niet de 3% die eerst werd beweerd)
- Rapport over Maassluis.
- De open brief van artsen en gezondheids deskundigen
En vast nog wel meer vraagtekens waar ik nu niet op kom.

Wat is de problematiek met de PCR test? Dat er soms valse positieven zijn? Dit is een paar paginas geleden ook besproken, bleek zeer minimaal te zijn. Bovendien: er is nog steeds geen betere test beschikbaar, anders was deze wel gebruikt.

Verschillende kleurkaarten waren automatisch door GIS gemaakt, maar kan licht verschillen inderdaad, maar zou niet een "totaal falend beleid" zijn, maar het simpelweg meer inzichtelijk maken van kaarten.

En die hele hype om Hydroxychloroquine (of hoe je dat ook spelt) zo vreemd. Die "huisarts" is een alternatief genezer. Er is inderdaad een studie geweest die geen verschil aantoonde. Deze is integetrokken, en er is nu een nieuwe studie uit: https://nypost.com/2020/10/01/hydroxych ... -19-study/. Ik snap niet waarom er zo'n hype is over een medicijn waar mensen persé mee geholpen willen worden omdat het in de media is geweest. Laat medisch experts daar over beslissen en politiek die "onderzoeken wil naar het gebruik van specifieke medicijnen" daar niet over beslissen.

Verder: je ziet dat middelbare scholen etc de ventilatie op orde moeten krijgen, dus zeggen dat er totaal geen aandacht voor is vind ik twijfelachtig. Daarnaast helpt een mondkapje een beetje tegen verspreiding van dat, maar daar ben je dan weer tegen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2020 11:49 

Hardtraxx Addict

@zeke

Je wil toch weten waar potentiële brandhaarden zitten? Testen en isoleren. Dat werkt in landen waar het nu onder controle is het beste. Je linkt naar een LinkedIn bericht waar ze alles op het aantal gedraaide cycli gooien. Maar is het überhaupt bekend hoeveel cycli ze gemiddeld in NL draaien? Ik heb dit een tijdje geleden proberen uit te vogelen maar kon daar niks over vinden. Mensen kunnen sowieso gewoon maar wat roepen. Het Nederlandse testbeleid is sowieso een debacle, maar de oplossing ligt niet in minder testen (wat jij aandraagt), maar in meer en beter testen.

Inmiddels kunnen we het stijgende aantal besmettingen echt niet meer gooien op teveel vals-positieven. Met bijna 45.000 per week met een foutmarge van 30% is dat alsnog 30.000 nieuwe cases in een week tijd.

Maar goed. Grootste probleem is sowieso dat mensen ondanks klachten toch op pad gaan. Of nog steeds ongegeneerd hun neus gaan snuiten of hoesten in het openbaar. Laatst in een restaurant ook weer een vrouw die het tafeltje naast ons lekker haar neus gaat zitten snuiten. Wat snap je niet aan “blijf thuis bij klachten”? Bedoel, met zulke mongolen in het land kan je ook niet veel anders dan de teugels aantrekken, want blijkbaar zijn mensen zelf te dom om te bedenken dat ze niet op pad moeten gaan met een verkoudheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2020 11:50 

Hardtraxx Veteran

zeke schreef:
Norther66 schreef:

Dus dan ook niet per 10.000
Gewoon het werkelijke aantal. Of het percentage ten opzichte van het daadwerkelijke aantal inwoners. Dat is wat je wil weten. Ik snap anders echt het nut niet om zo'n kaart in te kleuren met zulke grote verschillen.

Ok, dan deel alles door 1000, dan heb je het percentage. 374,2 per 100.000 inwoners is dan 0,3742% van het aantal inwoners. Ook dan heb je nog steeds dezelfde verhoudingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2020 12:03 

Kraak... Piep...

Het is alsof je tegen een muur praat soms, je kan het brengen hoe het is maar ze moeten toch met de meest vergezochte logica gelijk krijgen. Je kan beter gewoon zeggen dat hij gelijk heeft en verder gaan met je dag.
Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic