Norther66 schreef:
Als je het zou berekenen per 10.000 inwoners, dan nog zul je dezelfde kleurverschillen zien op de kaart (als je de schaalverdeling evenredig mee verandert uiteraard).
Dus dan ook niet per 10.000
Gewoon het werkelijke aantal. Of het percentage ten opzichte van het daadwerkelijke aantal inwoners. Dat is wat je wil weten. Ik snap anders echt het nut niet om zo'n kaart in te kleuren met zulke grote verschillen.
Citaat:
jij gaat er toch altijd gestrekt been in.
Maar dat komt ergens vandaan he. En dat is begonnen toen de NOS nog steeds elke dag de nieuwe dagcijfers presenteerden. Terwijl als je daar dieper op in ging de cijfers zich verspreiden over een langere periode. Feitelijk zeiden ze niks verkeerd, want het waren inderdaad de nieuwe cijfers, maar de juiste interpretatie van die cijfers ontbrak.
En zo breid zich dat uit naar niet willen erkennen van aerosolen verspreiding
- problematiek van de pcr-test
- reproductiegetal met een waarde van 18 dagen geleden en sinds half juni gebaseerd op positieve meldingen
-
verboden behandeling met HCQ + zink)
(kwakzalverij zei Hugo)- kleurkaarten van NL met wisselende legenda's (die vervolgens wel in presentaties van Van Dissel naast elkaar worden gelegd ter vergelijking)
- besmetting via oppervlaktes
- onjuiste/trage data van het RIVM
- het geschatte aantal besmettelijke dat niet klopt
- positieve uitslagen worden patiënten genoemd
- de lage IFR (dus niet de 3% die eerst werd beweerd)
-
Rapport over Maassluis.-
De open brief van artsen en gezondheids deskundigen En vast nog wel meer vraagtekens waar ik nu niet op kom.
Citaat:
Mooi toch ook wel dat die 9/10 van die anti corona schreeuwerds nu door de mand vallen.
Hoezo door de mand vallen.
Het oplopen van 'besmettingen' in de herfst is afgelopen zomer al voorspeld als ze bij RIVM/OMT niet willlen bijdraaien hoe een virus zich verspreid. Daarbij is het volstrekt normaal dat er verkoudheid virussen verspreid worden in de herfst. En waar dus nu ook positief op getest wordt.
Citaat:
Als er bij jou thuis een klein brandje uitbreekt wacht jij dan ook tot het hele pand in de fik staat voordat je de brandweer belt?
Nee dan pak ik de brandblusser.
Wat ik in ieder geval niet doe is de rest van NL een verbod opleggen op het gebruik van vuur, gasfornuis en openhaard binnenshuis op basis van een klein brandje.
Citaat:
Heel simpel: iemand met een mondkapje op hoest of ademt minder druppels de vrije lucht in, dus is er minder kans op besmetting.
Dan moet je ten eerste wel een juist mondkapje gebruiken die volledig afsluit.
Maar hoe komen die druppels dan bij iemand anders terecht bij geen mondkap gebruik? Als we elkaar na zoveel maanden nog steeds in het gezicht hoesten, ja dan snap ik dat het wat toevoegt en dat er besmetting plaatsvind. Maar dat gebeurt niet. Mensen die elkaar alleen passeren besmetten elkaar niet. En druppels de vrije lucht in... hoe werkt dat dan.. want aerosolen zijn zo klein dat ze dwars door een mondkapje heen gaan en anders wel langs de zijkanten. Die moeten vervolgens weer in voldoende mate ingeademd worden om er ziek van te raken. Grote druppels vallen op de grond.
Citaat:
ik hoor nu op de radio momenteel geschat 1 op 100 mensen in Nederland Corona heeft.
Daar heeft Maurice weer een mooi blog over
geschrevenCitaat:
Hoezo zou je terug willen naar een testbeleid waarop je als burger niet kan checken of je corona hebt en waarbij je minder zicht hebt op het virus? Dat snap ik oprecht niet. Minder testen betekent stomweg minder overzicht en mensen die zich minder verantwoordelijk gedragen, waardoor verspreiding alleen maar meer wordt. Zeker nadat je nu zelf zegt dat het virus zich mogelijk ook anders kan verspreiden snap ik niet dat je minder zou willen testen, dat spreekt elkaar toch tegen?
Citaat:
Nou inderdaad. We moeten juist zoveel mogelijk testen. Hoe beter je het virus in kaart kunt brengen, hoe beter je maatregelen kunt nemen. Kijk maar naar landen waar veel getest wordt, zoals Duitsland en Zuid-Korea.
Maar het is een falend testbeleidWaar Wybren van Haga maar weer eens kamervragen over gesteld heeft.Zorg dan dat het op orde is. Het enige wat nu in kaart wordt gebracht zijn positieve uitslagen.
Iemand heeft verkoudheidsklachten > laat zich testen > positief > 10 dagen Quarantaine en klaar.
+1 op de cijferlijst.