Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2020 16:31 

Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
Brainweavers schreef:
Daarnaast zeggen de cijfers (zelfs die knakker op bij Jinek met zijn grafieken laatst) dat er vrijwel niemand onder de 50 sterft hieraan

Ik zou alleen wel verder kijken dan enkel de kans op overlijden, die kans is inderdaad laag voor deze groep. Maar de kans op restschade in de organen, die nog maanden voor last kunnen zorgen (en mogelijk zelfs nooit meer helemaal weggaan), mag zeker ook niet onderschat worden. Ook voor iemand in de 30 of 40. Ook voor mensen die slechts milde symptomen hadden en thuis konden uitzieken. Exacte cijfers hierover zijn er echter nog niet, voor zover ik kan vinden ten minste.

Inderdaad, het sterftecijfer van cororna mag dan wel 'meevallen' en het treft misschien alleen 50 +ers maar wat vaak vergeten wordt is dat na een (milde) ziekteperiode je nooit meer de oude wordt.

https://www.ad.nl/binnenland/duizenden- ... ~a5c20d2b/

Ik las onlangs ergens nog een artikel dat 80% van de besmette mensen klachten houdt na de ziekteperiode, maar ik kan dat artikel zo gauw niet terug vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2020 17:32 

Hardtraxxer

ULTIMO schreef:
Ik las onlangs ergens nog een artikel dat 80% van de besmette mensen klachten houdt na de ziekteperiode, maar ik kan dat artikel zo gauw niet terug vinden.

Bedoel je misschien deze?

https://www.ad.nl/binnenland/na-halfjaar-maar-5-procent-coronapatienten-klachtenvrij-ellende-duurt-voort~adea0e7a/

Wel logisch dat ze aan zo een hoog percentage komen trouwens :P

Citaat:
Juist mensen mét klachten zijn opgeroepen om zich te melden
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2020 17:33 

Hardtraxxer

Ik hoor ' als de juiste groepen beschermd worden' steeds als argument tegen maatregelen die voor het hele land gelden. Dan vraag ik me vaak af, hoe wil je die groepen dan precies beschermen?

Complete isolatie voor alle risicogroepen? Dan moeten zij zelf buitenproportioneel veel vrijheid inleveren zodat een andere groep juist meer kan. Dan moet je ook bezoek en contact met niet-riscogroepen volledig uit kunnen sluiten, dus niet meer op bezoek bij je opa en oma of famillielid in het verzorgingstehuis.

Met deze landelijke maatregelen leveren we allemaal een klein beetje in voor het grotere geheel, in plaats van 1 bepaalde groep volledig af moeten sluiten van de rest van de maatschappij.

Met de cijfers van de afgelopen dagen ben ik ook bang dat we nieuwe maatregelen krijgen, niet leuk maar wel nodig. Ik denk dat we gedag kunnen zeggen tegen de evenementen die er nu wel zijn, ook dingen als de sportschool en niet essentiele contactberoepen zie ik wel weer tijdelijk sluiten. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2020 17:36 

Hardtraxx Veteran

Brainweavers schreef:
ULTIMO schreef:

Bedoel je misschien deze?

https://www.ad.nl/binnenland/na-halfjaar-maar-5-procent-coronapatienten-klachtenvrij-ellende-duurt-voort~adea0e7a/

Wel logisch dat ze aan zo een hoog percentage komen trouwens :P

Citaat:
Juist mensen mét klachten zijn opgeroepen om zich te melden

Dat is 'm inderdaad. Geen idee hoe ik dan bij 80% kom.

Maargoed, als je dus klachten hebt is de kans dus 95% dat je nog lang met klachten blijft zitten. Behoorlijk heftig vind ik.

edit: of ik lees de laatste quote even verkeerd. Hoe dan ook, het is niet zomaar een griep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 11:02 

Hardtraxx Veteran

Volgens de hoofdeconoom van ABN AMRO is maatregelen nemen tegen het virus beter voor de economie dan niks of te weinig doen.

https://twitter.com/Nieuwsuur/status/13 ... 6910169091
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 13:28 

Hardtraxx Addict

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/Documenten/routekaart_coronamaatregelen_1310.pdf

Dus, wat vinden we ervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 13:32 

Hardtraxx Veteran

Mij kan het voor het grootste gedeelte allemaal niet zo bommen, behalve dan dat ik wel gewoon wil kunnen sporten (survivalrun training, met wat gegoochel kan dat wel onder individuele training vallen denk ik).
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 13:47 

Hardtraxx Elite

Ik snap nog steeds de uitzondering voor gebedshuizen niet. Erg leuk die vrijheid van godsdienst, maar je geloof belijden kan ook prima thuis. Gelijke monniken, gelijke kappen (haha pun) :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 13:57 

Hardtraxx Veteran

Ik ben benieuwd hoeveel effect de 'uitgelekte' maatregelen gaan hebben. Volgens mij wordt de verspreiding op met name middelbare scholen zwaar onderschat. Zolang er op dat gebied nauwelijks of geen maatregelen genomen worden, verwacht ik niet dat het tij snel keert. Maar goed, we zullen zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 14:09 

Hardtraxx Addict

Zygoma schreef:
Ik snap nog steeds de uitzondering voor gebedshuizen niet. Erg leuk die vrijheid van godsdienst, maar je geloof belijden kan ook prima thuis. Gelijke monniken, gelijke kappen (haha pun) :list:

Geldt daar die max. 30 niet ook straks? Het is me allemaal nog niet zo duidelijk. Vind het ook vreemd. Vrijheid van godsdienst betekent toch ook vooral dat je niet gediscrimineerd mag worden om je geloof? En niet dat je een voorkeursbehandeling krijgt? Je geloof belijden kan inderdaad ook thuis, met een online dienst, lijkt me zo.

Meanwhile komt de WHO terug van de lockdown-aanpak:

“ The World Health Organisation has backflipped on its original COVID-19 stance after calling for world leaders to stop locking down their countries and economies.
Dr. David Nabarro from the WHO appealed to world leaders yesterday, telling them to stop “using lockdowns as your primary control method” of the coronavirus.

He also claimed that the only thing lockdowns achieved was poverty – with no mention of the potential lives saved.”

https://amp.news.com.au/world/coronavir ... 7731c3da74
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 15:05 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
He also claimed that the only thing lockdowns achieved was poverty – with no mention of the potential lives saved.”

patrickjeb schreef:
Volgens de hoofdeconoom van ABN AMRO is maatregelen nemen tegen het virus beter voor de economie dan niks of te weinig doen.

Hoe zit het nou?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 15:14 

Hardtraxx Addict

Delt-A schreef:
Sarabande schreef:

patrickjeb schreef:

Hoe zit het nou?

Lol. Ze laten in dat filmpje een grafiek zien waarin je kan zien dat in Groningen (weinig besmettingen in maart) 50% minder pintransacties waren na de lockdown en in Amsterdam (veel besmettingen in maart) 60% en willen dan beweren dat het niet een lockdown is die slecht is voor de economie maar het feit dat een stad meer cases heeft en mensen daarom minder de straat op gaan vanwege angst.

Ik ben geen econoom verder, maar dit gaat toch alle logica voorbij. Ze weten het mooi te draaien. Verder ook geen belangenverstrengeling natuurlijk, daar de ABN nog steeds een staatsbank is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 15:43 

Hardtraxx Veteran

Blijkbaar krijgen we drank prohibitie na 20:00
https://nos.nl/l/2352082
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 15:47 

Hardtraxx Addict

Ja, want je kan natuurlijk niet om 18 uur je bier kopen en dat dan in de avond opdrinken. Wat een grap.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 15:58 

Hardtraxx Veteran

Vooral Utrecht was een paar weken geleden in het nieuws, omdat er dikke rijen stonden bij de nachtwinkels en supermarkten die na 22:00 nog open waren. Allemaal in de rij om nog alcohol te kopen, op het moment dat de horeca moest sluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 16:11 

Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
Vooral Utrecht was een paar weken geleden in het nieuws, omdat er dikke rijen stonden bij de nachtwinkels en supermarkten die na 22:00 nog open waren. Allemaal in de rij om nog alcohol te kopen, op het moment dat de horeca moest sluiten.

Ja, maar dat is omdat de horeca om 10u dicht ging. Als er na 8u geen alcohol meer verkocht wordt, gaan mensen logischerwijs daarvoor hun drank halen. Hiermee tackle je het probleem nou niet bepaald.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 16:14 

Hardtraxx Veteran

Zonde dat de horeca het weer te verduren krijgt. Ik snap heel goed dat cafés/kroegen niet open kunnen nu. Daar gaat het om alcohol nuttigen, lol maken, schreeuwen, dansen, gek doen. Maar een gemiddeld restaurant kan zich netjes aan de corona voorschriften houden volgens mij. Ik kan me niet voorstellen dat daar veel besmettingen uit voort komen. Wat mij betreft mag je echt wel onderscheid maken in wat voor horeca tent het betreft.
Nu alles weer 3 weken dicht doen gaat heel slecht uitpakken voor veel restaurants waar dat misschien niet had gehoeven.

Geen alcohol meer kunnen kopen savonds, ook bij supermarkten, snap ik wel. Vooral in de grote steden. Daarmee ontmoedig je gewoon dat vooral jeugd drank gaat inslaan op het laatste moment om nog even thuis met een groepje samen te komen. En ja je voorkomt het niet voor 100% maar als de helft hiermee al ontmoedigt wordt om het te doen is het al winst.

Dat wij als amateur voetballers even een tijdje niet meer mogen voetballen snap ik ook wel. Het voelde ook echt wel een beetje gek aan voor mij om tegen een club uit een gemeente uit de buurt te moeten voetballen. Ja het spelletje zelf is niet zo gevaarlijk. Maar dit hebben ze onderzocht bij de profs. Bij de amateurs, vooral in de kelderklasse, sta je regelmatig even met je tegenstander te bespreken hoe slecht de scheids wel niet is. En je hebt alles er nog omheen. Met z'n allen in de auto, kleedkamer, op het sportcomplex rond lopen.

Het is heel kut, maar we moeten er weer doorheen met z'n allen. Hopelijk kunnen we uiteindelijk in december wel de feestdagen met familie doorbrengen.

En laat de horeca goed geholpen worden wat voor manier dan ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 16:20 

Hardtraxx Veteran

In Belgie zijn kroegen e.d. dicht maar restaurants nog open toch?
Ik dacht gelezen te hebben dat een van de Europese landen dit van plan was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 16:21 

Hardtraxx Veteran

Zijn er zoveel besmettingen te herleiden naar horeca dan? Je zou denken dat restaurants en terrassen die zich goed aan regels houden dat dat meevalt. Maar dat meeste besmettingen thuis plaats vinden. Ben wel benieuwd naar hoe zij dit afwegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 16:23 

Hardtraxx Veteran

Uberhout schreef:
Norther66 schreef:

Ja, maar dat is omdat de horeca om 10u dicht ging. Als er na 8u geen alcohol meer verkocht wordt, gaan mensen logischerwijs daarvoor hun drank halen. Hiermee tackle je het probleem nou niet bepaald.

Maar het geeft mijns inziens toch aan dat er veel mensen op dat moment nog spontaan besloten meer bier nodig te hebben. Door de verkoop ervan al redelijk vroeg op de avond te stoppen, voorkom je op zn minst wel een klein deel van die spontaniteit. Niet iedereen zal bij voorbaat genoeg in huis hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 16:26 

Hardtraxx Addict

Parvuz schreef:
Zonde dat de horeca het weer te verduren krijgt. Ik snap heel goed dat cafés/kroegen niet open kunnen nu. Daar gaat het om alcohol nuttigen, lol maken, schreeuwen, dansen, gek doen. Maar een gemiddeld restaurant kan zich netjes aan de corona voorschriften houden volgens mij. Ik kan me niet voorstellen dat daar veel besmettingen uit voort komen. Wat mij betreft mag je echt wel onderscheid maken in wat voor horeca tent het betreft.
Nu alles weer 3 weken dicht doen gaat heel slecht uitpakken voor veel restaurants waar dat misschien niet had gehoeven.

Heb bij genoeg restaurants van de zomer gezien dat de 1,5 meter niet gewaardborgd wordt, dus ik snap de sluiting daarvan ook wel. Ruimte voor het geven van een nieuwe kans is er niet, want het is al alarmfase 1 zoals we op de landkaart kunnen zien.

Citaat:
Dat wij als amateur voetballers even een tijdje niet meer mogen voetballen snap ik ook wel. Het voelde ook echt wel een beetje gek aan voor mij om tegen een club uit een gemeente uit de buurt te moeten voetballen. Ja het spelletje zelf is niet zo gevaarlijk. Maar dit hebben ze onderzocht bij de profs. Bij de amateurs, vooral in de kelderklasse, sta je regelmatig even met je tegenstander te bespreken hoe slecht de scheids wel niet is. En je hebt alles er nog omheen. Met z'n allen in de auto, kleedkamer, op het sportcomplex rond lopen.

Ik vind het ook jammer idd, maar snap het volledig. Ik vond het ook maar niks om met m'n teamgenoten in een kleedkamer om te kleden, ookal deden we het in 2 of 3 shifts. Dan maar lekker in m'n kloffie van huis naar het veld, en weer terug. Toch je tegenstander met de hand even overeind helpen, elkaar kort dekken bij een corner. Het was eigenlijk al teveel van het goede denk ik. Even doorheen bijten en hopelijk kunnen we straks gewoon zorgeloos weer ballen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 16:28 

Hardtraxx Addict

makrooy schreef:
Zijn er zoveel besmettingen te herleiden naar horeca dan? Je zou denken dat restaurants en terrassen die zich goed aan regels houden dat dat meevalt. Maar dat meeste besmettingen thuis plaats vinden. Ben wel benieuwd naar hoe zij dit afwegen.

Mijn theorie: zoon Jan gaat met z'n vrienden wat drinken, raakt besmet in horeca. Gaat naar huis en steekt onbewust pap, mam en zus aan.
Zo vinden de meeste besmettingen wel thuis plaats ja.
Of is dit te kortzichtig gedacht van me?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 16:35 

Hardtraxx Veteran

Het gaat niet eens echt zo heel vaak mis in de horeca (voor zover de bron te herleiden valt), maar als het wel misgaat, dan heb je vaak gelijk een relatief grote cluster van directe en indirecte besmettingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 16:43 

Hardtraxxer

JeroenB93 schreef:
Gaat naar huis en steekt onbewust pap, mam en zus aan.

Volgens mij heeft zoon Jan een ongezonde relatie met zijn familie :P

Norther66 schreef:
Niet iedereen zal bij voorbaat genoeg in huis hebben.

Dus je zit met een groepje op zaterdagavond bij iemand thuis en je hebt geen drank meer in huis.. Ja dan is de enige optie met zijn allen naar bed gaan en slapen natuurlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2020 16:45 

Hardtraxx Veteran

De echte drinkers hebben natuurlijk gewoon op tijd genoeg in huis :cool:
Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic