Parvuz schreef:
Zonde dat de horeca het weer te verduren krijgt. Ik snap heel goed dat cafés/kroegen niet open kunnen nu. Daar gaat het om alcohol nuttigen, lol maken, schreeuwen, dansen, gek doen. Maar een gemiddeld restaurant kan zich netjes aan de corona voorschriften houden volgens mij. Ik kan me niet voorstellen dat daar veel besmettingen uit voort komen. Wat mij betreft mag je echt wel onderscheid maken in wat voor horeca tent het betreft.
Nu alles weer 3 weken dicht doen gaat heel slecht uitpakken voor veel restaurants waar dat misschien niet had gehoeven.
Heb bij genoeg restaurants van de zomer gezien dat de 1,5 meter niet gewaardborgd wordt, dus ik snap de sluiting daarvan ook wel. Ruimte voor het geven van een nieuwe kans is er niet, want het is al alarmfase 1 zoals we op de landkaart kunnen zien.
Citaat:
Dat wij als amateur voetballers even een tijdje niet meer mogen voetballen snap ik ook wel. Het voelde ook echt wel een beetje gek aan voor mij om tegen een club uit een gemeente uit de buurt te moeten voetballen. Ja het spelletje zelf is niet zo gevaarlijk. Maar dit hebben ze onderzocht bij de profs. Bij de amateurs, vooral in de kelderklasse, sta je regelmatig even met je tegenstander te bespreken hoe slecht de scheids wel niet is. En je hebt alles er nog omheen. Met z'n allen in de auto, kleedkamer, op het sportcomplex rond lopen.
Ik vind het ook jammer idd, maar snap het volledig. Ik vond het ook maar niks om met m'n teamgenoten in een kleedkamer om te kleden, ookal deden we het in 2 of 3 shifts. Dan maar lekker in m'n kloffie van huis naar het veld, en weer terug. Toch je tegenstander met de hand even overeind helpen, elkaar kort dekken bij een corner. Het was eigenlijk al teveel van het goede denk ik. Even doorheen bijten en hopelijk kunnen we straks gewoon zorgeloos weer ballen.