Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 08:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
ULTIMO schreef:
Bewijs dan idd eerst maar of al die besmette mensen bij dat feest aanwezig waren.


Hoe kunnen ze allemaal bij dat feest aanwezig zijn geweest. Als er een persoon besmet is dan kan hij niet alle overige 200 mensen oid aansteken in die korte tijd. Correct me if i'm wrong hoor.

Als dit het geval is en er wat aanwezige mensen besmet waren en die weer anderen hebben besmet, is het gros van de grafiek waarschijnlijk besmettingen die na dat feest zijn gebeurd door de mensen die op het feest zaten. Mede door het achterlaten van gegevens kan je tegenwoordig dat wat beter traceren. Het gaat er niet om dat al die besmettingen op dat feest waren, maar dat dat feest er voor heeft gezorgd dat er een aantal mensen besmet zijn geraakt die vervolgens buiten dat feest om weer anderen hebben besmet, als dit zo blijkt n.a.v. de gegevens natuurlijk.

Kan me herinneren dat ze bijvoorbeeld in een Zuid Korea bij zo'n locatie van een besmetting echt binnen no time de mensen worden opgezocht, geinformeerd en in quarantaine (gewoon in huis) worden geplaatst. Ze krijgen dan gewoon hulp van anderen met boodschappen en zo. Mede daarom is dat virus daar ook zo snel in de kiem gesmoord (al sinds het voorjaar).


Brabants Dagblad schrijft dat van alle besmettingen in Tilburg en omgeving maar 2 man op dat feest aanwezig zijn geweest, al is het natuurlijk maar de vraag of iedereen eerlijk is geweest bij het bron/contactonderzoek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 11:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tsja of een onverantwoorde studenten actie ofzo. Heb gisteren vernomen dat in een studentenhuis 13 mensen waren besmet. Dan gaat het hard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 13:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Trump is vet gezond, man.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 13:28 
 
Hardtraxx Veteran

Alm1ghty schreef:
Trump is vet gezond, man.


Hij lijkt op mij als ik veel pep op heb op een festival xd spichtig-blazen-strakke kaken
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 13:31 
 

die zit nog vol met allerlei medicijnen. word leuk voor hem als die uitgewerkt zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 14:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kijk dat kleurverschil tussen z'n gezicht en z'n hand.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vroeger hadden we hier nog een topic voor een vrouwelijke DJ, die exact hetzelfde heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 15:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen idee waar je het over hebt. Post eens een foto.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 15:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Kijk dat kleurverschil tussen z'n gezicht en z'n hand.
Afbeelding


Had er over gehoord maar deze foto nog niet gezien, holy sit :x

https://en.wikipedia.org/wiki/Cyanosis
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 16:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nouja anyway, flink wat mensen die zich beter voelde om daarna weer keihard getroffen te worden door de ziekte met vaak overlijden tot gevolg. Het past bij het ziektebeeld.

Ik verwacht dat het voor Trump neerkomt op geleende tijd. Hij heeft blijkbaar tegen het advies van medici er alles aan gedaan om zsm het ziekenhuis uit te kunnen en zo sterk te lijken voor zijn fans.

De tijd zal het leren. Ik denk dat het het beste is als hij nog gewoon overeind blijft want anders wordt het wel echt een puinhoop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 16:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Benieuwd naar zn status aan het eind van de week/weekend. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 18:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Toch mooi dat de natuur een virus maakt om haar grootste bedreigingen mee op te lossen. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 19:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Toch mooi dat de natuur een virus maakt om haar grootste bedreigingen mee op te lossen. :whistle:


Zoals? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 20:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Toch mooi dat de natuur een virus maakt om haar grootste bedreigingen mee op te lossen. :whistle:


Jammer dat hier ook een heleboel onschuldige mensen mee te maken krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 20:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Was een grapje hè jongens, rustig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 20:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Sarabande schreef:
Toch mooi dat de natuur een virus maakt om haar grootste bedreigingen mee op te lossen. :whistle:


Zoals? :/

Trump? Die zich terug heeft getrokken uit het klimaatakkoord, weer gas/olie wint/gaat winnen uit natuurreservaten ipv te investeren in duurzame bronnen van energie, ontkent dat klimaatverandering door de mens komt (en mogelijk uiteindelijk catastrofaal gaat zijn) terwijl er in de wetenschap al consensus over is dat de aarde opwarmt door toedoen van de mens.

But then again: *sarcasme* (+ hij is (nog) niet dood)
Zal het de volgende keer er maar bij zetten :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 20:52 
 
Hardtraxx Veteran

'consensus' lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 21:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
'consensus' lol

:huh:

https://climate.nasa.gov/scientific-consensus

Is inmiddels gewoon zo hoor. Maar goed, er zijn ook nog mensen die geloven dat de aarde plat is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 22:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vind het een beetje kort door de bocht om Trump nu bijna verantwoordelijk te stellen voor klimaatverandering. Dat klimaatakkoord staat gewoon te ver van zijn programma. Ik ben zeker ook niet blij met de keuze voor fossiel waar innovatie alternatieven biedt voor de toekomst. Er zijn nog een hoop andere landen die het geld laten primeren.

Maar vind het niet al te fatsoenlijk om de man in kwestie het levenseinde toe te wensen. Wat in alle waarschijnlijkheid niet door covid19 zal gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 22:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Ik vind het een beetje kort door de bocht om Trump nu bijna verantwoordelijk te stellen voor klimaatverandering.

Dat doe ik toch ook niet?

simon10pont schreef:
Maar vind het niet al te fatsoenlijk om de man in kwestie het levenseinde toe te wensen.

1) dat doe ik niet.
2)
Sarabande schreef:
Was een grapje hè jongens, rustig.

Jezus. Lezen is moeilijk hè.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 22:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

dubbel
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2020 23:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Beetje duiding in je bericht had misinterpretatie dan kunnen voorkomen. Niet flauw doen en terugkrabbelen als je een stoere grap maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2020 00:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jezus Simon ben je door een azijnfabriek heengefietst of zo :lol:

Spobbertiet schreef:
'consensus' lol


Dit vind ik ook nog steeds geweldig, is letterlijk uitgebreid in het nieuws geweest over hoe er een breed consensus is dat ook is bewezen. Dat er een paar mensen het nog ontkennen betekent niet dat er geen consensus is.. plus het gros dat ontkent dat het zo is doet het voor eigengewin (bedrijven en mensen die afhankelijk zijn van de vervuilende industrie). Niet de eerste keer dat dat laatste zo is, zoek de situatie omtrent lood en loodvergiftiging maar eens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2020 00:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Jezus Simon ben je door een azijnfabriek heengefietst of zo :lol:

Spobbertiet schreef:
'consensus' lol


Dit vind ik ook nog steeds geweldig, is letterlijk uitgebreid in het nieuws geweest over hoe er een breed consensus is dat ook is bewezen. Dat er een paar mensen het nog ontkennen betekent niet dat er geen consensus is.. plus het gros dat ontkent dat het zo is doet het voor eigengewin (bedrijven en mensen die afhankelijk zijn van de vervuilende industrie). Niet de eerste keer dat dat laatste zo is, zoek de situatie omtrent lood en loodvergiftiging maar eens op.


Ik heb de laatste anderhalf jaar zoveel gletsjers bezocht. Op IJsland velen (via een excursie geologie), in de Alpen (Aletsch, de ingepakte Rhône, Turtmann) en in de Himalaya diverse (Annapurna circuit gelopen).

Ze verdwijnen als sneeuw voor de zon (pun intended).

2 weken voor deze video ben ik nog over deze gletsjer geklommen toen ik de Bishorn beklom. Je ziet hem hier bezwijken onder de hitte. Dat gebeurt wel vaker, alleen groeien deze gletsjers in de winter niet echt meer aan.



Consensus? Ja. Maar bepaalde partijen zaaien graag twijfel. Dat kennen we uit de tabaksindustrie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2020 08:02 
 
Hardtraxx Veteran

Ten eerste: ik zie dat er problemen zijn in de wereld m.b.t. vervuiling en CO2 uitstoot e.d.. Ik gooi ook nooit plastic op straat of in de zee, doe m'n lichten uit, etc.. Dat gezegd hebbende, ik eet nog wel vlees, rij een vervuilende auto., ga met het vliegtuig Ik ben een beetje klaar met al het gezeik (inclusief hypocrici), overdreven reacties en nutteloze maatregelen die het met zich meebrengt.

Als je dit leest mbt het consensus lijkt het ook overdreven: https://www.wsj.com/articles/SB10001424 ... 2813553136
(en nee dit is niet het enige artikel, met een goede google search is 97% van de resultaten zo (see what i did there))

Dat gezegd hebbende: nee, ik ben geen complot-theorist, klimaatgekkie, welk ander label er bestaat als je ergens nuance aan geeft. Ik zie, ook in dat artikel erboven, dat er veel onderzoek is waarin blijkt dat er iets moet gebeuren. Ik geloof meer in het efficiënt en effectief aanpakken van oplossingen, ipv hoe het nu gaat; uit haast en emotie.

En die discussie over het smelten van het ijs: niemand ontkent klimaatverandering

het ook mooi om een discussie aan te wekken met een opmerking als "'consensus' lol". :P
Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic