Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:50 
 
Hardtraxx Veteran

Artiesten en evenementen branches daargelaten, waarom heeft niemand het over de psychologische gevolgen van dit allemaal (door zowel het thuis zitten als de economische schade).

Ik merk in m'n omgeving (waar iedereen een baan heeft dus volgens sommige 'niet mogen zeuren) dat het toch echt parten begint te spelen. Ik mag ook niet naar de universiteit en de muren beginnen toch steeds dichterbjj te komen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rik zit ook precies in de leeftijdscategorie waar je deze houding van verwacht. Net 20 zomers jong waarvan één afgesnoept door Corona. Had voor zijn gevoel de wereld voor zich en wilde scoren met zijn muziek.

Begrijpelijk, maar maakt wat ie zegt ook wel wat naïef (en biased) overkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 17:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
waarom heeft niemand het over de psychologische gevolgen van dit allemaal (door zowel het thuis zitten als de economische schade).


Zijn wel een aantal zelfmoordpogingen geweest in mijn directe sociale omgeving sinds het begin van de crisis. 2 personen zijn daarin succesvol geweest. Lopen ook nog genoeg risicogevallen rond.

De vraag is of deze gevallen direct te maken hebben met corona. Was het anders ook gebeurd? Dat is natuurlijk moeilijk te filteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 17:14 
 
Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
Rik zit ook precies in de leeftijdscategorie waar je deze houding van verwacht. Net 20 zomers jong waarvan één afgesnoept door Corona. Had voor zijn gevoel de wereld voor zich en wilde scoren met zijn muziek.

Begrijpelijk, maar maakt wat ie zegt ook wel wat naïef (en biased) overkomen.


Dit zou kunnen kloppen
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 17:15 
 
Hardtraxx Veteran

Dat is wel heftig, sterkte

Of het aan corona ligt, daar zou meer onderzoek naar moeten zijn. Heb wel al het een en ander gelezen over meer depressie en dat de psychologen overuren draaien. Dus ja, ik zou zeggen van wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 17:24 
 
Hardtraxx Veteran

Spobbertiet schreef:
Dat is wel heftig, sterkte

Of het aan corona ligt, daar zou meer onderzoek naar moeten zijn. Heb wel al het een en ander gelezen over meer depressie en dat de psychologen overuren draaien. Dus ja, ik zou zeggen van wel.


Veel mensen zijn ontslagen, hebben totaal geen perspectief, zitten binnen, komen nergens, sociale contacten zijn beperkt, hebben geen uitlaatklep meer.

jA MAaR zO SlECht HeBbeNNN wE Het TocH NIet *insert allerlei dingen die erger zijn*

Het lijkt me een gevolg van deze crisis, en dat kon je eigenlijk ook wel zien aankomen. Zelfs als dat vaccin er is, zijn we er echt nog lang niet. Het is niet dat alles weer lang leven de lol wordt zodra we een spuitje kunnen halen, dit gaan we nog wel even voelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 17:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Rik zit ook precies in de leeftijdscategorie waar je deze houding van verwacht. Net 20 zomers jong waarvan één afgesnoept door Corona. Had voor zijn gevoel de wereld voor zich en wilde scoren met zijn muziek.

Begrijpelijk, maar maakt wat ie zegt ook wel wat naïef (en biased) overkomen.


Dit zou kunnen kloppen


Ik zie heel veel van dit soort bias op social media in mijn evenementen industrie kennis kring.


Spobbertiet schreef:
Dat is wel heftig, sterkte

Of het aan corona ligt, daar zou meer onderzoek naar moeten zijn. Heb wel al het een en ander gelezen over meer depressie en dat de psychologen overuren draaien. Dus ja, ik zou zeggen van wel.


Had laatst met een kameraad hierover die in die tak van sport zit.

Volgens hem is de mentale zorg in NL flink overbelast. Het wordt te makkelijk op medicijnen gegooid zonder echt te behandelen omdat de instanties het niet aankunnen. Dit was ook al wel voor Corona het geval.

Daarbovenop is er een trend van steeds meer mensen die tegen problemen aanlopen die existentiëel van aard zijn, daar kan de mentale gezondsheidszorg helemaal niets mee.

Typerend voor een maatschappij waarin de basale levensbehoeftes zijn vervuld. Psychologen draaien sws wel overuren vgm. Wachtlijst voor de studentenpsycholoog hier was een paar jaar geleden ongeveer een half jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 17:42 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
.Daarbovenop is er een trend van steeds meer mensen die tegen problemen aanlopen die existentiëel van aard zijn, daar kan de mentale gezondsheidszorg helemaal niets mee.


En wat betekent dit? xd ik ben zelf niet echt een kenner
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 17:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Citaat:
.Daarbovenop is er een trend van steeds meer mensen die tegen problemen aanlopen die existentiëel van aard zijn, daar kan de mentale gezondsheidszorg helemaal niets mee.


En wat betekent dit? xd ik ben zelf niet echt een kenner


https://en.wikipedia.org/wiki/Existential_crisis

Zelf jaren mee gezeten dus wel min of meer een kenner.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 17:54 
 
Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
Spobbertiet schreef:
Dat is wel heftig, sterkte

Of het aan corona ligt, daar zou meer onderzoek naar moeten zijn. Heb wel al het een en ander gelezen over meer depressie en dat de psychologen overuren draaien. Dus ja, ik zou zeggen van wel.


Veel mensen zijn ontslagen, hebben totaal geen perspectief, zitten binnen, komen nergens, sociale contacten zijn beperkt, hebben geen uitlaatklep meer.

jA MAaR zO SlECht HeBbeNNN wE Het TocH NIet *insert allerlei dingen die erger zijn*

Het lijkt me een gevolg van deze crisis, en dat kon je eigenlijk ook wel zien aankomen. Zelfs als dat vaccin er is, zijn we er echt nog lang niet. Het is niet dat alles weer lang leven de lol wordt zodra we een spuitje kunnen halen, dit gaan we nog wel even voelen.


Dit dus. Kan er echt niet tegen, doen er genoeg, zo redeneren. EeN jAaR gEeN fEeStJeS iS toCh NiEt eRg, implicerend dat dat het enige is. :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 18:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ik zou toch eens een IQ test laten doen als je denkt dat een overheid baat heeft bij een verlengde economische en medische crisis.


Daar heb jij geen zaken mee en hoe denk jij dat zo goed te weten. 'De overheid' kan ook wel weer verder met wat meer afhankelijke mensen. Dit is niet het doel maar het kan wel gebruikt worden als middel.

Vind het wel fraai hoe jij steeds weer tekeer gaat tegen de dingen die ik hier schrijf. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 18:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Basshunterzz schreef:
Spobbertiet schreef:
Dat is wel heftig, sterkte

Of het aan corona ligt, daar zou meer onderzoek naar moeten zijn. Heb wel al het een en ander gelezen over meer depressie en dat de psychologen overuren draaien. Dus ja, ik zou zeggen van wel.


Veel mensen zijn ontslagen, hebben totaal geen perspectief, zitten binnen, komen nergens, sociale contacten zijn beperkt, hebben geen uitlaatklep meer.

jA MAaR zO SlECht HeBbeNNN wE Het TocH NIet *insert allerlei dingen die erger zijn*

Het lijkt me een gevolg van deze crisis, en dat kon je eigenlijk ook wel zien aankomen. Zelfs als dat vaccin er is, zijn we er echt nog lang niet. Het is niet dat alles weer lang leven de lol wordt zodra we een spuitje kunnen halen, dit gaan we nog wel even voelen.


Dit dus. Kan er echt niet tegen, doen er genoeg, zo redeneren. EeN jAaR gEeN fEeStJeS iS toCh NiEt eRg, implicerend dat dat het enige is. :sick:


Ben het met je eens maar een groot gros van de 20+ doet wel alsof hun hele leven voorbij is omdat ze een zomertje geen feestjes hebben en er niet bij stil staan dat er vele ergere problemen spelen dan dit. Komt erg egoïstisch over
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 18:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:

Ben het met je eens maar een groot gros van de 20+ doet wel alsof hun hele leven voorbij is omdat ze een zomertje geen feestjes hebben en er niet bij stil staan dat er vele ergere problemen spelen dan dit. Komt erg egoïstisch over


Dit wil ik even weerleggen. De generatie tussen 20 & 30 jarigen heeft het knap lastig (gehad) Hoe vind je een partner als alleenstaande met de beperkte mogelijkheden. Het behoud van loon en werk, wat enorm belangrijk is in die periode van je leven. Dit is gewoon de leeftijd van de waarheid. Ik heb er zelf al vaak aan gedacht, deze kansen krijgen we niet terug en het ziet er voorlopig ook niet naar uit dat het tij van beperking zal keren.

(Ik schrijf dit uit een Belgische context, misschien is dit minder relevant voor Nederlanders.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 18:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die vind je ook ergens anders dan een event en het is niet alsof je 19 jaar lang dit niet kan doen.

Edit: De behoefte is hoog, dat begrijp ik maar een ander hiermee risico laten lopen zodat je van bil kan is wel heftig
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 18:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Die vind je ook ergens anders dan een event en het is niet alsof je 19 jaar lang dit niet kan doen.


In theorie kan het zeker, maar lijkt mij knap lastig op dit moment conform de regels.

Edit: Je zou eens moeten weten, daarbij is mijn persoonlijke doel een leuke vriendin krijgen en niet even snel van bil gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 19:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Paul Elstak is ook lekker bezig. Hij is tegen mondkapjes maar je kunt op zijn webshop wel eentje kopen voor een tientje xd

Maar dan heb je wel een ekte Paul Elstak mondkap jonguh!
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 20:07 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:

Vind het wel fraai hoe jij steeds weer tekeer gaat tegen de dingen die ik hier schrijf. :D


Ik reageerde niet eens op jou, gaat het goed met je? :lol:

En ja, Nura roept dit correct in de zin van Nederlanders, natuurlijk is het lastiger, maar de cijfers geven aan dat er geen enorme stijging in werkloosheid is en dat geen abnormale cijfers zijn qua faillissementen. De meeste bedrijven krijgen oprecht best wat geld van de overheid, genoeg om te kunnen blijven bestaan. Niet genoeg om winst te maken waarschijnlijk maar blijven leven is in dit geval belangrijker dan winst (al zien veel mensen en bedrijven dat liever anders)

Daten kan hier ook gewoon nog steeds als je de zinnen er naar zet, je kan altijd met mensen praten via Tinder e.d., videobellen en als je beiden veilig bent gewoon afspreken. Geen regels tegen, of het verstandig is moet je natuurlijk zelf inschatten, als je beiden niet besmet bent of geen klachten hebt is er niet veel aan de hand.

Je moet ook niet verwachten dat dit allemaal zonder moeite gaat. Onze overheden draaien op een gezonde economie (kapitalisme), ook zij zouden praktisch gezien (zelfs uit eigenwil) baat hebben dat dit ook zo snel mogelijk wordt opgelost. Maar letterlijk iedereen heeft eisen en wil wat van ze terwijl ze geen oneindige materialen en manschappen hebben. Daarnaast werkt ook nog een groep ze actief tegen en beschuldigt ze altijd van slechte bedoelingen. Dit is mede doordat de overheid niet altijd even transparant is. Zie je hoe dit bokst?

Niemand kon dit anticiperen en als een overheid zich er op had voorbereid, wat veel geld had gekost, had je alsnog klachten gekregen van een grote groep omdat ze geld uit geven aan iets wat er (nog) niet is.

Elk normaal mens probeert het zo goed mogelijk te maken en de veiligheid van anderen te garanderen. Ik wil me ook gewoon liever focussen op dit soort mensen ipv tegen een muur van vooroordelen en aannames aanpraten die je toch niet van gedachten kan veranderen en liever tegenwerken waardoor dit alles langer gaat duren.

@Hierboven
:lol:

De heerlijke hypocrisie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 20:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
simon10pont schreef:

Vind het wel fraai hoe jij steeds weer tekeer gaat tegen de dingen die ik hier schrijf. :D


Ik reageerde niet eens op jou, gaat het goed met je? :lol:


Gaat prima, wat lief dat je het vraagt. (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 20:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Artiesten en evenementen branches daargelaten, waarom heeft niemand het over de psychologische gevolgen van dit allemaal (door zowel het thuis zitten als de economische schade).

Ik merk in m'n omgeving (waar iedereen een baan heeft dus volgens sommige 'niet mogen zeuren) dat het toch echt parten begint te spelen. Ik mag ook niet naar de universiteit en de muren beginnen toch steeds dichterbjj te komen :lol:

Ik merk bij mezelf dat ik het ook wat zwaarder heb de afgelopen maanden. Vooral het gemis van een leuk feest speelt een grote rol (en daarnaast een veranderde routine waarin ik een stuk minder te doen heb).

Door het gebrek aan een feestje voel ik zelf een soort van leegte die ik maar moeilijk weet op te vullen. Uiteindelijk heeft dat geresulteerd in 2-3 dagen per week pep gebruik. Gelukkig heb ik het qua hoeveelheid prima onder controle maar ik merk dat er nu toch wat meer verslavingskenmerken in sluipen. Volgende maand gelukkig stage lopen waardoor ik zat te doen heb :). Al gaat dit denk ik wel een zware kluif worden doordat ik afgelopen maanden redelijk a-sociaal geleefd heb

Ik heb nu besloten om me een beetje te gaan verdiepen in mindfulness/psychologie via een boek om zo te proberen of ik wat gelukkiger in het leven kan gaan staan zonder feesten in mijn leven
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 23:17 
 
Hardtraxxer

2-3 per week pep gaan gebruiken omdat je de feestjes zo mist, dan ben je echt niet 100% in je bovenkamer. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 23:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

joostmakaay schreef:
2-3 per week pep gaan gebruiken omdat je de feestjes zo mist, dan ben je echt niet 100% in je bovenkamer. :lol:

Lekker respectvolle reactie!

Daarnaast spelen er ook nog andere factoren natuurlijk zoals totaal geen ritme meer hebben, minder sociale contacten door verhuizing uit een studentenhuis naar meer op mezelf en pep gebruik dat al een aardig stuk langer speelt maar dan in wat mindere mate
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 23:44 
 
Hardtraxxer

joostmakaay schreef:
2-3 per week pep gaan gebruiken omdat je de feestjes zo mist, dan ben je echt niet 100% in je bovenkamer. :lol:


leuk om hierom te lachen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 23:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
joostmakaay schreef:
2-3 per week pep gaan gebruiken omdat je de feestjes zo mist, dan ben je echt niet 100% in je bovenkamer. :lol:


leuk om hierom te lachen?


Ga jij vooral even ergens anders de moraalridder uithangen na je uitspraken van vandaag xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2020 07:37 
 
Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Spobbertiet schreef:
Artiesten en evenementen branches daargelaten, waarom heeft niemand het over de psychologische gevolgen van dit allemaal (door zowel het thuis zitten als de economische schade).

Ik merk in m'n omgeving (waar iedereen een baan heeft dus volgens sommige 'niet mogen zeuren) dat het toch echt parten begint te spelen. Ik mag ook niet naar de universiteit en de muren beginnen toch steeds dichterbjj te komen :lol:

Ik merk bij mezelf dat ik het ook wat zwaarder heb de afgelopen maanden. Vooral het gemis van een leuk feest speelt een grote rol (en daarnaast een veranderde routine waarin ik een stuk minder te doen heb).

Door het gebrek aan een feestje voel ik zelf een soort van leegte die ik maar moeilijk weet op te vullen. Uiteindelijk heeft dat geresulteerd in 2-3 dagen per week pep gebruik. Gelukkig heb ik het qua hoeveelheid prima onder controle maar ik merk dat er nu toch wat meer verslavingskenmerken in sluipen. Volgende maand gelukkig stage lopen waardoor ik zat te doen heb :). Al gaat dit denk ik wel een zware kluif worden doordat ik afgelopen maanden redelijk a-sociaal geleefd heb

Ik heb nu besloten om me een beetje te gaan verdiepen in mindfulness/psychologie via een boek om zo te proberen of ik wat gelukkiger in het leven kan gaan staan zonder feesten in mijn leven


Precies, iedereen vult de leegte (feesten, maar ook andere dingen) en vooral de veranderingen in de natuurlijke routine op hun eigen manier. Dit zie ik hetzelfde als verhuizen naar een ander land en een cultuurshock hebben, je verwacht het niet maar het is psychologisch soms onvermijdelijk. En dat gebeurt/gaat nu op grote schaal gebeuren ben ik bang
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2020 09:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Is helaas wel zo. We hebben nog mazzel dat we hier goede psychologische ondersteuning in het land hebben (via huisarts melden en doorgestuurd worden en het wordt gewoon vergoed). Moet je nagaan als je het systeem in de VS hier had.

Het is nou eenmaal zo dat we allemaal wat moeten inleveren en moeten aanpassen. Daarom is het ook zaak dat iedereen collectief werkt aan dit virus zo snel mogelijk verhelpen zodat het weer terug naar normaal kan. Om de regels heen zuilen en ze ondermijnen gaat niet helpen, meedenken en gesprekken voeren met elkaar wel.
Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic