(Bijna) elke italiaanse topploeg van de voorbije jaren zit in een dip momenteel, juventus misschien nog wel in de kleinste. Hoewel ik het mooi vind dat ploegen zoals napoli en fiorentina nu ook in de top van het klassement staan en niet zoals elk jaar tussen plaatsen 5 en 10 eindigen
Inderdaad, Juventus was flink op dreef maar degradeerde naar de Serie B waardoor alleen Nedved, Buffon, Terezeguet en Del Piero bij het team bleven. Inter werd daarna elke keer kampioen, maar bleven met een oud rotteam achter na het winnen van de champions league. Ze hebben toen ook allee spelers voor een prikkie weggedaan waardoor ze in een dip kwamen. Bij Milan was het zo dat ze alle topspelers verkochten omdat ze in de financiële shit zaten. Het heeft dus allemaal een rede, maar ik ben het er wel mee eens.nielstil wrote:(Bijna) elke italiaanse topploeg van de voorbije jaren zit in een dip momenteel, juventus misschien nog wel in de kleinste. Hoewel ik het mooi vind dat ploegen zoals napoli en fiorentina nu ook in de top van het klassement staan en niet zoals elk jaar tussen plaatsen 5 en 10 eindigen
Aan de andere kant is het ook leuk dat andere ploegen door kunnen groeien (Napoli, Roma, Fiorentina). Inter & Milan hebben nog de naam en die zullen er komende jaren wel boven op komen (zeker Inter door Thorir). De titelstrijd zal wel niet meteen open liggen omdat Juventus atm heel sterk is. Maar de 2e & 3e champions League plaats kan door meerdere ploegen worden ingenomen (Napoli, Roma, Fiore, Inter en eventueel een outsider + Milan). Ik zie het in ieder geval positief in. De Serie A is bezig met een wederopstanding, daar geloof ik in.
EDIT:!!!
Vraagje, kent iemand Spaanse, Engelse of Franse amateurclubs met zo'n soort supporters als hieronder in de filmpjes. Ik weet dat er in Duitsland wel wat van dat soort clubs zijn, maar van Spanje, Frankrijk en Engeland niet.
Salernitana:
View on YouTube
Ancona:
View on YouTube
Sambenedettese:
View on YouTube