(Bijna) elke italiaanse topploeg van de voorbije jaren zit in een dip momenteel, juventus misschien nog wel in de kleinste. Hoewel ik het mooi vind dat ploegen zoals napoli en fiorentina nu ook in de top van het klassement staan en niet zoals elk jaar tussen plaatsen 5 en 10 eindigen
(Bijna) elke italiaanse topploeg van de voorbije jaren zit in een dip momenteel, juventus misschien nog wel in de kleinste. Hoewel ik het mooi vind dat ploegen zoals napoli en fiorentina nu ook in de top van het klassement staan en niet zoals elk jaar tussen plaatsen 5 en 10 eindigen
Inderdaad, Juventus was flink op dreef maar degradeerde naar de Serie B waardoor alleen Nedved, Buffon, Terezeguet en Del Piero bij het team bleven. Inter werd daarna elke keer kampioen, maar bleven met een oud rotteam achter na het winnen van de champions league. Ze hebben toen ook allee spelers voor een prikkie weggedaan waardoor ze in een dip kwamen. Bij Milan was het zo dat ze alle topspelers verkochten omdat ze in de financiële shit zaten. Het heeft dus allemaal een rede, maar ik ben het er wel mee eens.
Aan de andere kant is het ook leuk dat andere ploegen door kunnen groeien (Napoli, Roma, Fiorentina). Inter & Milan hebben nog de naam en die zullen er komende jaren wel boven op komen (zeker Inter door Thorir). De titelstrijd zal wel niet meteen open liggen omdat Juventus atm heel sterk is. Maar de 2e & 3e champions League plaats kan door meerdere ploegen worden ingenomen (Napoli, Roma, Fiore, Inter en eventueel een outsider + Milan). Ik zie het in ieder geval positief in. De Serie A is bezig met een wederopstanding, daar geloof ik in.
EDIT:!!!
Vraagje, kent iemand Spaanse, Engelse of Franse amateurclubs met zo'n soort supporters als hieronder in de filmpjes. Ik weet dat er in Duitsland wel wat van dat soort clubs zijn, maar van Spanje, Frankrijk en Engeland niet.
De hele top 3 in Spanje speelt vanavond. Zou zomaar eens kunnen dat Barça weer over Real en Atletico heen gaan
Zou wel spannend wezen. Ik denk zelf dat ze alle 3 wel winnen en dat het keerpunt komt bij Barca vs Atletico. Dat dan Real er vandoor gaat.
Andromeda schreef:
Als je nog wat wilt weten over dingen, vraag ze maar gewoon Ik laat mij ook niet afschrikken door een stel knapen die alleen de BPL en grote derby's volgen
Zegt de persoon die de Serie A de beste competitie vind :') En ik volg zelf de Liga Adelante, Ligue Un, BPL, FL Championship en Bundesliga en de interessante van Russian PML, Primeira Liga en Super Lig en de Serie A.
Als je nog wat wilt weten over dingen, vraag ze maar gewoon Ik laat mij ook niet afschrikken door een stel knapen die alleen de BPL en grote derby's volgen
Zegt de persoon die de Serie A de beste competitie vind :') En ik volg zelf de Liga Adelante, Ligue Un, BPL, FL Championship en Bundesliga en de interessante van Russian PML, Primeira Liga en Super Lig en de Serie A.
Dat eerste is een aanname van jou. Ik vind de Serie A helemaal niet de beste competitie. In tegendeel zelfs, de BPL is gewoon een klasse hoger en de top in Spanje is nog nooit zo goed geweest. Ik volg de Serie A allen.
Leuk dat je het allemaal volgt, maar dat kan je toch niet allemaal tegelijk volgen? Ik heb al moeite met alleen de Serie A, kijk je dan alleen toppers of ook matches tussen degradatiekandidaten en middenmoters?
Ik vind het wel jammer dat je zulke aannames doet, ik vind de Serie A namelijk helemaal niet de beste competitie.
De hele top 3 in Spanje speelt vanavond. Zou zomaar eens kunnen dat Barça weer over Real en Atletico heen gaan
Zou wel spannend wezen. Ik denk zelf dat ze alle 3 wel winnen en dat het keerpunt komt bij Barca vs Atletico. Dat dan Real er vandoor gaat.
Dat zal dan op de laatste wedstrijd aankomen, want Barça - Atletico is de laatste wedstrijd van het seizoen. Zou gaaf zijn als dit de beslissing in La Liga zou betekenen tussen Barça en Atletico
Dat is wel een echte Season finale. Barca staat iig al 2-0 voor nu.
En @ wout, als je bedoelt alle wedstrijden 90 min volgen, dat doe ik alleen bij de grote, de rest kijk ik gewoon samenvattingen. Anders volg je het idd niet.
Ik volg eigelijk ook een stuk of 10 competities in europa best goed + de ploegen daarbuiten in de champions/europa league. Kan best toch?
Ja, volgen in de zin van samenvattingen kijken enzo.
Ik volg de Serie A op de voet, iedere club en Juventus het best. Gemiddeld kijk ik zo'n 4 a 5 volledige Serie A wedstrijden en af en toe een Serie B wedstrijd (Palermo ofzo). De rest kijk ik samenvattingen van. Ik lees ook de Italiaanse sportkranten en zo volg ik de clubs intern ook een beetje.
Maar het is maar net wat je volgen noemt. Ik kijk namelijk ook wel eens een El Clasico en bijna altijd de BPL samenvattingen. Dat is voor mij niet echt volgen.
Ik kijk gewoon elke wedstrijd van Real Madrid, voor de rest pik ik er gewoon elk weekend één of meerdere mooie affiches uit om te volgen. Daarbij kijk ik dan samenvattingen van engelse, duitse, belgische, nederlandse en spaanse competitie zo goed als altijd. Voor andere competities is http://www.liveuitslagen.nl mijn beste vriend
Real probeer ik ook altijd wel te kijken. Nu inmiddels weer omdat ik Real toch wel redelijk aantrekkelijk voetbal vind spelen. Maar in het Mourinho tijdperk keek ik Real om lekker te kunnen bashen op die kutclub dat het toen was als ze zouden verliezen. Nu hoop ik dat uiteraard ook nog wel, maar dat heeft minder met haatgevoelens te maken dan toen onder Mourinho
Samenvattingen houd me op de hoogte van de competitie, en grote wedstrijden kijk ik. Voor intern spul ga ik wel op een voetbalnieuws site kijken.
Ik hoef echt niet te weten welke wissel van sassuolo nu weer een nieuwe vespa heeft gekocht. Boeit me niks. Ik lees ook bijna alleen dingen die je op het veld terug ziet.
En Real heeft even flink z'n eigen ruiten ingegooid bij Sevilla. Ze hebben nog een kans en dat is dat Barca en Athletico ook steekjes laten vallen. Of dat ze op de laatste wedstrijd gelijk spelen. En ook mooi dat Seedorf en z'n minions ook even een belangrijke, op papier lastige, wedstrijd hebben gepakt. Ze hadden wel mazzel dat er niemand werd afgestuurd. Gele kaarten festijn.
Ik hoef echt niet te weten welke wissel van sassuolo nu weer een nieuwe vespa heeft gekocht. Boeit me niks. Ik lees ook bijna alleen dingen die je op het veld terug ziet.
Dat eerste slaat natuurlijk nergens op. Dat is niet eens nieuws ... Met intern, bedoel ik vooral financiële plannen en investeringen, wisseling van bestuurders, voorzitters en coaches, protesten binnen de club, acties van de fans, transfers, ingaven-uitgaven (bij juve) etc.
Nogmaals, kent iemand amateurclubs met een 'harde' supporters kern buiten Duitsland en Italië om?
Nogmaals, kent iemand amateurclubs met een 'harde' supporters kern buiten Duitsland en Italië om?
Royal Antwerp FC had wel een harde kern (zeker voor een 2e klasser)
Is toch gewoon betaald voetbal ofniet? Maakt niet zo heel veel uit trouwens, wat de tweede league stelt niet zoveel voor. Antwerp is inderdaad een mooie club, de oudste van heel België als ik mij niet vergis. Maar ze gaan binnenkort misschien failliet dat zou echt zonde zijn.
Royal Antwerp FC had wel een harde kern (zeker voor een 2e klasser)
Is toch gewoon betaald voetbal ofniet? Maakt niet zo heel veel uit trouwens, wat de tweede league stelt niet zoveel voor. Antwerp is inderdaad een mooie club, de oudste van heel België als ik mij niet vergis. Maar ze gaan binnenkort misschien failliet dat zou echt zonde zijn.
Thx voor het antwoord.
Oh dacht dat je gewoon "niet de grote bekende clubs" bedoelde :p Echte amateurclubs weet ik zo niet
Totaal niet relevant de bovenste opmerkingen. Moderator, er kan geveegd worden.
Gvd Inter speelt maandag pas. Wat is dat nou.
Dat komt omdat er een midweekse speelronde was en goen.moest Inter als laatste (donderdag). Ze pdoberen.het zo dat iedere ploeg visr dagen rust krijgt. Vandaar dus :p