Citaat:
10 Jaar geleden voelden de spelers de club nog als familie, maar veel italiaanse spelers zijn gewoon club-hoppers geworden. Ik zie bij veel italiaanse clubs half volle tribunes dus de fans zijn niet zo verbonden als dat jij suggereert.
Dat ze liever bij de grote clubs spelen was altijd al zo, maar het is inderdaad wel wat meer geworden de laatste jaren. De Serie A heeft wat dat betreft wel een voordeel en dat is dat veel Italianen graag in eigen land blijven spelen. Die tribunes zijn zo leeg geworden door de verschillende omkoopschandalen (helaas) en omdat de stadio's gewoon te groot zijn. Lazio, Roma, Milan en Inter (en juventus voorheen) speelde allemaal in een stadion waar 80.000 man in konden spelen. Logisch dat ze die niet iedere wedstrijd vol krijgen in deze tijden. Het is wel wat minder geworden daar heb je gelijk in.
Citaat:
Zijn op 1 hand te tellen, ik kom niet verder dan Totti, Buffon, Zanetti en De Rossi
Er zijn nog wel enkele zoals Antonio Di Natale, maar het gros is afgelopen 2/3 jaar gestopt. Ik hoop dat er snel vervangende spelers voor komen wat ik houd van die clubliefde. Florenzi moet de Romeinse eer in ieder geval in stand houden.
Citaat:
Juist dat anti-voetbal is toch niet aantrekkelijk? Je wilt vermaakt worden als kijker, niet het eeuwige defensieve gedoe (behalve Juve)
Ik weet niet waarom, maar ik ben het wel gaan kijken. Ik gaf al aan dat ik het nu beter vind worden met het aanvallende spel. Gelukkig is de Serie A nu een mix met verschillende speelstijlen wat ook voor verassingen kan zorgen. Bedoel je dat allen Juventus offensief speelt? Neem een kijkje bij Roma, Fiorentina, Napoli, Torino, Sampdoria en zo zijn er nog wat middenmoters die lekker spelen. Milan is ook weer uplifting ik hoop dat Seedorf er wat van kan maken.
Citaat:
ik noem dat ook heel overdreven, vooral de aggresieve blik in de ogen van vrijwel alle spelers en de gemene ovetredingen die ze maken zorgt er voor mij voor dat vrijwel geen enkele italiaan sympathie van mij krijgt (Behalve Pelle natuurlijk
Die agressieve blik valt reuze mee, Strootman is nog het ergste

De gemene overtredingen zijn ook flink afgenomen en je kan ze ook zien als professioneel. De spelers zijn overigens wel vaak sympathiek, maar jij hebt de afgelopen jaren je ogen alleen maar op spelers als Materazzi gehad zeker. Waarom is Pelle volgens jou een uitzondering? Ik vind hem juist een onsympathieke Italiaanse voetballer.
Citaat:
Real en Barca zijn samen groter dan de hele Serie A. Real domineert al vanaf 1930 wereldwijd, en Barca heeft dat stokje vanaf 1990 over genomen.
Lol, meen je dit nou serieus? Ten eerste kan je een competitie niet met clubs vergelijken en ten tweede heb je gewoon totaal geen gelijk.
Om maar even wat Europese statistieken erbij te pakken:
Real Madrid: 9x Champions League en Europa League 0x
Barcelona: 4x Champions League en Europa League 0x
AC Milan: 7x Champions League en Europa League 0x
Inter: 3x Champions League en Europa League 3x
Juventus: 2x Champions League en Europa League 3x
Parma: 2x Europa League
Napoli: 1x Europa League
Spanje:
Champions League: 13
Europa League: 0
Italië:
Champions League 12
Europa League 9
Deze vergelijking sloeg sowieso nergens op maar dit heeft het weer eens bewezen dat je geen gelijk hebt. Bovendien zijn de Spaanse prijzen bijna allemaal van de laatste 20 jaar, muv de eerste paar Champions Leagues waar Real Madrid er een flink aantal won. En ga me nu niet wijs maken dat die ene Champions League meer ze beter maakt, want dat is pure onzin. Italië heeft overigens nooit zo'n grote clubs gehad als Barca en Real Madrid, maar een grote club is niet altijd beter/mooier dan een kleinere club.
Citaat:
Misschien dat ik een te grote hekel aan de Serie A heb om een neutrale discussie te voeren hier over, maar sinds het gok-schandaal is de italiaanse competitie toch meer dood dan levend, kijk alleen maar de buitenlandse topspelers die niet meer voor de Serie A kiezen.
Dat is mogelijk, maar waarschijnlijk heb je het afgelopen jaren geen kans meer gegeven. Van mij hoef je het niet te kijken, maar een hekel aan een competetie hebben?