Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 15:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Die kleuren zijn ook onzin xd.

Ik wil een vet spandoek maken voor op mijn kamer, dat snapte je al.

Ik heb als idee om hardstyle logo's erin te verwerken, maar ik heb nog geen idee hoe en wat..

Maar graag hoor ik ideeen van jullie, misschien weten jullie wel iets veel beters :P .

EDIT: Ik zal kijken wanneer ik tijd heb om een schets te maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 16:47 
 

Een poster met logos van allerlei feesten kan wel leuk zijn ja.
Als ik zo naar jouw idee kijk voor de vorm heb ik opsich wel een leuk idee, dat je zegmaar voor elk feest een blok gebruikt, met bovenin het logo, in wit of kleur, en dat over een foto van het feest heen.
Ik zal eens een schetsje maken.

Nadeel heirvan is dus wel dat je hoge resolutie fotos nodig hebt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 17:20 
 

Hier is mijn schets van wat ik bedoel:
je zult dan alleen wel betere foto's moeten zoeken
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 17:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

das wel nice!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 17:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het idee is wel erg vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 23:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nightmarez schreef:
Ik wil een groot spandoek laten maken ( van pvc materiaal waarschijnlijk ) voor op mijn kamer..
( heb een lege muur van 4 bij 3 ).
Nu vroeg ik aan ze wat de resolutie zou moeten zijn van mijn ontwerp want ik wil iets hardstyle gerelateerd maken..
( misschien met logo's van feesten en dergelijke )..
Maar toen begonnen ze over vectors en DPI en shit, en nu snap ik er niks meer van..

Kan iemand hier me helpen? :)
Wat heb ik nodig om een goed genoeg plaatje te maken etc etc. :D


Om het simpel te zeggen. Maak een bestand aan in illustrator met het juiste formaat, met een afloop eromheen. DPI en CMYK kleuren is iets wat illustrator zelf wel kan uitrenderen. Enige waar je op moet letten is dat je ongeveer, laten we zeggen tot ongeveer 400% moet kunnen inzoomen in illustrator en dat dan je geimporteerde afbeeldingen allemaal nog scherp zijn. Dan heb je gegarandeerd straks ook goede kwaliteit op je poster ;) Als je het uiteindelijk naar de drukker stuurt gewoon alles meeleveren, plaatjes, lettertypes enzo.

KSwoosh schreef:
je moet dus NIET de "vectoren" van Photoshop gebruiken.


Maakt niks uit. Het is onzin om te zeggen dat je die niet moet gebruiken. Photoshop is inmiddels zeer ver gegroeid als het om vector designs gaat. Je kunt sommige dingen naar mijn mening vaak beter maken met photoshop als met illustrator, puur wegens gebruiksvriendelijkheid. Moet je alleen je materiaal van photoshop naar illustrator goed importeren of uitrenderen en opletten dat je tijdens het designen in photoshop niet per ongeluk je objecten omzet naar pixels als je je vectoren wilt behouden. Illustrator is nog altijd baas als het om vectoren gaat, maar het is onzin om te zeggen dat je dat met photoshop niet moet, of kan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 23:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
Hier is mijn schets van wat ik bedoel:
je zult dan alleen wel betere foto's moeten zoeken
Afbeelding



Omfg, je bent echt een held. Precies wat ik wilde.. Is dat te halen met resolutie en dergelijke?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 00:04 
 

SoundTunerZ schreef:
Illustrator is nog altijd baas als het om vectoren gaat, maar het is onzin om te zeggen dat je dat met photoshop niet moet, of kan doen.

Inderdaad, maar ik zie het vaak zat gebeuren dat mensen het met PS alsnog zwaar weten te verneuken.

Nightmarez schreef:
Omfg, je bent echt een held. Precies wat ik wilde.. Is dat te halen met resolutie en dergelijke?

ipv 300 dpi kan je ook nog op 200 dpi printen [wat ook nog wel te doen is]
de hoogte van een zon poster is 1.94 meter [76,3779528 inch] dus zou je 15.275 pixels hoog nodig hebben aan fotomateriaal.
een gemiddeld fototoestel schiet met 7 megapixels ergens rond de 3000x3000, dus zal je toch wel een stukken betere camera nodig hebben...
of foto's ergens vinden.
of op nog lagere dpi laten printen

wat daar belangrijk bij is: hoever zit je van de poster af?
als je er redelijk ver van af zit kan je best wat lager in dpi printen...

mss is het trouwes ook vetter als je elke streep los doet, zodat je een soort vlagdoekdingen hebt hangen aan de muur, ipv witruimtes ertussen

ik denk dat het grootste probleem dus zal liggen bij het vinden van de juiste foto's, qua kleuren, sfeer en vooral grootte
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 21:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
Nightmarez schreef:
Omfg, je bent echt een held. Precies wat ik wilde.. Is dat te halen met resolutie en dergelijke?

ipv 300 dpi kan je ook nog op 200 dpi printen [wat ook nog wel te doen is]
de hoogte van een zon poster is 1.94 meter [76,3779528 inch] dus zou je 15.275 pixels hoog nodig hebben aan fotomateriaal.
een gemiddeld fototoestel schiet met 7 megapixels ergens rond de 3000x3000, dus zal je toch wel een stukken betere camera nodig hebben...
of foto's ergens vinden.
of op nog lagere dpi laten printen

wat daar belangrijk bij is: hoever zit je van de poster af?
als je er redelijk ver van af zit kan je best wat lager in dpi printen...

mss is het trouwes ook vetter als je elke streep los doet, zodat je een soort vlagdoekdingen hebt hangen aan de muur, ipv witruimtes ertussen

ik denk dat het grootste probleem dus zal liggen bij het vinden van de juiste foto's, qua kleuren, sfeer en vooral grootte


Ik denk dat je voldoende hebt aan gewone foto's die genomen zijn op hoge resolutie. Heb zelf 2 keer een bord langs de A6 ontworpen van 46m lang en daar heb ik ook gewone foto's voor genomen. Gemiddelde camera heeft tegenwoordig al gauw 12 megapixel of meer, dus als je gewoon mooie scherpe foto's hebt op zulk formaat moet t prima kunnen ;) Zou het als het even kan wel gewoon op 300 dpi en met CMYK kleuren.

Wat mssn ook wel vet is, kost denk ik wel behoorlijk wat, als je ieder vlak op canvas laat drukken en die naast elkaar hangt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 00:05 
 

Ja precies, langs de weg.
Maar als het op je kamer hangt zit je er wel een stuk dichter op he, daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden.
Op grote afstanden zie je lage resolutie bijna niet, maar stel je zit er anderhalve meter van af, dan zie je dat echt wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 09:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
Ja precies, langs de weg.
Maar als het op je kamer hangt zit je er wel een stuk dichter op he, daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden.
Op grote afstanden zie je lage resolutie bijna niet, maar stel je zit er anderhalve meter van af, dan zie je dat echt wel.


Ik zit er zon 2 meter vanaf.. Dus een lage resolutie gaat het sowieso niet worden.
Ik zal is opzoek gaan naar goede foto's.. En dan show ik mijn ontwerp wel even :thumbup: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 12:43 
 

Nightmarez schreef:
KSwoosh schreef:
Ja precies, langs de weg.
Maar als het op je kamer hangt zit je er wel een stuk dichter op he, daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden.
Op grote afstanden zie je lage resolutie bijna niet, maar stel je zit er anderhalve meter van af, dan zie je dat echt wel.


Ik zit er zon 2 meter vanaf.. Dus een lage resolutie gaat het sowieso niet worden.
Ik zal is opzoek gaan naar goede foto's.. En dan show ik mijn ontwerp wel even :thumbup: .

Volgens mij als je Ibo (manager van q-dance) een berichtje stuurt op twitter kan ie je wel wat foto's met hoge resolutie sturen. Had ie al een keer eerder gedaan voor iemand die een of andere foto van defqon op ze muur wilde behangen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 14:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
Ja precies, langs de weg.
Maar als het op je kamer hangt zit je er wel een stuk dichter op he, daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden.
Op grote afstanden zie je lage resolutie bijna niet, maar stel je zit er anderhalve meter van af, dan zie je dat echt wel.


Ook van dichtbij valt het niet op. Ik heb ook vaak genoeg abri's gemaakt, is denk ik in dit verhaal wel met elkaar te vergelijken qua grootte. Is hetzelfde verhaal als bij dat a6 bord. Gewoon normale foto en je kunt je neus er tegen aan drukken en het ziet er nog steeds goed uit ;)

Ik denk dat wat banaanslak hierboven zegt het beste voor je werkt. Gewoon foto's opvragen en die resolutie kun je prima gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 14:33 
 

SoundTunerZ schreef:
KSwoosh schreef:
Ja precies, langs de weg.
Maar als het op je kamer hangt zit je er wel een stuk dichter op he, daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden.
Op grote afstanden zie je lage resolutie bijna niet, maar stel je zit er anderhalve meter van af, dan zie je dat echt wel.


Ook van dichtbij valt het niet op. Ik heb ook vaak genoeg abri's gemaakt, is denk ik in dit verhaal wel met elkaar te vergelijken qua grootte. Is hetzelfde verhaal als bij dat a6 bord. Gewoon normale foto en je kunt je neus er tegen aan drukken en het ziet er nog steeds goed uit ;)

Ik denk dat wat banaanslak hierboven zegt het beste voor je werkt. Gewoon foto's opvragen en die resolutie kun je prima gebruiken.

ok, nice ^^ ik heb nog nooit zoiets groots gemaakt, dus weer wat geleerd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 14:48 
 
Hardtraxx Veteran

KSwoosh schreef:
SoundTunerZ schreef:
KSwoosh schreef:
Ja precies, langs de weg.
Maar als het op je kamer hangt zit je er wel een stuk dichter op he, daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden.
Op grote afstanden zie je lage resolutie bijna niet, maar stel je zit er anderhalve meter van af, dan zie je dat echt wel.


Ook van dichtbij valt het niet op. Ik heb ook vaak genoeg abri's gemaakt, is denk ik in dit verhaal wel met elkaar te vergelijken qua grootte. Is hetzelfde verhaal als bij dat a6 bord. Gewoon normale foto en je kunt je neus er tegen aan drukken en het ziet er nog steeds goed uit ;)

Ik denk dat wat banaanslak hierboven zegt het beste voor je werkt. Gewoon foto's opvragen en die resolutie kun je prima gebruiken.

ok, nice ^^ ik heb nog nooit zoiets groots gemaakt, dus weer wat geleerd :P


Banners drukken kan ook prima op 175 dpi of je maakt het bestand op 1/10e van de werkelijke grootte en dan de dpi op 400. Is ook gewoon prima voor banners
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2011 22:50 
 

KSwoosh schreef:
Hier is mijn schets van wat ik bedoel:
je zult dan alleen wel betere foto's moeten zoeken
[img]plaatje[/img]

Ik vond dit wel een nice idee, en heb er een wallpaper van gemaakt.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 13:41 
 
Hardtraxx Veteran

Beetje klein niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 13:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ramirez schreef:
Beetje klein niet?

Open de afbeelding even in een nieuw scherm ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 13:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Link kopiƫren in taakbalk :thumbup: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 14:03 
 
Hardtraxx Veteran

1600 bij 540 is een beetje klein niet? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 14:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zal wel een kut scherm hebben dan :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 14:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kun je er niet even een standaard bureaublad formaat van maken Banaanslak? Ik vind 'm wel vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 14:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

D-Ruz schreef:
Zal wel een kut scherm hebben dan :P.

Een breed-breed-breedbeeld
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 15:14 
 

Ramirez schreef:
1600 bij 540 is een beetje klein niet? :P

Origineel is 3000x1080 :P Heb 1 23 inch en 1 17 inch beeldscherm naast elkaar.


Josh-T schreef:
Kun je er niet even een standaard bureaublad formaat van maken Banaanslak? Ik vind 'm wel vet.

Ik heb hem hier geupload in een aantal formaten: http://www63.zippyshare.com/v/36657992/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2011 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

nieuw werk van mij:


Afbeelding
http://asyrian.deviantart.com/art/Artis ... -245781346
Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic