Jro_ schreef:
Maestro N schreef:
Bij de laatste twee Wildstylez tracks zie ik nu zelfs al twee "crew members" zeggen dat ze het geen hardstyle meer vinden. Lijkt me nu toch wel een keer tijd voor een opdeling, het contrast binnen deze sectie wordt nu gewoon echt te groot.
Lijkt mij ook zeer verstandig. Aan de andere kant voed je de splitsing en ik weet niet of Hardtraxx daar verantwoordelijk voor wil zijn.
Ik snap nooit waarom een splitsing zo negatief benaderd wordt. Hardstyle verbreedt zich kennelijk, of je dat nu als iets positiefs of negatiefs ziet, het is toch duidelijk dat er meerdere subgenres ontstaan. Nu zit er blijkbaar zo'n wezenlijk verschil tussen die verschillende stijlen dat er gewoon behoefte is aan afbakening.
Het heeft er overigens weinig mee te maken of ik het "er mee eens" ben dat hardstyle deze kant op gaat. Van mij mogen artiesten met alle sounds experimenteren die ze willen, ook als de muziek daardoor toegankelijker wordt. Zelfs al worden kicks zo zacht gezet dat je ze nauwelijks hoort, prima.
Waar ik echter wel een probleem mee heb is als vocals centraal komen te staan. Eén van de redenen dat ik hardstyle (of veel andere genres binnen EDM) luister is dat er geen of nauwelijks vocals in voorkomen. Vocals zijn geen essentieel onderdeel van deze muziek. Het kan toegevoegde waarde hebben, maar ze worden nu echt te dominant. Ik vind het prima dat muziek als deze gemaakt wordt, maar plaats het dan gewoon onder een andere noemer, vocal hardstyle o.i.d. Als de huidige ontwikkeling zich doorzet staat deze sectie namelijk binnen no time vol met pop-vocals en meezing breaks, iets wat in mijn ogen gewoon niets met hardstyle heeft te maken.