Squid schreef:
Als jij denkt dat de tracks anders klinken doordat er een groter geluidssysteem staat dan heb je het toch goed mis. Voordat het geluid van de CDJS de speakers bereikt gaat het eerst nog door een hele rits van Eq/compressors/limiters/reverbs om het geluid aangenaam te maken. Die Effecten maken dus ook de kicks beter klinken en niet de versterkers.
En jij denkt dat een kick die uit een, relatief gezien dan, klein studiomonitortje hetzelfde klinkt als 40 gigantische boxen met veel meer kracht? Puuuut, fout.
Als je trouwens een limiter gebruikt op hardstyle dan krijg je het effect dat je een melodie luid hoort, komt de kick erbij en de hele boel wordt stiller. Sorry, doet men niet. Een compressor is om te harde geluiden weg te drukken en om stillere naar de voorgrond te brengen, terwijl ik me toch telkens op feesten eraan stoor dat ik de kicks teveel hoor in vergelijking met de melodie, terwijl de melodie in een gewone track toch al wat meer in de achtergrond staat dan een kick... Wordt sowieso enkel gedaan bij 1 geluid bij het producen normaal gezien, niet bij verschillende bij elkaar.
En reverbs gebruikt men al totaal niet. Hoe kan je nu een reverb op een bass steken? Dan krijg je een raar schouwspel dat ik je niet kan uitleggen want niemand probeert het.