Skedoedelefloeps schreef:
1. Gebash rondom HHZ is onzin, sowieso verdienen artiesten veel meer respect van ze van sommige mensen hier op t forum krijgen. Overigens over de hele wereld vergeten mensen wel eens hoe lastig een plaat maken is en verliezen al snel respect voor bepaalde artiesten. Kijk naar Showtek, ik kwam in de scene toen t gebash een beetje begon en uiteindelijk ken ik maar weinig mensen die zeggen, Showtek vind ik gewoon ijzersterk punt uit.
Dus omdat iemand produceert, hoor ik respect voor hem te hebben? Moet de jumpscene ook respect hebben voor Patrick Jumpen en Dj Porny? Respect houdt bij mij op zodra je de scene in mijn ogen aan het kapot maken bent. Daarom had ik vroeger kritiek op showtek en nu niet meer. Ze trokken hardstyle naar de toegankelijke kant, waardoor er meer en meer mensen gingen luisteren, blablabla het inmiddels wel bekende verhaal. Nu ze afstand gedaan hebben van hardstyle en de muziek die ze maken daarmee niet meer van invloed is op onze scene, heb ik alle respect voor deze mensen. Ze produceren weliswaar niet vaak dingen die ik mooi vind, maar ze zijn wel technisch goed en staan voor hun principes. Headhunterz heeft hetzelfde gedaan rond 2006/7 en daar is daar nu nog steeds mee bezig. Zijn sound, zo lijkt het, moet ieder jaar weer meer mensen aanspreken. En ondertussen heeft hij de hele scene die kant op getrokken. Er zijn immers veel meer mensen die van house en melodietjes houden dan er mensen zijn die van early of raw houden. Daardoor zijn de toonaangevende feesten vooral gericht (geweest) op de muziek die het toegankelijkst is, simpelweg omdat daar meer geld aan valt te verdienen. Dan heb je in mijn ogen de bestaande scene kapot gemaakt, ookal zijn er zoveel mensen waarvoor een hele nieuwe wereld open ging. Dat had ook naast ons genre plaats kunnen vinden, nu is het er bijna volledig voor in de plaats gekomen. En kom aub niet aanzetten met evolutie, want het meerendeel van de liefhebbers van de oude hardstyle is gestopt met luisteren na de verandering en het meerendeel van de liefhebbers van de nieuwe hardstyle is toen pas begonnen met luisteren. Nu kan het allemaal best zo zijn dat Headhunterz etc. dit helemaal niet zo gewild hebben, dat onze muziek verdween, maar het blijft lastig iemand te respecteren die er mede voor gezorgd heeft dat je muziek waar je helemaal weg van bent nu nauwelijks nog aandacht krijgt, vooral als degene op dezelfde weg door blijft gaan. Zoals bijvoorbeeld DWTHS die door vrijwel de hele harde kern van de scene uitgekotst werd en vervolgens offline werd gehaald, een jaar later alsnog uitbrengen, omdat de scene veranderd is. De titel doet zijn naam eer aan.
Citaat:
2. Muziek is en blijft een kwestie van smaak, om even dat gedoe met die appels van lyst te pakken, iedereen heeft een andere smaak. Dus die 8 die ze allemaal hebben geproefd en appel 24 't lekkerst vonden hebben net zoveel gelijk als de mensen die 2 appels proefde en appel 2 't lekkerst vonden omdat smaken nou eenmaal verschillen. Plus het feit dat HHZ fans automatisch worden gezien als mainstream kabouters die de scene niet kennen (vooroordeel). Ook worden ze gezien als mensen die misschien wel de scene kennen, maar geen verstand hebben van muziek. Vooroordeel twee, plus ook nog eens pure onzin, simpelweg omdat je over muziek alleen op technisch vlak gelijk kunt krijgen omdat daar feiten liggen. Dus, over smaak valt niet te twisten.
Klopt, in the end is het allemaal smaak en kun je iemands smaak niet tegenspreken. Maar je kunt niet zeggen dat appel 2 de lekkerste appel is als je slechts 2% van de appels geproefd hebt. Je kunt wel zeggen dat je de appel lekker vindt of dat het de lekkerste appel van de 2 is. Je kunt naar mijn mening dan ook geen beste hardstyle artiest invullen als je de meeste noemenswaardige artiesten niet eens kent. Je kunt wel artiesten invullen die je leuk vind, maar dat is niet hetzelfde als de beste artiest invullen.
Ik heb, door middel van de drogreden met het varken, duidelijk aangegeven dat mijn standpunt een kant op werkt. Dat de mainstream mensen hier hun eigen conclusies aan verbinden, kan ik ook niets aan doen. Ik weet best dat er echte liefhebbers zijn die bijvoorbeeld Headhunterz als beste artiest zien. De verhouding waarin die mensen voorkomen ligt echter wel heel anders dan dat de hele scene doet vermoeden. Daar waar onder de gehele scene de meerderheid een headhunterz fan is, is dat in de kern van de scene (+- de mensen die op de fora actief zijn/zich verdiept hebben) een kleine minderheid. Want zelfs onder de mainstream liefhebbers komt headhunterz waarschijnlijk niet op de eerste plek.
Citaat:
3. Ik vind deze plaat nog best lekker, behalve de vocals dan, ik vind HHZ sterke sounds hebben zoals ik ze ook ken van Psychedelic en From Within, waarvan de laatste ook drama vocals heeft naar mijn mening. De melo vind ik echt niet dramatisch, de kick kan harder, maar past er wel goed bij. Ik vind het dus nog wel een redelijke plaat, hoewel het al lang niet meer mijn smaak is.
Je vindt de vocals niets, je vindt melodie niet super slecht, maar ik hoor je ook niet zeggen dat je hem goed vind, je vind de kicks te zacht. Al met vind je het gros van de elementen niet goed (genoeg) en toch zeg je dat je de plaat best lekker vind. Is dat omdat je per se positief over headhunterz wil zijn of leef je je nu in in iemand anders die de plaat eventueel wel lekker kan vinden als hij er van houdt. (lol dat klinkt logisch
)