Lyst schreef:
De kritische houding is toegenomen, omdat de meeste mensen uit de 2006/7 (en 8) generatie zich steeds verder verdiept hebben en dus steeds beter in staat zijn om een mening te vormen over bijvoorbeeld een kick of een ander element van de track.
Hier hoor je mij niet over. Ik kan zelf een track op veel elementen ook veel beter beoordelen dan dat ik dat in 2006/7 kon.
Lyst schreef:
Tel daar bij op dat de scene (met name de mainstream) al een jaar of 2-3 zich aan het uitmelken is en de vernieuwingen die gedaan worden vrijwel alleen uit commercieel belang zijn en niet vanuit de kern zelf komen, waardoor de muziek nog verder van de fans af komt te staan. Tja dan neemt de negativiteit op een forum inderdaad toe. Maar wat jij dan doet is de luisteraar op kop geven, dat is hetzelfde als dat het Nederlands Elftal belachelijk slecht speelt en jij roept dat het Nederlandse volk wel erg negatief is over die wedstrijd. Dan zou ik toch eens bij mezelf na gaan of het Nederlands elftal of in dit geval de muziek zelf niet de oorzaak van het probleem is.
Dit is het probleem van jou; je legt je mening neer alsof het feiten zijn. De mainstream hardstyle heeft inderdaad veel populariteit gewonnen maar tegelijkertijd is het genre ook zoveel breder geworden in andere richtingen. Er is veel meer, dat is een feit. ''Vernieuwingen puur uit commercieel belang'', dit is echt een concept wat in jouw eigen hoofd zit omdat het er bij jou ook niet ingaat dat die artiesten muziek maken die ze zelf oprecht mooi vinden.
Lyst schreef:
niet vanuit de kern zelf komen, waardoor de muziek nog verder van de fans af komt te staan.
Wat is de kern dan? En die fans waar je het over hebt zijn een 100tal voornamelijk actief op fora. De overige miljoen fans (maar dat zijn natuurlijk geen echte liefhebbers, want die houden van mainstream en maken er geen probleem van als ze op een avond een plaat 2 keer moeten aanhoren omdat ze niet echt van de muziek houden) hebben er veel minder last van. En terecht, want er is ook voor ieder wat wils. Kijk naar labels als theracords en spoontech e.d.
Lyst schreef:
Tja dan neemt de negativiteit op een forum inderdaad toe.
Nee oke na dit betoog is het gerechtvaardigd dat nieuwelingen op dit forum worden uitgelachen om hun mening..
Lyst schreef:
aar wat jij dan doet is de luisteraar op kop geven, dat is hetzelfde als dat het Nederlands Elftal belachelijk slecht speelt en jij roept dat het Nederlandse volk wel erg negatief is over die wedstrijd. Dan zou ik toch eens bij mezelf na gaan of het Nederlands elftal of in dit geval de muziek zelf niet de oorzaak van het probleem is.
Je vergelijking is verkeerd. Het Nederlands elftal heeft met 10-0 gewonnen en iedereen is blij behalve 12 zeikerds die zeuren dan het 11-0 had moeten worden. Je moet ophouden met als feit verkondigen dat de muziek inspiratielozer aan het worden is. in 2001/2002/2003/2004 etc werden ook vaak dezelfde soundbanks gebruikt hoor! Luister maar naar een hoop oud italiaans spul of oude scantraxx of fusion platen.
Lyst schreef:
Sterker nog de hele negatieve tendens is voornamelijk te danken aan het commerciëler worden van de scene, dat was het geval op het Q-dance forum, dat was het geval op GHF en dat is nog steeds het geval op Hardtraxx.
Hardstyle is vanaf dag 1 commercieler aan het worden. Zoals elke muziek die men goed vindt. Maar het lijkt wel dat hoe minder mensen het leuk vinden (omdat het zo knap en creatief en innovatief in elkaar zou zitten) hoe beter het naar jouw mening is voor de scene.
Ik ben toch het bewijs dat je ook het oude kan liefhebben, het hardere spul, maar ook de mainstream. Ben ik minder liefhebber dan jij? Dit is net zo'n discussie als dat we hadden bij 10 years scantraxx dat jij maar weer als feit stelt dat als je naar dat feest ging, muziek geen belangrijk aspect voor je kon zijn.
Lyst schreef:
En de liefde is ver te zoeken? Ga toch weg man, drie keer raden waarom men kritisch is.. Omdat men ontzettend veel geeft om de scene en ze niet willen dat deze kapot gaat aan allerlei dingen. En wat is ook al weer het kenmerk van liefde? Juist ergens om geven en dus niet altijd maar alles goed vinden en je er niet druk om maken. Dat is eerder een teken van desinteresse.
Jump is gestorven en daarna weer geboren, hardcore ook. En het heeft (naar mening van de liefhebbers) de scene alleen maar goed gedaan. Als de geschiedenis zich gaat herhalen (waar ik me dus niet druk om maak), waar maak jij je dan druk om?
Lyst schreef:
Als het hele commerciëler worden je al die tijd niets kon schelen, dan moet je nu ook niet gaan zitten huilen over de gevolgen ervan.
Welke gevolgen? Ik vind de feesten nog net zo vet als 6 jaar geleden. Volgens mij ben jij degene die huilie huilie doet over gevolgen die je voor je gevoel ervaart van achter je computer