Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 14:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
Lyst schreef:
Ik val helemaal niemand aan, ik ging in op iets wat iemand zei.
Net zoals hij nu weer zegt dat het een rage is om mainstream kut te vinden.
Ik vind dat de omgekeerde wereld. Mainstream ligt volgens velen op zijn gat, omdat het de laatste paar jaar volledig uitgemolken wordt. Er is zoveel van hetzelfde en bijna al die nieuwe producers binnen dat subgenre voegen totaal niets toe. Een nieuw melodietje bedenken is gelijk aan creativiteit. Je kick heel iets aanpassen is diversiteit. Dezelfde synth 100x gebruiken is een eigen sound hebben. Breaks die een must in een track zijn geworden, waardoor het effect van de hele break verdwijnt en een storend element wordt. Ga zo maar door. Als zelfs The Prophet toegeeft dat het genre vast aan het lopen is op het moment, geeft dat wel aan dat het niet zeuren om het zeuren is.

Ik vind het dan ook wel heel erg makkelijk afgedaan als je zegt, ja maar die mensen moet je niet serieus nemen, die vinden alle mainstream kut. Ik overigens misschien wel, maar de meeste mensen hier op het forum zijn begonnen met mainstream. Velen van hen zijn over gegaan naar een ander deel binnen het hardstylespectrum. Zoiets heeft een reden. En kom niet aanzetten dat het een hype is om raw mooi te vinden etc. Want daar geloof ik niet in. Natuurlijk zijn er mensen op dit forum die blind achter andere mensen aanhuppelen, maar de meesten kunnen je gewoon haarfijn uitleggen wat ze mooi vinden aan iets. Dat hype-argument is in mijn ogen dan ook niets anders dan het ontkennen van de gebreken van het mainstream subgenre. Er kan gewoon niets mis zijn met mainstream, dus zal het wel aan hen liggen.

baas.
Al ben ik wel van mening dat de raw kant te veel wordt opgehemeld hier. Lijkt wel alsof hier de stelling harder = beter geldt en dat neem ik niet serieus. Er zijn zat goede rauwe platen maar er is ook genoeg goede mainstream. Deze release is daar helaas geen voorbeeld van. Mainstream begint wel vast te roesten want tegenwoordig is het merendeel pure kaas. De echte goeie mainstream wordt steeds schaarser.


Juist klopt helemaal :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 14:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat weet je van veel te lange comments.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 10:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Taxi schreef:
Wat weet je van veel te lange comments.

beter een lange en zinvolle post dan zon kort kutbericht wat totaal niets toevoegt. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 10:23 
 
Artiest

Ergens heeft ie gelijk en ongelijk. Zoals altijd bij de beste man imo (Lyst) >.<
Sowieso moeten we niet vergeten dat smaken verschillen van mensen dus iedereen zal anders tegen mainstream en raw opkijken.
Ik zelf begon in 2007 met hardstyle luisteren. Dus zeg maar Euforie had z'n hoogtepunt, Showtek werd de grond in geduwd binnen korte tijd en HHZ was de man. Zeker voor mij want hij bracht me de scene in, maar ik ben idd het spectrum doorgegleden naar de andere kant toe, naar RAW.
Ik kan mainstream nog steeds waarderen hoor, maar net zoals veel raw fans vind ook ik pitch kicks vaak erg overdreven en mainstream artiesten vallen denk ik toch net wat vaker (voornamelijk toch langer) in de kloof van hergebruik.
Maar we moeten niet vergeten dat er ook mensen zijn die pitch kicks juist mooi vinden en euforische dingen geweldig. Dus het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat er wat mis mee is. Sowieso is het een drogreden te zeggen dat als The Prophet zegt dat het een beetje saai wordt, het dan geen zeuren meer is, maar meer een kern van waarheid bevat. Ik geloof overigens wel zeker dat RAW overhyped is en werd.
Raw is wat melodisch ooit was, alles moet tegenwoordig raw zijn en ook op dit forum schemert dat vaak door. Tuurlijk kunnen dit echte raw fans zijn, maar ze lijken veel minder open te staan voor andere dingen en dus minder objectief te zijn.
Ik begon raw geweldig te vinden dankzij Zany en Beholder tracks en toen verdiepte ik me in hardstyle. Zeker een Beholder is niet iemand die in het vaarwater van een mainstream fan zit, zeker niet als je net de hoek om komt kijken.
Een tijdje nadat The Beholder my personal fav werd begon de raw hype en B-Front staat imo perfect voor wat de raw hype inhoudt, het feit dat er net wat meer toegelaten wordt door de mensen bij raw artiesten dan bij mainstream artiesten. Mensen kunnen het best mooi vinden, maar de gehele hype vind ik soms wat ver gaan, blijf wel open staan voor andere dingen, de meeste hier blijven dat wel, maar sommige niet en dat is zonde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 10:55 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Maar we moeten niet vergeten dat er ook mensen zijn die pitch kicks juist mooi vinden en euforische dingen geweldig. Dus het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat er wat mis mee is.

Het punt is, dat zo'n beetje 90% van deze mensen naarmate ze langer luisteren steeds minder mainstream gaan luisteren. De grootste mainstream fans op dit forum luisteren nog niet zo lang of ze zijn totaal niet kritisch. Ik bedoel als iemand al 20x met dezelfde synth komt en telkens weer hetzelfde trucje uithaalt en je gaat het nog verdedigen ook, dan ben je in mijn ogen niet kritisch. Het is leuk dat je overal het positieve van in ziet, maar ik hecht weinig waarde aan de meningen mensen die altijd maar alles goed vinden. Want als ik weet dat iemand alle aspecten van een track beoordeeld (die zijn heus niet allemaal altijd goed), en die persoon is kritisch over de mindere punten en positief over de goede punten; Als die persoon vervolgens over een nummer lovend is, zegt mij dat meer dan iemand die altijd lovend is over nummers, of andersom, iemand die altijd alleen maar nummers afkraakt. Ook al is het in the end altijd iemands eigen smaak.

Maar je hebt wel gelijk dat sommige mensen niet consequent zijn. Als Brennan Heart een synth 20x gebruikt dan valt iedereen over elkaar heen, terwijl artiesten als Crypsis, Avio, zelfs B-Front ook heel erg in de herhaling vallen. Dan vind je de tracks individueel misschien wel beter dan die van BH, maar dan vind ik dat je ook niet moet gaan klagen over het vele hergebruik van synths, dan moet je gewoon zeggen dat je zijn sound niets aan vind. Of zoals het eigenlijk hoort ook iets zeggen van het hergebruik van artiesten die je wel liggen.

Edit ik realiseer me dat we weer heel erg offtopic gaan, mocht je willen reageren:
algemeen/discussie-topic-t11071.html
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle