Loudness CDs van Bfront en Thera waren ook tof.TiMOTHYb wrote:Uit interesse, wat is de laatste Hardstyle CD/album met dik mixwerk? Sommige nemen niet eens moeite om iets van een overgang te maken.
Related topics
- View the latest post: Phuture Noize & Devin Wild | Defqon.1 Legends | Defqon.1 2024
- View the latest post: Coone & Da Tweekaz - Defqon.1 Legends @ Defqon.1 Festival 2024
- View the latest post: The Sound of Defqon.1 2023 | Warm-up mix Defqon.1
- View the latest post: Defqon Legends @ Defqon 2017
- View the latest post: Defqon Legends (Wildstylez, Ran-D, Frequencerz) @ Defqon.1 Festival 2020
Active topics in Hardstyle
- View the latest post: Alphaverb - The Untitled Album (WAMALBUM-001)
- View the latest post: Ran-D - Level Up (Knockout Outdoor Anthem 2026) (ERA003)
- View the latest post: Devin Wild - ID (Imagination To Reality)
- View the latest post: Noisecontrollers - TBA
- View the latest post: Dr. Ruthless - Get Wild (BNC002)
Moderators
-
AHardtraxx Elite
- 2912 posts member since 2013
Inderdaad, die heb ik hier ook.Henk-Jan wrote:Loudness CDs van Bfront en Thera waren ook tof.TiMOTHYb wrote:Uit interesse, wat is de laatste Hardstyle CD/album met dik mixwerk? Sommige nemen niet eens moeite om iets van een overgang te maken.
dit dusjaron123 wrote:Wat een zaad cd voor Defqon
explainG1LL wrote:hardcore is na 2008 niks meer
raw is in nederland nu mainstream, daarom twee dikke vette raw CDs.. mainstream staat niet gelijk aan euforisch. hoevaak moet het nog gezegd worden? er van uitgaande van de foute definitie die je geeft aan mainstream zal de hardcore cd ook wel tegenvallen want dat is zo goed als +190bpm uptempo hardcoreE-rik wrote:dit dusjaron123 wrote:Wat een zaad cd voor Defqonhoe weinig maintream staat hier dan op (even los van de Hardcore CD, die zijn voor mij altijd een prima toevoeging aan de collectie, maar dat komt omdat ik eigelijk nooit naar Hardcore luister thuis
). Feit dat Dr. Rude me nog het meeste aanspreekt zegt genoeg denk ik...
Dat de mainstream, terror en deels de industrial allemaal slapper, eentoniger en minder gevarieerd zijn geworden. Daarnaast is darkcore compleet verdwenen (Enigzins overgegaan op Doomcore op Dark Descent).yowan wrote:explainG1LL wrote:hardcore is na 2008 niks meer
Dit klopt ook weer van geen kant. Alleen omdat het in de aandacht is, wil niet zeggen dat het gelijk de mainstream is. Noisecontrollers, Atmozfears en Wildstylez trekken bij elkaar over de hele wereld nog steeds meer man aan dan alle Raw artiesten bij elkaar. Raw Hardstyle is Raw Hardstyle, ze noemen het niks voor niks anders.yowan wrote: Raw is in nederland nu mainstream, daarom twee dikke vette raw CDs.. mainstream staat niet gelijk aan euforisch. hoevaak moet het nog gezegd worden? er van uitgaande van de foute definitie die je geeft aan mainstream zal de hardcore cd ook wel tegenvallen want dat is zo goed als +190bpm uptempo hardcore
En in hardcore is de definitie van mainstream hardcore gewoon melodieuze hardcore, daar hangt geen quota van populariteit aan vast.
En dat brengt het weer op de CD, deze CD is helemaal geen goede vertolking van Defqon. Het festival draait niet om raw, uptempo en harddrop. Dit is gewoon een populariteits dingetje van Q om zo veel mogelijk geld binnen te halen.
CD1 is begrijpelijk, want Ran-D maakt het Anthem. Maar had dan CD3 aan een van de artiesten die Timothy op noemt gegeven, of überhaupt aan iemand anders die op de main staat. Want van de 12 op de main zijn er maar 3 raw.
CD2 is ook zo vertekent als de pest. Waarom niet een gewone mainstream artiest. Uptempo kan je best op het einde van je CD er in doen, maar een hele CD? Er staat maar een fucking Uptempo artiest op de Black en de hele cd moet gelijk in uptempo? CD4 is altijd iets van de huidige trend dus dat verbaast me ook niet zo veel (Vorige jaren was het Qult, Freestyle en Dubstyle)
TL;DR, dit heeft niks met het festival te maken, alleen met geld in het laatje te krijgen om even de trend van het moment op de CD's te gooien en uit te melken.
Ben het hier helemaal mee eens.G1LL wrote:hardcore is na 2008 niks meer
mainstream is toch wat het grote publiek op een moment aantrekkelijk vind, met de stroom mee gaan?
naja laatmaar
naja laatmaar
-
DHardtraxx Elite
- 2496 posts member since 2012
- last seen Jan 2020
Pff wat een bagger zeg.... Defqon is toch het zomerfestival?! Maar nee gewoon die cd's vol raw gooien......
Mainstream is basis hardstyle, als in gewoon kick en deuntje. Raw is nooit standaard geweest en raw is nog lang niet zo populair als normale hardstyle.yowan wrote:mainstream is toch wat het grote publiek op een moment aantrekkelijk vind, met de stroom mee gaan?
naja laatmaar
Daarom heet Raw Hardstyle, Raw Hardstyle om zich af te scheiden van de mainstream.
Net als Industrial/Uptempo/Frenchcore zich afscheiden van mainstream.
Waarom moest dit zo hard..
Benieuwd naar de Decibel cd 
-
CHardtraxx Addict
- 1375 posts member since 2011
- last seen Aug 2016
Op elke cd staan wel paar leuke (nieuwe) tracks, dus alles bij elkaar heb ik nog wel een leuk cd'tje 
Wat een trieste bedoeling dit. Deze CD symboliseert precies de reden waarom ik geen hardstyle meer luister.
Nou moet ik wel zeggen dat er de laatste tijd wel weer regelmatig wat leuks uit kwam, maar dat is hierop allemaal niet terrug te vinden nee.Pommer wrote:Wat een trieste bedoeling dit. Deze CD symboliseert precies de reden waarom ik geen hardstyle meer luister.
Tja maar blijkbaar is goeie mainstream/euforisch nog niet goed genoeg, als zelfs Defqon cd's alleen maar raw meuk bevatten. Zo zonde.wootum wrote:Nou moet ik wel zeggen dat er de laatste tijd wel weer regelmatig wat leuks uit kwam, maar dat is hierop allemaal niet terrug te vinden nee.Pommer wrote:Wat een trieste bedoeling dit. Deze CD symboliseert precies de reden waarom ik geen hardstyle meer luister.
-
P
Voorheen stond de cd van Defqon garant voor een bestrijking van alle muziek die daar gedraaid werd...
Vroegah, zucht..
Vroegah, zucht..
ik snap dat de euforische liefhebber deze cd's minder vinden .. echter zo slecht of zaad vind ik dit niet
Ran-D heeft aardig wat nieuwe nummers in zijn lijst en vind ik een vette cd
Partyraiser geeft tenminste nog gas
Deetox is echt RAW beuken
Alleen de hard drop is niet mijn ding maar goed daar zijn ook steeds meer liefhebbers voor.
Alleen de hard drop is niet mijn ding maar goed daar zijn ook steeds meer liefhebbers voor.
Want sneller is harder.Jay wrote:ik snap dat de euforische liefhebber deze cd's minder vinden .. echter zo slecht of zaad vind ik dit niet
Als ik Nobody Said It Was Easy op 220 bpm draai, geeft dat dan meer gas?
En het probleem is niet zo zeer dat het er aan schaart voor de euforische liefhebber (natuurlijk wel een probleem) maar dat Q gewoon op de cd baseert op de huidige hype die in speelt in de scenes en niet baseert op het festival.
En RAW beuken? Is dat weer een nieuwe dansmove?
TiMOTHYb wrote:Vierkant raw beuken op de derde CD.
Last edited by Jeffrey2107 on 19 Jun 2015 11:28, edited 1 time in total.
Broken Balance wrote:En RAW beuken? Is dat weer een nieuwe dansmove?
TiMOTHYb wrote:Vierkant raw beuken op de derde CD.
Zo blij dat er geen euforische Hardstyle tussen staat
Ran d
15. Adaro - For The Street (Regain Remix)
Deetox
Partyraiser moet je van houden lekker beuken altijd
Dr. Rude Is echt niet mijn ding

Ran d
Deetox
Partyraiser moet je van houden lekker beuken altijd
Dr. Rude Is echt niet mijn ding
Last edited by hardstylboy on 19 Jun 2015 11:46, edited 1 time in total.
-
BHardtraxxer
- 421 posts member since 2010
- last seen Jul 2019
Nee onbewerkt hout.Broken Balance wrote:En RAW beuken? Is dat weer een nieuwe dansmove?
-
IHardtraxx Veteran
- 4391 posts member since 2012
- last seen Jun 2017
Waarom? Mogen mensen die niet van raw houden niet genieten van een van de meest toonaangevende cd's in de scene?hardstylboy wrote:Zo blij dat er geen euforische Hardstyle tussen staat![]()