yowan schreef:
G1LL schreef:
hardcore is na 2008 niks meer
explain
Dat de mainstream, terror en deels de industrial allemaal slapper, eentoniger en minder gevarieerd zijn geworden. Daarnaast is darkcore compleet verdwenen (Enigzins overgegaan op Doomcore op Dark Descent).
yowan schreef:
Raw is in nederland nu mainstream, daarom twee dikke vette raw CDs.. mainstream staat niet gelijk aan euforisch. hoevaak moet het nog gezegd worden? er van uitgaande van de foute definitie die je geeft aan mainstream zal de hardcore cd ook wel tegenvallen want dat is zo goed als +190bpm uptempo hardcore
Dit klopt ook weer van geen kant. Alleen omdat het in de aandacht is, wil niet zeggen dat het gelijk de mainstream is. Noisecontrollers, Atmozfears en Wildstylez trekken bij elkaar over de hele wereld nog steeds meer man aan dan alle Raw artiesten bij elkaar. Raw Hardstyle is Raw Hardstyle, ze noemen het niks voor niks anders.
En in hardcore is de definitie van mainstream hardcore gewoon melodieuze hardcore, daar hangt geen quota van populariteit aan vast.
En dat brengt het weer op de CD, deze CD is helemaal geen goede vertolking van Defqon. Het festival draait niet om raw, uptempo en harddrop. Dit is gewoon een populariteits dingetje van Q om zo veel mogelijk geld binnen te halen.
CD1 is begrijpelijk, want Ran-D maakt het Anthem. Maar had dan CD3 aan een van de artiesten die Timothy op noemt gegeven, of überhaupt aan iemand anders die op de main staat. Want van de 12 op de main zijn er maar 3 raw.
CD2 is ook zo vertekent als de pest. Waarom niet een gewone mainstream artiest. Uptempo kan je best op het einde van je CD er in doen, maar een hele CD? Er staat maar een fucking Uptempo artiest op de Black en de hele cd moet gelijk in uptempo? CD4 is altijd iets van de huidige trend dus dat verbaast me ook niet zo veel (Vorige jaren was het Qult, Freestyle en Dubstyle)
TL;DR, dit heeft niks met het festival te maken, alleen met geld in het laatje te krijgen om even de trend van het moment op de CD's te gooien en uit te melken.