Zoals bij ieder album een review:
2. Karma Circle 7/10
Midintro is behoorlijk standaard, maar heeft in ieder geval wel drive. De melo/synth in de midintro is een beetje zweverig, niet mijn ding in ieder geval. En dan een ontzettend dode break, die voegt echt totaal niets toe aan de track. De melodie in de climax is weer van diezelfde zwevende synth. In principe een goede melodie, maar ik heb niks met dit soort melodieen. Ik krijg niet de neiging om hier op los te gaan.
3. Identify (Album Mix) 6,5
De midintro doet me denken aan de periode 2003-2005 toen er ook veel gecutte vocals in de tracks zaten. Het klinkt wel redelijk, de reversed bassline had wel ietwat harder gemogen. De climax lijkt wel sprekend op de vorige track. Vind de opbouw erna toe aan de lange kant en vrij saai. Voor de climax geldt dus hetzelfde als Karma Circle, in principe een goede melo, maar het doet mijn niets. Jammer van de pitchkicks overigens. Tot nu toe is het allemaal nog niet echt overtuigend.
4. Atlantis 6,3
Originele opbouw in deze track, het begint met de opbouw naar de climax en start vervolgens de midintro in. De midintro is echt 13 in een dozijn. Weer een break die niets toevoegt.. Een break i.c.m. een climax opbouw haalt echt alle tempo uit een track. En weer lijkt de climax op de voorgaande tracks. Natuurlijk verschillen ze wel her en der, maar als ik de melodie zou horen (vooral het eerste stuk), dan zou ik niet weten welke van de drie tracks het nu is.
5. Distorted Device 7,1
De titel klinkt veel belovend. Misschien toch iets te positief aan de track begonnen. De bassline is gewoon lelijk en de screech klinkt erg goedkoop. Zoiets maak ik in een paar minuten met een 3x osc synth. Gelukkig wordt in deze track de break geskipt. En niet alleen de break, ook de melodie. Vind de synth wel lekker klinken, houdt wel van dit soort tracks, alleen blijft die bassline wel lelijk en mist alle kracht.
6. Music on Demand 5,5
Vocals zijn echt kansloos. Screech is al een stuk beter dan in het vorige nummer. Ook de bassline in deze track heeft een redelijk drive. Het is niet hard, maar wel energiek. Climax is echt waardeloos. Melodie slaat echt nergens op en die kicks die en melodie proberen te maken

, gelukkig wordt er nog een stukje dubstyle toegevoegd, origineel jongens.. Ik had liever deze intro gezien met de climax van distorted device en dan wel met een fatsoenlijke reversed bass.
7. Amplified 7,5
Beste intro tot nu toe, erg energiek. Dat valt helaas wel enigzins weg bij de raw kicks, maar het klinkt niet slecht. Dan de opbouw naar die heerlijk valse synth. Een duidelijke? reversed bassline had hier beter gepast. De raw kicks van second identity zijn niet raw en halen eigenlijk de energie uit de track. Al met al een goede track voor de vulling van een set.
8. Final Destination (Second Identity Remix) 5,8
Het eerste gedeelte van de midintro is niet echt pakkend, het tweede gedeelte daarentegen is lekker energiek. En dan de climax, tja.. De melodie gaat nergens heen en klinkt behoorlijk inspiratieloos. De pitchkicks zijn weer eens veel te hoog

Sorry, daar maak je voor mij een track echt mee kapot. Niet dat het zonder die kicks wel wat was geweest.
9. Alien Intelligence 6,5
Lekkere bassline weer de intro. De synth is wel erg standaard. Jammer van dat tweede stuk, zonder de lekkere reversed bassline valt de hele track in het niets. Vind die hoge geluidjes tussendoor wel vet. De climax is een beetje isaac stijl maar dan in de laagte. Ik vind dat gedeelte helaas niet zo goed uitgewerkt en aub houdt die bass eens op bass frequenties.
10. Talk Iz Tomorrow 7,2
De vocal haalt weer goede herinneringen boven. Het begin van de midintro richt zich echt op de reversed bassline

Het tweede gedeelte is wel ok, niet echt iets bijzonders. De climax bevat erg veel drive, ik vind alleen de synth niet echt mooi. Het is niet beter dan het origineel, maar het had veel slechter gekund.
11. Live without Existing 6,4
Heerlijk gecut die vocals, zo moet het! In combinatie met weer een reversed bassline (props voor dat) barst de midintro van de energie. De climax daarentegen maakt de hele plaat kapot, wat een dullige melodie en die kicks klinken gewoon amateuristisch

Wat een verspilling van deze intro...
12. Music to be Heard 6,8
Zoals de meeste andere tracks zit het bij deze intro ook wel goed. Het luistert lekker weg. Weer een break, dat belooft niet veel goeds, zal weer zo'n willekeurige complexe melodie komen met pitchkicks. Oh god, wat voorspelbaar.. Nouja de climax is niet zo willekeurig als ik gedacht had en gelukkig pitchen de kicks niet omhoog. Maar echt bijzonder is het ook niet. Het is allemaal zo soft.
13. Moving Madness 7,8
Zal er nu dan eindelijk een harde track komen? We zitten bijna aan het einde van album en we hebben een aantal energieke tracks gehad, maar jammer genoeg nog niks wat hard was. Dit gaat de goede kant op! Erg originele intro en het tweede gedeelte heeft een lekker early gevoel, hoewel die bassline wel weer wat rauwer mocht. En dan die opbouw, erg vet gedaan! De climax qua melodie knalt erg lekker, maar de kicks van second identity lenen zich niet echt voor zo'n climax, zelfs die 2e kicks zijn totaal mislukt. Erg jammer want tot dusver is de track goed.
14. God of the Underworld 7,0
Dan toch eindelijk de raw track waar ze het over hadden. Intro is weer goed in orde, zoals bij het hele album wel het geval is. Dan een bijzondere opbouw met die kicks die steeds sneller gaan. De climax valt echter tegen, het is wel raw bedoelt, maar het komt totaal niet over. De sounds zijn er wel, maar het klinkt op een bepaalde manier nog steeds niet hard. Vooral niet als je een track als fade to black ernaast legt.
15. Eternal Void 5,5
Zo'n lege intro als deze past niet bij deze kicks. De kicks zijn naar mijn mening niet echt lekker om naar te luisteren. Van die wannabe-hard kicks. Ik heb liever dat ze de punch hard maken dan dat ze zo'n distorted tail eronder plakken. Haha spookachtige vocals in de opbouw en een de melodie is totaal niet spooky.

Gewoon zo'n standaard nustyle melo. En die kicks

Tok tok tok tok, ploing ploing ploing ploing. De outro is nog even wannabe trespasser, maar komt totaal niet in de buurt. Nee dit is niet mijn track.
Conclusie: 92.9/14=6,6
Er staan een aantal energieke tracks op dit album die lekker wegluisteren en goed zijn voor de opbouw in een set. Echt iets bijzonders staat er niet op. De eerste paar melodische tracks lijken verdomd veel op elkaar. Ik moet toch een compliment geven dat ze veel gebruik hebben gemaakt van reversed basslines. Hoewel ze toch vaak wel iets harder/rauwer harden gemogen. Het klinkt allemaal zo soft. Net als de raw tracks op dit album, gewoon softe raw hardstyle. Dat gaat toch niet samen. Ik denk niet dat ik deze tracks uit mijzelf nog een keer op ga zetten. Al te hoge verwachtingen had ik niet van dit album gelukkig, dus dit album past daar perfect in.
Ik kijk meer uit naar het album van The Pitcher en Activator