1 Second Identity - Our Identity (Intro)Niks boeiends
2 Second Identity - Karma Circle
Intro kick is leuk. Zit een lekkere drive in. De mid-intro komt me heel bekend voor, een Saifam plaat ofzo? Vocal is ook bekend. Melodie knalt er wel aardig hard in, maar dat geeft niks. Kick past er goed bij. Leuke plaat! Het stukje tussen de climax en de outro is ook vet!
7,53 Second Identity - Identify (Album Mix)
Waarom is deze cd gemixt? Normaal heb je bij een artiesten album allemaal radio-edits toch? Maargoed, deze track kennen we. Vind het gebruik van de vocal vet in de intro en mid-intro. Goede edit, van een al leuke plaat.
7/104 Second Identity - AtlantisDeze plaat heb ik wel ooit gehoord. Leuk dat ze de melodie laten horen voor de intro. Vond ik bij Frontliner - Rollin ook erg vet! Intro kick vind ik wat slapjes. Had gehoopt op een mid-intro met hardere/pitch kicks. Break is saai. Melodie/synth lijkt volgens mij op die van Karma Circle, maar dat moet ik straks nog maar even terug luisteren. Ook vind ik hier de kick niet bijzonder sterk. In de tweede climax is de melodie wel wat leuker. In de outro is de kick iets beter, weet niet of dit door het mixen komt van de volgende track.
5,5/105 Second Identity - Distorted DeviceKlinkt een beetje als Amplified. Leuke reversed bass, had van mij wel iets sterker gemogen. Mid-intro is ook vet! Ik weet nu al dat die screeches in m'n hoofd blijven hangen! De "climax" is iets minder. Na een tijdje komt er een iets dikker kick in, die is wel vet! Dan komen in de outro weer die geweldig screeches! Dikke plaat!
8/106 Second Identity - Music On Demand (feat. Mc Chucky)Ik ben meestal niet voor platen met Mc's, netzoals in deze vind ik de vocals niet bijzonder. Intro is wel dik. Dikke screeches weer! Hier zijn de mannen goed in zo te horen. Kick is niet heel boeiend, maar niet slecht. De mid-intro vind ik wat minder, met name de kicks. Synth van de melo vind ik ook niet echt super, en de melodie zelf ook niet echt boeiend. De zachte kicks in de opbouw naar de climax zijn dan wel weer vet! Hier wordt ook leuk mee gespeeld in de climax. 2de climax dubstyle, nah.
6/107 Second Identity – AmplifiedAltijd al een dikke plaat gevonden. Gewoon hele nummer beuken met heerlijke screeches en dikke kicks!
8/108 Scope DJ – Final Destination (Second Identity Remix)Final Destination was destijds wel een aardige plaat, maar niet zo'n plaat die je altijd bij blijft. Lekker drive in de kicks, screeches lijken wel veel op het origineel volgens mij(?) Hier had van mij wel een dikkere kick in de mid-intro gemogen (Psychedelic als voorbeeld). Climax is niet veel aan.
6/109 Second Identity – Alien IntelligenceDikke intro, vette sounds! Mid-intro is ook erg vet! Melodie is simpel, maar wel aardig. Wordt wel goed versterkt door de kicks. 2e climax komt er dik in waarna weer een leuke outro komt, zonder break.
7,5/1010 A-lusion – Talk Iz Tomorrow (Second Identity Remix)Vocals vind ik niet veel aan. Wel dikke reversed bass en leuke geluiden op de achtergrond, die je ook weer terug hoort in een uitstekende mid-intro. Beetje saaie melodie met een niet al te boeiende kick.
6/1011 Second Identity – Live Without Existing Grappig gedaan met die vocals en weer een heerlijke kick! De mannen weten wel hoe ze dikke screeches en kicks in de intro moeten maken! In de melodie hoor je duidelijke A-Lusion stijl vind ik. Outro komt er ook weer vet in. Best leuke plaat!
7/1012 Second Identity – Music To Be HeardWeer een vette intro. Melodie vind ik zo de eerste keer niet heel vet, denk dat dat nog een beetje moet komen. Aardige track
6,5/1013 Second Identity – Moving MadnessVette sounds in de opbouw naar de climax. De melodie in de intro vind ik eentonig, en verveelt snel. Mid-intro is wel strak. Stukken beter dan de intro. Dan dat geluid na de mid-intro, verschrikkelijk! Met kick eronder en wat kleine aanpassingen klinkt het wel leuk. Daarna een wat zwaarder kick. Vind ik niet echt passen bij deze screeches/melo.
6,5/1014 Second Identity – God Of The UnderworldDeze plaat beukt er meteen in na een leuke vocal, erg vet! Dikste kick tot nu toe. De sounds in de intro doen me weer een beetje denken aan een Safaim plaat. Maar al met al klinkt het wel vet. Die kicks achter elkaar zijn vet, en netjes dat ze dan meteen door beuken! Met weer dikke screeches en een dikke kick! Beste plaat tot nu toe (met nog 1 plaat te gaan

)
9/1015 Second Identity – Eternal VoidOok in deze plaat een dikke kick. En een wat duistere melodie, like it. Ook leuke "spooky" sounds op de achtergrond!
8,5/10Ze weten duidelijk hoe ze een in en outro moeten verzorgen met leuke kicks en reversed bass. De melodieën vind ik nergens er echt uitspringen. En hun 2 hardere platen op het eind vind ik uitstekend! Gemiddelde van een 7, netjes!