Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 08:29 

Hardtraxxer

LV1 schreef:
En @ tevee

Je noemt zelf al een hoop goede (raw) artiesten op, maar alsnog zeg je dat er de laatste tijd kutmuziek wordt uitgebracht?
Ik vind juist dat er (op rebelion/gearbox na) sinds halverwege 2016 alleen maar een stijgende lijn in de hardstyle zit!

Vindt ook niet dat alle muziek tegenwoordig slecht is! Bedoel alleen dat het verschil in kwaliteit zo enorm is. De meeste platen van dit album klinken alsof een 14jarige producer wat op Fruity Loops heeft lopen klooien met Wall of Death als grote voorbeeld.

Als je dit vergelijkt met het nieuwe materiaal van Regain, dat me aangenaam verrast heeft, dan laat dit het verschil goed zien!

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 10:08 

Hardtraxx Veteran

Dit moeten wel de hardste kicks zijn die ik óóit gehoord heb. :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 11:50 

Hardtraxx Elite

Eens met LV1, ik hoor ook wel in sommige tracks dat het iets vets had kunnen worden, helaas weten ze het iedere keer weer te verneuken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 14:35 

Hardtraxx Addict

@royAPO lekker bezig geweest op RSU :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 16:26 

Hardtraxx Veteran

PEPii schreef:

Echt 60 reacties eronder en allemaal dislikes :lol: . RSU is niet de plek om je haat voor Rebelion neer te plompen. Overigens in Dedicated to Hardstyle ook niet, want mods verwijderen je reacties dan gewoon :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 16:46 

Hardtraxx Veteran

Dan zijn ze ook niet echt Dedicated to hardstyle. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 17:26 

Hardtraxx Veteran

Hekzitter schreef:
PEPii schreef:

Echt 60 reacties eronder en allemaal dislikes :lol: . RSU is niet de plek om je haat voor Rebelion neer te plompen. Overigens in Dedicated to Hardstyle ook niet, want mods verwijderen je reacties dan gewoon :thumbdown:

Er zijn juist 45 likes op die Comment gekomen en maar 2 boos emoji’s haha. Blijkbaar kan het dus wel. Een grote groep vindt de laatste plaat ook ruk. Zelfs enkele Rebelion fans die zeiden dat dit niks was
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 17:44 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Hekzitter schreef:
PEPii schreef:

Er zijn juist 45 likes op die Comment gekomen en maar 2 boos emoji’s haha. Blijkbaar kan het dus wel. Een grote groep vindt de laatste plaat ook ruk. Zelfs enkele Rebelion fans die zeiden dat dit niks was

Zijn geen ekte :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 19:37 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Zelfs enkele Rebelion fans die zeiden dat dit niks was

Die zijn nu dus ook verbannen uit de Rebelion official fanpage.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 22:38 

Hardtraxx Veteran

tevee schreef:

Vindt ook niet dat alle muziek tegenwoordig slecht is! Bedoel alleen dat het verschil in kwaliteit zo enorm is. De meeste platen van dit album klinken alsof een 14jarige producer wat op Fruity Loops heeft lopen klooien met Wall of Death als grote voorbeeld.

Dit dus! :thumbup:

En daarnaast snap ik tevee heel goed in het andere punt wat hij maakt. 10 jaar geleden was de kwaliteit van veel artiesten ongeveer gelijkwaardig. Daarnaast waren het tracks op zich, was 't divers en had iedereen toch min of meer zijn eigen herkenbare sound. Nu is die sound er vaak nog steeds wel, maar dan een stuk eentoniger.

En dat maakt de muziek minder interessant dan dat het was, want natuurlijk komt er nog genoeg (kwalitatief hoogstaande) goede muziek uit maar je moet helaas wat beter je best doen om het ook te vinden.

Onbegrijpelijk Haribo Rebelion :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 22:52 

Hardtraxx Veteran

Ik heb het woord kwaliteit nu al zo vaak gelezen, maar wat houdt dat nou precies in? Is het objectief? Wanneer is er sprake van hoge kwaliteit? Is rebelion alleen lage kwaliteit omdat we het kut vinden? Ik hoor (denk ik) ook wel dat NC of wildstylez platen van veel hogere kwaliteit zijn dan gearbox maar ik zou niet goed kunnen uitleggen waarom dat zo is.

Oprechte vragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 23:10 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Ik heb het woord kwaliteit nu al zo vaak gelezen, maar wat houdt dat nou precies in? Is het objectief? Wanneer is er sprake van hoge kwaliteit? Is rebelion alleen lage kwaliteit omdat we het kut vinden? Ik hoor (denk ik) ook wel dat NC of wildstylez platen van veel hogere kwaliteit zijn dan gearbox maar ik zou niet goed kunnen uitleggen waarom dat zo is.

Oprechte vragen.

Dit is heel erg lastig, en ik zal het in mijn geval proberen uit te leggen:

Ten eerste is muziek natuurlijk smaakgerelateerd. Dus als je het zo bekijkt, dan ken muziek geen kwaliteit want dat is aan jouw persoonlijk om daar over te oordelen.

Ik ben het daar niet helemaal over eens, omdat je naar mijn mening bij muziek toch echt vaak wel kan horen wie echt een top producer is en wie niet.

tevee schreef:
De meeste platen van dit album klinken alsof een 14jarige producer wat op Fruity Loops heeft lopen klooien met Wall of Death als grote voorbeeld.

Om deze quote er nog maar eens bij te halen, dit vind ik dus ook. Tevee zegt dat dit klinkt alsof een 14jarige er mee heeft lopen klooien, en deze conclusie trek ik ook als ik dit hoor terwijl ik dat bijv. niet heb bij Ran-D of jouw voorbeelden Noisecontrollers & Wildstylez. Dus daar zit toch denk ik wel degelijk een verschil. Ik denk ook dat ervaring hierbij een rol speelt. Rebelion doet nog niet zo lang mee, terwijl die andere 3 genoemden al jaaaaren prodcueren. Vergelijk een oude Noisecontrollers track maar eens met een NC track van nu, wereld van verschil. Het feit dat ik constateer dat Rebelion voor geen meter klinkt is ook mede omdat ik het vergelijk met de grote artiesten, en dan heb ik 't idee dat je dus ook niks anders kan concluderen dat het voor geen meter klinkt, maar dit is dan weer een smaakkwestie (ook al ben ik 't daar ook niet helemaal mee eens xd ).

Ook het verschil in studio gear zal wel een rol spelen, desbetreffende monitoren die worden gebruikt en wellicht diegene die de master en afmix doet?

Help iemand?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 23:56 

Hardtraxxer

G1LL schreef:
makrooy schreef:

Oprechte vragen.

Dit is heel erg lastig, en ik zal het in mijn geval proberen uit te leggen:

Ten eerste is muziek natuurlijk smaakgerelateerd. Dus als je het zo bekijkt, dan ken muziek geen kwaliteit want dat is aan jouw persoonlijk om daar over te oordelen.

Ik ben het daar niet helemaal over eens, omdat je naar mijn mening bij muziek toch echt vaak wel kan horen wie echt een top producer is en wie niet.

tevee schreef:
De meeste platen van dit album klinken alsof een 14jarige producer wat op Fruity Loops heeft lopen klooien met Wall of Death als grote voorbeeld.

Om deze quote er nog maar eens bij te halen, dit vind ik dus ook. Tevee zegt dat dit klinkt alsof een 14jarige er mee heeft lopen klooien, en deze conclusie trek ik ook als ik dit hoor terwijl ik dat bijv. niet heb bij Ran-D of jouw voorbeelden Noisecontrollers & Wildstylez. Dus daar zit toch denk ik wel degelijk een verschil. Ik denk ook dat ervaring hierbij een rol speelt. Rebelion doet nog niet zo lang mee, terwijl die andere 3 genoemden al jaaaaren prodcueren. Vergelijk een oude Noisecontrollers track maar eens met een NC track van nu, wereld van verschil. Het feit dat ik constateer dat Rebelion voor geen meter klinkt is ook mede omdat ik het vergelijk met de grote artiesten, en dan heb ik 't idee dat je dus ook niks anders kan concluderen dat het voor geen meter klinkt, maar dit is dan weer een smaakkwestie (ook al ben ik 't daar ook niet helemaal mee eens xd ).

Ook het verschil in studio gear zal wel een rol spelen, desbetreffende monitoren die worden gebruikt en wellicht diegene die de master en afmix doet?

Help iemand?

Denk niet dat de NC, Wildstylez etc. anderen nodig hebben voor deze dingen :p.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 01:43 

Hardtraxx Addict

TLDR: Kwaliteit valt niet te definiëren, dus je kunt 't beter maar laten voor wat het is en er geen touw aan proberen vast te knopen. Zo lang iedereen zich dat beseft en stopt met elkaar op de teentjes te trappen kunnen we een hoop discussies voorkomen.

Kwaliteit is in het geval van muziek een veel te multi-interpretabel begrip. Daarmee is het dus zowel objectief als subjectief. De een vind bijvoorbeeld, zoals in G1LL's voorbeeld, oude NC platen van betere kwaliteit dan nieuwe platen, terwijl de ander dat juist niet vindt. Maar waar ligt dat dan aan en wat is dan "kwaliteit"? De hoeveelheid white noise? De samenhang? De helderheid van het geluid? De afmix/master? En zijn die dan het gevolg van geavanceerdere hardware ten opzichte van jaren geleden, of komt dat door de producer zelf? En maakt dat op zijn beurt dan weer uit voor de kwaliteit van het muziekstuk? En is het een dan per definitie belangrijker dan het ander? En wie bepaalt dat dan? Het is maar net welke betekenis je aan het woord geeft. Ik wil best de mijne geven, maar dan krijg ik waarschijnlijk weer de elitair-kaart naar mijn hoofd gegooid (stop daar nou eens mee, ik heb al lang kwartet en we zijn hier geen 8 jaar oud meer). Dus die laat ik maar even achterwege.

Objectief gezien bestaat er natuurlijk ook een kant van het verhaal. Zoals G1LL ook juist toelichtte heeft dat denk ik ook voor een groot deel met ervaring te maken. Niet alleen van de producer, maar ook van de luisteraar. Iemand die al 15 jaar met veel aandacht zich in een genre verdiept kan natuurlijk beter over kwaliteit oordelen dan iemand die net komt kijken. Het is dan ook verstandig als nieuwkomers niet meteen van de hoogste daken gaan zitten schreeuwen (wat hier vaak genoeg gebeurt), maar beseffen dat iemand met meer ervaring er waarschijnlijk meer vanaf weet. Dit houdt echter niet in dat je als nieuwkomer niet "mag" genieten van een plaat die een veteraan als poep bestempelt. Daar kom je dan later vanzelf wel achter (even los van smaak) :thumbup:

Ook wil ik even kwijt dat de ene persoon nu eenmaal meer/minder aanleg heeft voor het herkennen van kwaliteit in muziek dan de ander. Maar ook hier zitten haken en ogen aan. Naast het feit dat de definitie van het woord niet in 1 zin op te schrijven is, kijkt iedereen anders naar muziek. Sterker nog, genetisch gezien horen we daadwerkelijk gewoon verschillend van elkaar. Niet alleen door de fysieke verschillen van onze oortjes, maar ook mentaal. De een zal nu eenmaal meer focus leggen op lage of hoge tonen, en op hun beurt weer met verschillende intensiteiten. De mate waarin er in dat spectrum waarde wordt gehecht aan derglijke onderdelen van muziek, noemt men vervolgens "smaak". Blijkbaar zijn wij nogal van de lage tonen, even heel kort door de bocht gezegd ;)
Het punt is: Iedereen hoort wat anders. De een zal puur productietechnisch luisteren om te bepalen of iets kwalitatief in orde is ja of nee, en die zal het daar dan ook bij laten. De ander vindt referenties naar vroeger, andere artiesten, of "dat het klinkt alsof een 14 jarige met Fruity Loops heeft zitten klooien" betere maatstaven om het begrip te verwoorden. Is "kwaliteit" dan alleen het objectieve? Dat kan, maar houdt er rekening mee dat niet iedereen dat vindt. Taal is soms lastig.

Let er trouwens ook op dat veel mensen al snel iets als kwaliteit zien wanneer iets toevallig in hun hokje past. Een plaat die je totaal niet ligt kan kwalitatief alsnog ontzettend goed in elkaar zitten. Persoonlijk heb ik dat bijvoorbeeld bij een paar van die nieuwe HHZ platen. Veel voorkomende valkuilen dit, en vaak aanleidingen tot onnodige discussies.

Discussies op dit forum over het woord "kwaliteit" ontstaan 9 van de 10 keer vanwege botsende interpretaties van het woord. Daarnaast is de helft te lomp (sorry maar dat ben ik persoonlijk echt strontbeu) om te beseffen dat er wel degelijk OBJECTIEF verschil zit tussen goede en slechte muziek, en dat niet alles maar "een kwestie van smaak" is. Veel mensen spelen die kaart (nu we het toch over kaarten spelen hebben), maar dan heb je dus naar mijns inziens een ontzettend vertekend beeld van de realiteit.

Mis ik iets of ben je het ergens niet mee eens, vul aan of lever kritiek! Altijd welkom zo lang je gewoon normaal doet (uitzonderingen daargelaten :P)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 08:39 

Hardtraxx Veteran

Ik kan me vrijwel volledig vinden in je uitleg ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 10:44 

Hardtraxx Veteran

Ik kan me er ook wel in vinden. Maar is het niet zo dat de oude garde vanuit een andere referentiekader naar kwaliteit kijkt? Want de muziek is ontzettend verandert sindsdien. Je zou juist denken dat kwaliteit alleen omhoog zou moeten gaan omdat productie technisch iedereen beter wordt door de jaren heen (in theorie).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 11:53 

Hardtraxxer

Over de "waarom smaken verschillen" discussie, dit is wel een interessant artikel daarover: http://themodernape.com/2014/06/18/diff ... tes-music/

"Basically, your brain’s pleasure center predicts how you’ll feel from a song based on similar music you’ve heard."
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 11:55 

Hardtraxxer

Conclusie: rebelion fans doen allemaal van jongs af aan al aan tafeltennis en lazergamen
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 14:46 

Hardtraxxer

LV1 schreef:
Conclusie: rebelion fans doen allemaal van jongs af aan al aan tafeltennis en lazergamen

Of ze werken achter de kassa
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 19:15 

Hardtraxx Veteran

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 19:33 

Hardtraxx Veteran

Eerste Delete plaat die ik in zijn geheel echt vet vind :drool: :bomb:. Heerlijke kicks, en die hoge screeches net voor en in de anti :love:. Sick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 19:37 

Hardtraxx Veteran

Vanaf 2:30 heel dik. Alles wat daarvoor komt vind ik niet echt prettig om naar te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 19:56 

Hardtraxx Addict

Een mindere Delete plaat. Doet me vrij weinig deze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 20:10 

Hardtraxx Veteran

Wel oke. Laatste stuk is het vetst. Vind de mid niet erg sterk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 20:13 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Ja, maar dan negeer ik die persoon gewoon.

Ben je goed in of niet xd
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle