Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 15:12 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Nou vooruit voor jou en om weer ontopic te gaan:
Ik vind part1 niet echt mijn ding, de melodie is me veel te zomers. En dan heb je ook nog die kicks die per maat van toonhoogte veranderen, dat had van mij ook niet gehoeven. Aangezien de sample enkel bestaat uit vocalen (waarvan ik de tekst een beetje simpel vind), een zomerse melodie en op en neer gaande kicks, kan ik niets anders dan tot de conclusie komen dat dit niet past binnen mijn smaak.

Dan nu part2, deze melodie is weliswaar iets minder zomers, maar is wel erg gelijkend met andere melodische hardstyle op dit moment. Verder heeft ook dit nummer last van een kick die er moeite mee heeft om toonvast te zijn. Als ik dit (en part 1) vergelijk met eerdere decibel anthems als Bigger, Better, Louder of Nuclear Reaction, dan moet ik helaas tot de conclusie komen dat de nieuwe decibel anthems overschaduwt worden door de oudere anthems die stuk voor stuk klassiekers zijn. Ik ben bang dat je van deze nummers over vijf jaar niks meer van hoort en dat gegeven is doodzonde voor een anthem van zo'n groot feest als decibel.

Bedankt voor het luisteren en tot morgen :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 15:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Prachtig xD "een kick die er moeite mee heeft om toonvast te zijn"
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 15:27 
 

Sunboom schreef:
Prachtig xD "een kick die er moeite mee heeft om toonvast te zijn"

Leest toch stuk leuker? :D

Begin part 1 nu steeds meer te waarderen qua melodie :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 21:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vind het een interessante discussie hierzo, maar ik denk dat we wel een beetje doorslaan in het bashen van elkander.. :P

Maar iedereen die beweerd dat het"vroegah" zo veel beter was moet echt bij zichzelf nagaan of het echt wel zo super was.. Toen kwamen er ook gewoon middelmatige tracks uit en was niet elke track een hoogtepunt van creativiteit. Ik zeg niet dat het nu beter is, want dat is natuurlijk totale crap, maar er zijn nu ook gewoon toppers,mindere platen en een heleboel middelmatige zooi.
Ik vind wel dat de early mensen doen, alsof ze harstyle helemaal hebben uitgevonden en daar kan ik me wel aan ergeren.. Tikkeltje superioriteit en arrogantie wat nergens op slaat..

Enfin, wat de plaat betreft: leuk maar niet het haleluja gevoel.. Op defqon heb ik hm helaas gemist, dus ik weet niet of de voetjes van de vloer gaan, maar ik denk het wel.. Top actie dat ie gratis is te downloaden :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 21:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Om weer effe terug te komen op onze discussie...

Ik ben er ook niet om jou hier van het forum te vegen .. integendeel.. ik vind het juist goed dat je zulke onderbouwende meningen deelt met ons!
Dat is ook niet het punt .. Het punt is dat VRIJWEL iedere post van jou in een willekeurig topic 90% negatief is... Nu snap ik dat je graag naar early muziek enzo luister... maar probeer de muziek van tegenwoordig ook eens te respecteren.
Het gaat echt niet veranderen omdat JIJ dat wilt...

En die eerste zin van mijn reactie tegen jou kwam inderdaad een beetje bot uit me vingers ( haha leuk zin :P ).

Het is gewoon hoe jij reageert op alle nieuwe tracks die uitkomen.. En echt niet om de meningen die jij geeft want daar heeft niemand wat over te zeggen. Het zijn tenslotte JOU meningen!
Ik heb trouwens wel een goed voorbeeld..

Correct me if I'm wrong.. maar volgens mij vond jij DJ Thera en de daarbij behorende muziek helemaal geweldig?
Ikzelf vind dat niet veel omdat het gewoon niet mijn smaak is.. en dus luister ik er ook niet naar ( Ik heb hier dus ook geen meningen over de desbetreffende tracks van hun. )

Wat ik bedoel te zeggen is : Als er bijvoorbeeld een nieuwe track van Headhunterz uitkomt.. ga er dan ook niet naar luisteren ALS je er al vooroordelen over hebt! :)

Nogmaals ik ben er ECHT niet uit om je te bashen. Het is juist goed dat iemand een track kan beoordelen zoals jou!
Maar pas je ook gewoon een beetje aan aan de hedendaagse gang van zaken!

;) :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 21:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik luister zelf nog maar sinds 2007 hardstyle en dus van de early hardstyle weet ik zo goed als niets van.
2007 kan je moeilijk nog early noemen en daar had je al meer die melodieuze hardstyle met dikwijls eenvoudige
melodie's en zachtere kicks. Maar vermits ik bijna altijd alleen dat heb gekend is dat voor mij nu eenmaal de hardstyle.
Sommige mensen hier op het forum hebben nogal een negatieve kijk op de hardstyle van nu, wel bij mij is het juist omgekeerd.
Ik hoor af en toe eens van die early hardstyle (mixjes van mensen ofzo) en ze zeggen me weinig. Wat ik gewoon wil bedoelen is dat
ik denk dat sommige mensen gewoon een negatieve kijk hebben op de hs van nu omdat ze zowat ''''opgegroeid'''' zijn met die van vroeger.
en bij veel van ons is het omgekeerd. Je kan de mensen die echt houden van de early hs zowat vergelijken met oude mensen imo. Die zeggen
ook altijd dat het in hun tijd beter was. Dat is zeker niet negatief bedoeld ;) dat is gewoon mijn mening/

Srr voor de off-topic post :p

Part 1 bevalt me beter dan Part 2. Ik vind het echt :bomb: platen
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 23:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TST2GD schreef:
Ik luister zelf nog maar sinds 2007 hardstyle en dus van de early hardstyle weet ik zo goed als niets van.
2007 kan je moeilijk nog early noemen en daar had je al meer die melodieuze hardstyle met dikwijls eenvoudige
melodie's en zachtere kicks. Maar vermits ik bijna altijd alleen dat heb gekend is dat voor mij nu eenmaal de hardstyle.
Sommige mensen hier op het forum hebben nogal een negatieve kijk op de hardstyle van nu, wel bij mij is het juist omgekeerd.
Ik hoor af en toe eens van die early hardstyle (mixjes van mensen ofzo) en ze zeggen me weinig. Wat ik gewoon wil bedoelen is dat
ik denk dat sommige mensen gewoon een negatieve kijk hebben op de hs van nu omdat ze zowat ''''opgegroeid'''' zijn met die van vroeger.
en bij veel van ons is het omgekeerd. Je kan de mensen die echt houden van de early hs zowat vergelijken met oude mensen imo. Die zeggen
ook altijd dat het in hun tijd beter was. Dat is zeker niet negatief bedoeld ;) dat is gewoon mijn mening/

Srr voor de off-topic post :p

Part 1 bevalt me beter dan Part 2. Ik vind het echt :bomb: platen

Ben het met je eens. Zelf luisterde ik in 2002 al naar hardstyle en dan vooral naar Italiaanse releases. Italian Hardstyle volume 1-3 en Part 1-7 etc. Heerlijk. Maar na 2 jaar werd ik het gewoon zat omdat het (in mijn ogen) allemaal hetzelfde was. en ben ik het bij Hard Dance gaan zoeken. Na anderhalf jaar had ik dat ook wel gehad en ben ik 2 jaar UK Hardcore gaan luisteren. Maar sinds 2 jaar ben ik weer terug bij Hardstyle omdat ik het gewoon zoveel beter vind geworden. Early kan ik nog steeds met veel plezier naar luisteren af en toe, maar de evolutie was in mijn ogen wel nodig omdat het oude me gewoon niet meer kon boeien.

Ofwel, early & huidige hardstyle: :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2010 10:29 
 
Hardtraxx Addict

Ik denk dat artiesten ook veranderen en tracks echt commercieel maken, daarnaast zijn er ook nog steeds artiesten die wel hun eigen ding doen.

FF @ Lyst: Hij heeft 100% gelijk in het feit dat een anthem uniek moet zijn voor een festival... Als ik kijk naar de laatste anthems van zowel defqon, qlimax als decibel van ongeveer de laatste 3 jaar dan luister ik er eigelijk nooit meer 1. the prophecy is 1 van de weinige anthems die ik nog wel luister naast Get Wasted omdat die voor mij wel uniek zijn. Daarnaast vind ik ook wel een beetje dat Lyst sommige topics gewoon kan overslaan. Ondanks zijn goede onderbouwde kritiek leest het niet altijd prettig... Zoals eerder gemeld, als je van te voren al een vooroordeel hebt luister het dan gewoon niet, aan de andere kant is het ook zo dat je toch wel wil luisteren naar tracks van "grote namen" om te kijken wat ze nu op de planken brengen, miss is het nu wel uniek of geniaal!

Daarnaast ben ik zelf ook best kritisch en worden er veel "slechte" platen gemaakt. Veel artiesten die altijd wel hoog op t lijstje hebben gestaan vallen de laatste tijd erg tegen. Daarnaast merk ik ook dat er ontzettend veel nieuwe artiesten bij komen die het niveau voor mij niet halen. Ik zie hier op t forum vaak zat artiesten waarvan ik denk, wie the fuck is dat dan??? Vaak bekijk ik dan ff het topic wat mensen ervan vinden. Als ik gelijk meerdere comments zie dat t niks is dan neem ik ook niet de moeite om het te luisteren... Is het wel wat dan luister ik het wel ff. 9 van de 10x vind ik het uiteindelijk niks. Soms zet ik dat er ook bij of ik laat t lekker zoals t is! Zatox is een artiest die het in mijn ogen heel goed doet en blijft doen! Daarnaast vind ik Wildstylez ondanks zijn laatste releases (waren aardig) ook erg goed, Ran-D doet het goed (druk met afstuderen helaas...), Deepack blijven helden, Alpha Twins zijn erg dik maar hoor je weinig van, The R3bels produceren ook lekker! Tja de rest van de artiesten zoals, hhz, bh, dbstf, noisecontrollers, zany etc. produceren de ene keer echt een dikke track en de andere keer is t flut. Maargoed doe je niks aan en gelukkig is er zoveel varriatie tussen de artiesten!

Ontopic:

Ik vind dit een lekker anthem voor decibel. Maar ik denk idd dat tijdelijk is en volgend jaar wel weer in de vergetelheid zit
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2010 11:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

lange teksten :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2010 15:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

djpatt schreef:
lange teksten :sleep:

Ahw, word het te veel voor je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2010 18:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sunboom schreef:
djpatt schreef:
lange teksten :sleep:

Ahw, word het te veel voor je?


nee het word een kansloze discussie, heb het gewoon over het anthem
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2010 12:35 
 
Hardtraxx Veteran

djpatt schreef:
nee het word een kansloze discussie, heb het gewoon over het anthem

Dat dus, we gaan weer gewoon lekker ontopic jongens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2010 16:42 
 
Hardtraxxer

Part 1 vind ik erg lekker!
Ben m over een jaar denk ik nog niet vergeten..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2010 16:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

djpatt schreef:
lange teksten :sleep:


Ik lees liever lange teksten dan 50 reacties als: Goed anthem :thumbsup: , Saaie track :yawn: en Niets voor mij :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2010 17:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JolleNL schreef:
djpatt schreef:
lange teksten :sleep:


Ik lees liever lange teksten dan 50 reacties als: Goed anthem :thumbsup: , Saaie track :yawn: en Niets voor mij :x

Idd, het is een forum en die is er uiteindelijk om te discussieren, en tis zeker een interessante discussie !
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2010 22:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Die Part II vind ik echt heerlijk!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 16:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mijn review van deze release:

Ondanks dat ik vorig jaar pas voor de eerste keer naar Decibel ben gegaan is het wel meteen in m’n hart gaan zitten. Lekker weer, Goeie Muziek en Bier en natuurlijk De Brabantse Gezelligheid. Maar ondanks dat is er ook elk jaar een Anthem. Het eerste anthem wat ik ooit hoorde van Decibel was van The Beholder & Balistic en daarna die van de Southstylers (Toch 1 van m’n favorieten) en daarna natuurlijk Bleeding for the Harder Styles & The City of Intensity. Ik moet eerlijk toegeven dat ik die laatste 2 toch wel als standaard heb gebruikt,omdat ik toch vind dat die stijl het beste past bij het Decibel van nu. De release van het anthem van dit jaar is ook heel erg vroeg ,want het is nog zeker 2 maanden voordat het feest zelf er pas is en de vorige release op de dag zelf of net er na werd uitgebracht.

1. Summer In The City Part I

Met de bekendmaking van de line-up en de opening van site werd ook meteen het anthem van dit jaar gratis beschikbaar gesteld via Dance-Tunes. Waarom dit gedaan is weet ik zelf niet ,maar het idee dat het ook anders kan doet b2s in mijn ogen al wat punten scoren.
Vanaf begin aan kun je eigenlijk al meteen de Noisecontrollers sound horen en beukt er met een redelijk kort intro er al meteen in.
Toen ik deze track voor de eerste keer luisterde en het woord “Decibel” hoorde kwam er al meteen de gedachten “zon,bier,gezelligheid” in m’n hoofd.
De kick die hierin zit is ook gewoon echt NC rauw,maar ook weer niet echt helemaal.
De vocalen zijn dit keer niet uitgebreid en hebben ze de “Q-Voice” (om het even snel te noemen) gebruikt. Na wat korte woorden schiet meteen het melodie erin. Deze melodie is zeer zomers en catchy en blijft toch wel in je hoofd hangen heel de dag. Al met al een zeer goede producties van de Noisecontrollers. Ik geef deze track een 7,5



2. Summer In The City Part II



Dit jaar is het anthem niet met a en b kant ,maar in 2 delen. Deeltje 2 klapt er toch iets harder het eerste deel. Je verwacht meteen dat dit een rauwere track zal worden. Ja en nee, hij is inderdaad wat rauwer ,maar ook niet heel erg veel. De sound van deel 2 is wat donkerder en kan er niet echt “Decibel” uithalen net als deel 1. Toen ik deze track voor de eerste ik had aangezet moest ik meteen aan een andere anthem die NC had gemaakt namelijk Ctrl.Alt.Delete. De kicks en de indeling van deze track zijn 80% hetzelfde en ik hoor het meer Q in dan b2s.
Deze track zie ik niet als b-kant ,maar meer als een losse track erbij. Als ze het woord Decibel niet hadden gebruikt in deze track had ik meteen verwacht dat het gewoon een productie was van NC.
Het is een echte NC plaat ,maar geen b-kant van het anthem. Ik geef deze track een 6,5.

Conclusie:
De productie zit goed in elkaar. Melodie blijft in je hoofd hangen, je krijgt een zomers gevoel. Maar al met al vind ik het geen goed anthem voor Decibel. Ik had toch liever echte goeie vocalen gehoord. Ondanks dat een klein deel is van een nummer ,heeft dit toch wel een heel groot effect voor een anthem. Bijv. Bleeding for the Harder Styles word nog steeds kei hard meegezongen. De “Q-Voice” die ze gebruikt maakt het in mijn ogen geen Decibel anthem. Als ze Defqon.1 hadden gebruikt had beter geklopt. Deze plaat had beter bij Defqon gepast dan bij Decibel en hierdoor slaat NC toch wel redelijk de plank mis. Dit is een standaard NC productie en niet een speciaal anthem. Alles bij elkaar bekeken en vergeleken geef ik het in totaal een 6,0/6,5. Als dit normale tracks waren hadden ze beter gescoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 19:41 
 

Gemiddelde van 7,5 en 6,5 is toch echt een 7
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 21:07 
 
Hardtraxxer

Iemand die mij kan uitleggen wat het nut is van muziek reviewen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 21:13 
 
Hardtraxx Veteran

RoBinVdHaRdStYleR schreef:
Iemand die mij kan uitleggen wat het nut is van muziek reviewen?


Zo LaAt Je AnDeRe MeNsEn JoU KiJk Op DiT NuMmEr ZiEn WaArDoOr Er LeUkE DiScUsSiEs OnTsTaAn :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 21:39 
 
Hardtraxxer

Vind het maar nutteloos naar mijn mening.
je vind het leuk of niet klaar... die reviews bevorderen helemaal niks imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 21:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RoBinVdHaRdStYleR schreef:
Vind het maar nutteloos naar mijn mening.
je vind het leuk of niet klaar... die reviews bevorderen helemaal niks imo.

Dus jij hebt meer reacties van :drool: / :worship: / :thumbsup: inplaats van de visie van iemand op een nummer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 22:17 
 

Tel schreef:
RoBinVdHaRdStYleR schreef:
Vind het maar nutteloos naar mijn mening.
je vind het leuk of niet klaar... die reviews bevorderen helemaal niks imo.

Dus jij hebt meer reacties van :drool: / :worship: / :thumbsup: inplaats van de visie van iemand op een nummer?

Dat heb jij ook maar van iemand anders, die tegenspraak is niet meer orgineel
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 22:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Almighty schreef:
Tel schreef:
RoBinVdHaRdStYleR schreef:
Vind het maar nutteloos naar mijn mening.
je vind het leuk of niet klaar... die reviews bevorderen helemaal niks imo.

Dus jij hebt meer reacties van :drool: / :worship: / :thumbsup: inplaats van de visie van iemand op een nummer?

Dat heb jij ook maar van iemand anders, die tegenspraak is niet meer orgineel


en dat maakt iets uit? het is wel de waarheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 22:26 
 

Ja tuurlijk ;)
't Is verplicht om min. 3 regels kritiek/toelichten te geven, of niet?
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle