Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 12:55 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Intervention schreef:
Waarom staan er geen fulls op het album?
zouden die nog op samplers komen?

ben bang van wel, een van de weinige minpuntjes aan dit album

dit weekend maar eens even een goeie luisterbeurt geven...

Thanks voor het antwoord!
hopelijk komen die samplers dan snel ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 13:07 

Hardtraxx Addict

Dan denk ik dat die samplers na de Qapital E.P komen op Qdance
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 13:27 

Hardtraxx Veteran

Nou, dan ben ik wellicht de enige maar ik vind 't album eigenlijk een beetje tegenvallen. D'r zitten op een aantal tracks na niet echt veel nummers tussen waarvan ik denk ''wauw'' of die ik nou zou bijzonder vindt.

Waar ik me persoonlijk ook aan stoor is dat ik bij elk nummer (los van die 3/4 hele vette) wel iets kan vinden wat juist erg vet is maar tegelijkertijd zit er ook iets in het nummers wat totaal niet had gehoeven voor mij of gewoon niet lekker klinkt.

E=NC2 had dit veel minder. Wellicht moet ik een aantal tracks nog een keer live horen of nog een keer wat vaker horen maar mijn eerste oordeel zo is dat ik er (veel) meer van had verwacht :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 13:32 

Hardtraxx Addict

:clap: :clap: :clap: :clap: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Heerlijk album!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 13:36 

Donateur

G1LL schreef:
Nou, dan ben ik wellicht de enige maar ik vind 't album eigenlijk een beetje tegenvallen.

Ik dacht juist dat ik de enige ben. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 13:43 

Hardtraxx Veteran

hoebedoelje schreef:
G1LL schreef:
Nou, dan ben ik wellicht de enige maar ik vind 't album eigenlijk een beetje tegenvallen.

bRt_ schreef:
Ik geraak toch niet overtuigd van dit album. Hooguit een aantal tracks die me wat weten te boeien.

:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 13:47 

Hardtraxx Elite

Same here, kan maar 3 a 4 platen waarderen.. dit zijn dan wel meteen echt gruwelijke platen :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 14:17 

Hardtraxx Veteran

Wat een heerlijk album! Cats, Jets &Breaks, Have You en Down Down zijn de absolute toppers voor mij. Lights is ook heel erg vet, die intro dreunt zo geweldig door, prachtig gemaakt. Alleen The Days doet me niet veel, maar dat kom je op ieder album wel tegen dat een track niet helemaal in je eigen smaak valt.

Ben benieuwd wanneer hij bezorgt word, tot nu dan maar even met een illegaal gebrand CD'tje in mn auto doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 14:27 

Hardtraxxer

Ik stoor me een beetje aan de losse tracks. Lange stiltes zijn al genoemd, en ook het weglaten van de intro in Cats, Jets and Breaks, niet nodig naar mijn mening.
Maar heb nu de full continuous mix opstaan, jezus wat luistert die heerlijk weg :loving:. Goed, de kicks missen hier en daar wat kracht en pitchen af en toe een beetje te hoog. Maar verder is de kwaliteit van de producties van een erg hoog en constant niveau waar veel producers naar mijn mening gewoon niet aan kunnen tippen. Ik denk dat ik één van de weinigen ben, maar de eerste indruk van dit album overtreft die van E=NC2, daar had ik destijds meer van verwacht.

Weinig hardere tracks op dit album. Maar met zulke heerlijke klappers kan ik daar absoluut niet mee zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 14:32 

Hardtraxx Veteran

Hoooooly shit wat een album. Nieuwe standaarden zijn hier gezet hoor, dit zit zooo ver boven de rest van de mainstream :lol: Tevens zet Noisecontrollers met zijn kicks ook ff de 'raw' (harde mainstream) scene ff goed te kakken.

Geweldige melodieën overal, kwaliteit om je vingers bij af te likken, afwisselend gave vocalen en soms kutte vocalen, gruwelijk fijne kicks in bijna iedere plaat, heerlijke synths/sounds en hele fijne sferen.

Ik wacht ff met een volle review schrijven, daarvoor ga ik de platen allemaal nog een aantal keren luisteren. Maar ik ben bang dat er geen cijfers lager dan een 6 gaan vallen :worship:

Citaat:
de kicks missen hier en daar wat kracht

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 14:42 

Hardtraxxer

3 woorden...

wat, een, held :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 14:44 

Hardtraxx Veteran

Niks mis met deze kicks, hebben een goede structuur, klinken gewoon heerlijk, zowel in het laag, mid als het hoog. Bij 2 van de tracks vond ik ze wel minder (weet zo ff niet te noemen welke het waren).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 14:50 

Hardtraxxer

Delt-A schreef:
Niks mis met deze kicks, hebben een goede structuur, klinken gewoon heerlijk, zowel in het laag, mid als het hoog. Bij 2 van de tracks vond ik ze wel minder (weet zo ff niet te noemen welke het waren).

Kicks zijn wel oke maar ik vind de album zelf niet zo.. misschien 2-4 tracks wat ik echt wat vind..
Voorderest hoor ik ook tracks wat ik eigenlijk wel vaker heb gehoord ..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 14:55 

Hardtraxx Veteran

bRt_ schreef:
hoebedoelje schreef:
G1LL schreef:

bRt_ schreef:
Ik geraak toch niet overtuigd van dit album. Hooguit een aantal tracks die me wat weten te boeien.

:D

Juistem beter dan E=NC2 :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 15:30 

Hardtraxxer

Heerlijk, zijn een aantal tegenvallers. Have You, die Pitch kick???
Maar meteen ook een paar kapot vette platen, hallo zeg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 15:32 

Hardtraxx Crew

Net ook een luisterbeurt gegeven, heerlijk :worship: Staan een paar nummers op die me niet zoveel doen maar het grootste deel is toch wel genieten hoor ^^

Static, Always Orange, Down Down, Waves, Cats Jets and Breaks, People Of The Sun :loving:
Light en Come Wake Up zijn ook heerlijk als wat hardere platen :worship:

Dit is mainstream zoals het moet :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 15:45 

Hardtraxx Newbie

Valt me op dat niemand Unsure noemt? Vind ik dan weer een heerlijke plaat met een goede drive, en dikke intro!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 15:50 

Hardtraxx Veteran

Knul schreef:
Valt me op dat niemand Unsure noemt? Vind ik dan weer een heerlijke plaat met een goede drive, en dikke intro!

Heeeel vet ja :loving: Eén van de favorieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 15:53 

Hardtraxx Veteran

Kan me trouwens goed voorstellen dat veel producers vandaag niet veel meer doen na het luisteren van dit album, alleen qua kicks kunnen maar heel weinig artiesten hier aan tippen. Kicks die in Come Wake Up zitten zijn imo al 3x beter dan de kicks die Radical Redemption of Crypsis gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 15:56 

Hardtraxx Veteran

Hopelijk horen ze hier dingen in terug die ze na kunnen doen qua sound. Wat zou hardstyle erop vooruit gaan als Bas iedereen produceerles gaf
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 16:06 

Hardtraxx Newbie

ik dacht zal weer is een cd kopen voor het eerst in 8 jaar. netjes gepreordered en zegt dat ik hem gekocht heb maar kan hem nog steeds niet downloaden. werkt voor geen meter dat itunes... :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 16:10 

Hardtraxx Veteran

Wat een geweldig album is dit zeg, afgezien van de nummers die al veel genoemd worden (Down Down + deeper mix, lights, wake up) Vind ik Unsure ook echt een meesterwerkje, die melodie is zo geniaal simpel ^^

Ook niet geweten dat die tweede climax van Cats, Jets & Breaks zo vet was !!!

ondanks dat ik al veel had gehoord van te voren ben ik toch een paar keer erg leuk verrast tijdens het luisteren. ^^

Enige minpuntje op de cd is The Day

Vind het ook erg lastig om deze cd te vergelijken met E=nc2, maar omdat dit album bestaat uit 18 puur hardstyle tracks, denk ik dat ik All Around toch net weer iets vetter vind!

De lat voor de mainstream is weer even een heel stuk hoger gelegd, en dat was ook heel hard nodig !

Bas Oskam held :worship:

edit: Static :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 16:14 

Bierkoning

Static: 7,5
All Around The World: 7,5
Have You: 8
Circles: 5
What!?: 7,5
Feel So Good Edit: 7,5
Faster n Further Remix: 5
Always Orange: 7
Light: 8,5
Down Down: 9
All Around The World (Deep Mix): 7,5
Unsure: 7,5
Waves: 7,5
The Day: 7
Cats Jets and Breaks: 9
People Of The Sun: 7,5
Come Wake Up: 7,5

Al met al weer een erg geslaagd album, met Down Down en Cats Jets and Breaks als uitschieters na het eerste gehoor :loving:

Light en Have You zijn daarna m'n favorieten, maar alle andere tracks zijn ook bijna allemaal ruim voldoende. Wat een held blijft deze man, hij steekt echt mijlenver boven de rest uit op mainstream gebied.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 16:36 

Aan het typen...

01. Noisecontrollers - Static 7
Ik vind het stukje gitaar niet echt in de track passen, volgens mij omdat het één een analoog geluid is en de rest digitaal. De kwaliteit tussen beide verschilt teveel. Ik vind de midintro met alle verschillende geluiden wel vet, al stelt de kick qua kracht weinig voor. De melodie is complex en goed uitgewerkt, maar is voor mij veel te kazig. De distortion in de climax kraakt me net iets teveel zodra de kicks omhoog gaan, ook is de impact veel te veel afgerond, waardoor een groot deel van de hardheid van de kick verdwijnt.

02. Noisecontrollers - All Around The World 5
Deze track begint wel erg kazig. Ik houd enorm van subtiliteit en ben bang dat ik juist veel van het tegenovergestelde op dit album zal aantreffen. De vocalen, ondanks dat ze prima ingezongen zijn, heb ik helemaal niets mee. Ook de melodie is voor mij over de top en gaat mij iets te lang door. Verder is de opbouw in de track 2x zolang als de stukjes met kick.

03. Noisecontrollers & Waverider - Have You 4.5
De gecutte vocalen in de intro vind ik gruwelijk irritant, helemaal als ze aan het eind omlaag gaan. Dat doet me teveel denken aan de hedendaagse house. Daar waar de vorige twee melodieën nog vrij sterk waren, ondanks dat het mijn smaak niet is, vind ik deze melodie vrij saai. Ook de synth is erg dun. De kicks springen me te willekeurig alle kanten op, maar dat zijn we wel gewend van Waverider.

04. Noisecontrollers - Circles 5.5
Zoals al eerder genoemd bij track 1 houd ik wel van midintro's met allerlei vage geluiden. De kicks ontbreekt het echter wederom aan kracht, desondanks blijft de energie er wel in door de andere elementen. Tja, dan stappen we de rollercoaster van extreme emoties in. De melodie zelf valt dan nog wel mee, maar de synths op de achtergrond kleuren weer ver buiten de lijntjes. De kicks in deze track zijn in de basis al te hoog en daardoor gewoon lelijk. In het tweede deel van de climax keert de subtiliteit weer een beetje terug en dan kan ik er al een stuk beter naar luisteren, nou ja dat is niet helemaal waar, de kicks zorgen ervoor dat ik ook dat stuk niet nog een keer hoef te horen.

05. Noisecontrollers - What?! 7
De bassline in deze track is wat apart, het deel wat als reverse dient zit te dicht op de kick, waardoor de drive er niet echt lekker uit komt. Het stuk op 0:56 klinkt helemaal nergens naar, het is net alsof de plaat overslaat. Het tweede deel van de midintro is gewoon saai. De melodie die er op volgt doet me weer een beetje denken aan de oude Noisecontrollers sound. Wel zijn alle scherpe randjes van vroeger er af. De kicks zijn niet zo bijzonder, maar blijven gelukkig wel op dezelfde toonhoogte. Oh wacht ik heb niets gezegd, al valt de hoogte reuze mee. Wel valt me nu op wat er mis is met deze bassline, want de sub van de kick loopt door en de reverse voegt qua laag niets toe. De BPM versnelling hadden ze achterwege mogen laten. Een 7 naar boven afgerond.

06. Noisecontrollers - Feel So Good (Sogma Classical Edit) 7
Nee de vocalen en het klassieke gedeelte passen totaal niet bij elkaar. Het klassieke stuk was goed te doen, maar ook weer niet zo bijzonder. Als ik heel eerlijk ben ken ik het origineel zo niet uit mijn hoofd, dus ik kan niet oordelen wat het verschil is met origineel. Ik vind de geluidjes in de midintro vet, de kicks kraken me iets teveel in de punch. De melodie is op zich prima en siddert lekker verder. De vocalen erdoorheen hadden ze wel achterwege mogen laten. De tweede climax is dan weer te cheesy.

07. Noisecontrollers - Faster N Further (Bass Modulators Remix) 6
De tails van de kicks in de intro zijn me veel te lang. Screeches in combinatie met die andere sounds is op zich wel goed, een reverse a la Tuneboy - I Will Growl had er veel beter onder gepast en had de energie van de screeches ook meer ondersteund. De synth van de climax vind ik sterk. De variaties van de melodie vind ik minder dan de originele melodie zelf en worden op een gegeven moment wel erg willekeurig, veranderen om het veranderen. Ook wordt de track wel erg abrupt afgebroken (al staat Mediamonkey op automatische overgangen).

08. Noisecontrollers - Always Orange 6
De synth in deze track is erg dun en wordt een beetje overheerst door de kicks. De melodie is vrij saai en bij lange na dus niet interessant genoeg om een hele track mee te vullen. De tweede synth vind ik ook weinig toevoegen. De tails in de kick zijn mij wederom te lang en wat aan de hoge kant.

09. Noisecontrollers - Light 6
De intro vind ik wel grappig gedaan, al worden de kicks zelf volledig weggeblazen door de bass die erachter aan komt. De midintro is wat standaard en voelt meer aan als een verplicht nummertje. Het stuk waar de kick omhoog gaat is zum kotsen. De vocalen op zich zijn vet, maar worden wat abrupt afgekapt waardoor ze niet helemaal goed in de track passen. Het stuk wat volgt had beter volstaan als midintro in plaats van de saaie screeches. De climax melodie is wel aardig en de kicks bevatten vrij veel drive, maar wederom weinig kracht. De pitchende stukjes hadden ze ook wel achterwege mogen laten.

De tweede helft van de review volgt vanavond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 16:38 

Hardtraxx Veteran

Heerlijk album ja :D .

Wel een apart besluit om dan één nummer erop te zetten van een andere artiest, die meteen een flinke uitschieter naar beneden is.
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle