Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 16:39 

Hardtraxxer

Jaa eindelijk :thumbsup: vind alles eigenlijk best lekker klinken behalve The Day, met als uitschieters Cats, Jets & Breaks, Down Down & Light.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 17:01 

Hardtraxxer

Lekker album hoor :thumbsup: . De meeste tracks scoren bij mij rond de 7, met uitschieters aan beide kanten.
The day heeft echt vreselijke vocals :sick: en Circles, Always Orange zijn me wat te simpel.
Have You, Light, Down Down, Unsure en Cats, Jets and Breaks zijn toch allen wel een 8+ :D

Trouwens erg slordig dat ieder nummer op het eind zo'n 5-15 seconden stilte heeft, luistert niet echt lekker weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 17:10 

Hardtraxxer

De Full's worden de komende maanden gereleased.

Bron: Zijn Q&A op Facebook
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 17:47 

Hardtraxx Veteran

Zien liggen in de Media Markt. :P

Wanneer komt hij binnen van Hardstyle.com?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 17:57 

Hardtraxx Veteran

Ik heb hem op Q-Dance besteld en heb hem nog steeds niet binnen.. wel vanmorgen een bevestiging gekregen dat de cd onderweg en verzonden was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 17:59 

Hardtraxxer

Down Down, Static, CJ and B, Waves, Unsure

Geweldige nummers en dus een heerlijk album!

En Lyst, je schrijft en verwoord alles prima en heel duidelijk maar ik vind je zo negatief altijd!
En dat mag ofc...maar toch
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 18:02 

Hardtraxxer

Wel vaag dat die versnelling en dat dubstep stukje in What in de original mix er niet in zitten ? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 18:08 

Hardtraxx Elite

Genieten (L) :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 18:11 

Hardtraxxer

Civil Mindz schreef:
En Lyst, je schrijft en verwoord alles prima en heel duidelijk maar ik vind je zo negatief altijd! En dat mag ofc...maar toch

Lyst is fan van Wavolizer dus dan kun je z'n negatieve reacties wel begrijpen toch? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 18:17 

Hardtraxx Elite

M-bition schreef:
Civil Mindz schreef:
En Lyst, je schrijft en verwoord alles prima en heel duidelijk maar ik vind je zo negatief altijd! En dat mag ofc...maar toch

Lyst is fan van Wavolizer dus dan kun je z'n negatieve reacties wel begrijpen toch? ;)

Boeiend ... :yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 18:27 

Hardtraxx Veteran

Civil Mindz schreef:
En Lyst, je schrijft en verwoord alles prima en heel duidelijk maar ik vind je zo negatief altijd!

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 18:29 

Hardtraxxer

Zitten echt wel pareltjes op! :yay: :clap:

Kan niet wachten op de fulls!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 18:39 

Hardtraxx Elite

Civil Mindz schreef:

Nou, ik vind zijn negativiteit op dit album reuze meevallen! En tsja, we weten allemaal dat zijn smaak even net iets anders is. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 19:35 

Hardtraxxer

Ben ik nou de enige die dit allemaal veel op elkaar vind lijken op een paar tracks na... Vind album weinig bijzonder alleen zijn kick(s) is lekker
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 20:12 

Aan het typen...

10. Noisecontrollers - Down Down 7
Ik vind de vocalen best goed, alleen heb ik vrij weinig met zang in hardstyle tracks, het houdt alleen maar op. De melodie is ook sterk, de kicks zijn niet helemaal lekker afgemixed en de pitchkicks zitten voor mij al op het randje. Wat ik wel mis in deze track is variatie. Niet in de kicks, niet in de melodie, niet in de synths, niet in de vocalen. Ook zit er in de vocalen een bepaalde spanningsboog die door de melodie totaal niet over wordt genomen. Als je ze dan over elkaar legt, dan klinkt dat niet helemaal lekker, afgezien van het feit dat ik überhaupt geen gezang wil horen.

11. Noisecontrollers - All Around the World (Deep Mix) 5.5
De vocalen klinken hierin iets beter omdat ze lager zijn. De kicks hebben eindelijk wat impact. De climax melodie is saai en te langzaam en haalt de energie uit de track. De kicks hebben een lelijke laag erbovenop gekregen, maar het is in ieder geval beter dan de vorige kicks van dit album. Dan volgt er een stilte van enkele seconden, lekker professioneel..

12. Noisecontrollers - Unsure 4.5
De kicks in deze midintro zijn erg lelijk en ik ging bijna over mijn nek bij die pitchkicks, alsjeblieft zeg. Verder gebeurt er weinig interessants. De melodie die opgebouwd wordt lijkt mij teveel op een melodie van een andere bekende plaat, kan er zo niet op komen. De tweede melodie is weer over de top blij. En de kicks, wat een belabberde afwerking. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik aan mij volume knop moet draaien zodra de kicks omhoog gaan.. Veel te veel laag.

13. Noisecontrollers - Waves 6
Geen van de elementen uit de midintro is interessant genoeg om deze boeiend te maken. Ook het samenspel of het gebrek daaraan draagt er niet aan bij. De melodie die dan volgt is aardig maar komt weer erg overeen met een trance klassieker, althans ik kon hem al mee neuriën voordat ik deze plaat ooit gehoord had. Ook deze melodie gaat weer iets te lang door, ik ben halverwege mijn interesse al lang verloren. En speciaal voor de liefhebbers van stilte nog een paar seconde leegte..

14. Noisecontrollers - The Day 5.5
Wat een kazige vocalen weer. Het begin van de melodie is wel leuk, maar naarmate die melodie vordert ebt dat gevoel weg en dat stuk waar het de hoogte in gaat had hij er wel uit mogen laten. Tja wat kan ik nog meer vertellen over deze track, de tweede climax is een kopie van de eerste. De synths op de achtergrond maken het geheel weer te cheesy, helemaal als de vocalen er ook nog weer overeenkomen.

15. Noisecontrollers - Cats, Jets & Breaks 7
Kan iemand mij helpen aan het klassieke origineel? Voor deze track geldt eigenlijk hetzelfde als voor de eerste, er zit een kwaliteitsverschil tussen het stuk met de violen en met de synth. De overgang daartussen verloopt niet lekker, het volume wordt sowieso ineens een stuk harder. Ik vind de haperingen erin vet uitgewerkt en hoewel ik normaal niet zo fan ben van sidechain melodieën, vind ik deze toch wel erg vet. Ook een van de weinige melodieën die wel subtiel is. Helaas wordt het geheel weer verneukt door de pitchkicks, zoals bij zoveel mainstream platen. Dan volgt er weer een abrupte overgang. Het idee achter de tweede climax is leuk, de uitwerking is minder. Wat voor een cijfer moet ik hier aan toekennen, zonder de pitchkicks is het zeker een 8 waard, met nog betere kicks en tweede climax misschien wel richting een 9. Maar met deze kicks kan ik er echt niet naar luisteren. Ik zal in het midden gaan zitten en naar boven afronden.

16. Noisecontrollers & Taylr Renee - People of The Sun 5
Nee deze track is wederom niets voor mij, zowel de vocalen als de melodie zijn over de top. Het valt me wel op dat bijna alle tracks vooral om de melodie draaien en dat er wat betreft die melodieën vrij weinig diversiteit op dit album is. Ook de kicks lijken op een enkele uitzondering na erg op elkaar. Ga die punten nu dus niet nog een keer herhalen.

17. Noisecontrollers - Come Wake Up 7.5
Duistere vocalen en wannabe harde kicks. De midintro is op zich prima, maar als je een harde plaat maakt, doe dat dan niet met de handrem erop. Die handrem zit er toch ook niet op als het gaat om die blije emoties. Die reverse vocals vind ik erg vet, helaas is het maar een klein onderdeel van de track. De opbouw die volgt is ook goed, alleen in combinatie met de claps is het een beetje een vreemd ritme. De climax is verder ook weinig mis mee, behalve dan de handrem die er nog steeds op zit.

18. Noisecontrollers - Down Down (Down Version) 6.5
Ook al zei ik daarstraks dat ik deze vocalen best goed vond, maar niet bij een hardstyle track vond passen, vind ik deze vertraagde versie niet echt interessant. De melodie is nu te sloom geworden en het breakbeat stukje is alles behalve overtuigend. Er had veel meer sfeer uit deze plaat gehaald kunnen worden. Wel fijn dat er geen Noisecontrollers kicks onder zitten dit keer, maar dat is het ook wel.

Conclusie: 108.5/18=6.03
Dit album is zoals verwacht niets voor mij. Ik vind dat je met subtiele elementen emoties kunt raken, de meeste melodieën en vocalen (en ook kicks in mindere mate) schieten dat doel echter ver voorbij en het woord cheesy is meerdere malen langsgekomen. Cheesy staat voor mij tot subtiel als het gedrag van een stereotype homo tot een gemiddelde heterogene man. Alles is overdreven en over de top. Daarnaast was dit album nogal melodie georiënteerd, terwijl ik juist de midintro's met de rare geluiden het interessants vond. Op Cats, Jets & Breaks na stond er niet echt een uitschieter op dit album, maar die plaat werd helaas verpest door de kicks (sorry mijn aversie is echt groot). Nee ik heb niets met mainstream hardstyle, ook niet van de topartiesten uit die scene en zal dat waarschijnlijk ook nooit krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 20:15 

Hardtraxx Addict

Heb niet de behoefte om iedere track afzonderlijk te reviewen, maar van sommigen dan weer wel. Dit is een fantastisch album waarvan een flink aandeel van de tracks echt enorm goed is. Ontzettend veel respect voor Bas Oskam dat het hem iedere fucking keer ook weer lukt om geweldige tracks af te leveren.

Static 7,5
Begint lekker met een stuk gitaar, een element wat wel wat vaker terug mag komen in de huidige Hardstyle wat mij betreft. Typische opbouwende NC sounds en dan een partij échte NC kicks. Een beetje een lege mid met hier en daar een geluidje, maar voor de mid hoef je deze track niet te luisteren. Wél voor de melodie. Man man man. De eerste van een overgroot deel van het album die ongelofelijk sterk is. Héérlijk euforisch, niet eentje die je zomaar even eruit perst als producer. Puik werk.

All Around The World 7

Have You 7,5
Extreem goede ''kaas'' om het zo maar te noemen. Zo'n lekkere vrouwelijke vocal die je mee kunt blèren. Je hoort er ook genoeg van beide heren in terug. Lekkere drive in de hele track en een sterke melodie die mij heel blij maakt, vooral live.

Circles 6,5

What?! 8
Typisch voorbeeld van de veelzijdigheid van NC. Tussen al die emotionele en euforische melodieën knalt hij dan ook weer even wat hardere snoeiplaatjes. Lekkere melodie en scherpe synth, een hardere plaat die niet verzadigd is met die kutscreeches die je tegenwoordig steeds weer hoort.

Feel So Good (Sogma Classical Edit) 7
Overbodige edit wat mij betreft, Feel So Good is wel gewoon een leuke plaat.

Faster 'n Further (Bass Modulators Remix) 7,5
Geslaagd. Origineel vond ik altijd al fijn en dit is dan wel weer een fijne update ervan. Leuk meezingen met deze alom bekende melodie. Prima.

Always Orange 6,5

Light 8,5
Één van dé parels. Echt een DIJK van een plaat. Die dreunende kicks in de intro doen het live leuk. Stevige mid met lekkere vage sounds! En deze melodie, tsja... Geweldig. Veel meer kan ik er niet over zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 20:16 

Hardtraxx Addict

Down Down 10
Noem mij een overdrijver of wat dan ook, maar deze plaat is wat mij betreft de beste van het album en gewoon pure perfectie. Woorden kunnen haast niet omschrijven wat voor gevoel deze track mij geeft. Meeslepende vocals, bijpassende kicks, een sfeer waarvan ik écht kan huilen van geluk. Die melodie met van die héérlijke lange uithalen, die gaan bij mij door merg en been, zo godsgruwelijk mooi. Dit is voor mij muziek in zijn puurste vorm, hulde.

All Around (Deep Mix) 8
Goede plaat om te gebruiken als opener van een set, lekkere spacende melodie en van die chille kicks. Leuke wegdroom plaat :).

Unsure 7,5

Waves 9
Wat een melodie, alweer! Enorm vette sfeer en die achtergrond synth is ook super en geeft overal kippenvel. Zou zo de soundtrack van een of andere ruimte documentaire kunnen zijn. Heel groots.

The Day 7

Cats, Jets & Breaks 9
De combi van NC en Wildstylez is altijd goud en zo ook deze. Viool en choirs geven het een grootse sfeer. De climax die er dan uit voort komt is grandioos. Enorm dikke sounds die even benadrukken dat zij qua productie gewoon aan de absolute top staan. De 2e climax is nóg beter met al die vage sounds en geeft het net die extra lading mee. Ongelofelijk.

People of the Sun 6,5

Come Wake Up 8
Flink stevige kick die hieronder ligt, live doet deze het echt goed.

Conclusie: Dit album overtreft E=NC² met gemak. Bijna allemaal zijn het topplaten, met enkele uitschieters die heel veel indruk op mij hebben gemaakt. Ben dan ook meer dan bereid geweest om hier geld voor neer te leggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 20:16 

Hardtraxx Veteran

:worship: en :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 21:07 

Hardtraxx Veteran

Vlug reviewtje:

Down Down (Down Version) - 8,5 - Synth + melodie alleen op dat tempo is zo sterk. Waardeerde 'm een stuk meer na het horen van het album. Liever iets anders als intro gehad voordat Static begint (All Around Deep Mix bijv.) en deze aan het eind ipv Feel So Good
Static - 7,8 - Vette melodie, harde intro, leuk gebruik van gitaar
Have You - 8,5 - Fantastische intro en outro met haperende vocals en screeches die elkaar heel energiek afwisselen. Melodie en vocals zijn verder prima
The Day - 4 - Vind alles aan de vocals verschrikkelijk en de melodie doet me ook niet veel. Heb een knipje gemaakt in de album mix zodat ik deze niet hoef te horen.
Unsure - 7 - 1e climax voelt een beetje raar aan met die andere synth die wat meer op de achtergrond zit, passen naar mijn idee niet goed bij elkaar. Melodie mist ook wat, maar heeft ook wat.
People of the Sun - 7,5 - Vocals niet helemaal mijn ding, maar ook niet slecht. Lekkere powermelodie.
All Around The World - 7,2 - Vocals hier beter, maar stoor me wel heel erg aan het stuk "the world" voor de climax steeds. Melodie leuk, maar niet heel bijzonder.
Faster N Further Remix - 7 - Vond het origineel altijd vet. Deze doet daar alleen wat aan af door de aanpassingen aan de melodie (de laatste noot moet kort gvd), al is de mid intro wel lekker energiek.
Feel So Good Edit - 8,5 - Feel So Good altijd vet gevonden en dat haperintrootje bevalt me heel goed. Dit is het cijfer voor de track zonder het klassieke stuk, die in de album mix de 19e track is
Circles - 8 - Hele vette melodie, simpel maar effectief en spacey. Vind alleen de overgang van de climax naar de break heel abrupt doordat er opeens een heel andere synth wordt gebruikt. Oja, en hoe die pitchkicks erinklappen <3
Always Orange - 7,2 - Weinig op aan te merken, prima mainstream track met melodie in oude stijl
Down Down - 9 - Vocals, breakbeats, synth, melodie, erg kazig maar erg krachtig.
All Around The World (Deep Mix) - 7,5 - Lagere vocals liggen me beter, ook doordat ze niet meer gestretcht zijn en klinken. Typisch een nummer wat ik laat in een vette set erg goed vind om net een wat ander gevoel mee te geven dan de andere tracks. Had 'm liever een paar tracks later gezien, of juist helemaal aan het begin en het origineel dan wat later, want nu komen er 2 vocale tracks achter elkaar die al eerder zijn geweest in andere vorm.
Waves - 8,5 - De melodie doet me erg veel, maar ik denk dat zo'n track snel gaat vervelen door z'n simpelheid.
Light - 9,2 - Meesterwerkje. Die hele intro is fenomenaal en om er dan nog een oldschool NC melodietje achteraan te gooien is geweldig.
Come Wake Up - 8,5 - Sloopwerk met kwaliteit, lang sinds ik dat heb gehoord.
Cats, Jets & Breaks - 9 - Weer een track waarin elk deel gewoon erg veel impact heeft.
What?! - 8 - Energieke doorbeuker met van die heerlijk schurende kicks. Dub stukje is ook super uitgewerkt, al is de versnelling daarna wel best lelijk.
Feel So Good (Sogma Classical Edit/Intro) - 6 - Te over the top en ik mis laag in de vocals. Toch nog een 6 omdat dit op een feest lekker werkt. Skrillex had hier een onderzeeër vol laag in gestopt en dat had megaveel geholpen. Hardstyle mag sowieso wat meer sub in z'n breaks gaan verwerken.

Vind in bijna alle tracks de kicks en synths ook erg fijn in het gehoor liggen. Veel drive in de intros met heerlijke details overal. Breakbeat en dub stukjes ook goed gedaan overal.

Gem. cijfer: 7,7
De versie die ik ga luisteren, zonder The Day: 7,9
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 21:52 

Hardtraxx Elite

Ligt het aan mij of is de trackvolgorde in de contineus mix totaal anders als de trackvolgorde die bekend is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 22:13 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
[Dit album is zoals verwacht niets voor mij. Ik vind dat je met subtiele elementen emoties kunt raken, de meeste melodieën en vocalen (en ook kicks in mindere mate) schieten dat doel echter ver voorbij en het woord cheesy is meerdere malen langsgekomen. Cheesy staat voor mij tot subtiel als het gedrag van een stereotype homo tot een gemiddelde heterogene man. Alles is overdreven en over de top. Daarnaast was dit album nogal melodie georiënteerd, terwijl ik juist de midintro's met de rare geluiden het interessants vond. Op Cats, Jets & Breaks na stond er niet echt een uitschieter op dit album, maar die plaat werd helaas verpest door de kicks (sorry mijn aversie is echt groot). Nee ik heb niets met mainstream hardstyle, ook niet van de topartiesten uit die scene en zal dat waarschijnlijk ook nooit krijgen.

Jou conclusie vind ik altijd van eenzelfde soort voorspelbaarheid als bij de laatste verkiezingen in Noord-Korea, de uitslag staat alijd van te voren al vast.
Ik ga geen reviews maken van albums waarvan ik vooraf al een globaal beeld kan vormen en niet in mijn straatje ligt.

Maargoed, voor mij is dit album denk ik het beste Hardsyle album tot nu toe. Op plaats 2 staat bij mij het debuutalbum van Showtek.
Echt alle nummers zouden bij mij een 9+ scoren met als topper Down Down en absolute topper Cats , Jets and Breaks. Die melodie vind ik echt zo geweldig klinken samen met die super dikke pitch kicks, daar krijg ik echt kippevel van :loving:
Enige iets minder goede nummers vind ik Come wake up en in mindere mate Unsure.

Maar deze schijven zullen echt grijs gedraait worden, de kwaliteit ligt op niveau van hun eerdere producties als So High en Pillars of Creation, die ik nog dagelijks opzet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 23:00 

Dit album :loving: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 23:02 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Lyst schreef:
Verhaal

Jou conclusie vind ik altijd van eenzelfde soort voorspelbaarheid als bij de laatste verkiezingen in Noord-Korea, de uitslag staat alijd van te voren al vast.

Neem wel de gedachte erbij dat Lyst een Early-Hardstyle liefhebber is en verder niet veel met de huidige hardstyle heeft op enkele artiesten na. Ik vind het juist tof van Lyst dat hij de moeite neemt om een album te beoordelen, zodat je ook gelijk kan denken hoe een early fan over dit album denkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 23:12 

Hardtraxx Newbie

Heeft iemand hier het album besteld bij hardstyle.com? En heeft hem vandaag ook binnengekregen? Ik heb hem in februari al besteld en hem vandaag namelijk niet gekregen. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 23:13 

Hardtraxx Veteran

iMark schreef:
hurricane schreef:
Lyst schreef:
Verhaal

Neem wel de gedachte erbij dat Lyst een Early-Hardstyle liefhebber is en verder niet veel met de huidige hardstyle heeft op enkele artiesten na. Ik vind het juist tof van Lyst dat hij de moeite neemt om een album te beoordelen, zodat je ook gelijk kan denken hoe een early fan over dit album denkt.

Ik heb anders in zijn conclusie geen enkel woord gelezen over dat het productie-technisch allemaal meer dan uitstekend in elkaar steekt, en dat zou je toch ook kunnen zeggen ook al is het niet je muziek smaak.
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle