10. Noisecontrollers - Down Down 7 Ik vind de vocalen best goed, alleen heb ik vrij weinig met zang in hardstyle tracks, het houdt alleen maar op. De melodie is ook sterk, de kicks zijn niet helemaal lekker afgemixed en de pitchkicks zitten voor mij al op het randje. Wat ik wel mis in deze track is variatie. Niet in de kicks, niet in de melodie, niet in de synths, niet in de vocalen. Ook zit er in de vocalen een bepaalde spanningsboog die door de melodie totaal niet over wordt genomen. Als je ze dan over elkaar legt, dan klinkt dat niet helemaal lekker, afgezien van het feit dat ik überhaupt geen gezang wil horen.
11. Noisecontrollers - All Around the World (Deep Mix) 5.5 De vocalen klinken hierin iets beter omdat ze lager zijn. De kicks hebben eindelijk wat impact. De climax melodie is saai en te langzaam en haalt de energie uit de track. De kicks hebben een lelijke laag erbovenop gekregen, maar het is in ieder geval beter dan de vorige kicks van dit album. Dan volgt er een stilte van enkele seconden, lekker professioneel..
12. Noisecontrollers - Unsure 4.5 De kicks in deze midintro zijn erg lelijk en ik ging bijna over mijn nek bij die pitchkicks, alsjeblieft zeg. Verder gebeurt er weinig interessants. De melodie die opgebouwd wordt lijkt mij teveel op een melodie van een andere bekende plaat, kan er zo niet op komen. De tweede melodie is weer over de top blij. En de kicks, wat een belabberde afwerking. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik aan mij volume knop moet draaien zodra de kicks omhoog gaan.. Veel te veel laag.
13. Noisecontrollers - Waves 6 Geen van de elementen uit de midintro is interessant genoeg om deze boeiend te maken. Ook het samenspel of het gebrek daaraan draagt er niet aan bij. De melodie die dan volgt is aardig maar komt weer erg overeen met een trance klassieker, althans ik kon hem al mee neuriën voordat ik deze plaat ooit gehoord had. Ook deze melodie gaat weer iets te lang door, ik ben halverwege mijn interesse al lang verloren. En speciaal voor de liefhebbers van stilte nog een paar seconde leegte..
14. Noisecontrollers - The Day 5.5 Wat een kazige vocalen weer. Het begin van de melodie is wel leuk, maar naarmate die melodie vordert ebt dat gevoel weg en dat stuk waar het de hoogte in gaat had hij er wel uit mogen laten. Tja wat kan ik nog meer vertellen over deze track, de tweede climax is een kopie van de eerste. De synths op de achtergrond maken het geheel weer te cheesy, helemaal als de vocalen er ook nog weer overeenkomen.
15. Noisecontrollers - Cats, Jets & Breaks 7 Kan iemand mij helpen aan het klassieke origineel? Voor deze track geldt eigenlijk hetzelfde als voor de eerste, er zit een kwaliteitsverschil tussen het stuk met de violen en met de synth. De overgang daartussen verloopt niet lekker, het volume wordt sowieso ineens een stuk harder. Ik vind de haperingen erin vet uitgewerkt en hoewel ik normaal niet zo fan ben van sidechain melodieën, vind ik deze toch wel erg vet. Ook een van de weinige melodieën die wel subtiel is. Helaas wordt het geheel weer verneukt door de pitchkicks, zoals bij zoveel mainstream platen. Dan volgt er weer een abrupte overgang. Het idee achter de tweede climax is leuk, de uitwerking is minder. Wat voor een cijfer moet ik hier aan toekennen, zonder de pitchkicks is het zeker een 8 waard, met nog betere kicks en tweede climax misschien wel richting een 9. Maar met deze kicks kan ik er echt niet naar luisteren. Ik zal in het midden gaan zitten en naar boven afronden.
16. Noisecontrollers & Taylr Renee - People of The Sun 5 Nee deze track is wederom niets voor mij, zowel de vocalen als de melodie zijn over de top. Het valt me wel op dat bijna alle tracks vooral om de melodie draaien en dat er wat betreft die melodieën vrij weinig diversiteit op dit album is. Ook de kicks lijken op een enkele uitzondering na erg op elkaar. Ga die punten nu dus niet nog een keer herhalen.
17. Noisecontrollers - Come Wake Up 7.5 Duistere vocalen en wannabe harde kicks. De midintro is op zich prima, maar als je een harde plaat maakt, doe dat dan niet met de handrem erop. Die handrem zit er toch ook niet op als het gaat om die blije emoties. Die reverse vocals vind ik erg vet, helaas is het maar een klein onderdeel van de track. De opbouw die volgt is ook goed, alleen in combinatie met de claps is het een beetje een vreemd ritme. De climax is verder ook weinig mis mee, behalve dan de handrem die er nog steeds op zit.
18. Noisecontrollers - Down Down (Down Version) 6.5 Ook al zei ik daarstraks dat ik deze vocalen best goed vond, maar niet bij een hardstyle track vond passen, vind ik deze vertraagde versie niet echt interessant. De melodie is nu te sloom geworden en het breakbeat stukje is alles behalve overtuigend. Er had veel meer sfeer uit deze plaat gehaald kunnen worden. Wel fijn dat er geen Noisecontrollers kicks onder zitten dit keer, maar dat is het ook wel.
Conclusie: 108.5/18=6.03 Dit album is zoals verwacht niets voor mij. Ik vind dat je met subtiele elementen emoties kunt raken, de meeste melodieën en vocalen (en ook kicks in mindere mate) schieten dat doel echter ver voorbij en het woord cheesy is meerdere malen langsgekomen. Cheesy staat voor mij tot subtiel als het gedrag van een stereotype homo tot een gemiddelde heterogene man. Alles is overdreven en over de top. Daarnaast was dit album nogal melodie georiënteerd, terwijl ik juist de midintro's met de rare geluiden het interessants vond. Op Cats, Jets & Breaks na stond er niet echt een uitschieter op dit album, maar die plaat werd helaas verpest door de kicks (sorry mijn aversie is echt groot). Nee ik heb niets met mainstream hardstyle, ook niet van de topartiesten uit die scene en zal dat waarschijnlijk ook nooit krijgen.
|