Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 10:28 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb nog geen mail gehad dat hij verzonden is. Dus afwachten maar... Zie trouwens bij mijn orders op hardstyle.com ook geen order van dit album..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 10:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

cd binnen, net even geluisterd.
Zat eerst nog te twijfelen om hem aan te schaffen maar toch gedaan.
Uitblinkers zijn toch zeker wel:

- The Punk From The Block
- Forever Lost (Feat. Scope DJ)
- Intoxication (Waverider Remix)
- For The Girls (Feat. B-Front)
- The Chosen Path
- Blue Horizon (Feat. Noisecontrollers)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 11:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Digital Punk – Escape From Reality

Tracklist:

03. Digital Punk & Noisecontrollers - Blue Horizon :)
05. Digital Punk & Scope Dj - Forever Lost :drool: :love:
09. B-Front & Digital Punk - For the Girls :love:
11. Max Enforcer & Digital Punk - Universe of Nothing :cool:
12. Digital Punk & Profyler - Bringing the Funk (Zatox Remix) (Deze kon ik al maar echt een prima track :D)
15. Digital Punk - The Chosen Path :cool:

Forever Lost is toch wel de leukste van het album naar mijn mening gevolgd door For the Girls
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 11:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb hem net ff geluisterd. Maar staan zkr dikke nummers op.
Had niet verwacht dat hij zo goed zou zijn :D!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 11:45 
 

Accelerators schreef:
Heb hem net ff geluisterd. Maar staan zkr dikke nummers op.
Had niet verwacht dat hij zo goed zou zijn :D!

voor mijn gevoel valt het album heel erg tegen :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 11:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
voor mijn gevoel valt het album heel erg tegen :(


Ja de sound van alle nummers lijkt wel veel op elkaar maar ik houd der wel van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Supervet album :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Virus Spreads is wel heel vrolijke voor Chris One zijn doen :D haha.. maar dan weten we dat ook hij dat kan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 11:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Album weet me nog helemaal niet te overtuigen :/ . For the girls is echt super dik, rest weet me nog niet aan te spreken en dat zal waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 12:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

p-stylez schreef:
The Virus Spreads is wel heel vrolijke voor Chris One zijn doen :D haha.. maar dan weten we dat ook hij dat kan!

En toch is het een lekkere track he :D
Net het album ff binnengehaald, vind 'm niet zo. Paar leuke tracks wel.
Blue Horizon, For The Girls, The Virus Spreads en dan die met Scope en Max Enforcer vind ik wel leuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 12:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Voor mij worden het deze jongens !

Digital Punk - Escape From Reality
Digital Punk And Scope Dj - Forever Lost
Digital Punk And Chris One - The Virus Spreads
Digital Punk And B-Front - For The Girls
Digital Punk And Max Enforcer - Universe_of_nothing
Digital Punk And Waverider - Fuck The Hype
Digital Punk And B-Front - Panic Attack
Digital Punk - The Chosen Path

De kan gewoon horen het verschil tussen de tijd nemen van een track bouwen,of het snel in elkaar zetten.
Bij het Coone album klonk het allemaal vrij leeg en simpel.Mastering ook een stuk minder.
Gelukkig maakt Renee dat weer goed samen met de andere artiesten! laat ze maar snel uitkomen:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 13:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat is The Virus Spreads toch een goed voorbeeld van hoe je een bassline moet pitchen trouwens :) Vind het verder niet echt een speciale track, maar andere producers moeten echt voorbeeld nemen aan hoe ze de 'voordelen' van pitchkicks hebben verwerkt, zonder het irritante ge-'poing'

Valt me trouwens nog mee dat niemand Face The Enemy heeft gezegd bij Panic Attack... een keertje niet de melodie maar wel de vocals :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 14:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Intro en outro van Bringing the funk remix, vind ik persoonlijk erg lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 14:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik ga m zo beluisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 14:39 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Review time ^^
01. Digital Punk - Escape from Reality 6.8
Reverse bassline in de intro is redelijk goed, mis net een beetje kracht in de kicks. Vind de intro synths en fx een beetje simpel en te willekeurig. Vocals zijn slecht uitgewerkt, totaal niet geïntegreerd in de rest van de track, en de stem zelf klinkt ook vreemd. Melodie is erg simpel. Kicks in de climax vind ik te weinig samenhangend en ben sowieso al geen fan van de hoger gepitchde kicks noch tok-achtige punches. Tweede climax is een grote chaos. Het is niet zo dat het niet om aan te horen is, maar het is ook alles behalve bijzonder.

02. Digital Punk - Inevitable 7.2
Vocals doen me denken aan Good Morning van 4 Navigators en zijn op zich fijne vocals. De intro is redelijk pakkend, hoewel ik zelf niet zo van melodieuze intro's houd. De bass loopt bijna aan een stuk door wat de hele kracht uit de kicks haalt. De melodie in de climax vind ik te willekeurig. Voor de climaxkicks geldt hetzelfde als voor de intro kicks. Tweede deel van de climax vind ik wel vet gedaan met een lekkere lage melodie in combinatie met de melodie. Oh wacht het was de outro. Beetje apart voor een outro dat wel.

03. Digital Punk & Noisecontrollers - Blue Horizon 7.0
De intro synths zijn lekker energiek, maar de bassline mist de drive, waardoor dit een beetje tegen elkaar wegvalt. Melodie is sterk, maar de bassline laat te wensen over, de bass ligt niet onder de punch, maar er tussen en het pitchen is ook al niet mijn ding. Dan de intro weer als tussenstuk, op een of andere manier blijft het mij niet pakken. Het deel wat hierna komt haalt voor mij de hele track naar beneden. Vreselijke mainstream melo met trampolinekicks. De gecutte vocals in de outro zijn dan wel weer lekker.

04. Digital Punk - The Punk from the Block 7.0
De bassline in de intro is te ver weg gedrukt, de punch van de kick is er niet? Hoor alleen de bass in het punchgedeelte. Melodie in de intro is redelijk energiek. Ik vind de melodie/synth in de climax teveel lijken op de melodie/synth van de climax, waardoor de track een beetje langdradig wordt. Er zit ook weinig afwisseling afgezien van de vocals die af en toe een keer voorbij komen. Voor de kicks geldt een beetje hetzelfde als de eerste 2 tracks, vind er te weinig kracht achter zitten. Overgang naar de lach in de outro is wel erg abrupt.

05. Digital Punk & Scope Dj - Forever Lost 7.7
Hoewel de tails van de kicks iets te lang doorlopen en iets te hoog in de frequentie zitten, vind ik het toch goed gedaan hoe ze die energieke bassline gecreëerd hebben. Bij het naar beneden pitchen valt de energie helaas wel compleet weg, dus snap ik nu ook waarom hij iets hoger gepitched was. De lage synths vind ik saai, de gillende synth daarentegen voegt veel sfeer toe. Opbouw naar de melodie is goed. Hoor trouwens weinig Scope DJ invloeden terug in deze track. Kicks in de climax vind ik weer te hoog. En de tails lopen weer flink in elkaar over.. Haalt weer compleet de kracht van de kicks weg. Tweede climax vind ik een beetje teveel van het goede. De melodie gaat namelijk na een aantal keer wel vervelen en een kleine variatie erop gaat hier niet bij helpen. In de outro is optimaal gebruikt gemaakt van die gillende synth. De rest is hetzelfde als de intro. Beste track van het album tot nu toe.

06. Digital Punk - One Living World 7.0
Deze intro begint goed, lekker scherpe synth, veel energie en er zit veel meer kracht in deze kicks dan in de voorgaande tracks. Overgang naar de break is niet echt super. De melodie die er op volgt vind ik weer te willekeurig. Kicks van de climax zijn hetzelfde als die in de intro, alleen nu gepitched, waarbij de laatste paar mij iets teveel de hoogte in gaan. Outro lijkt weer te beginnen maar wordt direct afgebroken waarna de volgende track al begint. Maar dat zal er wel mee te maken hebben dat het geen full tracks zijn.

07. Digital Punk & Profyler - Intoxication (Waverider Remix) 6.8
Intro begint goed. Kicks zijn goed te doen, synth is lekker zeurderig. Ook de climax synth al goed verwerkt in de intro. Ik kan me overigens het origineel niet zo 1,2,3 voor de geest halen, dus heb geen flauw idee wat Waverider hier allemaal aan verbeterd/verslechterd heeft. Climax melodie komt me wel erg bekend voor, dus die zal wel rechtstreeks uit het origineel komen. Tweede deel van de climax hoor ik overduidelijk het werk van waverider. Afschuwelijk, hoe je het nummer zo met die pitchkicks kunt verneuken. Nu weet ik ook weer waarom ik dit nummer niet vaak heb opgezet. Nummer op zich is goed, alleen de kicks in de tweede climax maken het niet meer aanhoorbaar voor mij.

08. Digital Punk & Chris One - The Virus Spreads 7.3
De pads lijken heel erg op die van de vorige track. De synth op de achtergrond voegt wel veel toe aan de break. Melodie vind ik erg standaard, heb er hier zelf ook nog wel twee van liggen, hoop eerlijk gezegd op een anticlimax, maar weet al dat die niet komen gaat. Kicks bevinden zich op het randje van wat ik nog mooi vind qua hoogte. Had van Chris One veel meer verwacht. De outro klinkt wel goed.

09. B-Front & Digital Punk - For the Girls 8.2
Aan welk nummer doen mij deze vocals ook alweer denken. Ze voegen in ieder geval veel energie toe aan de track. De midintro heeft een heerlijke synth. Beetje Beholder achtig, ik houd daar wel van. Erg vet gedaan hoe ze de climax synth gebruiken om een nieuwe melodie in de midintro in te luiden. Zorgt ervoor dat de track echt samenhangend is. Met de nieuwe melodie klinkt de synth nog vetter. Enige wat ik een beetje mis is de bass in de kicks, die is enigszins afwezig. In de climax gaat de melodie iets te lang door, waardoor de track net iets te langdradig wordt. Voor de rest prima track.

10. Digital Punk - Burn 7.0
Vind dit soort vocals totaal niet bij hardstyle passen, meer bij di-rect ofzo. Vind de break dan ook weinig toevoegen aan de track. Melodie steekt op zich goed in elkaar, maar er ontbreekt wel veel energie. Daardoor pakt de hele climax totaal niet. Outro is te simpel.

11. Max Enforcer & Digital Punk - Universe of Nothing 7.1
Noisecontrollers-achtige kicks die iets teveel over de kop gaan. Ik heb niet zoveel met dit soort kicks, ze doen heel hard voorkomen, maar door dat de kick zo gespreid is mist het de impact die een kick normaal hoort te hebben, waardoor nu de hardheid juist weer wegvalt. Hij lijkt op te bouwen naar een standaard melodie, waarop hij abrupt overgaat op iets totaal anders. Vind het een beetje vreemd gedaan. Alleen aan de kicks en vocals is nog te horen dat je naar dezelfde track aan het luisteren bent. De nieuwe melodie is een stuk beter. Tails zijn jammer genoeg weer flink lang en de kicks lijken een beetje vreemd getimed.

12. Digital Punk & Profyler - Bringing the Funk (Zatox Remix) 6.0
Kicks in de intro zijn niet mij kicks. Synths zijn wel redelijk goed. Maar wat ik me van het origineel kan herinneren is de intro daar beter. De melodie komt natuurlijk rechtstreeks uit Bringing The Funk en die is ook gewoon goed. Maar dan.. Neeeee.. Hoe kun je dit nummer zo verneuken met je lelijke kicks zatox :( . Om te huilen dit. Hij had gewoon net zoals Zany moeten zeggen dat hij niets met dit nummer kon. Het origineel is super, er valt amper iets aan te verbeteren. De enige goede elementen uit deze track zijn dan ook regelrecht overgenomen uit het origineel.

13. Waverider & Digital Punk - Fuck the Hype 6.7
Vind die piep synth een beetje raar geplaatst. En dat gekraak door de bassline vind ik ook niet je van het. De synth en melodie in de climax klinken als been there, done that. Het lijkt allemaal erg inspiratieloos. De outro loopt naar mijn idee compleet zijn doel voorbij. De kicks missen weer eens kracht en de synth is te afwezig.

14. B-Front & Digital Punk - Panic Attack 6.8
De track begint met een break, ben benieuwd welk intro hiervoor komt. De melodie gaat compleet langs me heen helaas. De kicks blijven voor de verandering wel een keer op dezelfde toonhoogte gelukkig. Oh in de tweede climax niet meer. De nieuwe kicks zijn niet erg storend, maar zijn wel een stuk slapper dan die ervoor. Vind de outro op zich wel redelijk, maar vind het een en ander daar nog ontbreken, alsof de outro niet helemaal af was.

15. Digital Punk - The Chosen Path 6.9
Aan de intro kicks te horen wordt dit de harde afsluiter, daar ben ik ook wel aan toe. Hoewel een redelijk deel van het album redelijk duister was, miste ik erg vaak de hardheid en kracht in de kicks. Eens zien hoe dit nummer uitpakt. De break klinkt goed en voegt veel sfeer toe aan de track. De melodie klinkt als een slap aftreksel van Dark Symphony en is wederom te willekeurig. De climax gebruikt dan ook hetzelfde trucje als de track waar deze zo van afgeleid is. Nee ik vind dit teveel op Dark Symphony gebaseerd en daardoor ga ik de tracks met elkaar vergelijken en doet deze track er zwaar voor onder. Outro is wel goed gedaan.

Gemiddeld: 105.5/15=7.03
Het is een vrij constant album, maar wel op een middelmatig niveau, waardoor ik niet de neiging heb om de tracks nog een keer op te zetten. Ik vind het album teveel albumfillers hebben dan dat er echt boeiende tracks op staan. De enige track die me boeit is For The Girls. Verder is het album weinig divers/innovatief en was ik over het algemeen niet echt onder de indruk van de kicks, die in dit type hardstyle toch wel een zeer belangrijk onderdeel van de tracks zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 14:43 
 

Echt een super dik album dit! :bomb: meer heb ik er niet over te zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 14:44 
 
Artiest

7.03 vind ik anders een mooi gemiddelde. Was ik op school iig erg blij mee altijd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 15:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

waar is die zieke tweede climax van Universe Of Nothing die op Hardbass werd gedraait?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 15:30 
 
Hardtraxxer

Ook net binnen
Nog niet eens alles helemaal geluisterd maar klinkt goed
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 15:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Btw, de lyrics van The Virus Spreads komen ook uit Erik T - Virus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 15:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik kan je recensies altijd wel waarderen Lyst
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 15:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nairobi schreef:
waar is die zieke tweede climax van Universe Of Nothing die op Hardbass werd gedraait?

Dit dus :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 16:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

nu heel wat track bij the magic show, extra speciaal uurtje door DP
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 16:50 
 
Artiest

luister m nu ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 17:41 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik heb hem nog niet binnen :(
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle