Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2023 18:38 

Hardtraxx Veteran

beter kunne = uploade
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2023 08:58 

Hardtraxx Crew

Als er niet van die afschuwelijke blafkicks in zouden zitten was dit een van de gaafste platen van het jaar geweest. Nu kan ik er niet naar luisteren. Zo ontzettend jammer, want de rest is gruwelijk vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2023 09:20 

Hardtraxx Addict

Zaagkick schreef:
beter kunne = uploade

Zo typisch dit :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2023 10:27 

Hardtraxxer

Wow, dat tweede gedeelte zat niet in The Endshow. :oh: Wat een gruwelijk dikke plaat :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2023 12:30 

Hardtraxxer

Doodsaai :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2023 12:34 

Hardtraxx Veteran

thomvandijk15 schreef:
Doodsaai :sleep:

Dat heb ik ook. Normaal wel fan van dit soort platen, en ook nog zonder vocal is een dikke plus (zeldzaam tegenwoordig). Maar vind deze een beetje saai en eentonig. Pakt me niet. Misschien nog eens vaker horen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2023 14:11 

Hardtraxx Veteran

Ontzettende dikke plaat, en stoor me eigenlijk ook niet echt aan de kicks.
Moet wel heel erg wennen aan het laatste stuk. Melodie die voor mijn gevoel op 75(?) bpm loopt, en toch met een 150 bpm kick er in klapt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2023 18:35 

Hardtraxx Veteran

Dat iedereen al helemaal onderste boven was van dat eerste stuk snapte ik al niet.
Constant het zelfde riedeltje, mag je geen eens een melodie noemen.
Nu ik dat tweede stuk hoor werd het wat interessanter, dat riedeltje wat 20x werd herhaald veranderd in een melodie.
Dat veranderd alweer snel in een opgejaagd stuk met blaffende honden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2023 18:54 

Hardtraxx Veteran

2e climax erg vet trouwens ! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2023 21:20 

Artiest

Maximize schreef:
Ontzettende dikke plaat, en stoor me eigenlijk ook niet echt aan de kicks.
Moet wel heel erg wennen aan het laatste stuk. Melodie die voor mijn gevoel op 75(?) bpm loopt, en toch met een 150 bpm kick er in klapt.

Je zat in de buurt. Laatste stuk is Polyritme. Daar heb je 3/4e (of 6/8e) over 4/4e, dat betekent dat de melodie in een waltz zit, en de kicks zijn straight..

1 2 3 1 2 3 | melodie
1234 1234 | kicks

beter kan ik het niet voor je visualizeren
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2023 12:11 

Hardtraxx Veteran

Héé een extended versie met 2e melo, nice! :D Klink wel vet dat vertraagde :D
Al met al vind ik het een erg sfeervolle track die perfect past in een eindshow maar toch ook prima in een setje voor overdag lijkt mij. :loving: De opbouw van de melodie zonder de kick is vet, met een soort van distorded galm ofzo, geen idee hoe ik het moet omschrijven xd
Dan de kick... ben wel kritisch geweest op 'nieuwe kicks' maar moet eerlijk zeggen dat dit wel lekker klinkt met lekker laag. :D Het 'tok'-je wat er boven ligt, valt bij een groot geluidssyteem denk ik minder op dan wanneer je het met een koptelefoon luistert. Ik stoor me er hier niet erg aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2023 14:14 

ik wil trouwens ook even klagen over de DJ mix die amper mix intro heeft en totaal geen mix outro. waarom? ik zie het met meer artiesten gebeuren (Phuture Noize heeft dit 9/10 keer ook niet) maar ik vind het toch wel een slechte zet.

daarbij de radio edit heeft na de 2e climax een stukje extra muziek wat de DJ mix niet heeft. waarom dat dan?
het zou fijner zijn als beide tracks (op de mix intro en outro na) gelijk zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2023 15:43 

Artiest

Jeffreylp schreef:
ik wil trouwens ook even klagen over de DJ mix die amper mix intro heeft en totaal geen mix outro. waarom? ik zie het met meer artiesten gebeuren (Phuture Noize heeft dit 9/10 keer ook niet) maar ik vind het toch wel een slechte zet.

daarbij de radio edit heeft na de 2e climax een stukje extra muziek wat de DJ mix niet heeft. waarom dat dan?

Als dat outro stukje erbij zat, draaien veel DJ collegas van mij platen niet. Super leuk voor spotify, vet onhandig als je staat te draien en je gebruikt de reverb van de laatste plaat om de overgang mooier te laten maken en dan komt dat pianoriedeletje nog eens terug... neh

Vandaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2023 19:18 

Tvds schreef:
Jeffreylp schreef:

Als dat outro stukje erbij zat, draaien veel DJ collegas van mij platen niet. Super leuk voor spotify, vet onhandig als je staat te draien en je gebruikt de reverb van de laatste plaat om de overgang mooier te laten maken en dan komt dat pianoriedeletje nog eens terug... neh

Vandaar.

ah dat is duidelijk. irritant maar begrijpelijk.

alleen nu het super korte mix intro en niet bestaande mix outro verhaal. waarom dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2023 19:36 

Hardtraxx Veteran

Ben uberhaupt wel benieuwd waarom er tegenwoordig geen mid en outro in tracks zitten. Het is toch een gemis, zeker in de euphoric wereld. Vaak is het gewoon een intro van 64 beats. break. climax, break. climax en dat in 3:50 min.

Uitdagend mixen is er niet meer van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2023 20:18 

Hardtraxx Veteran

Is te veel moeite.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2023 11:53 

Hardtraxx Elite

Nuracore schreef:
Ben uberhaupt wel benieuwd waarom er tegenwoordig geen mid en outro in tracks zitten. Het is toch een gemis, zeker in de euphoric wereld. Vaak is het gewoon een intro van 64 beats. break. climax, break. climax en dat in 3:50 min.

Omdat tracks niet meer geproduceerd worden voor DJ-sets, maar voor streamingdiensten. Ze worden dusdanig zo geproduceerd dat een track veel makkelijker opgepakt wordt door een algoritme wat er voor zorgt dat het bij de juiste luisteraars terecht komt. En een kortere track verhoogt de kans op het feit dat deze helemaal geluisterd wordt. Mede daarom vraag ik me af waarom er op mainstages 4 van die mixers staan, want gemixt wordt er niet meer. 'DJs' leggen de focus nu vooral op de microfoon en het alsmaar op het podium dansen. Trieste ontwikkeling eigenlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2023 13:02 

JeftaElachouri schreef:
Nuracore schreef:

Omdat tracks niet meer geproduceerd worden voor DJ-sets, maar voor streamingdiensten. Ze worden dusdanig zo geproduceerd dat een track veel makkelijker opgepakt wordt door een algoritme wat er voor zorgt dat het bij de juiste luisteraars terecht komt. En een kortere track verhoogt de kans op het feit dat deze helemaal geluisterd wordt. Mede daarom vraag ik me af waarom er op mainstages 4 van die mixers staan, want gemixt wordt er niet meer. 'DJs' leggen de focus nu vooral op de microfoon en het alsmaar op het podium dansen. Trieste ontwikkeling eigenlijk.

aan de andere kant, voor streamingdiensten maak je radio edits (of streaming edits als je modern wil zijn) terwijl de DJ mix voor de dj is en dus best gemaakt kan worden zoals vroeger normaal was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2023 14:41 

Hardtraxx Veteran

Jeffreylp schreef:
terwijl de DJ mix voor de dj is en dus best gemaakt kan worden zoals vroeger normaal was.

Veel artiesten die je op evenementen ziet profileren zich ook niet echt als DJ, maar is het voor hun veel meer een manier om hun muziek / show aan de man te brengen dan dat ze er staan om te 'DJ'en'.

JeftaElachouri schreef:
En een kortere track verhoogt de kans op het feit dat deze helemaal geluisterd wordt.

Of dat iemand hem 2x op zet = 2x streams.

JeftaElachouri schreef:
Mede daarom vraag ik me af waarom er op mainstages 4 van die mixers staan, want gemixt wordt er niet meer.

Reserve. En voor b2b sets ook wel eens fijn.

Citaat:
'DJs' leggen de focus nu vooral op de microfoon en het alsmaar op het podium dansen. Trieste ontwikkeling eigenlijk.

Op evenementen staan in de eerste plaats artiesten die middels hun show en muziek mensen willen vermaken. Op welke manier dat wordt voortgebracht zou eigenlijk niet uit moeten maken. Het is eerder jouw verwachtingspatroon (en van velen andere hier) dat dat in de vorm van een bepaalde manier van DJ'en zou moeten, maar dat is imo nogal achterhaald; de noodzaak voor beatmatchen en aandachtig / creatief mixen is er niet meer doordat de techniek, de muziek en het publiek die zijn verandert. Waarom zou het dan een trieste ontwikkeling zijn dat er meer ruimte is om daadwerkelijk show te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2023 14:47 

Hardtraxxer

Ik vind het een geweldige plaat! Hele fijne progressie van piano riedeltje naar synth. Heel fijn dat dit soort platen nog gemaakt mogen worden (ook van andere dan PN en B-Front)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2023 22:52 

Hardtraxxer

Moest die tweede climax wel een aantal keren luisteren, maar wat vind ik dit nu een geweldige plaat zeg. Enige wat nog niet helemaal lekker klinkt vind ik het stuk waarin de kicks vertraagd zijn en dan ineens weer in het normale BPM verder gaan. Maar wat een sfeer en emotie zeg, geniet0n :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2023 11:51 

Hardtraxx Veteran

De opbouw is heel dik, echt een muzikaal meesterwerk. Maar tegen het einde van de 2e climax begin ik het allemaal chaotisch te vinden. Ik heb geen verstand van producen maar de melodie en de kicks lijken niet helemaal gelijk te lopen, soort van off-beat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2023 12:35 

Artiest

Mark With A Tarrel schreef:
Is te veel moeite.

Plaat is nu al 5'32.. met outro erbij 6min?

6 min is tegenwoordig 3 platen :thumbsup:
thanks iedereen voor lieve comments (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2023 12:53 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:

Omdat de meeste "dj's" tegenwoordig amper meer anders kunnen dan simpel mixintro op 1e/2e climax draaien :P

Ontopique: An sich een vette plaat, mooie diepgang in de break en best vette melodie. Vind alleen de kicks totaal niet passen bij deze plaat. Heel veel resonantie en die hoge tik-achtige punch, nee niks voor mij. Dat verpest ook gelijk de plaat voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2023 14:34 

Hardtraxx Veteran

Tvds schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Is te veel moeite.

Plaat is nu al 5'32.. met outro erbij 6min?

6 min is tegenwoordig 3 platen :thumbsup:

Langer langer langer! Back to the old days! Dat willen we hier op Hardtraxx! Wanneer is de vinyl release?
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle