Future Shock(6.5)Mid-Intro is zeker vet gedaan, lekkere kicks ook. Vind de break te lang, vocals zijn leuk voor even, maar niet al te lang. Synth is ook lekker gedaan.
Anti-Climax vindt ik niet veel aan, climax is wel aardig. Grappige track voor aan het begin van het album, maar zeker geen klapper.
Breathe(6)Kende deze plaat al een tijdje en ik vond er eerst niet zoveel aan. Maar toch is de track vrij apart, met deze synth. Climax pakt me wel en klapt er
lekker op. Wat wel erg jammer is, is het aanhoudende deuntje wat echt de hele track door blijft lopen, maakt de track niet beter.
Blacklight(6.5)Heb nog niets van E-force geluisterd dus bij het begin van deze track had ik goede hoop. Goede mid-intro, maar de kick(ja is het nou een kick of niet)
is niet goed genoeg om het goede niveau door te zetten. Climax is wat langdradig, maar de goede synth maakt het al met al best een goede track.
Hit you With that bang shit(7)Heerlijke intro, kicks en de screeches klappen er lekker op, wat ervoor zorgt dat er een goede beuk-sfeer in zit. Nette melodie, synth ben ik
wat minder fan van, maar de kicks passen er lekker bij. Pitchkicks vind ik hier wat minder op zijn plaats, had ze zelf niet gepitched maarja.
In deze track had het intro veel langer mogen duren.
Atrocious(9)Vond deze plaat toendertijd al heel erg goed en dat is niet veranderd. Wel jammer om hem nu op dit album te zien, maar het neemt niet weg dat dit een
erg goed nummer is en blijft. Mooie vocals en een sterke melodie en een goede kick maken het een hele goede track. Outro klapt er ook nog erg goed op.
Let It Go(9)Hele lekkere kicks, houd wel van dit type kicks en samen met de schreeuwscreech is het een goed intro. Een hele lekker break, door sterke vocals en
goeden achtergrondsounds. Prima melodie met een heerlijke synth en ook hier komt de kick weer heerlijk uit de verf. Bij deze track ben ik ook erg blij dat
de pitchkicks in de hoogte achterwege zijn gebleven, want dat had er niet bij gepast. De kicks die naar beneden pitchen zijn wel erg lekker. Al met al een
heerlijke track
Feel My Fire(4.5)Heb deze track nooit niks gevonden, irritante vocals en vind de kicks ook helemaal niks. Nee sorry deze plaat is vreselijk.
Remote Control(5) Na de eerste track van e-force gehoord te hebben, heb ik al in de gaten dat de kicks niet veel voorstellen en ook hier is dat niet zo. Vreselijke pitchkicks in
de te melodieuze climax. Dit nummer doet me dan ook niets(waar ik normaal fan ben van pitchkicks en melodieuze tracks)
Rebirth(7)Vind de hooggepitchte kick in de intro niet echt geweldig. Ben ook geen fan van pitchkicks in het intro. Toch is deze track vooral wennen. Eerste keer dat ik
deze hoorde vond ik het helemaal niks. Vind de climax ook steeds beter worden, break is ook wel leuk gedaan, maar naar mijn smaak iets te lang.
Veelzijdige track, maar vooral wennen.
Liberate(6.5)Begint met de break lekker agressief, je hoort hier al duidelijk de B-Front invloeden, synth is lekker vreemd en op de een of andere manier pakt hij
me wel. Kicks samen met de melodie zijn best lekker, alleen ben geen echte fan van dit soort tracks. Geen verkeerde plaat alleen niet zo mijn smaak.
Evolved (7)Heerlijke mid-intro, hier lijken de kicks wel krachtiger geworden te zijn. Leuk breakje, wat past bij het nummer. Dan de gesidechainde synth die
best lekker is, beetje in het digital age stijltje. Alleen vind ik dat de kick hier gewoon niet zo lekker tot zijn recht komt als hij gepitched wordt.
Vooral de intro doet mij het meeste in deze track.
Gangsters Don't Dance(7) Wat een vreselijke artiestennaam en de tracknaam slaat ook alles, maar verrassend genoeg vind ik het wel lekker beginnen, leuke kick ook.
Alleen die melodie is dan weer een ander uiterste. Lijkt wel of ze aan een andere track zijn begonnen, zo'n lekker beukende intro en dan een melodie

Kick blijft wel echt lekker alleen hadden ze hem hier niet moeten pitchen. Wat een vreselijke pitchkicks zeg.
Unleashed(5)Vondt het orgineel al niks en ook deze slaat niet erg aan moet ik zeggen. PP kicks passen er wel beter bij dan bij het orgineel, maar daar is alles mee
gezegd.
Yellow Minute RMX (8)Kende we ongeveer wel denk ik

. Blijft een goed nummertje hoor, dat wel.
Kick Back(7.5)Die vocals hoeven ze van mij niet constant te blijven gebruiken hoor

. Leuk hoor, maar naar een tijdje zijn we dat wel zat. Ok, de kicks zijn hier
erg netjes. Korte break, eindelijk, en dan een lekkere melodie die veelbelovend is. De kick past er ook lekker bij, deze keer zijn de pitchkicks wel
aardig op zijn plaats en dat is ook ongeveer voor de eerste of 2de keer op dit album.
Brutality(5) Die dikke kick in het begin van de track maakt al snel plaats voor een of andere natte scheet. Vreselijk hoor. Combinatie tussen raw en melodieus is ook
niet echt geslaagd. Vindt de E-force kicks tot nu toe echt heel slecht.
Indoctrination(8.5)EEEEY een reversed bass, die heb ik nog niet gehoord op dit album, leuk bij de vocals. Dan de overheerlijke zatox screeches, daar wordt ik altijd warm
van, kick is ook heel lekker. Tot nu toe een heerlijke plaat. Je hoort dat de combinatie tussen Ran-D en Zatox goed op zijn plaats is, wat resulteerd in
een soort van combinatie die me heel erg aanstaat. Een hele goede track, naar mijn mening althans.
The New Shit(8.5) Ran-D vocals vindt ik hier niet echt geslaagd. Maar ik luister hardstyle en geen pop, dus ik zal maar op de kicks gaan letten,
die hier overwegend lekker zijn. Heerlijke mid-intro, veel gebeuk en scherpe screeches. Hele nette anti-climax, leuk dubstep stukje.
Een van de betere tracks tot nu toe!
Son Of Torture(8) Ikzelf vind deze plaat vreselijk, maar ik zal het uit het oogpunt bekijken van de liefhebber. Scherpe synths en sterke vocals, maar vreselijke pitchkicks
The Haunter Of The Dark(8)Ben wel fan van adaro's intro's tot nu toe en ook deze is heel erg netjes. Sfeervolle break en nette vocals, geweldige build-up naar de climax toe. Heerlijke
anti-climax, die er erg lekker op klapt.
Conclusie: 7Vind het een erg geslaagd album, met vrij veel goede nummers, maar ook een aantal nummers die het gemiddelde erg omlaag hebben
gehaald, waaronder de E-force platen, waarvan de kicks veel te kort kwamen. Veel variatie in het album, maar helaas ook veel keren dat de
tracks de plank missloegen. Tracks waarvan de mid-intro heerlijk was en dat de climax vreselijk was. Of de vele niet klinkende pitchkicks, die
van mij niet altijd aanwezig hoeven te zijn en niet superhoog hoeven. Dit is wel een album wat ik nog vaker ga terugluisteren, dat is zeker!