Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2026 00:32 

Hardtraxx Veteran

heggenschaar schreef:
hurricane schreef:
Wanneer je de classics lijn om de zoveel jaar iets opschuift (hoeft dus niet persé 1 "muziek" jaar per kalender jaar te zijn) , dan hou je het ook vernieuwend omdat je dan ook weer nieuwe 'classics' hoort.
Hopelijk krijg ik niet de classiscs-politie op mijn dak :$

Maar zo kan dit festival nog heel wat jaren mee denk ik, met wat logistieke verbeteringen natuurlijk.
Ze zouden het water ook iets beter kunnen benutten, zoals ze bij Decibel al jaren doen.

Zo kan het nog 2 of 3 jaar mee en dan zit je in een te grote splitsing in de hardstyle.

Ja denk wel dat je gelijk hebt, benieuwd hoe het dan zal gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2026 10:26 

Hardtraxxer

Dit festival was uitverkocht zoals best veel andere classics feesten volgens mij? Althans volgens mij zijn de classics feesten altijd wel populair. Als je dan zeker zie dat er zoveel liefhebbers zijn van deze sound, waarom zijn er dan geen producers/artiesten die doorpakken op deze sound? Tuurlijk zijn er aantal die dat wel doen zoals Adaro en bioweapon met hun album, Tatanka heeft nu ook weer een nummer geproduceerd. het zal helaas wel wishful thinking zijn, maar het zou mij wel tof lijken dat er zoveel nieuwe muziek geproduceerd word met de classics vibes dat daar bijvoorbeeld een aparte stage voor toegepast kan worden op classics feesten. Of zou hier niet genoeg animo voor zijn onder het publiek?

Over het festival zelf, erg tof feest gehad. In het begin was het wel even mijn draai vinden door de warmte en toch ook wel de drukte. Wel mooi om te zien dat bij zoveel mensen deze sound nog steeds populair is. Afgesloten bij Tatanka, wat een super vette set was dat. Andere kant wel jammer dat ik daardoor Adaro heb moeten missen.

Het geluid was in vergelijking met vorig jaar inderdaad stukken beter, dus dat heeft de organisatie goed verbeterd. Had wel het idee dat begin van de avond het volume iets naar beneden was bijgesteld.

Kortom mooi feest en volgend jaar zeker weer van de partij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2026 10:54 

Hardtraxxer

heggenschaar schreef:
hurricane schreef:
Wanneer je de classics lijn om de zoveel jaar iets opschuift (hoeft dus niet persé 1 "muziek" jaar per kalender jaar te zijn) , dan hou je het ook vernieuwend omdat je dan ook weer nieuwe 'classics' hoort.

Maar zo kan dit festival nog heel wat jaren mee denk ik, met wat logistieke verbeteringen natuurlijk.
Ze zouden het water ook iets beter kunnen benutten, zoals ze bij Decibel al jaren doen.

Zo kan het nog 2 of 3 jaar mee en dan zit je in een te grote splitsing in de hardstyle.

dat zou je toch gewoon kunnen oplossen door er een aparte stage voor te maken, net als we nu ook hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2026 11:59 

Hardtraxx Elite

oot schreef:
heggenschaar schreef:
hurricane schreef:

dat zou je toch gewoon kunnen oplossen door er een aparte stage voor te maken, net als we nu ook hebben.

Klopt. Maar dat is dus precies waar het met de huidige hardstyle ook fout ging qua sfeer onder het publiek
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2026 13:15 

Hardtraxx Addict

Pantermaat schreef:
Afgesloten bij Tatanka, wat een super vette set was dat.

Ben wel benieuwd, wat werd er zoal gedraaid door hem?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2026 19:31 

Hardtraxx Veteran

Nostalgie en herinneringen zijn moeilijk om te produceren opnieuw. Denk niet dat veel mensen op zo’n stage staan te wachten
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2026 08:18 

Hardtraxxer

Er wordt nog zeker wel nieuwe muziek gemaakt in de oude stijl, het zijn alleen nog geen classics. De scene is zoveel breder geworden dan dat het vroeger was, en ja, als we alleen classic feesten met classic dj's doen dan krijgt deze nieuwe generatie ook geen kans. Kijk ff naar die gasten van BeatConductors, vol energie, classic sound, soms nog een beetje ruw aan de randjes maar echt lekker op weg. Maar ook de euphoric DJ's die lekker aan de weg aan t timmeren zijn, Refuzion, Jay Reeve. Er komt echt genoeg uit, je moet alleen wel de tijd en kans nemen om een keer naar hun setjes te gaan en dan (ik zeg maar wat) Josh -Wesz een keertje te skippen met een set waarvan je 80% van de platen al kent in de set.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2026 09:20 

Hardtraxx Veteran

Het verschil met de muziek van nu is dat er geen echte toekomstige classics meer uitgebracht worden doordat producers tegenwoordig op jaarbasis veel meer tracks maken. Je hebt geen hits meer die maanden of zelfs langer dan een jaar blijven hangen. Tenminste, dat is hoe ik de scene op dit moment ervaar. Op het moment dat je denkt: 'dit wordt een hit van jewelste', staat er al weer een volgende plaat in de steigers om gereleased te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2026 09:59 

Hardtraxxer

JeftaElachouri schreef:
Het verschil met de muziek van nu is dat er geen echte toekomstige classics meer uitgebracht worden doordat producers tegenwoordig op jaarbasis veel meer tracks maken. Je hebt geen hits meer die maanden of zelfs langer dan een jaar blijven hangen. Tenminste, dat is hoe ik de scene op dit moment ervaar. Op het moment dat je denkt: 'dit wordt een hit van jewelste', staat er al weer een volgende plaat in de steigers om gereleased te worden.

Precies wat je zegt denk ik! Een nieuwe plaat krijgt hedendaags de tijd niet om langer bekend te worden of te rijpen of er ligt weer een nieuwe klaar. Nostalgische gevoelens bij nieuwe platen zullen dus denk ik daarom lastig worden gekweekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2026 10:30 

Hardtraxxer

Pipa schreef:
Nostalgie en herinneringen zijn moeilijk om te produceren opnieuw. Denk niet dat veel mensen op zo’n stage staan te wachten

Dat klopt, maar ik kijk puur naar de sound van toen die hedendaags of in de laatste jaren zijn geproduceerd. Ik zou het best tof vinden een stage met Bioweapen met hun nieuwe album, een B-frontliner met hun album van paar jaar terug en hun laatste tracks, Zany met zijn album DNA en Low-e Alter E hebben ook zat tracks geproduceerd de afgelopen jaren met die sound. Zo zijn er nog wel een aantal.

Maar inderdaad wellicht is daar te weinig belangstelling voor. Ik ben liever hebben van de sound, dus ik zou dat vet vinden. Voor mij zelf is het niet zo dat ik naar classics ga om terug te gaan naar de herinnering of de nostalgie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2026 10:32 

Hardtraxx Veteran

Een goed voorbeeld waarom dit concept nog wel kan blijven duren; Wij waren met een groep van 12 waarvan misschien 4 personen echt naar hardstyle feesten ging 15 jaar geleden. De overige personen van de groep vinden de muziek net toegankelijk genoeg om er een dagje van te maken en zich ook te amuseren. Dat zou ik niet meer klaar krijgen om ze een dag mee naar ik zeg maar wat Intens of Defqon te krijgen. (Te duur, te hard, te veel gedoe) Het scheelt natuurlijk dat dit voor ons Belgen ook qua afstand nog goed te doen was. (1u15)

Nog even wat punten langs mijn kant:
+++++ B-Front & Titan: Ouderwets dikke set en wat blijft Surrender toch een fantastische plaat. :bomb:
++++ Wildstylez: The Phantom Beat :love: En zijn kicks in die platen van toen blijven toch echt vet klinken live.
+++ DBSTF, Adaro
+ Eigenlijk nergens echt moeten aanschuiven voor bonnen of drinken, eten ging ook nog redelijk goed.
+ Paar keer langs de cocktail stand gepasseerd wat dik in orde was.

- De ingang was inderdaad wat slecht geregeld maar kijk, je moet gewoon geen kuddegedrag tonen en helemaal langs rechts naar de achterste ingang gaan, waardoor wij eigenlijk op een 15min binnen waren.
- Lag het aan mij of was het voor jullie ook zoeken waar de podia waren? :lol: nergens stond buiten over welke stage het ging. De raw binnen ben ik toevallig op uitgekomen. En volgens mij heb ik die 'talent' stage nergens gezien? + Onder die tent was het vanaf het begin van de dag echt al afgrijselijk druk en was het op de main een pak aangenamer vertoeven. Daardoor dus enkele sets daar moeten skippen omdat ik geen zin had om in die warmte gepakt op mekaar te gaan staan.
- Stond er aan de uitgang na het festival een hoop volk te wachten op pendelbussen naar de parking terwijl wij gewoon werden opgepikt maar dus mee in heel die drukte zaten. Op dat vlak is er nog wel een pak ruimte voor verbetering. Ik begreep ook niet goed waarom die parking aan de Autotron nu eigenlijk niet gebruikt werd?

Soit, al bij al een vette dag gehad. van 14u tot 23u is trouwens ook een perfect tijd voor een 35-jarige. xd Ik verschiet er toch van wat een festival tegenwoordig kost. 150 euro opgedaan aan biertjes, frisdrank en eten. Tel er de taxi en de inkom bij en dan ben je voor een dagje toch snel 250 euro kwijt. Dat maakt het toch echt uitkiezen in een zomer aan welk festival je echt geld wil besteden, daar je er vroeger misschien al sneller 4 of 5 deed en het niet echt uitmaakte. Maarja, vroeger was alles beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2026 13:15 

Hardtraxxer

Roebén schreef:
Ik begreep ook niet goed waarom die parking aan de Autotron nu eigenlijk niet gebruikt werd?

Omdat die bij lange aan niet groot genoeg is om 26.000 bezoekers te laten parkeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2026 19:35 

Hardtraxx Veteran

De parking is net genoeg om plaats te bieden aan bezoekers van de autotron.

Eerste jaar VWAB werd de plek gebruikt waar dit jaar de main stond(om auto's te parkeren, red.)Om even aan te geven hoe gigantisch het evenement is gegroeid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2026 20:19 

Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:

Eerste jaar VWAB werd de plek gebruikt waar dit jaar de main stond(om auto's te parkeren, red.)Om even aan te geven hoe gigantisch het evenement is gegroeid.

.volgens mij hebben ze dit gedaan vanwege de in en uitstroom. Dat is altijd ellende geweest en uiteindelijk dus niet verantwoord voor diensten als brandweer en ambulances.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2026 20:23 

Hardtraxx Elite

RTM93 schreef:

Ze hebben voor vwab festival nooit bij de autotron laten parkeren.
Eerste jaar zou ook al op het veld zijn waar het nu is maar werdt door regen uitgeweken naar de Brabanthallen voor parkeren.
Voor normaal vwab indoor heb ik wel eens daar achter geparkeerd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2026 17:52 

Hardtraxx Addict

Roebén schreef:
En volgens mij heb ik die 'talent' stage nergens gezien?

Nu je het zegt xd Waar was die dan weggestopt?

Prima vermaakt weer verder. Wel behoorlijk druk bij zowel de pendelbussen voor de parking en de ingang (echt shandalig, achteraf beter kunnen fietsen vanuit Den Bosch of de bus vanaf station kunnen pakken). Ook die overdekte stage buiten barstte eigenlijk uit zijn voegen. Daardoor helaas de keuze moeten maken om Atmozfears en Frontliner te moeten missen. Vooraan bij de main was dan wel weer meer dan voldoende ruimte, ondanks dat het achteraan ook druk was. Geluid ook dik in orde overal.

Prima zonnig dagje, paar kleine uitstapjes naar de Magic Show en Wasted Penguinz gehad maar vooral gewoon lekker bij de main blijven plakken :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2026 12:02 

Hardtraxx Addict

De set van Arado staat op YouTube:

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2026 13:53 

Hardtraxxer

Iemand die nog de tracklist van Frontliner herinnert?

Ben op zoek naar en plaat met redelijk veel vocals (best vrolijke stijl, ik dacht vrouwenstem). Het was geen halo's, discorecord, magic, on the rise, warphole, first cut, dream dust, spacer, symbols oid; niet dat deze platen vrolijk zijn, maar ter bevestiging dat het deze in ieder geval niet zijn xd.

Iemand? :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2026 14:15 

Hardtraxx Crew

Marks schreef:
Iemand die nog de tracklist van Frontliner herinnert?

Ben op zoek naar en plaat met redelijk veel vocals (best vrolijke stijl, ik dacht vrouwenstem). Het was geen halo's, discorecord, magic, on the rise, warphole, first cut, dream dust, spacer, symbols oid; niet dat deze platen vrolijk zijn, maar ter bevestiging dat het deze in ieder geval niet zijn xd.

Iemand? :thumbsup:

Frontliner ft. Ellie - Lose The Style? Ben zelf niet geweest, maar deze draait ie eigenlijk altijd wel.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten