Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 15:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Snap rikkert wel.

Leuk dat men de iets nieuwere platen goed oppakt, maar er zijn ook een groot deel van de mensen die naar het feest komen voor juist de classics tussen 2006 - 2011 en niet alsmaar nieuwere platen.

Die tweedeling ga ja naarmate de jaren meer krijgen. Zeker omdat VWAB in het begin heel strikt was naar artiesten over het houden aan het concept, wat dus nu niet meer het geval is. Maar Shockerz moet ook wel, want ze willen uitverkopen en het feest rendabel houden in de toekomst. Imo is het ook gewoon een goed idee om twee zalen te gaan hanteren bij VWAB om de tweedeling van de periodes te faciliteren. Want hoe verder de tijdsperiode wordt opgerekt, hoe meer hitjes er worden gepakt omdat een grotere periode aan hitjes wordt beslagen. Het feit dat je iedereen in een zaal houdt voor de sfeer gaat dan ook niet meer op omdat dan telkens een deel van het publiek stil gaat staan omdat het niet hun periode is.

Als ik de opmerkingen hoor van maten van me, dan was het slag volk dat er op afkwam ook anders dan voorgaande edities.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vdk gehalte was ook wel hoog trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 16:51 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Snap rikkert wel.

Leuk dat men de iets nieuwere platen goed oppakt, maar er zijn ook een groot deel van de mensen die naar het feest komen voor juist de classics tussen 2006 - 2011 en niet alsmaar nieuwere platen.

Ik denk eigenlijk dat het grootste deel van de bezoekers niet eens weet welke plaat uit welk jaar komt (ook bij voorgaande edities). Sterker nog: ik probeer nog wel eens om me heen te vragen hoe een plaat heet als ik het ff niet weet, en 9 vd 10 keer hebben mensen geen flauw idee. Vanuit dat oogpunt lijkt het me veel logischer om niet per se naar jaartallen te kijken, maar naar het onder de aandacht brengen van vergeten platen. Ik vond Time of Your Life bij Code Black bijv. echt geweldig en die zou niet zijn gedraaid als het concept strak was nageleefd.

Citaat:
Want hoe verder de tijdsperiode wordt opgerekt, hoe meer hitjes er worden gepakt omdat een grotere periode aan hitjes wordt beslagen.

Ja hier heb je wel een punt idd. Bovendien kan het nog erger: dat de muziek van 2006/2007 dan steeds minder wordt gedraaid en plaatsmaakt voor andere ‘klassiekers’ uit 2013/2014, zoals eigenlijk een beetje met early hardstyle is gebeurd.

Het plezier bij dit soort feesten zit voor mij in ieder geval in platen horen die ik echt jaren niet meer ben tegengekomen, of die ik überhaupt nog nooit live heb gehoord. Ik heb wat dat betreft gister echt een topdag gehad. Maar hett aantal platen met die mogelijkheid daalt letterlijk per feest. Als ik Time of Your Life bijv. binnenkort nog een keer hoor, zal ik er wss al minder enthousiast op reageren. Het gaat op die manier ook gewoon steeds lastiger worden om echt die euforische sfeer van de eerste paar classicsfeesten terug te krijgen. Het enige wat ik nog kan bedenken, is dat je dj’s vraagt om minimaal de helft van hun setlijst te updaten t.o.v. een eerdere editie. En dan zou je ook nog kunnen zeggen dat ze alle jaren uit 2006-2011 met sowieso één plaat vertegenwoordigen. Maar goed, ik vraag me af of dj’s überhaupt zin hebben in zulke regeltjes :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 17:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helaas 2x genot gehad van mijn broodje saté. Afterparty in de kroeg tot 5 uur 's ochtends was er teveel aan volgens mij. Lekker heel de slaapkamer mogen poetsen met brak hoofd.

Heb wel echt opnieuw genoten van deze editie. Recentere plaatjes was helaas wel een dingetje ja. Bij een goede line-up wellicht aanwezig in 2020. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 18:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
. Zeker omdat VWAB in het begin heel strikt was naar artiesten over het houden aan het concept, wat dus nu niet meer het geval is.


Afbeelding

Als iemand die meewerkt aan het concept al zulke comments gaat liken is de hoop al helemaal snel vervlogen.. Triest :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

F E I T E N
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 18:43 
 
Organisator
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Snap rikkert wel.

Leuk dat men de iets nieuwere platen goed oppakt, maar er zijn ook een groot deel van de mensen die naar het feest komen voor juist de classics tussen 2006 - 2011 en niet alsmaar nieuwere platen.

Die tweedeling ga ja naarmate de jaren meer krijgen. Zeker omdat VWAB in het begin heel strikt was naar artiesten over het houden aan het concept, wat dus nu niet meer het geval is. Maar Shockerz moet ook wel, want ze willen uitverkopen en het feest rendabel houden in de toekomst. Imo is het ook gewoon een goed idee om twee zalen te gaan hanteren bij VWAB om de tweedeling van de periodes te faciliteren. Want hoe verder de tijdsperiode wordt opgerekt, hoe meer hitjes er worden gepakt omdat een grotere periode aan hitjes wordt beslagen. Het feit dat je iedereen in een zaal houdt voor de sfeer gaat dan ook niet meer op omdat dan telkens een deel van het publiek stil gaat staan omdat het niet hun periode is.

Als ik de opmerkingen hoor van maten van me, dan was het slag volk dat er op afkwam ook anders dan voorgaande edities.


Wij briefen artiesten nog steeds vtv en er ligt zelfs nog een flyer op de dj booth ook. Het zijn echt de artiesten die der eigen gang gaan. :nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 18:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Haattraxx op z'n best. :D Heb juist erg genoten van de klappers van Frequencerz (2013- +) en het VWAB Team. Zolang het merendeel van de tracks onder een laagje stof zit ben ik dik tevreden en dat was toch wel het geval. Erg genoten. Wellicht volgend jaar er weer bij.

Nuracore schreef:
Vdk gehalte was ook wel hoog trouwens.

Viel mij ook hartstikke op. Zou toch echt balen als ik dit feest niet nuchter/bij bewustzijn zou meemaken, maar ieder z'n ding zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 19:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Shockerz-Events schreef:
Broken Balance schreef:
Snap rikkert wel.

Leuk dat men de iets nieuwere platen goed oppakt, maar er zijn ook een groot deel van de mensen die naar het feest komen voor juist de classics tussen 2006 - 2011 en niet alsmaar nieuwere platen.

Die tweedeling ga ja naarmate de jaren meer krijgen. Zeker omdat VWAB in het begin heel strikt was naar artiesten over het houden aan het concept, wat dus nu niet meer het geval is. Maar Shockerz moet ook wel, want ze willen uitverkopen en het feest rendabel houden in de toekomst. Imo is het ook gewoon een goed idee om twee zalen te gaan hanteren bij VWAB om de tweedeling van de periodes te faciliteren. Want hoe verder de tijdsperiode wordt opgerekt, hoe meer hitjes er worden gepakt omdat een grotere periode aan hitjes wordt beslagen. Het feit dat je iedereen in een zaal houdt voor de sfeer gaat dan ook niet meer op omdat dan telkens een deel van het publiek stil gaat staan omdat het niet hun periode is.

Als ik de opmerkingen hoor van maten van me, dan was het slag volk dat er op afkwam ook anders dan voorgaande edities.


Wij briefen artiesten nog steeds vtv en er ligt zelfs nog een flyer op de dj booth ook. Het zijn echt de artiesten die der eigen gang gaan. :nono:


Wellicht is het dan handig om hier nog strenger in te zijn tegenover artiesten. Want zo vergaat toch wel het concept als artiesten zich hier niet aan houden en 2012> platen gaan draaien en titan zelfs 2015 tracks erbij pakt. En als artiesten dan nog niet willen luisteren wellicht niet meer boeken. Er is genoeg keuze uit het classic tijdperk voor wel artiesten als muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 19:34 
 
Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:
Haattraxx op z'n best. :D .

gast ga fietsen!!


Effe zonder dollen, ik ben er verder niet geweest, dus ik kan alleen oordelen op wat ik hoor en lees.. Maar het is natuurlijk wel van der zotte dat je +2014 platen gaat verdedigen op een feest waarin men juist staat voor een bepaalde periode.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 19:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Natuurlijk mag er kritiek gegeven worden ;) Ik was maar aan het dollen/trollen.

RTM93 schreef:
gast ga fietsen!!

Na 3555 km in september heb ik het wel even gehad met dat fietsen. :P Maar als jij er op staat, vooruit dan maar. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 20:01 
 
Hardtraxx Veteran

Thera draait toch ook vaak TCC nummer, daar hoor je nooit wat over
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 20:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Thera draait toch ook vaak TCC nummer, daar hoor je nooit wat over


Zucht.. Je hoort toch wel dat die sound nagenoeg overeen komt met de sound van toen, heel ander verhaal dus. :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het gaat met dit soort feesten om de sound van 2005-2010 ongeveer. Dat gaf een bepaalde sensatie/emotie/gevoel/energie. Die was eigenlijk in 2011 al, maar daarna helemaal, compleet anders. Veel mensen vonden de hardstyle rond 2011 vaak gewoon niet leuk genoeg meer, af en toe zelfs ronduit kut, en echt goede platen die je raakten en dat lekkere hardstyle gevoel gaven waren zeldzaam.

TCC platen en Zany DNA platen hebben die oude sound wel, en daar zul je mensen dus niet over horen zeuren, om precies die reden. Ze raken de juiste snaar en daarmee is de zaak gesloten.

Ik ben zelf vanaf 2011 extreem teleurgesteld geweest in de muziek, stond vaak nuchter op een feest en kwam er gewoon niet in omdat de muziek niet goed genoeg was voor mij, niet het juiste gevoel had. Ik ergerde me aan het ontbreken van goede kicks, lekkere drive, een pakkende melodie of synth. Benen zwaar als lood waar ik met een goede plaat het dak kan koppen zonder enige moeite. Ik heb een grote groep feest-bekenden en vrienden die precies hetzelfde hebben, en kom elk classics feest weer mensen tegen waarmee we hier lekker over kunnen zeuren.

Gisteren op VWAB werd ik bij minstens 1/3 van alle platen (over het hele feest genomen) herinnerd aan die kuttijd waarin ik bijna niks heel vet/lekker vond. Daar kwam ik niet voor, ik kwam naar dit feest om weer ouderwets met kippenvel rond te stuiteren, dat is dus gewoon niet geslaagd.

Ja er zaten ook zeker tracks tussen die ik vet vind van na 2011. Maar die hadden niet de sound van de classics waar ik voor kwam.

Soms heb ik het idee dat een deel van de "nieuwe generatie" geen idee heeft wat echt goede hardstyle zonder drugs met een mens kan doen. Dat ze geen idee hebben waar we 't over hebben en waarom we zo zitten te zeiken op "te nieuwe nummers".

Het heeft met gevoel te maken en niks met jaartallen of analyses.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 20:30 
 
Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Het gaat met dit soort feesten om de sound van 2005-2010 ongeveer. Dat gaf een bepaalde sensatie/emotie/gevoel/energie. Die was eigenlijk in 2011 al, maar daarna helemaal, compleet anders. Veel mensen vonden de hardstyle rond 2011 vaak gewoon niet leuk genoeg meer, af en toe zelfs ronduit kut, en echt goede platen die je raakten en dat lekkere hardstyle gevoel gaven waren zeldzaam.

TCC platen en Zany DNA platen hebben die oude sound wel, en daar zul je mensen dus niet over horen zeuren, om precies die reden. Ze raken de juiste snaar en daarmee is de zaak gesloten.

Ik ben zelf vanaf 2011 extreem teleurgesteld geweest in de muziek, stond vaak nuchter op een feest en kwam er gewoon niet in omdat de muziek niet goed genoeg was voor mij, niet het juiste gevoel had. Ik ergerde me aan het ontbreken van goede kicks, lekkere drive, een pakkende melodie of synth. Benen zwaar als lood waar ik met een goede plaat het dak kan koppen zonder enige moeite. Ik heb een grote groep feest-bekenden en vrienden die precies hetzelfde hebben, en kom elk classics feest weer mensen tegen waarmee we hier lekker over kunnen zeuren.

Gisteren op VWAB werd ik bij minstens 1/3 van alle platen (over het hele feest genomen) herinnerd aan die kuttijd waarin ik bijna niks heel vet/lekker vond. Daar kwam ik niet voor, ik kwam naar dit feest om weer ouderwets met kippenvel rond te stuiteren, dat is dus gewoon niet geslaagd.

Ja er zaten ook zeker tracks tussen die ik vet vind van na 2011. Maar die hadden niet de sound van de classics waar ik voor kwam.

Soms heb ik het idee dat een deel van de "nieuwe generatie" geen idee heeft wat echt goede hardstyle zonder drugs met een mens kan doen. Dat ze geen idee hebben waar we 't over hebben en waarom we zo zitten te zeiken op "te nieuwe nummers".


HEAR HEAR.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 20:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inno :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 21:20 
 
Hardtraxx Veteran

Er zijn ook maar weinig die zeuren om de nieuwere platen, dus het is allemaal idd een kwestie van gevoel. Wiens gevoel heeft dan gelijk dat is de vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 21:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Idd wat een onzin, tis een feest, geen begrafenis. Zeiken doe je maar op de wc, op een feest moet je dansen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 21:25 
 
Hardtraxx Veteran

Spobbertiet schreef:
Er zijn ook maar weinig die zeuren om de nieuwere platen, dus het is allemaal idd een kwestie van gevoel. Wiens gevoel heeft dan gelijk dat is de vraag

Ah ja, want democratisch ofzo. Oke ik heb weer genoeg hardtraxx gelezen vanavond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 21:31 
 
Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
Spobbertiet schreef:
Er zijn ook maar weinig die zeuren om de nieuwere platen, dus het is allemaal idd een kwestie van gevoel. Wiens gevoel heeft dan gelijk dat is de vraag

Ah ja, want democratisch ofzo. Oke ik heb weer genoeg hardtraxx gelezen vanavond.


:o
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2019 23:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap echt niet hoe men dit kan verdedigen. Als het concept is dat alleen platen voor 2012/2013 mogen worden gedraait, dan is het toch gewoon echt asociaal om een plaat uit fucking 2015 te spelen :P Doek anders het hele concept maar op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2019 01:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Inno schreef:

Het heeft met gevoel te maken en niks met jaartallen of analyses.


Maar als het met gevoel te maken heeft dan geef je die artiesten toch juist gelijk? Wat als titan die platen die hij draait associeert met dat 'gevoel' ookal is die plaat nieuwer dan 2011, het is nou eenmaal subjectief. Een jaartal aanhouden is een manier om zekerheid te creeeren en daar moeten de artiesten zich gewoon aanhouden als daarvoor geboekt worden. Ik vind dat je tcc tracks dan ook aan de kant moet laten want anders gaan andere artiesten dan thera ook weer zelf inschatten wanneer een plaat het 'classics' gevoel meebrengt ook al is die te nieuw. Een jaartal is gewoon de enige manier om voor alle artiesten consequente regels te hebben en het idee van classics feest goed uit te voeren.

Misschien ook handig als er op die flyer op de dj booth nog een jaartje afgaat gezien veel artiesten het jaar van een plaat misschien associeren met wanneer ze hem maakte en niet wanneer die gereleased is. Hier kan nogal een groot verschil in zitten. En vooral doorhameren dat die djs beter luisteren naar de organisatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2019 02:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

YWalen schreef:
Maar als het met gevoel te maken heeft dan geef je die artiesten toch juist gelijk? Wat als titan die platen die hij draait associeert met dat 'gevoel' ookal is die plaat nieuwer dan 2011, het is nou eenmaal subjectief. Een jaartal aanhouden is een manier om zekerheid te creeeren en daar moeten de artiesten zich gewoon aanhouden als daarvoor geboekt worden. Ik vind dat je tcc tracks dan ook aan de kant moet laten want anders gaan andere artiesten dan thera ook weer zelf inschatten wanneer een plaat het 'classics' gevoel meebrengt ook al is die te nieuw. Een jaartal is gewoon de enige manier om voor alle artiesten consequente regels te hebben en het idee van classics feest goed uit te voeren.

Misschien ook handig als er op die flyer op de dj booth nog een jaartje afgaat gezien veel artiesten het jaar van een plaat misschien associeren met wanneer ze hem maakte en niet wanneer die gereleased is. Hier kan nogal een groot verschil in zitten. En vooral doorhameren dat die djs beter luisteren naar de organisatie.


Precies, het op een 'gevoel' afwenden maakt het juist alleen maar gecompliceerder.

Omdat ik zelf wel eens plaatjes maakt kan ik me wel in de keuzes van die artiesten inleven. Wat jij als publiek geweldig vind is voor die artiest misschien die plaat waarbij die kick eigenlijk vreselijk klinkt of waar je niet tevreden bent met de lead. En die plaat van 2015 is dan een plaat waarbij alles lukte en waarvan de producer denkt dat deze wel in de tijdsgeest past. Of misschien was het een projectje wat pas na jaren afgemaakt is.

Ik denk dat er veel overlap is bij wat classic hardstyle nou echt is bij het publiek want zij ervaarde de muziek vanaf de dansvloer, en dat de ervaring bij veel artiesten gewoon anders is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2019 07:58 
 
Hardtraxxer

Ben niet voor niets gestopt met feesten gaan in 2011/2012. Het gros van de muziek van gisteren zegt me niks, terwijl alles wat grofweg tussen 04 en 11 uit is gebracht wel. Zoals hierboven al staat beschreven is het een feest waar je die herkenbare platen(enpb ja daar motten ze fors dieper voor in de platentas gaan kijken). Het is dat het op vwab best gezellig was, maar qua muziek was dit bij vlagen zeer ondermaats. En wanneer het publiek het dan goed oppakt ligt dat aan het publiek.

Classics is classics. Als je naar early gaat en onze vriendin dana draait lekker al haar 2006 favorieten, dan word je toch ook gek. Sinds 2016 weer af en toe een feestje meegepakt, juist om de classics weer eens te horen, beviel zo goed dat tot nu aan toe er redelijk wat feesten zijn meegepakt, allemaal classics uiteraard. Krijg al pien in mn pens als ik.het woord raw hoor. Maar helaas is diversiteit ver te zoeken, en dan ook met name hier op vwab. (Even iets heel anders: die dingen als power hour en een soort carnavaleske xq holland. Wtf?)

We blijven gewoon stug doorgaan, totdat classics uit 2016 de standaard zijn xd. Dan wordt het sws wel een keer tijd voor de jeu de boule baan. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2019 08:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Ik snap echt niet hoe men dit kan verdedigen. Als het concept is dat alleen platen voor 2012/2013 mogen worden gedraait, dan is het toch gewoon echt asociaal om een plaat uit fucking 2015 te spelen :P Doek anders het hele concept maar op.


Spijker & Kop.

Een paar platen die er niet onder vallen is tot daar, maar veel niet. Leuk dat mensen dan straks verwachten dat dat ook gebeurt en het dus nog meer gaat gebeuren, wat is het hele nut van zo'n limiet en concept dan nog.

Als je je concept bijstelt naar 2015 zul je ook zien dat ze langzaam steeds nieuwer gaan draaien.

Skeer van DJ's die dat ook doen en lekker het feest in eigen handen nemen. Je wordt geboekt op een feest waar ze je vragen om tot een bepaald jaartal te draaien omdat dat hun concept is. Daar vervolgens schijt aan hebben en iets anders doen is toch je grootste voorbeeld van ijdelheid en egoïsme? Dat ze iets hebben van fuck de organisator ik bepaal zelf wel hoe ik het feestje maak. Draai die iets oudere platen dan gewoon in elke andere set, wat ze ook weer niet doen.

Voor het feit dat de zaal toch los gaat, er is maar een zaal, wat moet je doen, collectief met de armen over elkaar staan? Er zijn een paar hier die dat wel zouden doen, maar het gros heeft toch liever zin in het feestje of heeft wat op waardoor het al niet meer uitmaakt, protesteren helpt toch niet. Daardoor zien die DJ's waarschijnlijk ook niet in wat ze fout doen.
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten