|
*Spoiler alert voor de zondag gangers*
Toen ik gisteren (en vandaag ook trouwens) naar buiten keek, dacht ik: oei dat wordt een ellende om daar te komen + parkeren. Die reis ging eigenlijk prima, tot aan de parking waar we over een stuk van 900 meter 45 minuten hebben gedaan. De organisatie schoot hier wat mij betreft echt te kort door niet eens op de wegen of stoepen te strooien (de ingang was ook spekglad trouwens) ook niet na afloop. Zeker als er al een paar dagen van tevoren aangekondigd is dat dit ging gebeuren. Er stonden ook echt verkeersregelaars met holle ogen je aan te kijken met een blik van: uh ja het ging ineens sneeuwen, weten wij veel. Rij maar daar ofzo ergens heen waar het minder glad is.
Maar goed de binnenkomst verliep dan wel weer vlotjes en de security had blijkbaar robots ingehuurd, want als security check keken ze je diep in de ogen, werd je iris gescand en mocht je door. Geen zak werd gefouilleerd. Aparte ervaring. Winterjassen in een kluisje van 30x50 cm gepropt alsof je je te volle koffer voor de vakantie dicht deed en vervolgens munten gehaald en even een broodje kroket erin gegooid (top!) Verdere eetgelegenheden waren overigens matig en veel te druk.
Dikke drukte bij de merchandise en dus maar doorgelopen naar de zaal waar Bioweapon bezig was. Zij draaiden alle klappers uit het verre verleden van 2025. Bij iedere plaat kreeg ik zo'n 'o ja gevoel'. Het was immers een paar maanden geleden dat ze uit waren.
De zaal had een soort The Upside Down achtig thema, wat cool was en gelijk misschien wel een hint naar nieuw werk of de plaat zelf. Ondanks dat het een classics feest was hoop je dan dat ze met die Ressurection set een kleine uitzondering maken. Notabene staat het feest in het teken van P1 en de Australische boys gaven al aan dat ze de classic dictatuur niet zo nauw nemen.
Hierna Zany die een paar leuke mash-ups liet horen van Mr. Monster, Pounding Senses, Angel of the Sun etc. Prima.
Gevolgd door Wildstylez die leuke dingen liet horen (Down with the hardstyle, LDMF remix, Musical Impressions) maar ook dacht laat ik eens met goede voornemens beginnen en besluiten de Timeless, Lose My Mind, Year of Summer mash up niet te draaien. In plaats daarvan deed hij ze los (op YoS na). Laat ze een keer thuis man, je hebt een discografie waar je u tegen zegt en dan wéér deze evergreens.
Tijdens Atmozfears nog even wat gegeten en gaan zitten om de rug wat rust te geven (want ouwe lul) en weer aangesloten bij TNT dachten we, echter was dit omgedraaid met Noisecontrollers omdat Technoboy zijn vlucht vertraagd was en Tuneboy alleen stond. Noisecontrollers set vond ik erg dik, misschien ook omdat ik hem een tijd niet live gezien had en het oude spul mij beter kan bekoren dan zijn nieuwe dingen. O.a. Who's Plan is it, Pillars of Astral Creation, Crump, Source code of Creation, CTRL, ALT, DELETE, ja lekker.
Hierna de set waarop veel mensen hadden gewacht: Project One. Uiteraard met veel bombarie, pakken en mystiek en ze begonnen met Life Beyond Earth. Verder alle klappers van het eerste album. Wel klein beetje jammer dat het allemaal de opgepoetste versies waren, want dat haalt toch een beetje de romantiek van die vroegere sound er af. Maar goed, al met al dikke set. Tof om te zien ook dat de organisatie en guys van het licht en geluid hier vol op los gingen.
TNT presents Timemachine was dus aansluitend en was eigenlijk een 8 gangen menu Italiaans voer. First Match, Frequency, Her Voice HHZ remix, The Realm, Angel, Phases, etc. Cool, maar op zijn italiaans gemixt. Intro-outro. Dus erg saai. Als je dan een concept hebt als Timemachine, maak er dan live edits van of mash ups of weet ik veel.
Sound Rush was de één na laatste set van de avond en had wat mij betreft eerder op de avond gekund. Tempo en energie zakte erg in en de platen net iets te happy (en te nieuw) voor dat tijdstip. Wel cool dat ze Back to the Roots draaiden.
Als afsluiter de Ressurection set van Project One, welke eigenlijk bestond uit het 'nieuwere' werk van na het eerste album + de Defqon anhem. Love is not enough en Move with the one gaven nog wat hoop op nieuw werk, maar vreemd genoeg bleef The Upside Down uit, Ok het is geen classic, maar wel de nummer 2 van vorig jaar en volgens mij van de nieuwe dingen hun grootste hit. Had imo de perfecte afsluiter geweest als brug van: we zijn nog niet klaar, dit was de overgang naar nieuw werk ofzo.
Doordat 90% van de zaal voor deze set bleef was het chaos bij de wc's en kluisjes na afloop, kleine opstootjes gezien en buiten was het sneeuwen opnieuw begonnen wat resulteerde in wederom 45 minuten wachten om van het parkeerterrein te komen.
Het was mijn eerste VWAB en op een enkeling na hield iedereen zich redelijk aan het plan, sfeer was over het algemeen goed en toffe platen gehoord. Zeker voor herhaling vatbaar!
|