Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2026 20:44 

Hardtraxx Veteran

Aristo schreef:
makrooy schreef:
Fenomenaal feest gehad. Zeker de beste sinds corona.Vandaag was wel realisatie moment dat ik langzaam disconnectie begin te voelen met huidige hardstyle feesten.

Hoe komt dit dan?

Niet eens zozeer door de hedendaagse hardstyle, ik luister genoeg hardstyle van deze dag. Voor mij is het echt de snelheid van alles tegenwoordig. Hoe snel producers nieuwe muziek releasen, hoe snel liedjes door worden gemixt (20 nummers pompen in een half uur is vrij normaal tegenwoordig) maar waar ik mij vooral aan stoor tegenwoordig is de hoeveelheid ID's die op je af worden gevuurd. Dan hoor je 6 unreleased tracks en 3 kick edits van bestaande tracks in een half uurtje. Ik kom niet naar feesten om nieuwe nummers te horen maar om nummers te horen waar ik de afgelopen maanden naar heb zitten viben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2026 20:52 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Ik kom niet naar feesten om nieuwe nummers te horen

Begrijp dat dit een VWAB topic is maar ik zal dit ergens altijd apart blijven vinden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2026 20:08 

Hardtraxx Veteran

Zaagkick schreef:
Citaat:

Begrijp dat dit een VWAB topic is maar ik zal dit ergens altijd apart blijven vinden :P

Ja? Waarom? Ik vind het best prima als een artiest een nieuwe nummer wil presenteren, maar dat luistert toch anders als je het voor het eerst hoort dan als je het al kapot hebt geluisterd. Je bouwt toch een soort band met een nummer op als je die kapot draait in de auto op weg naar werk of gym en om dan live te horen terwijl je hem kan dromen is toch fantastisch. Dat is voor mij de essentie van festivals :P De muziek horen waar ik van houd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2026 00:14 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Zaagkick schreef:
Citaat:

Ja? Waarom? Ik vind het best prima als een artiest een nieuwe nummer wil presenteren, maar dat luistert toch anders als je het voor het eerst hoort dan als je het al kapot hebt geluisterd. Je bouwt toch een soort band met een nummer op als je die kapot draait in de auto op weg naar werk of gym en om dan live te horen terwijl je hem kan dromen is toch fantastisch. Dat is voor mij de essentie van festivals :P De muziek horen waar ik van houd.

Ja de bekende bangers zijn vet en horen ook in elke set maar het is voor mij ook kick om premieres te horen live. Wat natuurlijk op een classic feest niet zo gauw gebeurt. (worden er wel eens nieuwe tracks gemaakt in een classic jasje die dan in een classics set gepremiered worden? - dit zou ik als ik classic liefhebber was geweest vet vinden, om zo toch nog iets nieuws te krijgen maar wel in de gewenste sound). Ik denk dat ik ook wel snel nieuwe prikkels nodig heb en relatief snel uitgekeken raak op dingen dus na 3 tijdmachine's toendertijd en 4 vwab's vond ik het mooi geweest. Nu kan ik best veel van de nieuwe sound goed hebben, als ik de classics verkoos boven de new dan had ik natuurlijk precies hetzelfde als jij / jullie hier, dat snap ik hehe
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2026 09:52 

Hardtraxx Veteran

Denk dat de kunst is om een balans daarin te hebben. Je hoopt natuurlijk je favoriete tracks te horen, maar ben bij bijv. Defqon/Qlimax ook wel regelmatig weggeblazen door een nieuwe track die voorbijkwam. Dan wordt juist de eerste keer dat je die track hoorde het moment waar je dan later met nostalgie aan terugdenkt. Laatste die me zo bijstaat is bijv. Feeling Inside van DBSTF tijdens hun Qlimax 2019 set. Maar in een set van een uur zijn 3-4 nieuwe tracks wel de max denk ik. Voor de sfeer werken bekende platen vaak toch wat beter.

Bij een VWAB set wil ik natuurlijk wel alleen maar ouwe poeier. Liefst niet ouder dan 2011 :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2026 12:29 

Hardtraxx Veteran

TikTok brein, algoritmes en shock effect hebben deze scene verneukt.

Zo simpel is het.

Ironisch genoeg luister ik steeds vaker naar tik tok techno djs maar dat is meer omdat in de techno de kicks tenminste niet elke 4 beats verwisselen en er nog een goede opbouw in sets zit. Lekker doordrammen op echte diepe kicks.

Ik kijk dan ook veel meer uit naar een nachtwacht of tegendraads tegenwoordig dan een (classic) hardstyle feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2026 15:25 

Hardtraxxer

RTM93 schreef:

Zo simpel is het.

Ironisch genoeg luister ik steeds vaker naar tik tok techno djs maar dat is meer omdat in de techno de kicks tenminste niet elke 4 beats verwisselen en er nog een goede opbouw in sets zit. Lekker doordrammen op echte diepe kicks.

Ik kijk dan ook veel meer uit naar een nachtwacht of tegendraads tegenwoordig dan een (classic) hardstyle feest.

Wat heeft dit te maken met de discussie of je nieuwe of bekende platen wil horen in een set?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2026 16:55 

Hardtraxx Veteran

STBM schreef:
RTM93 schreef:

Zo simpel is het.

Wat heeft dit te maken met de discussie of je nieuwe of bekende platen wil horen in een set?

Dat 7/10e van de mensen niet meer naar sets met mixintro's/outro's wil luisteren, maar naar platen van 2,5 min max blijkbaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2026 19:24 

Hardtraxx Veteran

Zaagkick schreef:
[

Ja de bekende bangers zijn vet en horen ook in elke set maar het is voor mij ook kick om premieres te horen live. Wat natuurlijk op een classic feest niet zo gauw gebeurt. (worden er wel eens nieuwe tracks gemaakt in een classic jasje die dan in een classics set gepremiered worden? - dit zou ik als ik classic liefhebber was geweest vet vinden, om zo toch nog iets nieuws te krijgen maar wel in de gewenste sound). Ik denk dat ik ook wel snel nieuwe prikkels nodig heb en relatief snel uitgekeken raak op dingen dus na 3 tijdmachine's toendertijd en 4 vwab's vond ik het mooi geweest. Nu kan ik best veel van de nieuwe sound goed hebben, als ik de classics verkoos boven de new dan had ik natuurlijk precies hetzelfde als jij / jullie hier, dat snap ik hehe

Heb het niet eens zozeer over classics, maar ook in algemeen. Ik luisterde vrij veel amducias vorig jaar en vervolgens op spoontech feest heb ik het gevoel amper 2025 releases te hebben gehoord, snapje? Ik heb zijn platen grijs gedraaid vorig jaar om vervolgens amper wat van terug te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2026 01:55 

Hardtraxx Veteran

Ooh zo, je wil recente releases van de desbetreffende artiest die je veel hebt geluisterd terug horen als je hun set bezoekt. Ja ofc. Als dat een reguliere Amduscias set was, wel raar dan dat ze bijna geen recente releases draaiden, dat zou ik ook willen. Maar dan in my case wel met een paar premieres erbij :P vind het juist vet om erbij te zijn als een track voor het allereerst gedraaid wordt, niemand kent het en dan ineens helemaal jappie gaan op een gekke kick die je ff niet verwacht had
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2026 07:09 

Hardtraxx Veteran

corneelwr schreef:
STBM schreef:
RTM93 schreef:

Zo simpel is het.

Dat 7/10e van de mensen niet meer naar sets met mixintro's/outro's wil luisteren, maar naar platen van 2,5 min max blijkbaar.

Dankje makker. Rick (L) Rick
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2026 09:30 

Hardtraxx Addict

RTM93 schreef:

Zo simpel is het.

Vind je Early HS dan juist niet tof om te luisteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2026 15:17 

Hardtraxx Veteran

Voor die ene keer per jaar Hardclassics is het aardig dood.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2026 10:41 

Hardtraxx Veteran

Ik zie nu dat P1 deze zomer ook is aangekondigd in Mexico en Spanje. Achteraf voelt het dan toch een beetje als misleidende marketing vanuit VWAB, aangezien zij het destijds promootten als een “One Time Only” event...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2026 13:43 

Hardtraxx Elite

Fusionmania schreef:
Ik zie nu dat P1 deze zomer ook is aangekondigd in Mexico en Spanje. Achteraf voelt het dan toch een beetje als misleidende marketing vanuit VWAB, aangezien zij het destijds promootten als een “One Time Only” event...

Zijn dat ook evenementen die er geheel om draaien?
Zo niet hebben ze helaas toch gelijk.....

Maar je hebt zeker een punt
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2026 14:19 

Hardtraxxer

Welkom in de wereld van de marketing a.k.a. list & bedrog.

En 2 keer een half uurtje premixed plaatjes draaien is niet dat het event puur en alleen P1 is. Wat dat betreft was het gewoon een standaard VWAB feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2026 14:57 

Hardtraxxer

En de trailer, aankondiging, visuals en decoratie in Stranger Things/Upside Down sfeer doen en de plaat dan zelf niet draaien was ook een beetje jammer. (ook al is het een nieuwe plaat)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2026 15:28 

Hardtraxx Veteran

Fusionmania schreef:
aangezien zij het destijds promootten als een “One Time Only” event...

Ieder events is toch maar eenmaal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2026 16:18 

Hardtraxx Veteran

Fusionmania schreef:

Nou en
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2026 16:26 

Hardtraxx Veteran

Fusionmania schreef:

De helft van dit duo is dan ook professioneel comeback maker. :P
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten