18 juli Diplo Netsky Carl Cox Eric Prydz Loco Dice
19 juli New World Punx aka Markus Schulz & Ferry Corsten Alesso Hardwell Laidback Luke Sven Väth
20 juli Erol Alkan Steve Angello Krewella Nicky Romero Paul Kalkbrenner Vitalic
25 juli Diplo Netsky Carl Cox Eric Prydz Loco Dice
26 juli Above & Beyond Alesso Bassnectar Hardwell Laidback Luke
27 juli Erol Alkan Steve Angello Krewella Nicky Romero Paul Kalkbrenner Vitalic
De organisatie benadrukt dat het niet de bedoeling is dat dezelfde fans twee weekends na elkaar afzakken naar Boom: "De line-up van Tomorrowland 2014 zal voor de twee weekends ongeveer gelijklopend zijn. We willen dat dit jaar zoveel mogelijk bezoekers van Boom, Rumst, België en vanuit heel de wereld de tiende verjaardag laten meebeleven."
Maandag 13 januari 2014 worden de eerste namen en alle details met betrekking tot registratie en de ticketinformatie bekend gemaakt. Voor beide weekends zal 50% van de tickets exclusief voor Belgen worden voorbehouden, er zullen wederom meer dan 140 Tomorrowland vluchten per weekend van over de hele wereld vertrekken richting Boom.
Citaat:
Gepubliceerd op 3 dec 2013
10 Years Ago You Started Something Remarkable Special thanks to all beautyfull people for their messages...
Let's Celebrate the 10 Years of Madness in 2014 together.
Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is Mystery
Hele hele slimme zet van ID&T. En terecht, met zoveel publiek je evenement twee keer achter elkaar hosten om zo de druk (ja en natuurlijk veel meer omzet) te verlagen. Maar als ik het goed begrijp hebben ze in principe de kans om letterlijk 2x zoveel kaarten te verkopen? Zegt genoeg over het succes van Tomorrowland als je het voor elkaar kunt krijgen om de feest te klonen en dat het ook daadwerkelijk handig is
gaan ze 2x het zelfde doen? Dus weekend 1 de zelfde artiesten als weekend 2?
Dat is dus in mijn ogen het concept uitmelken en alleen maar geld verdienen.
Ben ik het totaal niet mee eens. Ik ken meer dan genoeg mensen die teleurgesteld achter hun computer zaten nadat de kaarten waren uitverkocht. Als er nu meer mensen een kaartje kunnen bemachtigen, helemaal prima toch?
Wel hoop ik dat ID&T besluit om de kaarten goedkoper temaken (t.o.v. vorig jaar), dat zou makkelijk moeten kunnen aangezien bijvoorbeeld opbouw en decor nu relatief goedkoper zouden worden.
Wel hoop ik dat ID&T besluit om de kaarten goedkoper temaken (t.o.v. vorig jaar), dat zou makkelijk moeten kunnen aangezien bijvoorbeeld opbouw en decor nu relatief goedkoper zouden worden.
Wel moet alles nu zeven dagen langer staan, en dubbele schoonmaakkosten.
Klopt, maar aan de andere kant, een feest als Dominator betaal je 55 euro voor een volle dag, maar een Defqon of The Qontinent betaal je tegen de 100 euro aan voor 3 dagen. Terwijl daar ook alles langer moet blijven staan en ze 3 maal de schoonmaakkosten hebben.
Denk wel dat de 4 dagen waarin het terrein "niet in gebruik" is een extra kost zijn (qua huur en beveiliging). Verder veranderd er weinig denk ik? In elk geval is er over het algemeen bij een schaalvoordeel een prijsdaling of een hogere winst marge te verwachten. Ik hoop op de eerst genoemde!
Hoop maar niet op een prijsdaling maar eerder op een prijsstijging. Boeit hen geen reet of jij het kan betalen, er zijn genoeg mensen die wel betalen, mij is het ook allemaal een beetje te duur!
Het muziekfestival Tomorrowland voegde met de recentste editie voor 70,6 miljoen euro waarde toe aan de Vlaamse economie. Dat becijferde het onderzoeksbureau Beacon Economics in opdracht van de organisatie. Bezoekers, de helft van buiten Vlaanderen, gaven zelf zo’n 19 miljoen euro uit aan onder meer transport, overnachtingen en in lokale kleinhandelszaken buiten het festival.
Op basis van enquêtes bij 2.271 aanwezigen concludeert het studiebureau dat de bezoekers voor 19 miljoen euro aan extra directe economische output voor Vlaanderen zorgden. Daaronder vallen onder meer transport van en naar het evenement en lokale bestedingen, onder meer aan overnachtingen buiten het festival. Lokale bezoekers gaven 4,5 miljoen euro extra uit bovenop wat zij zonder het festival zouden uitgeven. De organisatie zelf gaf zelf ook nog eens 17,2 miljoen euro uit aan Vlaamse bedrijven voor kosten die hier werden gemaakt. Dat brengt het totaal aan directe inkomsten op 36,2 miljoen euro.
“Gebruik makend van officiële, Europese cijfers hebben we ook de indirecte en geïnduceerde effecten berekend, bijvoorbeeld van inkopen van lokale horeca” voegt internationaal directeur Bruno Vanwelsenaers toe. “Dan kom je op een totale impact van 70,6 miljoen euro op de Vlaamse economie.”
Tewerkstelling Het festival zorgt, volgens de berekeningen, met bijna 300 directe en in totaal 454 indirecte voltijdse banen ook voor een serieuze tewerkstellingsboost in Vlaanderen.
Ten slotte bedragen de totale fiscale opbrengsten voor Vlaanderen zo’n 10,6 miljoen euro, waarvan onder meer 3,3 miljoen euro naar BTW op de ticketverkoop gaat.
Tomorrowland startte in 2005 als een eendagsfestival, maar duurt sinds 2011 drie dagen. Dit jaar trok het festival 180.000 bezoekers. Ook was er deze zomer in de Verenigde Staten de eerste buitenlandse editie.
Alleen vanwege de prijs zal ik al nooit hierheen gaan, wat een geld!
Dat kun je alleen zeggen wanneer je nog nooit geweest bent en alleen voor de HS zou gaan. TL wordt heel erg gehyped en dat is niet voor niets. Ik heb de afgelopen 7 jaar behoorlijk wat feesten gezien, maar TL is een vak apart.
Natuurlijk is het aan de prijs, maar het staat absoluut in verhouding met wat je ervoor terug krijgt, en ook in vergelijking met wat je betaald voor andere festivals die vergeleken met TL stukken minder zijn in bepaalde opzichten....