Heerlijk feestje gehad!

Ik moet toegeven, van te voren was ik bang dat dit feest van die ekte ekte anabole rawboys/Militia fanboys zou aantrekken, en dat de sfeer dus niet ten goede zou komen. Maar het tegendeel was waar. Ja, er was echt een enorm gehalte aan Militianten die er allemaal met zo’n T-Shirt bijliepen, maar de sfeer was echt heel erg goed gedurende de hele avond! Bij deze mijn enorme verslag wat ik er weer van heb gemaakt, terwijl dat (alweer) niet de bedoeling was. Nog even getwijfeld of ik het niet op Partyflock zou gooien ipv hier maar toch besloten dat ie hier beter past.
TL;DR > plus en minpunten :-)
Rond 11 uur kwamen we aan bij de Brabanthallen, waar natuurlijk al een veel te lange rij stond voor een vrij kleine ingang. Na lang wachten in de rij en kluisjes regelen was het onderhand al 12 uur dus besloot onze groep het muntjes halen maar te laten zitten, aangezien het daar ook ongelofelijk druk was, en meteen naar Theracords Live te gaan.
Theracords Live 00:00-00:30 We kwamen precies op het moment de zaal binnen toen ze werden aangekondigd. En wat een heerlijke set was dit meteen al! Fantastisch mixwerk en hele fijne platenkeuze, vooral die Delete platen meteen aan het begin van de set achter elkaar

Het enige minpunt was dat we er nog een beetje in moesten komen op dat moment omdat we net binnen waren. Jammer dat het niet mogelijk was om ze later op de avond te laten draaien, ook omdat het dan gewoon veel beter tot zijn recht zou komen. Thera, Blackburn en Degos & Re-Done draaiden onder andere: Never Come Close, Level, Ghetto, Dismissed, Dark Times, This Mind, Can't Remember, Diverse, Ammunition, The Gate, Hele Meneer (Degos & Re-Done Bootleg), The Future, Connected, Punishment en Craziest.
Typhoon 00:30-01:30 Meteen bij Theracords Live al een gedeelte van onze groep kwijtgeraakt, en aangezien niemand Typhoon per se wilde zien gaf deze set ons even de kans munten te halen en de rest van onze groep terug te vinden. Op dit moment was de muntenbalie ook veel beter bereikbaar dan een halfuur geleden. Ongeveer het laatste halfuur van Typhoon wel meegemaakt, maar kwam niet heel veel spannends langs. Pattern 2 en Don't Touch My Stereo waren wel leuk. Verder kwamen er nog een paar eigen platen langs als Cop Killa, Rawcore en Glimpse of the Future.
B-Freqz Live 01:30-02:00 Hierna was het de beurt aan B-Freqz. Wat mij betreft hadden ze wel iets sneller door mogen mixen, want er zaten naar mijn gevoel iets teveel breaks in (zeker in vergelijking met hun Defqon set). De platenkeuze was echter wel dikke prima. Wat is Blackness toch een ontiegelijk dikke track

Verder werd onder andere gedraaid: Divine, Pitch Black, Fatality, Psycho, Delusion (2014 edit), One Of A Kind (2014 edit?), Ghost Town, Magic en Hollow.
Act of Rage 02:00-03:00 Act of Rage kreeg de eer om midden op het feest te draaien. Dit was de tweede (en laatste) set van de dag waar ik niet per se bij hoefde te zijn. Daarom ook weer het eerste halfuurtje van deze set niet bijgewoond en eten wezen halen, en nog wat bekenden opgezocht. Van wat ik ervan heb meegekregen draaide ie onder andere: Anger (Crypsis Remix), Crank It Up, Quakers, Unlike Others, United From The Start, Brutal 3.0, Criminal, The Rush en vast ook nog die andere 3 platen van zijn laatste EP.
Minus Militia Live 03:00-03:30 In tegenstelling tot de rest van de enigzins overdreven reacties hierboven vond ik de opkomst van Minus Militia wel leuk en ook origineel gedaan. Sluit me verder helemaal aan bij wat Millard Fillmore en Raven zeggen.
Minus Militia draaide alle 13 tracks van het Legion of Strength album. Crackin’ Your Ribs, The Endless Void en Reign Supreme zijn echt heerlijke nummers. Ook een langere versie van Particles of Destruction gehoord, klonk leuk. Ik kan er alleen nog steeds niet bij hoe een plaat als Be Prepared live zo vet klinkt maar in HQ zo ontzettend kut. Omdat ze alle 13 tracks draaiden en een vrij grootse intro hadden liep de set 10 minuten uit, maar ik had niet echt het idee dat het publiek dat erg vond

Al hadden ze wat mij betreft de Hardcore remixen achterwege mogen laten.
Digital Punk & E-Force 03:30-04:30 Digital Punk & E-Force draaiden wel een hoop hitjes, maar ik kan niet zeggen dat ik me daaraan heb gestoord, integendeel zelfs. De sfeer zat er goed in, er was ineens meer dan genoeg beweegruimte (volgens mij omdat die signeersessie toen was en alle Militianten halsoverkop de zaal uit waren gevlucht). Onder andere werd gedraaid: Rebel To The Grave, We Don't Give A Fuck, Masterclass, Crucifix, Born To Die, Freakz At Night (2014 edit), The Black Demon (Digital Punk Remix), Firestorm, Prison of Commercialzm, Revolution (Jack of Sound Remix), Seven en nog een aantal tracks die ik niet meteen kende. Ik geloof dat een ervan de E-Force & Deetox collab was, en de andere misschien de Digital Punk & E-Force collab? Overigens is de Revolution remix ook echt heel dik live.
Titan & High Voltage 04:30-05:30 Ik had hoge verwachtingen van de set van Titan & High Voltage. Hopelijk zou Titan er weer eens een paar Spoontech/Theracords platen op leggen, en anders hoopte ik op een hoop Demolition of Silence spul. Ze openden met Sparta, wat voor mij eigenlijk al meteen een instant nee is (en die ze overigens veel te vaak draaien!). Dus opnieuw even een kleine pauze ingelast en nog iets gegeten. Toen we weer in de zaal stonden werd er vooral veel DoS spul gedraaid, en ik denk ook niet dat er in de tijd dat ik even weg was veel ST/TC langs is geweest. Platen die voorbijkwamen waren o.a: The One Who Knocks, Bitch Fight, Braincrackin' (Titan & Slim Shore Remix), Global Pandemic, Mystery of Sanctuary en Flip Uhm Op Z’n Kantje. Helaas geen Surrender en Necropsy 2014 gehoord. Verder werden ook nog o.a Punk-Ass, Godcore en Dead Stars gedraaid, en er werd afgesloten met Formula (2012 edit).
Warface Live 05:30-06:00 De liveset van Warface was toch wel een set waar ik enorm naar uitgekeken had. Aan het begin stond het geluid echt veel te zacht waardoor zijn tracks niet echt goed doorkwamen en hier was ik dan ook in teleurgesteld, maar na 10 minuten werd het geluid een flink stuk harder gezet. Na die break in Schizophrenics aan het begin van zijn set zijn er geloof ik weinig andere breaks gevolgd, want deze set was gewoon aan een stuk door gaan! Heerlijk om al die kickrolls als een malle mee te trommelen, vooral bij Enforce the Beat. Ook voor het eerst zijn track Catalyst live gehoord

Er werd o.a gedraaid: Art of War, Schizophrenics, Total War, Enforce the Beat, Chaos Reign, FTP, The Revival, Chainsaw, Catalyst, Show Me Your Warface en een (enorm vette) edit van Cosmic Sin.
Tha Playah 06:00-07:00 Aan Tha Playah de eer om het hele feestje af te sluiten. Helaas, maar zoals ik eigenlijk wel had verwacht, draaide hij toch wel vooral hitjes, en aan het begin wat #TiH spul: o.a Der Craft #TiH, Fuck You!, Parallel Worlds, Make It Bun Dem (Kid Morbid Bootleg). Toch heb ik me goed kunnen vermaken op deze set toen het eenmaal op gang was gekomen: o.a Master This!, Just Like Me, Mastah of Shock (Angerfist Remix), Adrenaline, en Door Het Dak! werden gedraaid, en ik meen nog een paar oude platen gehoord te hebben van Tha Playah maar weet zo gauw even niet meer welke. Ook nog stiekem best een vet momentje toen Army of Hardcore gedraaid werd en ie de gehele zaal meekreeg. Hij sloot af met een nieuwe track van ‘m met de Let The Bodies Hit The Floor-vocal.
En toen zat Supremacy er alweer op!
---
De plus- en minpunten+++ Theracords Live en Warface Live
++ Me goed vermaakt op vrijwel iedere andere set
++ Sfeer zat er goed in
++ Gezellige groep en veel bekenden gezien
++ Eigenlijk de hele tijd genoeg ruimte
+ Aankleding, vuurwerk en lasers waren wel leuk gedaan.
+/- Geluid eigenlijk prima afgesteld, maar stond op sommige momenten een tijdje zachter.
- Theracords Live helaas vroeg
-- Te kleine ingang voor zoveel mensen, te weinig muntenbalies voor zoveel mensen én te weinig WC’s voor zoveel mensen. Dit moet toch standaard goed geregeld zijn als je al lang feesten organiseert. Gelukkig heb ik die laatste 2 problemen weten te omzeilen, maar vind het gewoon niet professioneel geregeld.
-- Art of Dance woekerprijzen: je betaalt al €2,75 voor een muntje en dan durven 1 munt voor een raket te vragen, en om 6 uur heb ik zelfs 3 munten moeten betalen voor een flesje water omdat die vrouw weigerde te geloven dat ie 2 munten was, zelfs terwijl dat gewoon op de prijzenlijst achter haar stond. Het is dat ik veel te veel munten had gehaald en deze op moesten.
---
Om even terug te komen op het Militia fanboy gehalte wat ik aan het begin noemde:
-Terwijl we in de rij stonden om naar binnen te mogen hebben we om de tijd te doden ‘Militianten’ geteld. 1 punt voor een shirt en 1 punt voor een vlag. Na 15 minuten zaten we al op 50, even later dik over de 100. Toen zijn we maar gestopt, want in de zaal zelf was het niet meer te doen
-De persoonlijke ergernis van de dag: iemand die je aanspreekt in de rij bij het munten halen en vertelt dat ie van de ‘echte raw’ houd, maar wel zegt dat ie hier enkel en alleen is vanwege Minus Militia, want de rest vond ie eigenlijk helemaal niet zo goed. En daarna vraagt: ‘Wie is Theracords eigenlijk?’