THArdstyler schreef:
Je kunt moeilijk je leveranciers verplichten met hovercraft vrachtwagens de materialen te komen brengen, de bezoekers verplichten om enkel met elektrische vlieg-/voertuigen naar het evenement te komen et cetera.
Ik noem niets in die richting. Het microplastics verhaal is aangehaald om de scheve maatschappelijke focus op het plastic probleem te duiden. Leuk dat bedrijven en organisaties er mee bezig zijn, ik ondersteun het vollop, maar vanuit een beder perspectief zal je snel zien dat doordat er zoveel mee te koop wordt gelopen (onbewust) de aandacht wordt weg geleid van waar de focus op zou moeten liggen.
EDIT: En dat vinden de plastic lobbyisten natuurlijk prachtig, dat ze maar lekker veel plastic bekers gaan recyclen op evenementen! Dan gaat de aandacht niet naar bijvoorbeeld het verminderen van (wegwerp) plastic an sich en het stimuleren van alternatieven in plaats van recyclen zodat die industrie lekker hun eigen hachje kan redden en de broeksriem aan kan houden. Dat is mijn punt van kritiek binnen dit verhaal. Beetje de discussie opgetrokken, maar ik vind zoiets benoemen onder de noemer van bewustwording het wel waard. Groene groetjes!