Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2021 16:44 
 
Hardtraxx Veteran

Niet op een feest nee. En schoonmaakkosten zitten al in de prijs verwerkt. Zou geen issue moeten zijn.

Patrick maakt het al helemaal mooi. Je kent mij duidelijk niet goed dus hou je mond over mijn principes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2021 16:48 
 
Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
RTM wilt niet aan het klimaat denken, jongens. Niet als hij er iets extra's voor moet doen in ieder geval.

Hoe vaker ik dit lees hoe meer woede mij bekruipt. Eikel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2021 17:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Je bent ook wel erg overdreven aan het reageren, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat mensen dan overdreven reacties terugsturen. Hoe veel moeite is het nu werkelijk om zo'n beker of flesje even in je achterzak te stoppen? Voor het milieu hoeven we het inderdaad niet te doen, maar het is mijns inziens wel een voordeel dat je niet meer struikelt over alle flesjes en bekers die mensen rücksichtslos van zich af mikken.

Moet daarbij wel toegeven, ik was in het verleden ook wel vrij skeptisch over dit soort initiatieven. Heb nu echter een paar feesten met statiegeld op bekers achter de rug, en het bevalt het me eigenlijk best goed. Een schone vloer is mij dat minimale ongemak in ieder geval wel waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2021 17:46 
 
Hardtraxx Veteran

Oh ja want als mijn mening iemand anders niet aan staat is dat 'overdreven'. Goed staat genoteerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2021 18:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Ook die eco tokens bullshit hier.. straks vragen ze je nog om op GroenLinks te stemmen in ruil voor een ticket :lol:

Als zo'n reactie niet overdreven is, maar 'Hij wilt niet aan het klimaat denken' zo erg is dat je iemand er persoonlijk op moet aanvallen, dan gaan we natuurlijk nooit op een normale manier een gesprek kunnen voeren.

Maar dat was helemaal niet het punt dat ik wou maken, dus ik ga mezelf gewoon herhalen: Ik vind dat die eco-tokens echt wel voordelen hebben. Ik zie dit dan ook niet als een maatregel om het milieu te helpen (nogal onlogisch ook in een indoor locatie), maar vooral als een manier om te zorgen dat de dansvloer lekker opgeruimd blijft. Vind dat zelf erg prettig als ik ergens los wil gaan of ergens heen probeer te lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2021 18:32 
 
Hardtraxx Veteran

Pannenkoek schreef:
RTM93 schreef:
Ook die eco tokens bullshit hier.. straks vragen ze je nog om op GroenLinks te stemmen in ruil voor een ticket :lol:

Als zo'n reactie niet overdreven is, maar 'Hij wilt niet aan het klimaat denken' zo erg is dat je iemand er persoonlijk op moet aanvallen, dan gaan we natuurlijk nooit op een normale manier een gesprek kunnen voeren.

Maar dat was helemaal niet het punt dat ik wou maken, dus ik ga mezelf gewoon nog eens herhalen: Ik vind dat die eco-tokens echt wel voordelen hebben. Ik zie dit dan ook niet als een maatregel op het milieu te helpen (nogal onlogisch ook in een indoor locatie), maar vooral als een manier om te zorgen dat de dansvloer lekker opgeruimd blijft. Vind dat zelf erg prettig als ik ergens los wil gaan of ergens heen probeer te lopen.

Ik kan mij ook zeer zeker vinden in jouw laatste argument. Ik vind dat zelf ook fijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 12:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Pannenkoek schreef:
RTM93 schreef:
Ook die eco tokens bullshit hier.. straks vragen ze je nog om op GroenLinks te stemmen in ruil voor een ticket :lol:

Als zo'n reactie niet overdreven is, maar 'Hij wilt niet aan het klimaat denken' zo erg is dat je iemand er persoonlijk op moet aanvallen, dan gaan we natuurlijk nooit op een normale manier een gesprek kunnen voeren.

Maar dat was helemaal niet het punt dat ik wou maken, dus ik ga mezelf gewoon nog eens herhalen: Ik vind dat die eco-tokens echt wel voordelen hebben. Ik zie dit dan ook niet als een maatregel op het milieu te helpen (nogal onlogisch ook in een indoor locatie), maar vooral als een manier om te zorgen dat de dansvloer lekker opgeruimd blijft. Vind dat zelf erg prettig als ik ergens los wil gaan of ergens heen probeer te lopen.

Ik kan mij ook zeer zeker vinden in jouw laatste argument. Ik vind dat zelf ook fijn.



Dus; het is toch geen bullshit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 12:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rick niet zo kortzichtig, het is 2021 lief zijn voor natoer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 12:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat de organisaties het doen is natuurlijk erg dubbelzinnig. Aan de ene kant heb je de maatschappelijke druk omtrent bewustwording waar dit wel een verlengde van is, maar het zet in het groter plaatje natuurlijk helemaal geen zoden aan de dijk, en dient vooral als showelement voor de organisaties zadat ze kunnen laten zien dat ze milieubewust bezig zijn, wat natuurlijk compleet wegvalt als je het tegenover bijvoorbeeld het productieproces en vervoer van bezoekers naar het evenement wegstreept (een van de grootste bronnen van microplastic vervuiling in NL is slijtage van autobanden. Microplastics accumuleren in de voedselketen waar die uitspraken dat je gemiddeld één pinpas aan plastic per week eet vandaan komen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 13:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik meen me te herinneren ooit eens gelezen te hebben dat zo'n eco-systeem in Amsterdam zelfs verplicht is vanuit de gemeente om überhaupt een vergunning te kunnen krijgen. Dus dat je als organisatie simpelweg geen andere keus hebt dan eraan mee te doen. Geen idee of dit bij andere gemeentes ook speelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 13:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Opgevouwen bekertje in de kontzak, milieubewustheidsboner achter de rits.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 13:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En niet te vergeten, linkse praatjes, doen het goed bij de vrouwtjes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 13:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
linkse praatjes


vullen gaatjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 13:58 
 
Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Opgevouwen bekertje in de kont, milieubewustheidsboner achter de rits.


Fixed
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 14:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
En niet te vergeten, linkse praatjes, doen het goed bij de vrouwtjes!



Is onze grote vriend Hans het niet helemaal mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hans is nie goed wijs
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 15:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Dat de organisaties het doen is natuurlijk erg dubbelzinnig. Aan de ene kant heb je de maatschappelijke druk omtrent bewustwording waar dit wel een verlengde van is, maar het zet in het groter plaatje natuurlijk helemaal geen zoden aan de dijk, en dient vooral als showelement voor de organisaties zadat ze kunnen laten zien dat ze milieubewust bezig zijn, wat natuurlijk compleet wegvalt als je het tegenover bijvoorbeeld het productieproces en vervoer van bezoekers naar het evenement wegstreept (een van de grootste bronnen van microplastic vervuiling in NL is slijtage van autobanden. Microplastics accumuleren in de voedselketen waar die uitspraken dat je gemiddeld één pinpas aan plastic per week eet vandaan komen).

Erg dubbelzinnig inderdaad dat ze iets pakken wat ze wel kunnen veranderen en de dingen waar ze niks mee kunnen niet. Beetje lastig evenement zonder stage en publiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 15:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Hans is nie goed wijs

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 16:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Erg dubbelzinnig inderdaad dat ze iets pakken wat ze wel kunnen veranderen en de dingen waar ze niks mee kunnen niet. Beetje lastig evenement zonder stage en publiek.


Dat neem ik ze niet kwalijk, maar het is wel een vorm van greenwashing als ze het gebruiken om zich milieubewust te gaan profileren. Dat heb ik in dit geval nog niet voorbij zien komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
THArdstyler schreef:
Erg dubbelzinnig inderdaad dat ze iets pakken wat ze wel kunnen veranderen en de dingen waar ze niks mee kunnen niet. Beetje lastig evenement zonder stage en publiek.


Dat neem ik ze niet kwalijk, maar het is wel een vorm van greenwashing als ze het gebruiken om zich milieubewust te gaan profileren. Dat heb ik in dit geval nog niet voorbij zien komen.

Kerel, ze moeten toch ergens beginnen? Je kunt moeilijk je leveranciers verplichten met hovercraft vrachtwagens de materialen te komen brengen, de bezoekers verplichten om enkel met elektrische vlieg-/voertuigen naar het evenement te komen et cetera. Tbh krijg ik bij je bericht meer een gevoel van een kennis-showcase over o.a. het microplastic verhaal. No offence verder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 17:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Je kunt moeilijk je leveranciers verplichten met hovercraft vrachtwagens de materialen te komen brengen, de bezoekers verplichten om enkel met elektrische vlieg-/voertuigen naar het evenement te komen et cetera.


Ik noem niets in die richting. Het microplastics verhaal is aangehaald om de scheve maatschappelijke focus op het plastic probleem te duiden. Leuk dat bedrijven en organisaties er mee bezig zijn, ik ondersteun het vollop, maar vanuit een beder perspectief zal je snel zien dat doordat er zoveel mee te koop wordt gelopen (onbewust) de aandacht wordt weg geleid van waar de focus op zou moeten liggen.

EDIT: En dat vinden de plastic lobbyisten natuurlijk prachtig, dat ze maar lekker veel plastic bekers gaan recyclen op evenementen! Dan gaat de aandacht niet naar bijvoorbeeld het verminderen van (wegwerp) plastic an sich en het stimuleren van alternatieven in plaats van recyclen zodat die industrie lekker hun eigen hachje kan redden en de broeksriem aan kan houden. Dat is mijn punt van kritiek binnen dit verhaal. Beetje de discussie opgetrokken, maar ik vind zoiets benoemen onder de noemer van bewustwording het wel waard. Groene groetjes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 18:18 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb zoveel zin in dit feest dat ik nu al geen zin meer heb in eten.
Ik zit mijzelf al in de weg en heb echt kriebels.

Nog veel meer als toen met Harmony eerder dit jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 18:48 
 
Hardtraxxer

Hoe zit dat met kaarten via ticketswap tegenwoordig, klopt dat die niet geldig zijn of dat ze niet meer geaccepteerd worden? Heb het nu al bij een aantal feesten gezien, is dat ook bij dit feest?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 18:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
Hoe zit dat met kaarten via ticketswap tegenwoordig, klopt dat die niet geldig zijn of dat ze niet meer geaccepteerd worden? Heb het nu al bij een aantal feesten gezien, is dat ook bij dit feest?


Als je tickets koopt voor Supremacy op Ticketswap zie je zo'n icoontje met SecureSwap staan. Als goed is dan word het gekochte ticket ongeldig gemaakt en krijg jij een compleet nieuw geldig ticket.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 18:58 
 
Hardtraxxer

Ja dat was altijd zo inderdaad maar dacht iets vernomen te hebben dat sinds corona dat veranderd was? Organisaties zetten het ook laatste tijd ook erbij dat tickets via swap ongeldig zijn. Er staan er ook nog 200 te koop
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten