Eerste keer Rebirth voor mij, en ik heb me echt goed vermaakt!
Op het begin van de dag stoorde ik me alleen wel aan het geluid, wat ik toen matig vond. Veel te veel bass, later werd dit gelukkig beter en vanaf 4-5uur was het gewoon heerlijk om te horen!
Toen we binnenkwamen rond half1 meteen maar even gaan kijken bij
Noisecult. Draaiden wel prima, die nieuwe track van hun klinkt wel aardig.
Audiofreq & Scope DJ zetten een behoorlijk setje neer meteen na Noisecult. Die nieuwe track van ze, Robot, stelde niet heel veel voor.
Josh & Wesz vond ik vooraf al raar geplaatst in de timetable, denk dat ze beter 'gewoon' wat later konden staan en hun set daarop instellen. Dat ligt ze meer denk ik. Toen de
Tweekaz erbij kwamen moest ik toch wel even lachen, vond ik niet veel toevoegen. Ook vrij debiel dat ze met zonnebrillen op bleven draaien.
Brennan Heart is me heel erg meegevallen eerlijk gezegd, vond dat hij aardig wat leuke nummers erop heeft gegooid! Beetje jammer dat dit vervolgens weer teniet werd gedaan door
Coone, die naar mijn idee echt waardeloos draaide. Enige wat ik van zijn set heb onthouden is Big Bad Monstah (vind ik persoonlijk een erg fijn plaatje).
Daarna
Frontliner. Viel mij persoonlijk tegen, dus ik heb maar de helft van zijn set meegekregen. Tussendoor even gegeten en munten bijgekocht (man wat ging dat snel, veel te veel bier gedronken op het begin daar

). Hoorde nog wel Discorecord, maar verder is me niet veel bijgebleven.
Wildstylez, gewoon een aardige set. Wat oudere nummers en Lose My Mind gehoord. Alleen jammer dat de Coldplay bootleg er ook opgegooid werd, maarja dat vergeef ik hem maar
Ik had hoge verwachtingen van
Alphaverb Live, deze heeft hij niet echt waargemaakt. Vond er niet veel speciaals aan vergeleken met een normale dj-set van hem.
B-Front & Frequencerz..wat een helden! Sowieso de set van de dag voor mij. Aan 1 stuk door genoten van alles wat er gedraaid werd. Hoogtepunt was het draaien van Rebirth 2011, wat een genot om iedereen mee te zien gaan!

De sitdown daarna vond ikzelf een beetje onnodig. Ik ben wel klaar met heel die sitdowns enzo, ook al zullen die nog regelmatig langskomen. Maar omdat ook maar de helft van de zaal meedeed gister ben ik niet de enige volgens mij..
Ik was benieuwd wat
Zatox & Ran-D hierop zouden laten volgen. Positief verrast! Heb me goed vermaakt op deze set. Leuk was Villain die de vocals van X inzette, waarna de heren de plaat erop gooiden. Wat ik ook even wil vermelden, is The Resistance..wat een plaat! Zonde dat op Hardbass het geluid ermee kapte want met die track zou het een grote slooppartij worden. Dat bleek gister ook wel, iedereen genoot ervan! Ook pluspunten voor Zatox, Fuck You Up is echt een prima plaat, deed het ook wel goed bij het publiek! En dat anthem wat hij heeft gemaakt, Legend.. Ik vind hem echt heer-lijk, echt een pareltje!
Hierna kwam
Headhunterz, en door alle verhalen over Beat The Bridge had ik echt goede hoop op een knallend setje. Dit kwam alleen niet tot werkelijkheid. Dragonborn blijft het toch wel prima doen, en Lessons In Love is gewoon een goede plaat hoor! Verder was dit gewoon een standaard HHZ-setje wat perfect geweest was als hij 3uur eerder op de timetable stond, maar niet voor dit tijdstip.
Als laatste dan de
Alpha Twins. Ik hoopte nogmaals op The Resistance, maar die kwam helaas niet meer voorbij. Verder werd er gedraaid wat te verwachten viel. Afsluiten met hardcore was ook wel oké.
Even een korte opsomming van de plus- en minpunten:
++ B-Front & Frequencerz EN Zatox & Ran-D
++ Rebirth 2011 anthem
++ Sfeer
+ Veel bekenden
+ Het geluid (later op de dag)
+ Leuk barpersoneel! Erg vriendelijke en gezellige dames, waardoor het helemaal niet erg was om drinken te halen
+ Korte wachttijden voor eten en drinken, nooit langer dan 30 seconden hoeven wachten
+ Snelle binnenkomst rond kwart over 12. Ik was met 3 anderen via de gewone ingang sneller binnen dan Vik, die de VIP-ingang had
+ Gratis garderobe, tenminste dat hoorde ik van een paar vrienden
- 16 euro voor een kluisje (vind ik echt teveel, ook al was 10euro borg)
- Het geluid (op het begin van de dag)
- Coone
Ik heb alleen wel echt veel te veel geld opgemaakt. Binnen de eerste 3 uur volgens mij al 14 bier op ofzo
Ook heb ik me totaal NIET gestoord aan de 16-jarigen, wat anderen wel vermeld hadden hier. Alle 16-jarigen die ik heb gezien genoten net zo hard van de muziek als ik. Dan vind ik het ook geen probleem, die zie ik liever dan ander volk wat alleen maar komt om 'gezien' te worden.
Voor mij dus een perfecte opener van het festivalseizoen, complimenten voor de organisatie!