Rebirth Events schreef:
Goed om hier een discussie over te voeren maar dan wel in alle redelijkheid.
Over de vraag of wij verplicht zijn gratis drinkwater aan te bieden: Nee dat zijn we niet, er is gratis drinkwater bij de EHBO, dat is altijd beschikbaar. Daarnaast zijn we verplicht (zoals alle andere festivals) gratis drinkwater aan te bieden wanneer het hitteplan in werking getreden is, dit bepaalt de gemeente en is boven de 25 graden.
Daarnaast is het zo dat je in een restaurant ook gewoon voor je water betaald, waarom; omdat het restaurant zijn personeel, gas, water, licht , huur etc ook allemaal moet kunnen blijven betalen en dat is voor ons ook het geval, wij moeten ook onze kosten kunnen betalen.
Om te stellen dat wij beter moeten controleren bij de ingang op drugs is de omgekeerde wereld, het mag gewoon niet, wij doen wat we kunnen/mogen om het tegen te gaan.
Dat de muntprijzen zo gestegen zijn is ook gevolg van vele hogere kosten, het is al vaker besproken maar we doen het niet voor niets. Alleen dit jaar al de suikertaks die betaald moet worden op fris, zelfs de light producten. Alleen dat al heeft gezorgd voor een stijging van
Ik ben het met alles bijna eens, maar waarom moet dan juist water zo relatief duur worden verkocht? Daar is geen sprake van een suikertaks. De inkoopprijs is al veel lager dan de prijs die wij als consument in de supermarkt zouden moeten betalen. Als je dan de keus maakt om beperkt gratis water buiten de EHBO aan te bieden, dan is mijn mening dat de prijs voor een flesje water best naar beneden zou mogen. Zeker voor iets als een eerste levensbehoefte.
Dat iets anders dan automatisch weer duurder gaat worden, snap ik dan.