Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 10:22 

Hardtraxx Veteran

Rebirth Events schreef:
Goed om hier een discussie over te voeren maar dan wel in alle redelijkheid.

Over de vraag of wij verplicht zijn gratis drinkwater aan te bieden: Nee dat zijn we niet, er is gratis drinkwater bij de EHBO, dat is altijd beschikbaar. Daarnaast zijn we verplicht (zoals alle andere festivals) gratis drinkwater aan te bieden wanneer het hitteplan in werking getreden is, dit bepaalt de gemeente en is boven de 25 graden.

Daarnaast is het zo dat je in een restaurant ook gewoon voor je water betaald, waarom; omdat het restaurant zijn personeel, gas, water, licht , huur etc ook allemaal moet kunnen blijven betalen en dat is voor ons ook het geval, wij moeten ook onze kosten kunnen betalen.

Om te stellen dat wij beter moeten controleren bij de ingang op drugs is de omgekeerde wereld, het mag gewoon niet, wij doen wat we kunnen/mogen om het tegen te gaan.

Dat de muntprijzen zo gestegen zijn is ook gevolg van vele hogere kosten, het is al vaker besproken maar we doen het niet voor niets. Alleen dit jaar al de suikertaks die betaald moet worden op fris, zelfs de light producten. Alleen dat al heeft gezorgd voor een stijging van

Ik ben het met alles bijna eens, maar waarom moet dan juist water zo relatief duur worden verkocht? Daar is geen sprake van een suikertaks. De inkoopprijs is al veel lager dan de prijs die wij als consument in de supermarkt zouden moeten betalen. Als je dan de keus maakt om beperkt gratis water buiten de EHBO aan te bieden, dan is mijn mening dat de prijs voor een flesje water best naar beneden zou mogen. Zeker voor iets als een eerste levensbehoefte.
Dat iets anders dan automatisch weer duurder gaat worden, snap ik dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 10:26 

Hardtraxx Veteran

Rebirth Events schreef:

Over de vraag of wij verplicht zijn gratis drinkwater aan te bieden: Nee dat zijn we niet, er is gratis drinkwater bij de EHBO, dat is altijd beschikbaar. Daarnaast zijn we verplicht (zoals alle andere festivals) gratis drinkwater aan te bieden wanneer het hitteplan in werking getreden is, dit bepaalt de gemeente en is boven de 25 graden.

Daarnaast is het zo dat je in een restaurant ook gewoon voor je water betaald, waarom; omdat het restaurant zijn personeel, gas, water, licht , huur etc ook allemaal moet kunnen blijven betalen en dat is voor ons ook het geval, wij moeten ook onze kosten kunnen betalen.

Om te stellen dat wij beter moeten controleren bij de ingang op drugs is de omgekeerde wereld, het mag gewoon niet, wij doen wat we kunnen/mogen om het tegen te gaan.

Dat de muntprijzen zo gestegen zijn is ook gevolg van vele hogere kosten, het is al vaker besproken maar we doen het niet voor niets. Alleen dit jaar al de suikertaks die betaald moet worden op fris, zelfs de light producten. Alleen dat al heeft gezorgd voor een stijging van

Pfff hoe kun je een restaurant vergelijken met feest vieren. In een restaurant zit je rustig op een stoel, misschien 2 a 3 uur te vreten. Op een festival sta je 11 uur lang te beuken in snikhete tenten. Ook los van drugs is het gevaarlijk om dan te weinig te drinken. Jullie draaien bewust de kranen zo dicht mogelijk bij de WC's zodat men moeilijk water kan drinken (of hebben jullie iedere rebirth editie problemen met de leidingen gehad?) en maken een flesje water bizar duur. Dat is roofzuchtig.

Desnoods gooi je een paar euro bij de tickets erop. Want ieder ander festival biedt wel netjes water aan, dan kan het op rebirth events ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 10:41 

Hardtraxx Veteran

En ik weet zeker als je een flesje water voor een halve munt aanbiedt, er stikveel van verkocht worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 10:45 

Organisator

hurricane schreef:
Rebirth Events schreef:

Ik ben het met alles bijna eens, maar waarom moet dan juist water zo relatief duur worden verkocht? Daar is geen sprake van een suikertaks. De inkoopprijs is al veel lager dan de prijs die wij als consument in de supermarkt zouden moeten betalen. Als je dan de keus maakt om beperkt gratis water buiten de EHBO aan te bieden, dan is mijn mening dat de prijs voor een flesje water best naar beneden zou mogen. Zeker voor iets als een eerste levensbehoefte.

Water verkopen we al jaren voor 1,5 munt en volgens mij is dat op zo wat ieder feest het geval. Ook verkopen we water in een beker voor 1 munt. (Tijdens deze editie niet, fout vanuit ons) Nogmaals linksom of rechtsom moeten we uit de kosten komen en misschien is inderdaad de ticketprijs omhoog de beste en makkelijkste manier. En scheelt het gedoe over water waar het eigenlijk niet over zou moeten gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 10:48 

Hardtraxxer

is die marge zo klein dan voor wat watertappen?
Ticketprijs was al erg aan de hoge kant voor het aanbod, in mijn ogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 10:52 

Organisator

billieb15 schreef:

Dit is dus precies het probleem, jij vond het minimaal en voor ons kost het geld. Dat is ook waarom we graag de discussie voeren, evenementen organiseren is zo duur geworden dat het bijna onmogelijk is geworden.
Wat zou er volgens jou anders mogen dan om het betaalbaar te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 11:03 

Hardtraxx Newbie

Rebirth Events schreef:
billieb15 schreef:

Dit is dus precies het probleem, jij vond het minimaal en voor ons kost het geld. Dat is ook waarom we graag de discussie voeren, evenementen organiseren is zo duur geworden dat het bijna onmogelijk is geworden.

Zoals ik al eerder zei zijn festivalgangers gewoon verwend met wat andere festivals doen. Tot op een jaar of 5 terug zag je eigenlijk nergens gratis water.
Ik snap ook heel goed dat de inkomsten ook uit de consumpties moeten worden gehaald. Ik weet niet hoe open jullie hier over kunnen zijn maar kost een flesje water jullie meer dan een glas bier of cola? stel dat een flesjes water a 0,5 liter inkoop even duur is als een fles cola is het dan een idee om de prijs van water te verlagen na 1 muntje? Misschien zeuren mensen dat wat minder?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 11:22 

Hardtraxx Veteran

Rebirth Events schreef:
hurricane schreef:
Rebirth Events schreef:

Water verkopen we al jaren voor 1,5 munt en volgens mij is dat op zo wat ieder feest het geval. Ook verkopen we water in een beker voor 1 munt. (Tijdens deze editie niet, fout vanuit ons) Nogmaals linksom of rechtsom moeten we uit de kosten komen en misschien is inderdaad de ticketprijs omhoog de beste en makkelijkste manier. En scheelt het gedoe over water waar het eigenlijk niet over zou moeten gaan.

Of wat Ultimo aangeeft, een lagere prijs voor water kan ook resulteren in hogere omzet wanneer er op een buitenfestival beperkt water bij de toiletten is. Dan kan de bezoeker de keus maken of lang wachten bij de kraan of voor een halve munt een flesje halen. Zelf zou ik in dat geval kiezen voor het laatste omdat dan voor mijn gevoel water relatief "goedkoop" zou zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 11:27 

Hardtraxx Veteran

Kickzaag schreef:
Rebirth Events schreef:
billieb15 schreef:

Zoals ik al eerder zei zijn festivalgangers gewoon verwend met wat andere festivals doen. Tot op een jaar of 5 terug zag je eigenlijk nergens gratis water.
Is dat zo? Misschien bij kleinere organisaties maar sinds het bestaan van Defqon is er voldoende water en ook bij bijvoorbeeld Decibel, Emporium en Dreamfields was er altijd voldoende. Ook tien jaar geleden.
Ik heb één keer meegemaakt bij Decibel dat er te weinig waterdruk was toen het snikheet was.
Bij Wish outdoor heb ik in een ver verleden wel eens gezien dat er "vernevelaars" waren ipv gewone kraantjes. Hoe het daar de laatste jaren was, weet ik dan weer niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 11:46 

Hardtraxx Newbie

hurricane schreef:
Is dat zo? Misschien bij kleinere organisaties maar sinds het bestaan van Defqon is er voldoende water en ook bij bijvoorbeeld Decibel, Emporium en Dreamfields was er altijd voldoende. Ook tien jaar geleden.
Ik heb één keer meegemaakt bij Decibel dat er te weinig waterdruk was toen het snikheet was.
Bij Wish outdoor heb ik in een ver verleden wel eens gezien dat er "vernevelaars" waren ipv gewone kraantjes. Hoe het daar de laatste jaren was, weet ik dan weer niet.

Mmm oke dan heb ik dat mis. Moet eerlijk bekennen dat alles voor corona qua herreringen wel aardig vaag is geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 11:53 

Hardtraxx Veteran

Laatste keren dat ik op Wish was, was er controle bij de WC's, je mocht je waterflesje niet mee naar de WC's nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 12:20 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Laatste keren dat ik op Wish was, was er controle bij de WC's, je mocht je waterflesje niet mee naar de WC's nemen.

Oja klopt idd in 2016 was dat toen ook herinner ik me nu. Vind dat wel ver gaan hoor om op die manier te voorkomen dat je winst weg gaat lekken :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 12:32 

Hardtraxx Newbie

Rebirth Events schreef:

Water verkopen we al jaren voor 1,5 munt en volgens mij is dat op zo wat ieder feest het geval.

Water verkopen voor 1,5 munt (+- 5euro) is sowieso schandalig voor een flesje water. Wat is de inkoopprijs hiervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 13:14 

Hardtraxx Newbie

@Rebirth
Was het festival eigenlijk naar tevredenheid van jullie verkocht? Ik had namelijk het idee dat jullie met veel meer mensen rekening hadden gehouden. Het was met vlagen best rustig op de main en bij de barren was het eigenlijk nooit druk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 14:57 

Hardtraxx Veteran

JBW schreef:
Rebirth Events schreef:

Water verkopen we al jaren voor 1,5 munt en volgens mij is dat op zo wat ieder feest het geval.

Water verkopen voor 1,5 munt (+- 5euro) is sowieso schandalig voor een flesje water. Wat is de inkoopprijs hiervan?

Dat zal nooit meer dan 50 cent zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 15:23 

Hardtraxx Veteran

Als je inkoop- en verkoopprijzen naast elkaar gaat leggen op zo'n festival word je sowieso ongelukkig. Beetje een non-argument imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 15:51 

Hardtraxx Elite

ULTIMO schreef:
JBW schreef:
Rebirth Events schreef:

Dat zal nooit meer dan 50 cent zijn

Je moet natuurlijk ook rekening houden alle andere kosten die hierbij komen hè :x geldt natuurlijk niet alleen voor water.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 16:30 

Hardtraxx Veteran

Ej. Gewoon bier drinken. Zit ook water in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 16:32 

Hardtraxx Newbie

Helicaze schreef:
Ej. Gewoon bier drinken. Zit ook water in.

:beer: Alleen zat ik ook aan de water (wel gekocht :P) iemand moest naar huis rijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 17:24 

Hardtraxx Veteran

Mitch schreef:

Je moet natuurlijk ook rekening houden alle andere kosten die hierbij komen hè :x geldt natuurlijk niet alleen voor water.

Dit idd. Men moet niet vergeten dat er een hele transport en personeel achter zit wat ook betaald moet worden. Dus met alleen de netto prijs van het flesje water komen is geen goed argument natuurlijk.

Met alleen een kaartje behaal je de winst niet dus ook consumpties moeten winstgevend en dat is prima.

Alleen ben ik al jaren wel van mening dat ik het jammer vind dat levensmiddelen zoals water vaak net zo of soms zelfs duurder is dan fris of alcoholische dranken. Ik wil niet zeggen dat dit bij rebirth events ook zo is maar heb het bij andere organisaties wel zien gebeuren.

Ook moet er rekening gehouden worden dat je tegenwoordig als organisaties vast zit aan de dopjes van flesjes. Dat verminderd te verkoop ook en als organisatie lever je dan in op de verkoop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 17:44 

Hardtraxx Newbie

Nuracore schreef:
Mitch schreef:

Dit idd. Men moet niet vergeten dat er een hele transport en personeel achter zit wat ook betaald moet worden. Dus met alleen de netto prijs van het flesje water komen is geen goed argument natuurlijk.

Met alleen een kaartje behaal je de winst niet dus ook consumpties moeten winstgevend en dat is prima.

Alleen ben ik al jaren wel van mening dat ik het jammer vind dat levensmiddelen zoals water vaak net zo of soms zelfs duurder is dan fris of alcoholische dranken. Ik wil niet zeggen dat dit bij rebirth events ook zo is maar heb het bij andere organisaties wel zien gebeuren.

Ook moet er rekening gehouden worden dat je tegenwoordig als organisaties vast zit aan de dopjes van flesjes. Dat verminderd te verkoop ook en als organisatie lever je dan in op de verkoop.

Die trokken ze bij dit event er af.

Het grootste probleem zit denk ik gewoon in dat niet iedereen weet of wil weten dat je met alleen ticket verkoop geen festival kan organiseren. Veel mensen zien het dan gelijk weer als geld graaien.

Ik hoop dat Rebirth dit festival als een succes ziet en volgend jaar weer opnieuw gaat organiseren. Het was namelijk voor mij een geslaagd feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 18:21 

Hardtraxx Veteran

Jah maar nu worden er 2 zaken door elkaar gehaald hier, betaalbaar/gratis water bij warm weer en winst maken.

Ook de vergelijking met een restaurant slaat natuurlijk nergens op want ik ken geen normaal restaurant waar je entreegeld moet betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 18:25 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Jah maar nu worden er 2 zaken door elkaar gehaald hier, betaalbaar/gratis water bij warm weer en winst maken.

Ook de vergelijking met een restaurant slaat natuurlijk nergens op want ik ken geen normaal restaurant waar je entreegeld moet betalen.

Maar daar is toch al antwoord op gegeven? Dat de verplichting van gratis water bij tropische temperaturen ligt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 18:30 

Hardtraxxer

Rebirth Events schreef:
billieb15 schreef:

Hoe komt het dat het zo duur wordt? Zijn dan de dj's zo prijzig? Wordt de omzet over het algemeen minder? Het lijkt mij dat er wel een oplossing mogelijk moet zijn toch.
Wat zijn al die tentjes zoals XXL-nutrition? Huren jullie die in, of kopen zij een plek zodat ze hun eigen ding kunnen doen en verkopen? Is er niet zoiets te regelen met watermerken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 18:51 

Hardtraxx Newbie

Stands als een XXL nutrition kopen zich normaliter in op een festival. Is gewoon reclame voor hun.

Ik zie het alleen met water niet gebeuren. Water verkoopt toch wat minder goed in NL dan poeders. Zie je het al voor je "Tap hier gratis je gemeente pils aangeboden door Vitents"
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten