Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 18:52 

Hardtraxx Newbie

Maar een setup als defqon heeft kan wel. Laat mensen een zak kopen voor 2 munten zet 2 kraampjes neer die de zakken weer vult zo heb je toch nog wat inkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 19:33 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
ULTIMO schreef:
Jah maar nu worden er 2 zaken door elkaar gehaald hier, betaalbaar/gratis water bij warm weer en winst maken.

Ook de vergelijking met een restaurant slaat natuurlijk nergens op want ik ken geen normaal restaurant waar je entreegeld moet betalen.

Maar daar is toch al antwoord op gegeven? Dat de verplichting van gratis water bij tropische temperaturen ligt?

Maar als ik het goed begrijp is het bij 25 graden verplicht en was het 24 graden afgelopen weekend? Da's op z'n zachtst gezegd niet netjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 19:50 

Organisator

JBW schreef:
Rebirth Events schreef:

Water verkopen we al jaren voor 1,5 munt en volgens mij is dat op zo wat ieder feest het geval.

Water verkopen voor 1,5 munt (+- 5euro) is sowieso schandalig voor een flesje water. Wat is de inkoopprijs hiervan?

Zo zou je het met elk product kunnen zien, je betaald voor het geheel en 1 op 1 vergelijken kan dus niet. Er zijn zoveel kosten die gemaakt worden en ergens dus door een marge betaald moeten worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 19:52 

Organisator

Kickzaag schreef:
@Rebirth
Was het festival eigenlijk naar tevredenheid van jullie verkocht? Ik had namelijk het idee dat jullie met veel meer mensen rekening hadden gehouden. Het was met vlagen best rustig op de main en bij de barren was het eigenlijk nooit druk.

Voor een eerste editie zijn we zeker tevreden, het is een nieuw evenement in een nieuwe regio voor ons op een nieuwe locatie dus we mogen tevreden zijn. Ook qua bezoekersaantallen zijn we tevreden voor een eerste keer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 19:57 

Organisator

Kickzaag schreef:
Nuracore schreef:
Mitch schreef:

Je moet natuurlijk ook rekening houden alle andere kosten die hierbij komen hè :x geldt natuurlijk niet alleen voor water.

Dit idd. Men moet niet vergeten dat er een hele transport en personeel achter zit wat ook betaald moet worden. Dus met alleen de netto prijs van het flesje water komen is geen goed argument natuurlijk.

Met alleen een kaartje behaal je de winst niet dus ook consumpties moeten winstgevend en dat is prima.

Alleen ben ik al jaren wel van mening dat ik het jammer vind dat levensmiddelen zoals water vaak net zo of soms zelfs duurder is dan fris of alcoholische dranken. Ik wil niet zeggen dat dit bij rebirth events ook zo is maar heb het bij andere organisaties wel zien gebeuren.

Ook moet er rekening gehouden worden dat je tegenwoordig als organisaties vast zit aan de dopjes van flesjes. Dat verminderd te verkoop ook en als organisatie lever je dan in op de verkoop.

Die trokken ze bij dit event er af.

Het grootste probleem zit denk ik gewoon in dat niet iedereen weet of wil weten dat je met alleen ticket verkoop geen festival kan organiseren. Veel mensen zien het dan gelijk weer als geld graaien.

Ik hoop dat Rebirth dit festival als een succes ziet en volgend jaar weer opnieuw gaat organiseren. Het was namelijk voor mij een geslaagd feest.

Het is precies wat je zegt, de kaartverkoop dekt lang niet de kosten dus echt een heel groot deel zal ook uit de marge op bijvoorbeeld drank moeten komen om alles te kunnen betalen. Of de ticketprijzen moeten dus zover omhoog dat dat niet meer nodig is maar of dat ooit realistisch gaat zijn vraag ik me af. Dan zou je bij wijze van spreken de drank tegen inkoop weg kunnen verkopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 20:01 

Organisator

billieb15 schreef:
Rebirth Events schreef:
billieb15 schreef:
Ticketprijs was al erg aan de hoge kant voor het aanbod, in mijn ogen.

Dit is dus precies het probleem, jij vond het minimaal en voor ons kost het geld. Dat is ook waarom we graag de discussie voeren, evenementen organiseren is zo duur geworden dat het bijna onmogelijk is geworden.
Wat zou er volgens jou anders mogen dan om het betaalbaar te maken?

Hoe komt het dat het zo duur wordt? Zijn dan de dj's zo prijzig? Wordt de omzet over het algemeen minder? Het lijkt mij dat er wel een oplossing mogelijk moet zijn toch.
Wat zijn al die tentjes zoals XXL-nutrition? Huren jullie die in, of kopen zij een plek zodat ze hun eigen ding kunnen doen en verkopen? Is er niet zoiets te regelen met watermerken?

Na corona zijn voornamelijk personeelskosten erg gestegen, een festival bestaat bijna alleen maar uit personeel dus dat hakt er flink in. Maar ook suikertaks, artiesten en van zowat alles wat je maar kan bedenken. Eigenlijk is het voor ons hetzelfde als waar iedereen op dit moment mee te maken heeft te hoge prijzen tegen te lage inkomsten. Hetzelfde als je nu wat minder kan doen voor het salaris dat je hebt tov 2 jaar geleden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2024 20:12 

Hardtraxxer

Vervelend wel en duidelijke uitleg.
Maar omdat het dus duur is, wordt eigenlijk tapwater beperkt, zodat er meer omzet gedraaid kan worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2024 07:20 

Hardtraxx Elite

Helicaze schreef:
Ej. Gewoon bier drinken. Zit ook water in.

Jij, jij bent een wijs man.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2024 08:07 

Hardtraxx Elite

billieb15 schreef:
Vervelend wel en duidelijke uitleg.
Maar omdat het dus duur is, wordt eigenlijk tapwater beperkt, zodat er meer omzet gedraaid kan worden?

Het enige punt wat ik gewoon nog niet snap is waarom elk ander festival het wel kan en bij rebirth events niet?
Want alle(goeie) punten heeft iedereen last van
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2024 09:30 

Hardtraxx Veteran

Kickzaag schreef:
Stands als een XXL nutrition kopen zich normaliter in op een festival. Is gewoon reclame voor hun.

Ik zie het alleen met water niet gebeuren. Water verkoopt toch wat minder goed in NL dan poeders. Zie je het al voor je "Tap hier gratis je gemeente pils aangeboden door Vitents"

Op Soenda heeft Bar Le Duc een paar keer een stage in een stand gehad, dus dat zou ik niet helemaal wegvlakken. Het hangt er ook vanaf wat voor publiek je wilt trekken, XXL Nutrition publiek (voor mij een synoniem voor stoere fitboys) is niet persé mijn lievelingspubliek bijvoorbeeld.

Verder: Ja, festivals zijn duurder geworden. Maar gaan vergelijken met supermarktprijzen of restaurants vind ik totaal irrelevant, gezien opbouw, personeel, techniek, vergunningen etc die er voor maar een paar dagen moeten zijn. Het feit dat het bij alle festivals stijgt zegt genoeg dat het helaas niet anders kan. Ik vind het juist wel goed dat Rebirth hier ook open over is, ook hier op Hardtraxx.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2024 09:38 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Op Soenda heeft Bar Le Duc een paar keer een stage in een stand gehad, dus dat zou ik niet helemaal wegvlakken. Het hangt er ook vanaf wat voor publiek je wilt trekken, XXL Nutrition publiek (voor mij een synoniem voor stoere fitboys) is niet persé mijn lievelingspubliek bijvoorbeeld.

De Partystyle Area op Decibel is dit jaar ook hosted by Bar Le Duc, ipv Desperados.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2024 10:22 

Hardtraxxer

Is het niet gewoon zo dat water al jaren zo hoog geprijsd is OMDAT die flesjes worden bijgevuld? Dat flesjes bijvullen gebeurde 15 jaar geleden als op wc’s van alle evenementen.
Lijkt me logisch dat als mensen dat doen men de prijzen omhoog gooit.

Neemt niet weg dat tussen de 5 - 7 euro voor een flesje water gewoon van de zotte is, sowieso water duurder dan fris en of alcohol slaat nergens op.
Een veel gehoord argument is dan ook, ja maar voor de jeugd is drank niet meer te betalen DUS gaan ze aan de drugs. Zo heb ik het zelf nooit gezien want heb gelukkig altijd voldoende goed m’n feestjes kunnen betalen. Heb je geen geld dan ga je niet, maar snap dat lang niet iedereen zo redeneert.

En “vroeger” was het ook niet verplicht hè dat gratis water. Maar dat water duurder is komt niet door dat verplichte gratis. Water was altijd al duur (want wordt bijgevuld), het is wel duurder geworden.

Lastige kwestie dat verplichte gratis water dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2024 10:52 

Hardtraxxer

MaartenV schreef:
Is het niet gewoon zo dat water al jaren zo hoog geprijsd is OMDAT die flesjes worden bijgevuld? Dat flesjes bijvullen gebeurde 15 jaar geleden als op wc’s van alle evenementen.

Neemt niet weg dat tussen de 5 - 7 euro voor een flesje water gewoon van de zotte is, sowieso water duurder dan fris en of alcohol slaat nergens op.
Een veel gehoord argument is dan ook, ja maar voor de jeugd is drank niet meer te betalen DUS gaan ze aan de drugs. Zo heb ik het zelf nooit gezien want heb gelukkig altijd voldoende goed m’n feestjes kunnen betalen. Heb je geen geld dan ga je niet, maar snap dat lang niet iedereen zo redeneert.

En “vroeger” was het ook niet verplicht hè dat gratis water. Maar dat water duurder is komt niet door dat verplichte gratis. Water was altijd al duur (want wordt bijgevuld), het is wel duurder geworden.

WATERRR?! Wil je mu vergiftigen ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2024 11:05 

Hardtraxxer

MaartenV schreef:

Beetje kip/ei verhaal. Ik denk dat als een koud flesje water 1 munt kost ipv 1,5 of 2 die gebruikelijk is; veel meer mensen ook bij de bar halen. Dat ze er grof geld voor vragen is puur omdat het gros geen alcohol drinkt (wat juist de melkkoe is van de meeste evenementen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2024 21:49 

Kraak... Piep...

Rebirth Events schreef:
Goed om hier een discussie over te voeren maar dan wel in alle redelijkheid.

Over de vraag of wij verplicht zijn gratis drinkwater aan te bieden: Nee dat zijn we niet, er is gratis drinkwater bij de EHBO, dat is altijd beschikbaar. Daarnaast zijn we verplicht (zoals alle andere festivals) gratis drinkwater aan te bieden wanneer het hitteplan in werking getreden is, dit bepaalt de gemeente en is boven de 25 graden.

Daarnaast is het zo dat je in een restaurant ook gewoon voor je water betaald, waarom; omdat het restaurant zijn personeel, gas, water, licht , huur etc ook allemaal moet kunnen blijven betalen en dat is voor ons ook het geval, wij moeten ook onze kosten kunnen betalen.

Wat een achterlijke drogredenering is dit.

"Er is gratis water, maar wel als het al is mis gegaan en je bij de EHBO zit"

Ik ben dit jaar al bij meerdere feesten/festivals geweest waar de temperatuur lager lag, die groter en kleiner waren dan dit feest en ook duurder en goedkoper waren, maar ik kreeg bij alle feesten gratis water bij de wc's.

Zeg gewoon waar het op staat en zeg dat je te gierig bent voor gratis water en dat je geen reet geeft om het welzijn van bezoekers ipv er omheen te praten. Want het bewijs zit in alle andere festivals dat het prima kan, ondanks temperatuur. En daarnaast ook hoe jullie eerdere feesten waarbij de temperatuur hoog was hebben afgehandeld, dat liep ook voor iedereen goed af herinner ik me.

En als je dan toch wonderbaarlijk wel geld tekort komt, zou ik eens kijken naar andere festivals en je business plan aanpassen. Zeker als je zegt dat alles duur is en je moeilijk winst haalt, zou ik vooral ook zulke dingen doen richting je bezoekers.

De hele prijs van flesjes water zou geeneens een discussiepunt moeten zijn, want bijna alle festivals verkopen flesjes water voor een hoge prijs, maar hebben tegelijkertijd ook water uit de kraan beschikbaar. Net als een restaurant, als je daar om vraagt, want daar vraag je dan om tapwater. Je kan zelfs je kop onder de kraan houden bij de WC.

Kickzaag schreef:
Maar een setup als defqon heeft kan wel. Laat mensen een zak kopen voor 2 munten zet 2 kraampjes neer die de zakken weer vult zo heb je toch nog wat inkomen.

En zelfs daar heb je gratis water bij de kraantjes, en goed veel ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2024 22:52 

Hardtraxx Newbie

Voor onze groep geen Rebellion weer. Pakken wel een fissa een weekend eerder of later met gratis water.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2024 23:34 

Hardtraxx Veteran

Hahaha van die achterlijke tappunten neerzetten waar geen eens een straaltje water uitkomt, omdat "alles nou eenmaal duur is". Maximaal schijt aan de bezoeker :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2024 23:49 

Hardtraxx Newbie

Ja zonde, heb normaal Rebirth wel hoog zitten als organisatie maar hier slaan ze zowel op het festival zelf als met de uitleg hier wel een behoorlijke flater..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2024 00:38 

Hardtraxx Veteran

Het zijn momenten als deze dat het opvalt dat ik me begeef tussen Hollanders xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2024 07:33 

Hardtraxx Elite

Helicaze schreef:

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2024 10:11 

Kraak... Piep...

Helicaze schreef:

:lol:

Fix jullie wegen eens een keer. WW1 is al lang afgelopen maar toch liggen overal kraters.
Werd een hernia in getrild met Job laatste week.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2024 16:14 

Hardtraxx Veteran

Toch nog even een beknopte review:

- Het was een half uur lopen, geen kwartier, vanaf Almere Poort
- Het was best lang wachten voor de vrouwen bij de wc’s

+ Er was gratis zonnebrand aanwezig

+ Weinig drukte bij munten

+ Bij de barren niet vaak hoeven te wachten

+ Geluid was dikke prima bij de Raw Classics en de Raw tent (Shark Bay)

+ Sfeer bij Raw Classics ook goed, veel mensen die er net als wij de hele dag stonden en veel nummers kenden.

Sets:
Prefix & Density: eerste kwartier moeten missen
Leuk om Not Afraid (Phuture Noize Remix) te horen
Ik mistte wel nummers als Masters, Artillery, Never Come Close, Your Soul, op Origins vond ik het ook al wat te weinig eigen spul, wat jammer is want ik ben een enorme fan van hun eigen producties.

Chain Reaction vs Luna:
Paar nieuwere (lees: 2016/2017) edits van 2009/2010 nummers, die naar mijn mening geen verbetering zijn.
Ook een paar vette platen, openen met Unlocked, Day-Mar - Feel Terror Cloud Your Senses (Radical Redemption Remix), tegelijk met een andere gast snel naar dat hek gehaast om ons bier er achter te zetten om volle bak los te kunnen gaan, was een mooi broment.

Tijdens Sub Sonik zijn we even gaan chillen in de buurt van de talent stage

Thera:
Maximaal slopen, lekker mix tempo, ik was blij dat Soul Train gedraaid werd, om even bij te komen in de break, daarna was het snel weer rammen

2-Sidez:
Ook lekker, volgens mij zelfs 2 platen die ik zo gauw niet kende, maar dat kan ook aan het bier hebben gelegen. Lichte miezer tijdens de set maar dat was met het ietwat klamme weer juist heerlijk.

Adaro:
Leuke verassingen in z’n set zoals Do You Want Heavy

Crypsis:
Ik was er huiverig voor dat hij te nieuw ging draaien, maar zeker het eerste half uur leek het wel alsof hij vast aan het oefenen was voor z’n Statement of Intent set :worship: Ook nog Choices gedraaid zelfs, en alles lekker doorgemixt (Bijvoorbeeld Torture > The Demand > Transmission waren een paar dikke na elkaar).
Later in z’n set wel ietsje nieuwe spul, maar ik was lekker in m’n nopjes door die oudere tracks. En toen kwam ineens Darkness Is Calling, heuuj

E-Force:
Deze set leek heel veel op die van VWAB..

Eind van E-Force en begin van Spoontech gemist voor de Kruelty signing session, tweede helft Spoontech gezien en was erg genieten.

Toen nog Element & Chapter V vs The Smiler gecheckt, wat gaat dat hard, fijn om vooraan ook lekker de ruimte te hebben.

Nog even muntjes opgemaakt bij Kruelty, zat een beetje met de lange wandeling en het op tijd halen van de trein in m’n hoofd om er maximaal van te kunnen genieten helaas.

Prettig weekend allen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2024 19:47 

Organisator

Er zijn veel verschillende gedachte, een paar concrete ideeën maar het belangrijkste gaat zijn dat wij het voor het volgende evenement gaan oplossen en zorgen dat het in orde is. Dus daar mogen jullie ons aan houden. Rebirth Staat voor kwaliteit en dat geldt op alle vlakken, dus ook op het gebied van tapwater.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2024 20:29 

Hardtraxx Elite

Komen er dan ook eindelijk gratis gerstenat tappunten? Ik zie dat eigenlijk meer als een 1e levensbehoefte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2024 09:35 

Hardtraxx Elite

Mark With A Tarrel schreef:
Komen er dan ook eindelijk gratis gerstenat tappunten? Ik zie dat eigenlijk meer als een 1e levensbehoefte.

Graag dan wel met klok en een hardtraxx logo er boven
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten