Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2023 13:57 

Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Vind het vooral altijd heel bijzonder dat mensen alles rondom hardstyle zo extreem kut vinden maar toch krampachtig blijven vasthouden aan een genre dat ze overduidelijk al lang en breed ontgroeid zijn. Zoek lekker een muziekgenre dat je wél kan bekoren. :lol:

Tja t is voor veel mensen toch een groot onderdeel van hun leven. Dat zie je binnen de hardstyle meer dan bij andere genres, dus logisch dat mensen eraan blijven vasthouden. Je kan een kijkje nemen bij andere genres, maar in mijn ervaring is er geen plek zoals de hardstyle scene. Dan is het toch balen om te zien hoe het merendeel van de hardstyle door ontwikkelt tot iets waar je steeds minder mee kan. Zeiken zoals kbm_ doet schiet je alleen geen bal mee op, dus koester gewoon de muziek die je nog wel vet vind en ga naar feesten waar die muziek gedraaid wordt.

Broken Balance schreef:
Als het genre nog steeds zo klonk als in 2007, dan was het al lang en breed doodgebloed. Ik weet niet hoe veel voorbeelden van genres je nodig hebt die overduidelijk aantonen dat stagnatie doodbloeden is, maar mensen lijken het nog niet te snappen. Kijk naar industrial op dit moment, early hardcore, schranz, euforische hardstyle, dubstep, allemaal genres die ooit groot of groter waren maar enorm zijn gekrompen door stagnatie.

Mee eens dat verandering goed en noodzakelijk is. Echter zie je de laatste jaren binnen de hardstyle, en ook andere genres, dat de shockfactor en 'TikTokbaarheid' van muziek belangrijker lijkt te zijn dan de muzikaliteit van muziek. Je hebt altijd wel artiesten gehad die over the top herrie produceerden, maar we hebben onderhand het punt bereikt dat dit de mainstream is geworden.

Fuck the mainstream we defend the euphoric
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2023 14:20 

Hardtraxxer

scholieren.com, 2003 schreef:

Iedereen

partyflock.nl, 2005 schreef:

jankt

forum.bodybuilding.nl, 2008 schreef:

al

harderstate.com, 2010 schreef:

jaren

hotymoty, 2012 schreef:

over

partyflock, 2015 schreef:

de

Broken Balance, 2017 schreef:

line-up
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2023 14:24 

Kraak... Piep...

Albatrots schreef:
Echter zie je de laatste jaren binnen de hardstyle, en ook andere genres, dat de shockfactor en 'TikTokbaarheid' van muziek belangrijker lijkt te zijn dan de muzikaliteit van muziek. Je hebt altijd wel artiesten gehad die over the top herrie produceerden, maar we hebben onderhand het punt bereikt dat dit de mainstream is geworden.

Fuck the mainstream we defend the euphoric

Ook dat is evolutie van muziek. Op een gegeven moment ging hardstyle ook van lange aaneengesloten stukken kicks in early naar meer de opbouw + climax met pitchkicks en dan weer naar de opbouw + climax van 32 beats. Hardkick10 was in het begin ook compleet anders, nu-style was ook voor niet liefhebbers.

Persoonlijk vind ik zaag en piepkicks ook niks, maar niet omdat het "herrie" is, maar omdat 9/10x een degelijke punch mist, en dat is wat ik zoek in een kick, dat er meer wordt geleund op de lagere tonen dan mid en hoog, zoals veel kicks nu doen. Maar ook dat is een smaakkwestie.

Het is niets nieuws, het is allemaal een vorm van genre evolutie. Het is anders dan wij gewend zijn en zodoende niet goed in veel mensen hun ogen. Meer is het niet. Het is niet anders dan je eigen ouders die vroeger tegen jou zeiden "wat is dat voor herrie".

Wordt er nu veel meer simpel en rechtoe rechtaan geproduceerd? Dat wel, maar dat is omdat daar meer vraag naar is. Maar ook dat is niets nieuws want hardstyle in early tijd en hardcore in early tijd waren ook gewoon enorm simpel en rechtoe rechtaan. Je ziet juist een verschuiving terug naar het rave tijdperk, waar muziekonderscheiding niet enorm was, maar de feesten wel goed. Het enigste verschil is dat je nu social media hebt, dus mensen leggen dingen vast, maar verder is er niet wezenlijk veel anders aan de hand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2023 14:53 

Hardtraxx Veteran

Bedankt Dennis, dit doet me goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2023 16:19 

Hardtraxx Veteran

Als ik al deze berichten lees, krijg ik wel heimwee naar Prime Hardtraxx. Onder elk toppa werd er gewoon lekker gediscussieerd. Had je aantal die plank flink missloegen(waaronder ik zelf ook wel eens) en echt goeie inhoudelijke discussies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2023 17:21 

Hardtraxx Elite

Pipa schreef:
Als ik al deze berichten lees, krijg ik wel heimwee naar Prime Hardtraxx. Onder elk toppa werd er gewoon lekker gediscussieerd. Had je aantal die plank flink missloegen(waaronder ik zelf ook wel eens) en echt goeie inhoudelijke discussies.

Geen weerbericht geen goeie inhoudelijke discussies
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2023 17:39 

Hardtraxxer

Pipa schreef:

De goeie ouwe tijd dat je nog een geintje mocht maken in het defqon topic :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2023 22:42 

Kraak... Piep...

Pipa schreef:

Je bedoelt muziek en elkaar tot het bot afkraken?

Dat was de goede oude tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2023 23:38 

Hardtraxx Veteran

Amen
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 08:56 

Hardtraxx Veteran

CptCareless schreef:

Citaat:
Oud 18-09-2003, 08:38
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
wie gaat er nu de line up bekend is???

Kai Tracid
Bas & Ram
Max B Grant
The Prophet
Dj Luna
Pavo
Deepack
Daniele Mondello
Technoboy
Promo

Toen je nog daadwerkelijk opbouw/variatie in de avond had met verschillende stijlen en opbouw qua tempo.. Al zou dit het enige feest voor me in 3 jaar tijd zijn zou ik het nu nog prima vinden :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 09:01 

Hardtraxx Elite

corneelwr schreef:
CptCareless schreef:

Citaat:
Oud 18-09-2003, 08:38
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
wie gaat er nu de line up bekend is???

Kai Tracid
Bas & Ram
Max B Grant
The Prophet
Dj Luna
Pavo
Deepack
Daniele Mondello
Technoboy
Promo

Toen je nog daadwerkelijk opbouw/variatie in de avond had met verschillende stijlen en opbouw qua tempo.. Al zou dit het enige feest voor me in 3 jaar tijd zijn zou ik het nu nog prima vinden :lol:

Yes pleas

Alleen ben ik bang dat je de hmh er nu nog niet vol mee krijgt :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 09:32 

Hardtraxx Veteran

Een Qlubtempo/oldschool Qlimax achtig feestje :loving: Al is het maar in de tweede zaal HMH, alsnog prima. Doen ze in de grote zaal gewoon de >2010 namen. Zit niet te dromen jongen, eet je pizza
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 09:49 

Hardtraxx Elite

corneelwr schreef:
Een Qlubtempo/oldschool Qlimax achtig feestje :loving: Al is het maar in de tweede zaal HMH, alsnog prima. Doen ze in de grote zaal gewoon de >2010 namen. Zit niet te dromen jongen, eet je pizza

Was de kleine zaal geen pizza oven toen met XQ Italy?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 10:14 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Pipa schreef:

Je bedoelt muziek en elkaar tot het bot afkraken?

Dat was de goede oude tijd.

Haha zeker maat! Dat was goud
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 10:38 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

Wat een orakel was die man trouwens ook dat hij Gezellige Uptempo aan zag komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 10:41 

Hardtraxx Veteran

Die blijft godverdomme mooi :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 10:50 

Hardtraxx Elite

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 11:23 

Hardtraxx Elite

Die miwer maakte me toch een top anthem
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 13:08 

Hardtraxxer

corneelwr schreef:

Memorylane was vorig jaar echt fucking dik :bomb: Ik denk alleen dat de nieuwe editie met Zany veel minder early hardstyle heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 13:26 

Hardtraxx Veteran

Genesis, ook in het Klokgebouw, 3 zalen met: Early, Raw classics en euforische classics. Jammer dat dat maar 2 keer is geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 14:33 

Hardtraxx Elite

Delt-A schreef:
Genesis, ook in het Klokgebouw, 3 zalen met: Early, Raw classics en euforische classics. Jammer dat dat maar 2 keer is geweest.

3 zalen?
Heb ik serieus een hele zaak over het hoofd gezien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 14:56 

Hardtraxx Veteran

heggenschaar schreef:
Delt-A schreef:

3 zalen?
Heb ik serieus een hele zaak over het hoofd gezien?

Zeker, het was Beginning, The Rise en Evolution geloof ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 15:22 

Hardtraxx Veteran

Genesis was heel vet ja, werd in de early zaal ook echt goed gedraaid, ze hielden zich prima aan de jaartallen :drool: Het kan dus wel. Fijne locatie ook dat Klokgebouw, daar zit ik met alle liefde 2 uurtjes voor in de auto.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 17:59 

Hardtraxxer

Kai Tracid
Bas & Ram
Max B Grant
The Prophet
Dj Luna
Pavo
Deepack
Daniele Mondello
Technoboy
Promo

Pfoeee heerlijk! 1ste keer Gelredome, met dat logo als stage. Hier is mijn hardstyle verslaving mee begonnen met deze editie 20 jaar geleden. Daar voor was het vooral hardhouse, na mijn 1ste x qlimax was ik om. 20 jaar geleden...man :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2023 21:28 

Hardtraxx Veteran

HardDB schreef:
Pfoeee heerlijk! 1ste keer Gelredome, met dat logo als stage. Hier is mijn hardstyle verslaving mee begonnen met deze editie 20 jaar geleden. Daar voor was het vooral hardhouse, na mijn 1ste x qlimax was ik om. 20 jaar geleden...man :surrender:

Niet te lang over nadenken hoe snel de tijd voorbij vliegt :lol:
Ben vooral blij dat ik zoveel heb kunnen meemaken waaronder al die Qlimaxen :yay:
De eerste keer dat je het Gelredome binnen komt bovenaan vanuit die ring en de zaal al vol staat, dat blijft toch iets magisch om te blijven herinneren :loving:
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten