Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 10:20 
 
Hardtraxx Newbie

Rickzel schreef:
Markm93 schreef:
Devind Wild: Vreselijk. Ik snap niet wat mensen erin zien. Erg jammer. Zal wel smaak zijn.


Jij kunt een e-mail verwachten!


Misschien als ik later de set terugkijk dat ik denk van: oke oke valt toch wel mee. Maar daar in het publiek was de sfeer, ook om me heen, ineens helemaal weg. Maar normaal gesproken vind ik zijn nummers ook wel prima, maar dit vond ik niet wat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 10:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ook wel nieuwsgierig naar wat Rooler draaide, gooide hij er nog een beetje gewaagd mixwerk doorheen?


ja maatje hoorde ook nog dat ie een mashup van Noisecontrollers - Earthshaker en DJ Rob - Reteretetetete draaide.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 11:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ook wel nieuwsgierig naar wat Rooler draaide, gooide hij er nog een beetje gewaagd mixwerk doorheen?


Vond dit zelf een beetje tegen vallen, wat me het meest bij is gebleven zijn smack my derb en een kick edit van een oude saifam plaat (kan even niet op de naam komen). Mixwerk was wel top met al die teases en mashups/acapella's. Denk dat als hij langer dan een half uurtje had hij er misschien wat meer gewaagd had gedraaid.

Verder vond ik Sound Rush (onverwachts) de beste set neerzetten. Een hoop dikke nieuwe platen, en +1000 voor het draaien van Ecstatic - Absolution.
Devin Wild was echt geweldig als surprise act, hopelijk krijgt hij volgend jaar een volwaardige set. Vertile ook een leuke toevoeging.
DBSTF en Qreator was dikke prima. SZP draaiden beter dan verwacht. Voor de rest was het qua sets niet al te best naar mijn mening, met als absolute dieptepunt die grafkicks van Rebelion.

De stage was ook ontzettend karig dit jaar zeg, verwacht toch een stuk meer van qlimax. Dit was mijn 5e editie, maar betwijfel of ik er volgend jaar weer bij ben
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 12:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Terugkijkend op afgelopen weekend was deze editie van Qlimax in mijn optiek zeker niet de beste van de vier die ik heb bezocht. Zo jammer om te merken dat de euforische hardstyle steeds minder ruimte krijgt en dat de raw zo overheerst. Het publiek is na corona ook hevig veranderd. Hardstyle feesten worden mede hierdoor een stuk minder interessant om naartoe te gaan. Dit was waarschijnlijk wel de laatste Qlimax voor mij want voor dit geld had je prima 2 kleinere feesten kunnen bezoeken waar leuke(re) sets werden gedraaid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 12:41 
 
Hardtraxx Newbie

Ben het met de meeste eens dat het een mindere editie van Qlimax was. Desondanks een hele leuke nacht gehad. Kwamen met 5 man en eindigde met een grote groep leuke mensen. Qua drukte ook perfect midden rechts, zat ruimte om los te gaan! Rooler wat mij betreft ook een leuke toevoeging, maar had beter voor Rebelion kunnen staan. Sefa kon ik helemaal niets mee. Moesten ook om 6:30 weg vanwege de trein, dus prima.

Al met al een mooi en vooral gezellig nachtje Qlimax! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 14:03 
 
Hardtraxx Newbie

Zesde keer Qlimax voor mij, en voor mij persoonlijk een van de betere edities. Ik kan me in de meest genoemde minpunten wel vinden, maar kon er me niet zodanig aan storen dat het de grote pluspunten overschaduwden. Plus en minpuntjes:

+++ Sfeer. Bij vorige edities heb ik me veel gestoord aan totaal vdk volk dat alleen maar stilstond of zat te filmen. Dit was ditmaal totaal niet het geval waar wij stonden, geen idee waarom. We hebben de hele avond op het onderste deck rechts gestaan en nagenoeg de hele avond staan rammen met alles en iedereen om ons heen :thumbsup:. Ook veel leuke gesprekken gehad met beide Nederlanders en buitenlanders :).

+++ Geluid, was de hele avond nagenoeg perfect.

+++ The Prophet: Ik was bang dat hij het totaal dood zou draaien na Vertile, maar de mix met eerst wat classics en daarna wat lompere kick / hardcore edits werd bij ons goed ontvangen. Zo was het een ode aan al zijn werk en draaide hij de zaal niet dood. Ook mooi dat men niet flauw was en gewoon lekker meedeed met Wake up. Extra plus voor het volledig draaien van Wanna play ipv alleen de mid-intro. Waardig afscheid imo!

+++ Sound rush: De boys schroefde het tempo lekker op na de Qreator, leek het publiek ook goed te doen. Bijzonder gevarieerde en verrassende set. Die collab met B-front is echt gruwelijk, deed me aan What we are denken :drool:. Heel tof dat ze ook Source code of creation erbij pakte.

++ Zany, Qreator, Vertile en Devin wild. Is alles al over gezegd.

+ DBSTF, Rebellion, Rooler. Alle drie lekkere setjes, maar wel een tik voorspelbaar.

+ Prijzen eten en drinken. Het was niet goedkoop, maar ik heb het heel veel gekker gezien dit festivalseizoen.

+/- Stage en show. Vanachter de zaal was de stage met het tunneleffect erg vet gedaan. Helaas staat 90% van de bezoekers niet achter in de zaal, zo wij ook niet. Het deed daarom wat onder aan veel vorige edities. Ook de vette showintro’s waren beduidend korter. Jammer, imo toch wel hetgeen waarmee Qlimax zich onderscheidt van andere feesten. Het was een voldoende, maar meer ook niet.

-Laatste helft van Sefa’s set. Vind wat Frenchcore op zijn tijd best leuk, zo ook het eerste gedeelte van zijn set. Maar die laatste 20 minuten sloeg helemaal nergens op. Overkill aan kicks afgewisseld met langdradige breaks :/ . Hij leek toen de hele zaal dood te draaien.

-Bizarre distorted kicks (van o.a. Rebellion). Ik heb de piep, kassa en laserkicks ondertussen kunnen omarmen, maar de kicks met zoveel distortion dat je een aan elkaar volgende kicks niet meer van elkaar kan onderscheiden is imo gewoon kut. Behalve de initiële “oooh” leken de meeste mensen er ook maar weinig mee te kunnen.

Conclusie: objectief gezien niet de beste Qlimax, maar wij als groep hebben echt een bijzonder vet feest gehad. Hopen dat Q wat doet met de feedback en er een dagfeest van maakt. Wij zijn er iig volgend jaar gewoon weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 15:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Diepvriesdeur schreef:
Rebellion


Foei ;) :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 15:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rebelion is degene die er voor kiest om hun naam totaal achterlijk te typen dus op zich begrijpelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 16:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gister was ik al licht in verwarring toen ik op de insta van Q visuele effecten voorbij zag komen die ik op de avond zelf niet gezien had. Net zit ik de stream van SZP terug te kijken en zie ik weer dingen die ik helemaal niet mee heb gekregen. Zie een voorbeeld hieronder.
https://freeimage.host/i/HK6nCG4
https://freeimage.host/i/HK6nn6l

Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat ik dit over het hoofd heb gezien :lol:. Iemand enig idee hoe dit zit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 16:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat was nou ongeveer de timetable? Ben wel benieuwd welke artiesten meer/minder tijd kregen dan anderen namelijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
Gister was ik al licht in verwarring toen ik op de insta van Q visuele effecten voorbij zag komen die ik op de avond zelf niet gezien had. Net zit ik de stream van SZP terug te kijken en zie ik weer dingen die ik helemaal niet mee heb gekregen. Zie een voorbeeld hieronder.
https://freeimage.host/i/HK6nCG4
https://freeimage.host/i/HK6nn6l

Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat ik dit over het hoofd heb gezien :lol:. Iemand enig idee hoe dit zit?

Het is een mooi stukje AR toegevoegd aan de stream denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 16:26 
 
Hardtraxxer

SL5961 schreef:
Wat was nou ongeveer de timetable? Ben wel benieuwd welke artiesten meer/minder tijd kregen dan anderen namelijk :P

21:30 Zany
22:45 The Qreator
23:35 Sound Rush
00:20 D-Block & S-te-Fan
01:15 Ran-D
02:15 Sub Zero Project
03:15 Devin Wild & Vertile
Ongeveer.

Daarna ben ik gestopt met bijhouden, maar het zal betekenen dat The Prophet er niet ver voor 04:00 is geweest.
Er blijft voor de rest echt weinig tijd over, Rooler was sowieso maar half uur en volgens mij The Prophet ook.
Dan houd je nog een kleine 2 uur over voor Rebelion, D-Sturb & Act of Rage en Sefa.

Svbtwee schreef:
Gister was ik al licht in verwarring toen ik op de insta van Q visuele effecten voorbij zag komen die ik op de avond zelf niet gezien had. Net zit ik de stream van SZP terug te kijken en zie ik weer dingen die ik helemaal niet mee heb gekregen. Zie een voorbeeld hieronder.
https://freeimage.host/i/HK6nCG4
https://freeimage.host/i/HK6nn6l

Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat ik dit over het hoofd heb gezien :lol:. Iemand enig idee hoe dit zit?

Er is achteraf verwerking gedaan, ging nergens over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 16:27 
 
Hardtraxx Newbie

Martin Waus schreef:
Diepvriesdeur schreef:
Rebellion


Foei ;) :P


Heb er nog nooit bij stilgestaan dat je hun naam anders spelt dan het Engelse woord xd Weer wat geleerd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 16:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ook een geslaagd feest gehad! Qua stage en show viel het helaas een beetje tegen, anthem show ook niet heel memorabel. De setjes zelf vielen me erg mee moet ik zeggen! The Qreator, Devin Wild, Vertile, DBSTF, SZP & Rooler erg van genoten. Verder viel het me op dat er voor mijn gevoel meer ruimte was dan voorgaande jaren, heb op geen enkel moment als sardientje op elkaar gedrukt gestaan en heb tijdens elke set de ruimte gehad om te dansen. Geluid was ook erg goed en er hing een goede sfeer.

Vraag me ook af wat er aan de hand was bij de ingangen. Wij hadden (gelukkig) ingang E en konden om 21:00 zo doorlopen. Bij ingang Q stond er een rij tot voorbij de premium entrance. Ik kreeg om 01:12 nog een mailtje van Q met excuses voor de zeer lange wachttijd bij de premium ingang, dus daar zou het ook wel niet al te soepel verlopen zijn.

Volgend jaar waarschijnlijk wel weer aanwezig, als het een dagfeest wordt al helemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 16:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Svbtwee schreef:
Gister was ik al licht in verwarring toen ik op de insta van Q visuele effecten voorbij zag komen die ik op de avond zelf niet gezien had. Net zit ik de stream van SZP terug te kijken en zie ik weer dingen die ik helemaal niet mee heb gekregen. Zie een voorbeeld hieronder.
https://freeimage.host/i/HK6nCG4
https://freeimage.host/i/HK6nn6l

Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat ik dit over het hoofd heb gezien :lol:. Iemand enig idee hoe dit zit?

Het is een mooi stukje AR toegevoegd aan de stream denk ik

Sappers schreef:
Er is achteraf verwerking gedaan, ging nergens over.

Ook ergens best een beetje misleidend dan xd. Zit je thuis voor je scherm te denken "wow wat een vette show, daar moet ik heen volgend jaar" terwijl het niet eens echt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 17:19 
 
Hardtraxx Elite

Ik zit wat filmpjes van setjes terug te kijken, maar het lijkt alsof er amper live wordt gedraaid. Veel lijkt pre-mixed, klopt dat?

Stage is overigens echt heel karig inderdaad. Totaal geen storytelling of een idee in die stage. Flinke bezuiniging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 17:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hotymoty schreef:
Ik zit wat filmpjes van setjes terug te kijken, maar het lijkt alsof er amper live wordt gedraaid. Veel lijkt pre-mixed, klopt dat?

Op Qlimax?? Neejoh!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 17:52 
 
Hardtraxxer

Alm1ghty schreef:
hotymoty schreef:
Ik zit wat filmpjes van setjes terug te kijken, maar het lijkt alsof er amper live wordt gedraaid. Veel lijkt pre-mixed, klopt dat?

Op Qlimax?? Neejoh!


:thumbdown: :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 18:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
hotymoty schreef:
Ik zit wat filmpjes van setjes terug te kijken, maar het lijkt alsof er amper live wordt gedraaid. Veel lijkt pre-mixed, klopt dat?

Op Qlimax?? Neejoh!


Het is elke keer net alsof je vertelt dat sinterklaas niet echt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 20:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die rij bij Q was inderdaad belachelijk, wij zagen het al helemaal niet meer zitten toen wij naar E liepen. Maar met een half uur waren wij er bij E door heen. Beveiliging was echt een lachertje trouwens. Bij het fouileren stond zo'n dude gewoon met de handen in zijn zakken te lachen en maakte een 'loop maar door' gebaar. Sloeg eigenlijk helemaal nergens op.

Iemand die trouwens weet waarom het bij Q zo druk was?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 22:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De helft van de tentingang werd maar gebruikt voor het toelaten van mensen waar het normaal dacht ik over de gehele breedte werd gedaan, zal natuurlijk met het personeelstekort te maken hebben gehad. Het jaarlijkse boekje op het bij de uitgang hebben we helaas ook moeten missen dit jaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2022 22:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De helft van de tentingang werd maar gebruikt voor het toelaten van mensen waar het normaal dacht ik over de gehele breedte werd gedaan, zal natuurlijk met het personeelstekort te maken hebben gehad. Het jaarlijkse boekje op het bij de uitgang hebben we helaas ook moeten missen dit jaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2022 10:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.reddit.com/r/hardstyle/comm ... _and_show/

Reddit is normaal niet bepaald een mooie plek om je te bevinden, maar deze guy heeft even de hele stage/show/verhaal uitgeplozen en een review gegeven over de show elementen. Vond het zelf wel een boeiend verhaal :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2022 10:48 
 
Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
https://www.reddit.com/r/hardstyle/comments/z70so6/a_qlimax_the_reawakening_stage_theme_and_show/

Reddit is normaal niet bepaald een mooie plek om je te bevinden, maar deze guy heeft even de hele stage/show/verhaal uitgeplozen en een review gegeven over de show elementen. Vond het zelf wel een boeiend verhaal :)


Ben het er wel lichtelijk mee eens. Ze hebben letterlijk 3 jaar de tijd gehad om hier naartoe te werken. En uiteindelijk viel alles toch een beetje tegen, het was niet het Qlimax gevoel wat ik normaliter wel had. De lichtshow etc. was top, maar de rest. Mwah. En dat was in 2019 eigenlijk ook al. Veel te statisch, minder show, en weinig verassingen gedurende de nacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2022 10:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Rickzel schreef:
https://www.reddit.com/r/hardstyle/comments/z70so6/a_qlimax_the_reawakening_stage_theme_and_show/

Reddit is normaal niet bepaald een mooie plek om je te bevinden, maar deze guy heeft even de hele stage/show/verhaal uitgeplozen en een review gegeven over de show elementen. Vond het zelf wel een boeiend verhaal :)


Ben het er wel lichtelijk mee eens. Ze hebben letterlijk 3 jaar de tijd gehad om hier naartoe te werken. En uiteindelijk viel alles toch een beetje tegen, het was niet het Qlimax gevoel wat ik normaliter wel had. De lichtshow etc. was top, maar de rest. Mwah. En dat was in 2019 eigenlijk ook al. Veel te statisch, minder show, en weinig verassingen gedurende de nacht.


Ik denk dat het draaiboek van Qlimax nauwelijks veranderd is in die periode, simpelweg omdat het concept al ver voor zo'n editie klaar moet zijn. Het voorbereiden kost natuurlijk ook onnoemelijk veel tijd, dus de basis moet al staan. Ik verwacht de kans dus aannemelijker dat ze meer tijd hebben genomen voor het concept van komend jaar, omdat ze daar echt de tijd hebben gehad om veel langer over na te denken.
Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten