Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2022 11:00 
 
Hardtraxx Veteran

Fantazoo schreef:
Basshunterzz schreef:
Rickzel schreef:
https://www.reddit.com/r/hardstyle/comments/z70so6/a_qlimax_the_reawakening_stage_theme_and_show/

Reddit is normaal niet bepaald een mooie plek om je te bevinden, maar deze guy heeft even de hele stage/show/verhaal uitgeplozen en een review gegeven over de show elementen. Vond het zelf wel een boeiend verhaal :)


Ben het er wel lichtelijk mee eens. Ze hebben letterlijk 3 jaar de tijd gehad om hier naartoe te werken. En uiteindelijk viel alles toch een beetje tegen, het was niet het Qlimax gevoel wat ik normaliter wel had. De lichtshow etc. was top, maar de rest. Mwah. En dat was in 2019 eigenlijk ook al. Veel te statisch, minder show, en weinig verassingen gedurende de nacht.


Ik denk dat het draaiboek van Qlimax nauwelijks veranderd is in die periode, simpelweg omdat het concept al ver voor zo'n editie klaar moet zijn. Het voorbereiden kost natuurlijk ook onnoemelijk veel tijd, dus de basis moet al staan. Ik verwacht de kans dus aannemelijker dat ze meer tijd hebben genomen voor het concept van komend jaar, omdat ze daar echt de tijd hebben gehad om veel langer over na te denken.


Daar heb je vast en zeker ook een punt. Maar ergens zou je toch, Q-Dance kennende, verwachten dat ze er toch nog iets extra's uithalen. En ik mis ook ergens wat vooruitstrevends, iets wat we nog nooit ergens anders hebben gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2022 11:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Daar heb je vast en zeker ook een punt. Maar ergens zou je toch, Q-Dance kennende, verwachten dat ze er toch nog iets extra's uithalen. En ik mis ook ergens wat vooruitstrevends, iets wat we nog nooit ergens anders hebben gezien.


Bedoel je zoiets als de o-zo indrukwekkende drone show van Radical?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2022 11:33 
 
Hardtraxx Veteran

BroodjeKroket schreef:
Basshunterzz schreef:
Daar heb je vast en zeker ook een punt. Maar ergens zou je toch, Q-Dance kennende, verwachten dat ze er toch nog iets extra's uithalen. En ik mis ook ergens wat vooruitstrevends, iets wat we nog nooit ergens anders hebben gezien.


Bedoel je zoiets als de o-zo indrukwekkende drone show van Radical?


Je kunt zeggen wat je wil, hij heeft wel het lef om nieuwe dingen te proberen op dat vlak. Nu pakt het minder uit, maar dat is beter dan altijd maar veilig blijven vasthouden aan hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2022 00:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zag volgens mij op de stream ook gewoon heel veel elementen van de stage van de voorgaande editie terugkomen. Kijk, dat die zaken herbruikt worden op andere feesten lijkt me gewoon logisch. Maar als je 100 euro moet neertellen voor een feest mag het podium toch wel helemaal nieuw zijn lijkt me.

Na het lezen van de comments en het bekijken van de beelden ben ik toch blij dat ik m'n kaart verkocht heb. (En al zeker omdat ik ze blijkbaar voor 4 personen had voorgeschoten en al dat geld zonder weten terug op de rekening kreeg.) Hopelijk spreekt de line up me volgend jaar wat meer aan want ik heb wel zin in nog eens een heerlijke Qlimax ervaring.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2022 01:02 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

in my opinion, they can do better, stagewise, but it was still good, considering they had tough times in these 2 years and they are recycling stuff for the stage. it was better in 2019 imo, starting from the stage, to the whole show.
good to see again special dresses for dj's and mc.
good to see some special performances like singer, musicians etc and surprise act are always good

i don't like the way qdance let djs speaking too much,promoting etc. cmon it's qlimax not defqon1 or something like summer events
i don't like the way of mixing djset nowadays, there is not a specific flow, everyone play tracks uptempo or with raw kicks even in the first sets, songs are shorter and shorter, you dance, you stop, you dance, you stop..
btw some sets were good, zany,dbstf especially and sound rush/devin wild
maybe i'm old now but, even if the show is good for qlimax, the way it turned is now less exclusive than before.

i felt much more at reverze. in the last years.

anyway hope everyone enjoyed the party at gelredome again.
(i miss hardbass lol)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2022 10:30 
 
Hardtraxxer

Heeft iemand eigenlijk nog iets bijzonders zien gebeuren met die kolossale haken aan het plafond? In m’n herinnering zaten er geen noemenswaardige lampen/effecten in en versterkten ze alleen het diepte-effect als je er recht voor stond (en dan het liefst nog achterin op de tribunes). Vanaf de decks en zijtribunes (toch een behoorlijk deel van het Gelredome) blokkeerden ze vooral je uitzicht op het podium. Hoe langer ik over die show nadenk, hoe minder sterk ik hem vind. Heb me verder wel echt goed vermaakt, maar het komt niet in de buurt van andere edities.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2022 12:05 
 
Hardtraxxer

Hier een kort verslagje, alle plussen en minnen zijn al zo een beetje genoemd.

Om het kort te houden: Ik vond het fantastisch! Maar dat komt ook omdat het voor mij weer de eerste keer was sinds 2009, en de tijd heeft niet stil gestaan, dat was wel te merken. Zany en Qreator gooiden flink met classics, iets wat ik alleen maar kan waarderen, en was erg leuk om erin te komen. Dat erin komen duurde dan ook niet lang, meteen volle bak feest linksvoor :clap:
Soundrush werd ik positief door verrast. Man wat een set zeg, echt gaaf! DBSTF was ook geweldig!

Het podium, tja, groots en gaaf, maar ik snapte hem niet helemaal, niet te lang over nagedacht en dacht op een gegeven moment van het zal wel. Maar bij thuis komst toch nog met een maat over gehad, zo van snapte jij het? Hij dus ook niet. Van veraf gezien, en dan recht ervoor, waren de effecten wél duidelijk. Infinity kijkdoos effect, en door beweegbare delen allemaal best 3d. Maar van de zijkant gezien, vanaf de decks, waar we de meeste tijd vertoefden, was het net een onsamenhangende puzzel helaas. Ik heb dan liever gewoon een '2d' stage zeg maar.
Ik vraag me toch af wanneer ze met hologrammen etc. komen, en dan i.c.m. met een 2d stage, want dit was hem niet helemaal..

Verder was de rij bij de premium eigenlijk te lang, ook al waren we met 3 kwartier wel binnen, maar als ik premium heb wil ik niet langer dan een kwartier moeten wachten, wat zeg ik, helemaal niet wachten. De kluisjes bij de premium ook een ramp, dus jassen gedumpt achter een gordijn en later een kluisje geregeld.

Maar al met al een geweldige nacht gehad, en volgend jaar waarschijnlijk gewoon weer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2022 13:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Voor mij blijft elke Qlimax een aparte belevenis. Deze editie weer wisselend ervaren. Vanaf het begin binnen en ik was direct enthousiast over de aankleding van de zaal. Zany was een leuke binnenkomer maar het werd toch al snel heel druk en het was daarna even zoeken naar een fijne plek om te staan. Meestal vind ik midden vooraan de ideale plek maar deze werd in beslag genomen door de catwalk die ze dit jaar hadden toegevoegd.

Zelf vond ik de stage en show wel de beste in lange tijd. Het duurde voor mij toch een tijd voordat ik er lekker in kwam deze keer grotendeels door de drukte en het volk wat op Qlimax afkomt. Het is toch even wat lastiger op dit feest om leuke groepjes tegen te komen die ook lekker losgaan. Villain hielp ook niet echt mee met z’n geschreeuw door drops heen. Muzikaal vond ik het ook gewoon niet altijd heel sterk. Sound Rush, D-Block & S-te-Fan vielen me tegen dit jaar en Sub Zero Project maar weer een kans gegeven aangezien ze normaal een sterke set op Qlimax neerzetten maar kon er deze keer helemaal niks mee.

Daarna werd mijn avond gelukkig gered door Devin Wild en Vertile. Wat was dat vet zeg. Geluid was niet overal sterk maar wat kwamen middenvoor die kicks lekker door :loving:. The Prophet ook leuker dan verwacht, D-Sturb & Act of Rage was een beetje aan de saaie kant, had veel meer nieuw spul verwacht. Rebelion en Rooler waren wel vet. Ben nog steeds van mening dat je op Qlimax artiesten geen half uur moet geven. Ik neem het Rooler daarom ook niet kwalijk maar zijn set was onzettend voorspelbaar. Daarna was het alweer tijd voor de aflsuiter waar ik graag nog wel een uurtje langer raw had willen hebben. In plaats daarvan kreeg je Sefa wat echt een aanfluiting was. Mensen gingen of maar naar huis of hielden een theekransje in de zaal. Piano breaks om 06:30 en constant dezelfde saaie kick aanhoren. Volgend jaar weer graag een afsluiter als N-Vitral in 2017. Kortom weer een aparte editie gehad maar dat blijft ook wel de charme van dit feest en verwacht dat Q me vast wel weer weet op te hypen voor volgend jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2022 16:02 
 
Hardtraxxer

Overigens lees op meerdere plekken klachten over drukte/weinig ruimte, moet zeggen dat ik daar geen last van heb gehad, met name linksvoor, decks, en een beetje linksachter gestaan, meer geen moment gehad dat ik het te druk vond. Ook warmte geen last van gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2022 16:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vond het deze editie ook wel meevallen met de drukte en de hitte. We hebben een groot deel van de avond ongeveer midden in het publiek gestaan ter hoogte van de achterste bar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2022 17:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

BroodjeKroket schreef:
Ik vond het deze editie ook wel meevallen met de drukte en de hitte. We hebben een groot deel van de avond ongeveer midden in het publiek gestaan ter hoogte van de achterste bar.


Waar wij stonden ook niet zo'n last van gehad
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2022 18:11 
 
Hardtraxx Veteran

LV1 schreef:
Waar wij stonden ook niet zo'n last van gehad


Dan komen we volgende keer met ze alle bij jou staan
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2022 18:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
LV1 schreef:
Waar wij stonden ook niet zo'n last van gehad


Dan komen we volgende keer met ze alle bij jou staan


Kom erbij kom erbij
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2022 21:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nu ik wat meer filmpjes heb gezien van de stage moet ik wel zeggen dat het er op beeld wel heel vet uitziet, net even de clip van Transform bekeken die geschoten is tijdens Qlimax en nu snap ik pas een beetje wat het idee was. Aan de ene kant natuurlijk leuk voor de promotie en voor de mensen die de stream aan het kijken waren, maar in mijn ogen moet de beste ervaring weggelegd zijn voor de bezoekers die €100 neerleggen voor een ticket en er live bijzijn. Ik krijg nu een beetje het gevoel dat deze stage is vormgegeven met de promotie en stream in het achterhoofd, ten koste van de ervaring in het stadion zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2022 21:46 
 
Hardtraxxer

Klinkt als een accurate omschrijving van waar Q tegenwoordig mee bezig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2022 22:26 
 
Hardtraxx Veteran

MaartenV schreef:
Hier een kort verslagje, alle plussen en minnen zijn al zo een beetje genoemd.

Om het kort te houden: Ik vond het fantastisch! Maar dat komt ook omdat het voor mij weer de eerste keer was sinds 2009, en de tijd heeft niet stil gestaan, dat was wel te merken. Zany en Qreator gooiden flink met classics, iets wat ik alleen maar kan waarderen, en was erg leuk om erin te komen. Dat erin komen duurde dan ook niet lang, meteen volle bak feest linksvoor :clap:
Soundrush werd ik positief door verrast. Man wat een set zeg, echt gaaf! DBSTF was ook geweldig!

Het podium, tja, groots en gaaf, maar ik snapte hem niet helemaal, niet te lang over nagedacht en dacht op een gegeven moment van het zal wel. Maar bij thuis komst toch nog met een maat over gehad, zo van snapte jij het? Hij dus ook niet. Van veraf gezien, en dan recht ervoor, waren de effecten wél duidelijk. Infinity kijkdoos effect, en door beweegbare delen allemaal best 3d. Maar van de zijkant gezien, vanaf de decks, waar we de meeste tijd vertoefden, was het net een onsamenhangende puzzel helaas. Ik heb dan liever gewoon een '2d' stage zeg maar.
Ik vraag me toch af wanneer ze met hologrammen etc. komen, en dan i.c.m. met een 2d stage, want dit was hem niet helemaal..

Verder was de rij bij de premium eigenlijk te lang, ook al waren we met 3 kwartier wel binnen, maar als ik premium heb wil ik niet langer dan een kwartier moeten wachten, wat zeg ik, helemaal niet wachten. De kluisjes bij de premium ook een ramp, dus jassen gedumpt achter een gordijn en later een kluisje geregeld.

Maar al met al een geweldige nacht gehad, en volgend jaar waarschijnlijk gewoon weer
!

Ik zal dit nooit snappen. Je betaald een premium prijs, je krijgt niet de ervaring. Je hebt eigenlijk best wel wat valide negatieve punten en dan zo makkelijk weer dezelfde keuze maken om 'gewoon' weer te gaan.

Je bent zelf onderdeel van het probleem. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2022 08:55 
 
Hardtraxxer

Riiss schreef:
Klinkt als een accurate omschrijving van waar Q tegenwoordig mee bezig is.

Klopt, we zijn figuranten in de promo video.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2022 10:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

David_ schreef:
Nu ik wat meer filmpjes heb gezien van de stage moet ik wel zeggen dat het er op beeld wel heel vet uitziet, net even de clip van Transform bekeken die geschoten is tijdens Qlimax en nu snap ik pas een beetje wat het idee was. Aan de ene kant natuurlijk leuk voor de promotie en voor de mensen die de stream aan het kijken waren, maar in mijn ogen moet de beste ervaring weggelegd zijn voor de bezoekers die €100 neerleggen voor een ticket en er live bijzijn. Ik krijg nu een beetje het gevoel dat deze stage is vormgegeven met de promotie en stream in het achterhoofd, ten koste van de ervaring in het stadion zelf.


De kracht van editing, camerahoeken e.d. is groot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2022 10:51 
 
Hardtraxx Newbie

Als we het toch over Q hebben. Hebben er meerderen last met het bereiken van Q via de e-mail? Ik wacht na meerdere telefoontjes, priveberichten, e-mails en alles al ruim twee maanden op een antwoord op een probleem. Heb al tientallen keren een herinnering gestuurd, maar niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2022 10:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Markm93 schreef:
Als we het toch over Q hebben. Hebben er meerderen last met het bereiken van Q via de e-mail? Ik wacht na meerdere telefoontjes, priveberichten, e-mails en alles al ruim twee maanden op een antwoord op een probleem. Heb al tientallen keren een herinnering gestuurd, maar niks.


Ja de klantenservice (of het ontbreken ervan) is echt schandalig slecht bij Q dit is al lange tijd zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2022 10:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dit is al lang zo inderdaad, ik kreeg een antwoord over een vraag over Defqon.1 (die ik weken van te voren stuurde) twee weken nadat Defqon.1 was afgelopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2022 11:08 
 
Hardtraxxer

RTM93 schreef:
MaartenV schreef:
Hier een kort verslagje, alle plussen en minnen zijn al zo een beetje genoemd.

Om het kort te houden: Ik vond het fantastisch! Maar dat komt ook omdat het voor mij weer de eerste keer was sinds 2009, en de tijd heeft niet stil gestaan, dat was wel te merken. Zany en Qreator gooiden flink met classics, iets wat ik alleen maar kan waarderen, en was erg leuk om erin te komen. Dat erin komen duurde dan ook niet lang, meteen volle bak feest linksvoor :clap:
Soundrush werd ik positief door verrast. Man wat een set zeg, echt gaaf! DBSTF was ook geweldig!

Het podium, tja, groots en gaaf, maar ik snapte hem niet helemaal, niet te lang over nagedacht en dacht op een gegeven moment van het zal wel. Maar bij thuis komst toch nog met een maat over gehad, zo van snapte jij het? Hij dus ook niet. Van veraf gezien, en dan recht ervoor, waren de effecten wél duidelijk. Infinity kijkdoos effect, en door beweegbare delen allemaal best 3d. Maar van de zijkant gezien, vanaf de decks, waar we de meeste tijd vertoefden, was het net een onsamenhangende puzzel helaas. Ik heb dan liever gewoon een '2d' stage zeg maar.
Ik vraag me toch af wanneer ze met hologrammen etc. komen, en dan i.c.m. met een 2d stage, want dit was hem niet helemaal..

Verder was de rij bij de premium eigenlijk te lang, ook al waren we met 3 kwartier wel binnen, maar als ik premium heb wil ik niet langer dan een kwartier moeten wachten, wat zeg ik, helemaal niet wachten. De kluisjes bij de premium ook een ramp, dus jassen gedumpt achter een gordijn en later een kluisje geregeld.

Maar al met al een geweldige nacht gehad, en volgend jaar waarschijnlijk gewoon weer
!

Ik zal dit nooit snappen. Je betaald een premium prijs, je krijgt niet de ervaring. Je hebt eigenlijk best wel wat valide negatieve punten en dan zo makkelijk weer dezelfde keuze maken om 'gewoon' weer te gaan.

Je bent zelf onderdeel van het probleem. ;)


Ik snap wel wat jij bedoelt ;) (niet dat we elkaar perse hoeven te snappen maar toch) hier toch een stukje uitleg bij mijn standpunt.

Zeker zijn mijn punten best valide gezien de prijs, want het moet gewoon dik voor elkaar zijn bij die bedragen.
Ik heb er alleen blijkbaar niet al te zwaar aan getild.
Dat komt omdat we een bak goede zin bij ons hadden, en omdat we sinds kort weer een paar feestjes per jaar pakken. Als de rest van het feest voor ons dan wel super is, ook de premium ervaring, wachten bij entree en kluisjes even daargelaten, dan heb ik alsnog een geweldige avond en wil ik volgend jaar weer. Simpelweg omdat ik niet zoveel feesten bezoek ( laat dit totaal 4 - 5 x per jaar zijn)
Ik pak een keer Defqon een keer Qlimax en wat kleinere feesten. Als dat er veel meer zouden zijn zou ik wellicht kritischer zijn.

Anders gezegd, de positieve punten overstijgen met gemak de negatieve. Ik kwam om weer eens een keer op Qlimax te feesten en dat is gelukt :thumbsup:

Ik wilde de negatieve punten wel aanhalen omdat ik inderdaad ook vind dat het voor die prijs dik voor mekaar moet zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat dat volgende keer wel zo is.

Maar nogmaals ik snap wat jij wilt zeggen hoor en daar heb je gelijk in. Als iedereen maar gewoon blijft betalen..tja..

Verdere punten over het podium, wat hierboven staat klopt wel denk ik. Nu achteraf op video krijg ik er iig ook veel meer een beeld bij. Dat vind ik ook wel zonde. Er zijn wel een paar momenten geweest dat ik dacht van ooh dit is vet of dat is gaaf, maar het complete plaatje miste vaak wel. Op dat moment interesseerde het me niet zoveel meer en wilde ik gewoon knallen.

Verder is er vanuit Q wel een mail geweest over de negatieve punten bij de vips, daar heb ik op gereageerd, en ga er vanuit dat men wel iets doet met de feedback die ze krijgen. Moet zeggen dat ik dat de mailcommunicatie juist vaak redelijk snel vind, maar dat kan ook een kwestie van geluk zijn.. edit: ik heb ook wel eens langer moeten wachten, maar over het algemeen ben ik altijd goed geholpen na een vraag of bericht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2022 13:05 
 
Hardtraxxer

Gewoon een heel dik feest gehad weer, erin gegaan van 'dit is toch de gerecyclede 2021 qlimax' en me goed vermaakt. Volgend jaar gewoon weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2022 17:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Waarom is die bal bijna de hele show niet meer gebruikt trouwens? Dat gaf wel een vet effect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2022 18:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Railion schreef:
Waarom is die bal bijna de hele show niet meer gebruikt trouwens? Dat gaf wel een vet effect.


In het begin stond die even in de fik. En kerel ging dat ding blussen met een bus. Misschien daarom?
Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten