Mijn eerste keer Qlimax. Was eigenlijk nog één van de weinige feesten waar ik niet was geweest.
De ingang, kluisjes, munten etc. verliep, tegen m'n verwachting in, allemaal wel lekker snel.. Zo waren we al iets na 10:00 binnen.
Technoboy / AudiofreqWas eigenlijk al best wel onder de indruk van de verlichting / aankleding bij de set van Technoboy / Audiofreq. Dit beloofde veel goeds! Het was alleen lastig om een beetje redelijke plek te vinden om je te kunnen bewegen. Daarom maar naar de tribune gegaan op de korte zijde. Nadeel daar was dat je alleen maar bass hoorde, dus nadat we een broodje gegeten hadden, toch maar weer naar beneden voor de opening. In de set zelf werden wel wat leuke plaatjes gedraaid. The KGB's - Yerba Diabolika (Technoboy Mix) vind ik wel een erg lekkere track.
Opening / HeadhunterzDan de opening.. leuk gedaan. Ik moest wel even 3 keer kijken voordat ik nou zag wat het podium voorstelde. Ik vond het wel gaaf dat er in de loop van de avond steeds meer met de stage gebeurde (had dit natuurlijk wel al gehoord, maar toch leuk om het dan echt zelf te zien:)). Alleen de drukte zeg, niet normaal! Had het toch niet zó extreem verwacht. De set van Headhunterz begon erg leuk met wat oudere platen, maar daarna werd het toch wel wat minder door z'n wat nieuwere tracks. Het haalde de rode draad in de set er een beetje uit. Na ongeveer drie kwartier, met name door de drukte, toch maar weer besloten naar de tribune te gaan. We verkozen de overkill aan bass toch boven de drukte op de dansvloer: Niet echt een luxekeuze dus..
AtmozfearsEerste half uur van Atmozfears vanaf de tribune aanschouwd. Daarna naar beneden gegaan.. Nog steeds druk (het was nu 1:00 ofzo), maar Atmozfears draaide toch wel een paar hele fijne tracks. Vooral Madman op het einde
FrontlinerDan Frontliner.. ik heb niets met zijn nieuwe platen en had hier dan ook geen verwachtingen van. Maar het viel alles behalve tegen! De stage zag er ondertussen al stukken vetter uit, waardoor de beleving sowieso misschien wel anders was. Ook kwam er langzamerhand iets meer ruimte

. Ik heb me vermaakt met deze set.
Noisecontrollers Het anthem is toch wel ongelooflijk vet! Klonk heerlijk door het Geldredome.

Noisecontrollers draaide sowieso heerlijk. Veel oude platen gecombineerd met heel fijn nieuw werk.. All Around the World, So high, Samara, What?! en de nieuwe plaat waar 'ie mee afsloot, heerlijk gewoon! Ruimte was er ondertussen wel op de dansvloer en de setjes werden beter en beter.. en hierna nog meer dan 3 uur te gaan!
Ran-DSet van de avond! Ik heb de afgelopen jaren behoorlijk wat sets van Ran-D bijgewoond, waar hij verviel in traag mixwerk en meestal dezelfde platen. Dit keer was alles anders!

Super mixwerk, tempo lag heerlijk hoog, trackkeuze was goed en die nieuwe platen van hem .. FCK EDM, I Am Legion

Pounding Senses (Remix) ook altijd lekker! En die plaat waar 'ie mee afsloot

Edits en mash-ups waren ook super. Alles klopte gewoon aan deze set!
CrypsisBij deze set besloten om helemaal naar voren te gaan.. kijken hoe de sfeer hier zou zijn, want ik moet zeggen dat de sfeer er overal toch wel behoorlijk inzat (had het niet verwacht). Sfeer vooraan was niet anders dan de rest van de zaal.. Crypsis vond ik wel lekker draaien.. trackkeuze was niet heel erg spectaculair, maar z'n mixwerk en de hele beleving met de stage maakte een hoop goed. Ik heb me wederom prima vermaakt tijdens deze set! Tegen het einde van de set besloten om weer ergens halverwege de zaal te gaan staan, waar ook nog wat vrienden van ons stonden.
Hard EndingVan mij had de hardstyle nog wel even door mogen gaan eigenlijk, en ik werd met Endymion eigenlijk toch wel op m'n wenken bediend. Is toch wel de ideale overgang van het hardere werk van de hardstyle naar de Hardcore. De collab van Phuture Noize en Endymion

Vervolgens The Viper.. erg goed! Melodieuzere hardcore afgewisseld met heerlijk doorrammen. Ik heb toch wel erg staan te genieten.. de stage met al die kleuren draaide op volle toeren, heerlijk

En de ruimte die je had.. denk dat veel mensen het toch wel zat zijn met de hardcore. Het laatste halfuur was voor Partyraiser, begon heel erg fijn, alleen ik moet zeggen dat de laatste 2 á 3 platen die hij draaide toch niet echt voor mij zijn weggelegd.. is toch wel erg lomp

Tijdens de laatste anderhalf uur hardcore vond ik de opbouw in artiesten toch wel heel goed!
Ondanks dat het in het begin een beetje moeilijk inkomen was door de drukte, heb ik achteraf toch een geweldige avond gehad!

Mooie stage en heerlijke setjes gehoord! Het was mijn eerste Qlimax, maar zeker voor herhaling vatbaar. Geen last gehad van (vervelende) buitenlanders (op het hee-hoo tijdens de eerste paar setjes na) en uiteindelijk was er meer dan genoeg ruimte! Fijn ook dat je je water gewoon in de Wc kon bijvullen (munten van 2,60 zijn immers al duur zat). Tot volgend jaar!