Kevin-Raw schreef:
Jaa ik maak me er ook neit zo druk om. Maar op hysteria stonden wel 2 hondjes lekker te snuffelen. Of het om echte drugshonden ging weet ik niet, maar die hond sprong toch vaak gelijk naar de ballen toe, en die mensen mochten mooi mee naar achter. Maar HMH zal het wel meevallen

Een echte drugshond springt niet op, dat is pure intimidatie om te zien hoe je reageert. Echte drugshonden zullen steeds gewoon rustig gaan zitten langs de persoon bij wie drugs geroken word, en dan ben je de sjaak. Wie is al ooit met de billen bloot gemoeten? Ik vraag me af in hoeverre mate ze je kleding checken, en dan bedoel ik niet je standaard zakken maar voelen op verborgen compartimenten in kleding?
Ook hier in België aan de Nederlandse grens is regelmatig drugscontrole met een hond, dit is ook zo een hond die misschien wel wat weed kan ruiken, maar heus geen pillen of coke, het merendeel van het werk gebeurt bij die honden door de agent, die erop getrained is om op je reactie te letten, en op basis daarvan je zal meenemen voor controle.
Dit zijn trouwens de echte (zie je een ander ras, is het meestal larie):