Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2024 22:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Martin Waus schreef:
Helicaze schreef:
Word nou niet echt warm van RR eigenlijk...


Hoeft ook niet. Mocht die er staan mooi weg blijven!

Moet jij nou, ouwe brombeer
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2024 22:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Martin Waus schreef:
Helicaze schreef:
Word nou niet echt warm van RR eigenlijk...


Hoeft ook niet. Mocht die er staan mooi weg blijven!

Moet jij nou, ouwe brombeer


Waarschijnlijk een boterham met kaka teveel gegeten toen hij in de bajes zat
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2024 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Waarschijnlijk een boterham met kaka teveel gegeten toen hij in de bajes zat


Uw eigen kaka opeten is niet wettelijk verplicht, dat is maar een aanbeveling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2024 22:27 
 
Hardtraxxer

Gevoelsmatig ligt voor mij de ‘huidige classics grens’ meer bij 2017/2018 dan 2020. 2020 is echt nog te recent ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2024 23:56 
 
Hardtraxx Veteran

2020 is Corona, dat mag echt bij lange na nog niet classic worden genoemd. Raw vind ik 2015/2016 wel beetje de scheidslijn mbt classic, misschien beetje 2017.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2024 11:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
2020 is Corona, dat mag echt bij lange na nog niet classic worden genoemd. Raw vind ik 2015/2016 wel beetje de scheidslijn mbt classic, misschien beetje 2017.


Vind dat persoonlijk meten met 2 maten. Toen de eerste Tijdmachine feesten en classics setjes kwamen, waren de meeste platen nog geen 4 jaar oud, en dat is een gemiddelde. En dat wordt nu als de gouden standaard gezien, terwijl het geen haar anders is dan nu.

Dat is omdat hardstyle toen een switch maakte van het nu-style stijltje naar meer het "iedereen gebruikt een noisecontrollers kick" tijdperk. Dat gebeurde ook met early podia op feesten als Defqon.1, wat de grey werd, toen het naar nu-style ging. En dat was nog niet eens 3 jaar.

Nu heb je ook een behoorlijke switch gehad naar het tijdperk met meer overdreven piepkicks en zaagkicks en alle jostiband instrumenten er tussen.

Betekent dat dat als je nu een classics feest in de zelfde trend als al het voorgaande zou doen dat alles van 2020 is? Nee, het is een uiterste, op de eerste classics feesten draaiden ze ook niet alleen maar 2010 spul, maar het is perfect in lijn met wat de standaard voor classics was in dit genre.

tl;dr, het gaat niet alleen om hoe ver je terug telt, maar hoe het genre is veranderd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2024 18:38 
 
Hardtraxx Veteran

100% meten met 2 maten! Alleen tracks die tijdens Corona zijn geproduceerd en die dan nu als classics worden bestempeld op een classic feest is fucking weird, want gevoelsmatig is het gewoon 2 jaar geleden ofso. Maar ben volledig met je eens meten met 2 maten. Het is super subjectief af en toe, want weet nog dat iedereen blij was toen DR What we are draaiden op Defqon en dat was een nieuw plaat. Dus het is mega subjectief
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2024 18:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er is natuurlijk ook een verschil tussen dat een genre toen 10 jaar oud was t.o.v. van een scène die 20/25 jaar oud is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2024 19:01 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Word nou niet echt warm van RR eigenlijk...

Gelukkig kun je genoeg zweten in Autotron hé
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2024 19:30 
 
Hardtraxxer

Radical als artist special :drool: heb tot nu toe altijd genoten van zijn ‘classic’ setjes op z’n eigen feesten. Hopelijk geven ze hem dan wel 90 minuten :yay: . Maar zou mij ook niets verbazen als het warface wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2024 06:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hopelijk komt unresolved dit jaar weer :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2024 08:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
corneelwr schreef:
Broken Balance schreef:
Zou persoonlijk ook liever een One Man Army setje zien.

Annihilate en dat 2e album zijn al in zat Crypsis en Chain Reaction setjes doodgedraaid, plus de productiekwaliteit van One Man Army is echt stukken beter dan al het voorgaande.

Nee Dennis, te nieuw. Bij deze bepaald.

Ga niet naar een classics feestje/concept om per sé de allerhoogste productiekwaliteit te horen, anders kunnen ze net zo goed de hele avond nieuwe platen gaan draaien toch? :P


Classics feesten of niet, imo is One Man Army alsnog een beter album dan de voorgaande twee.

Daarnaast heeft Shockerz al aangegeven dat dit feest 2012 - 2018 is.
2015 is bijna 10 jaar geleden, TOMA is gewoon een classic.

Over 12 jaar is alles wat je nu hebt ook classics. Voor algemene muziek is alles wat in de jaren 50's tot 00's gemaakt is ook onderhand al classics.

Ik snap dat de spectrum strijders op de krochten van dit forum en in de krochten van het internet alles moeten segmenteren in miniscule hokjes zodat er geen greintje van andere muziek bij in komt, anders valt er niet voort te leven. Maar naar de realiteit kijkende en kijkende naar de periode wanneer als eerste hardstyle classics feesten tevoorschijn kwamen (2012) is alles voor 2020 al gewoon een classic.

Volledig mee oneens. Of iets nou goed is of niet, ik vind er niks classic aan. Ben op het feest geweest en heb die periode veel naar RR geluisterd, maar voor mij verre van classic. Ondanks dat het al bijna 10 jaar terug is. Annihilate en TSoS geven mij dat gevoel veel meer, echt de begindagen van de raw en een wat kleinere scene, het begin van Loudness etc etc.

Maar vind je evengoed een mooie keerl. Fijne maandag makker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2024 09:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tracks van 10 jaar oud geen classics.

Is goed Corneel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2024 09:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Tracks van 10 jaar oud geen classics.

Is goed Corneel.

Jij vindt platen van 3 jaar oud al classics man lapzwans.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2024 09:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
2020 is Corona, dat mag echt bij lange na nog niet classic worden genoemd. Raw vind ik 2015/2016 wel beetje de scheidslijn mbt classic, misschien beetje 2017.


Misschien moeten we over een jaartje ofzo gewoon een nieuw evenement in het leven roepen waar alleen maar Covid Classics gedraaid mogen worden. Genoeg platen in die tijd uitgebracht die we veel te weinig op events hebben gehoord :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2024 09:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lapz Wans wie is dat
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2024 10:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fantazoo schreef:
Misschien moeten we over een jaartje ofzo gewoon een nieuw evenement in het leven roepen waar alleen maar Covid Classics gedraaid mogen worden. Genoeg platen in die tijd uitgebracht die we veel te weinig op events hebben gehoord :P


En dan iedereen verplicht zo'n mondkapje op en 1,5 meter afstand houden
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2024 14:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

edit lama
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2024 19:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maar wanneer is dan Resonate? Want eigenlijk was dat afgelopen jaar een mooi alternatief voor ADE en wilden we dat dit jaar weer doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2024 20:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Benieuwd of Resonate nog terugkomt? Was vorig jaar ook verre van uitverkocht dacht ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2024 23:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Volledig mee oneens. Of iets nou goed is of niet, ik vind er niks classic aan.


Tja, je mag je eigen definities voor jezelf natuurlijk overal aan hangen, niemand die je kan dwingen het anders te doen.

Uiteindelijk wordt de definitie van een classic er niet anders op. En het is toch grotendeels bepaald door de feesten die er om gegeven worden en de veranderingen in een genre, niet wat een dood forum er van vindt.

Pipa schreef:
100% meten met 2 maten! Alleen tracks die tijdens Corona zijn geproduceerd en die dan nu als classics worden bestempeld op een classic feest is fucking weird, want gevoelsmatig is het gewoon 2 jaar geleden ofso.


Nu zeg je wel Corona, maar dat was 2020 - 2022. En ik heb het over alles minimaal 4 jaar geleden, wat dus juist alles voor corona is. Dan nog kijk je nu puur en alleen naar 2020, terwijl ik het ook over 2010 - 2020 heb.

Rickzel schreef:
Tracks van 10 jaar oud geen classics.

Is goed Corneel.


De geboorte van de profeet CRO luidde het einde van het classics tijdperk in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2024 23:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wanne klets
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2024 09:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Blijf erbij dat Classics gewoon geen geschikte term is om een bepaalde periode aan te duiden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2024 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De tijdsaanduiding van early hs is toch ook gewoon t/m 2005-6. De sound veranderde dermate na die tijd, qua bpm/arrangement/gebruik van commerciëlere vocalen (is ook duidelijk hoorbaar voor de gemiddelde luisteraar denk ik) dat je dat soort dingen wel gemakkelijk kunt splitsen :P Hoe moeilijk is het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2024 12:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moeten we het dan maar gewoon weer de term nu-style geven? Was toch ook aan de orde van 2008 tot 2012? :P
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten