Ontzettend vette avond gehad! Verslagje van mijn kant:
Doordat we iets later dan eigenlijk gepland vertrokken waren, kwamen we bij het Klokgebouw aan rond kwart over 12. Helaas dus Artifact moeten missen en gelukkig het meeste van Typhoon. De rij voor de munten was ontzettend lang, en aangezien we al onderweg wat gedronken hadden besloten we pas na Adaro munten te gaan halen, omdat we die set graag wilden zien. We kwamen de hoofdzaal ingelopen tijdens Typhoon die net zijn laatste paar platen erop legde. Nog wel even kunnen genieten van Glimpse Of The Future, zo onderhand het enige nummer van Typhoon dat ik wel kan waarderen, dus ik was tevreden.
Adaro 00:30-01:30Tijdens Typhoon meteen even een goede plek proberen op te zoeken waar je niet iedere keer omver wordt gelopen door VDK-boys die ongeveer 10m in alle richtingen dans/springruimte nodig hebben, en dus konden we genieten van de set. Adaro opende met Sub Sonik - Look At Me Now wat ik stiekem wel een beetje een tegenvaller vond. Om erin te komen was dit geen verkeerde set, maar het was verre van spannend. Adaro deed trouwens weer het trucje waar hij Level en Fast Lane teased, maar draaide deze helaas allebei niet!
Hij draaide onder andere verder: My Soul To Take, Oldschool Flow, Dark Universe, Do You Want Heavy, WUFU, Dark Symphony, May God Be With You All en I Am Legion.
Toen Adaro zijn laatste track had gedraaid, hadden we echt ontzettend veel behoefte aan munten en zijn deze even gaan halen. Helemaal geen rij meer gelukkig, en meteen genoeg gekocht voor de rest van de avond. Tijdens dit halfuur iets te eten gaan halen. Het enige wat ik van Dark Pact zijn set heb meegekregen is dat Get Hit werd gedraaid, die ik hoorde vanuit een andere zaal. Vervolgens zijn we alvast richting zaal 2 gelopen voor Prefix & Density.
Prefix & Density 02:00-03:00Eenmaal in zaal 2 aangekomen merkte je meteen dat het liefhebber gehalte hier een stuk hoger lag. P&D gooide er bijvoorbeeld Execute op (niet eens zo'n geweldige track), maar kregen meteen heel de zaal mee. Het enthousiasme van beide heren achter de draaitafels is ook echt geweldig om te zien. De sfeer zat er hier ontzettend goed in, die ik het afgelopen 1,5 uur wel een beetje gemist had in zaal 1. Helaas stonden deze mannen tegelijk met B-Front die ik toch wel heel graag weer eens wilde zien, dus net iets na half 3 vertrokken zijn we weer vertrokken naar zaal 1.
Prefix & Density draaiden o.a: Never Come Close, Artillery, Phuture Propaganda, Realm Of Terror, Execute, WUFU en nog enkele TBA's.
B-Front 02:30-03:30Rond kwart voor 3 kwamen we dus de eerste zaal weer binnengelopen. Dit was een set waar ik erg naar uitgekeken had na zijn Loudness favorites mix. De sfeer die ik gemist had tijdens Adaro zat er ineens weer helemaal in. B-Front kreeg continu het publiek mee (nog een mooi filmpje met Mysterias

), en hij draaide de ene na de andere vette track. Ontzettend genoten van deze set!
B-Front draaide onder andere: Mysterias, Witch, Blackness, Ghost Town, Again We Will Rise, Hard Bass Junkie (Digital Punk Remix), Psycho, Divine, Endless Path en Magic.
Titanomachy Live 03:30-04:00Titanomachy Live had ik nog nooit gezien, dus ik was hier erg benieuwd naar, en natuurlijk ook wie de Dj was die hij had meegebracht. Titan begon al meteen goed toen hij opende met Remember Me, en de sfeer zat er meteen weer in. Na ongeveer een kwartier verscheen High Voltage op het podium, de 'mystery guest' dus, en zij draaiden samen hun nieuwe collab.
Titan draaide verder nog o.a: Apocalypse, Sentinel, Hooked, The One Who Knocks, Chainsaw, COASK (Titanomachy Edit) en hij sloot af met Flip Uhm Op Z'n Kantje (Tha Playah Remix).
E-Force 04:00-05:00Het plan was eigenlijk om meteen na Titan naar Main Concern te gaan, maar we moesten even wachten op een maat, dus zijn we nog even bij E-Force gebleven. E-Force is voor mij als dj niet echt meer interessant omdat hij vaak ongeveer dezelfde lijst neerzet. Schijnbaar heeft E-Force toch wel een ander soort setje neergezet dan het afgelopen jaar, maar daar hebben wij niet lang meer op gewacht, want na ongeveer een kwartier zijn we naar Main Concern gegaan.
E-Force heeft in deze tijd nog gedraaid: Freakz, Blood Written, Underground Tacticz (E-Force & Luna Remix), Shade Of The Night en Open The Gates.
Main Concern 04:00-05:30Main Concern had ik nog nooit live gezien, dus ik was echt zeer benieuwd hiernaar. Ook een van de sets waar ik zeer naar uit had gekeken. Het verschil in geluid met zaal 1 was direct merkbaar, vooral bass-overkill, maar dat mocht de pret niet drukken natuurlijk. En dat deed het niet, want ook van deze set heb ik ontzettend kunnen genieten. Het was ook weer prettig om een zee van ruimte te hebben, want iedereen was massaal voor E-Force uitgelopen. Dit was natuurlijk prima, want wederom bleven de liefhebbers (van MC) over! Er werden ook heel veel Vazard tracks gedraaid, wat ik ook enorm kon waarderen. Bijna geen Hardtraxxers meer gezien/meet omdat ik de meeting van 4u was misgelopen, maar wel nog Frijolrojo van hier gemeet, die een maat van me aansprak of ie toevallig een Hardtraxxer was.

Nog even flink aan het trommelen geslagen, was mooi
Main Concern draaide o.a: The Debt, Fall, Thug Cookies, Out Of Control (Vazard & Delete Remix), The End, Time Has Come, Who I Really Am, The Chief (Chris One Remix), Fragile en Necroslave (N-Vitral Remix).
Hardstyle Mafia 05:30-06:30Het absolute hoogtepunt van de avond voor mij was de set van Hardstyle Mafia. Van alle sets had ik hier het meeste naar uitgekeken. Echt een partij genoten van deze tracks live, en ik denk ook wel één van de beste setjes die ik bij heb gewoond. Die tracks zijn melodieus en toch hard, heerlijk! Een aantal maten waren inmiddels richting Warface gegaan halverwege HS Mafia, maar gelukkig bleven er nog een paar vrienden over die gelukkig ook HS Mafia per se wilden zien

De set bestond voor het overgrote deel uit eigen tracks, en dat vond ik meer dan prima, daar kwam ik ten slotte voor.
HS Mafia draaide o.a: Raw Resistance, Scream, Follow Me, Total Stranger, When Winter Comes, Sound Of Victory, Hardstyle Matters (Delete Remix), World In Darkness, Something Inside Me en Syndrome.
Warface 06:00-07:00Nadat Hardstyle Mafia afgelopen was zijn we nog naar de afsluiter van de eerste zaal gegaan. Warface had gezegd dat hij wat oud Spoontech spul zou gaan draaien en dat stond me wel aan, en ook de gedachte dat vrijwel zeker The Baddest voorbij zou komen

We kwamen binnen tijdens H8M3, maar dat werd eigenlijk meteen goedgemaakt door daarna Formula 2012 erop te gooien. Nog even door een maat laten vertellen dat we in ieder geval nog Black Is... en Fast Lane hadden gemist toen we in zaal 2 stonden. Even later in de set kwam inderdaad nog The Baddest voorbij! Toen die eenmaal was afgelopen was ik echt helemaal kapot en was het mooi geweest. Er werden daarna nog een aantal hardcore tracks gedraaid.
Warface draaide o.a: H8M3, Formula 2012, Darkness Is Calling, Catalyst, Pineapple, The Baddest en Out Of Control (Destructive Tendencies Remix).
Hierna richting station gelopen, na een hele geslaagde editie te hebben gehad van Loudness!
Plus- en minpunten:+++ Hardstyle Mafia
++ Main Concern, B-Front, Prefix & Density, Titanomachy
++ The Baddest
++ Sfeer zaal 2 en later ook zaal 1, en meer dan genoeg ruimte in zaal 2
+ Prima service
+ Klein flesje water voor 1 munt
- Geen bijzonder setje van Adaro
- P&D gedeeltelijk tegelijk met B-Front
- Niet meteen munten kunnen halen aan het begin door enorme drukte