Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2020 18:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nee, ook virussen gaan van hand op hand. Daar zijn gewoon tal studies over te vinden, onder andere bij de griep, SARS en MERS. Dat jij daar niets over hebt gelezen ligt dus eerder aan jouw research.

Ik heb zelf ook mijn bedenkingen bij sommige maatregelen. Maar dat virussen van hand op hand kunnen gaan, is inmiddels echt wel goed wetenschappelijk onderbouwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2020 18:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Nee, ook virussen gaan van hand op hand.

En dat ontken ik ook niet.
Ik heb alleen nergens iets voorbij zien komen dat er een Covid-19 besmetting heeft plaatsgevonden OMDAT er handen zijn geschud.
En met het geringe aantal besmettingen op dit moment, schud ik dus prima de handen van mensen die niet ziek zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2020 18:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gaan we nog varen? :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2020 18:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Je zegt letterlijk “het zijn voornamelijk bacteriën”. Daarmee impliceer je dat virussen nauwelijks over kunnen gaan van hand op hand en dat is gewoon niet waar.

Het is een drogreden om te zeggen “ik heb het nog nooit gehoord dus zal het wel niet aannemelijk zijn”. Zo werkt het niet en daarmee ontken je ook gewoon tal van onderzoeken naar vergelijkbare virussen.

Prima dat jij handen schud, moet je helemaal zelf weten. Maar je vraagt wat er mis mee is, en hier heb je je antwoord: wetenschappelijke studies die laten zien dat virussen over kunnen gaan via handcontact.

Van mij mogen ze deze maatregel trouwens wel houden na corona :lol:
Ik mis dat handen schudden echt als kiespijn. Altijd vies gevonden, van die klamme zweethanden van anderen die weet ik veel waar hebben aangezeten. Vooral bij mijn werk met kinderen die eerst lekker in hun neus zitten grutten en je vervolgens een handje willen geven :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2020 18:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Vooral bij mijn werk met kinderen die eerst lekker in hun neus zitten grutten en je vervolgens een handje willen geven :sick:


Ik deed de hele dag niets anders op mijn werk, is juist goed voor je immuunsysteem. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2020 18:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Je zegt letterlijk “het zijn voornamelijk bacteriën”. Daarmee impliceer je dat virussen nauwelijks over kunnen gaan van hand op hand en dat is gewoon niet waar.

We hebben het over Covid-19 toch?
Dus in de context van covid-19, op dit moment, in Nederland, is de kans zo onwijs minimaal dat je besmet raakt met het coronavirus dmv handen schudden. Dus als je nu iemand een hand schud zijn het voornamelijk bacteriën die van hand op hand gaan.

Citaat:
Daarmee impliceer je

Daarin versta jij... ;)


Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor wat een ander er in verstaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2020 18:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Sarabande schreef:
Vooral bij mijn werk met kinderen die eerst lekker in hun neus zitten grutten en je vervolgens een handje willen geven :sick:


Ik deed de hele dag niets anders op mijn werk, is juist goed voor je immuunsysteem. :cool:


Da’s een fabeltje. Onderzoek laat juist zien dat handen wassen goed is voor je immuunsysteem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2020 18:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Citaat:
Je zegt letterlijk “het zijn voornamelijk bacteriën”. Daarmee impliceer je dat virussen nauwelijks over kunnen gaan van hand op hand en dat is gewoon niet waar.

We hebben het over Covid-19 toch?
Dus in de context van covid-19, op dit moment, in Nederland, is de kans zo onwijs minimaal dat je besmet raakt met het coronavirus dmv handen schudden.

De kans dat je COVID-19 krijgt op dit moment in NL is sowieso heel klein, daar staat handen schudden los van. Jij wil beweren dat we "bang zijn gemaakt om handen te schudden". Alsof geen handen schudden een onzin maatregel is, maar, nogmaals, wetenschap laat zien dat het helemaal geen onzin is.

zeke schreef:
Citaat:
Daarmee impliceer je

Daarin versta jij... ;)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor wat een ander er in verstaat.

Nu wordt hij helemaal mooi. Als taalwetenschapper kan ik je op het hart drukken dat taal niet zo werkt. Het woord "voornamelijk" impliceert wel degelijk een bepaalde interpretatie. Als je wil dat je lezer het anders verstaat, moet je een ander woord gebruiken ;)


Maar goed, laat maar. Je spreekt jezelf tegen en komt met allemaal drogredenen aanzetten. Ga lekker handjes schudden als je daar zo gelukkig van wordt. Maar ga hier niet lopen verkondigen dat de geen-handen-schudden-maatregel allemaal maar onzin is. Goeiendag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2020 19:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

En nu leg jij mij woorden in de mond.

Citaat:
Maar ga hier niet lopen verkondigen dat de geen handen schudden maatregelen allemaal maar onzin is.

Ik heb dit nergens zo gezegd.

Citaat:
Als taalwetenschapper kan ik je op het hart drukken dat taal niet zo werkt.

Dat is heel mooi.
Maar ik denk dat je me gewoon verkeerd begrijpt of dat ik het dan verkeerd uitleg. ;)

Als jij NU iemand een hand geeft, wat gaat er dan over van hand op hand... voornamelijk bacteriën en dergelijke omdat het coronavirus minimaal aanwezig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2020 20:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moeilijk leven seg, geen handen meer mogen schudden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2020 20:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als het tijdelijk is, prima. Ik hoop toch nog wel wat handen te schudden op deze aardkloot.

Ik vind het wel jammer dat de organisatie nogal schaars is in de informatie. Wel of geen mondmasker?, verplichte plaats of gewoon vrije keuze?, maximum aantal bezoekers per deel van de boot of niet? Dat zijn vragen die de laatste week in mij opkwamen. Ik merk ook op dat ik steeds ongeduldiger word om nog eens wat speciaal te mogen beleven. :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2020 20:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

zeke schreef:
En nu leg jij mij woorden in de mond.

Citaat:
Maar ga hier niet lopen verkondigen dat de geen handen schudden maatregelen allemaal maar onzin is.

Ik heb dit nergens zo gezegd.

Citaat:
Als taalwetenschapper kan ik je op het hart drukken dat taal niet zo werkt.

Dat is heel mooi.
Maar ik denk dat je me gewoon verkeerd begrijpt of dat ik het dan verkeerd uitleg. ;) .

Dat zal dan ;)

De redering klonk voor mij nogal scheef, maar ik denk inderdaad dat je het anders bedoelt dan ik het heb geïnterpreteerd. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2020 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zullen we het gewoon over de boat rave zelf houden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2020 17:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2020 20:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit topic kan daar bij helpen gok ik zo:
algemeen/corona-covid-19-topic-t69334.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2020 20:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RickZ pas je de datum en locatie even aan? Alvast dank
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2020 22:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Zullen we het gewoon over de boat rave zelf houden?

:thumbup:


Auke probeert mij over te halen om te gaan en nu vraag ik mij af waarom ik altijd zo’n principiële kut moet zijn :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2020 09:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aanwezig :yay:

Sarabande schreef:
Nee, ook virussen gaan van hand op hand. Daar zijn gewoon tal studies over te vinden, onder andere bij de griep, SARS en MERS. Dat jij daar niets over hebt gelezen ligt dus eerder aan jouw research.

Ik heb zelf ook mijn bedenkingen bij sommige maatregelen. Maar dat virussen van hand op hand kunnen gaan, is inmiddels echt wel goed wetenschappelijk onderbouwd.

Contactoverdracht is een ding, contactbesmetting niet. En daar gaat het mis bij veel instanties en adviezen. Er is zelfs een studie met sars-cov2 die laat zien dat het virus inderdaad op contacten blijft en op die manier op handen/etc terecht kan komen, maar die studie laat dus zien dat de kans op besmetting vervolgens verwaarloosbaar klein is. Alle hygienemaatregelen zijn zo goed als nutteloos. Puur op angst gebaseerd. Das net zoiets als zeggen ga maar helemaal niet meer in de auto zitten want je hebt een 0.25% (geen idee hoe hoog het daadwerkelijk is) kans op een ongeluk.

Sarabande schreef:
Auke probeert mij over te halen om te gaan en nu vraag ik mij af waarom ik altijd zo’n principiële kut moet zijn :cry:

Bij deze doet Auke nog een extra duit in het zakje
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2020 11:21 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Inno schreef:
Aanwezig :yay:

Sarabande schreef:
Nee, ook virussen gaan van hand op hand. Daar zijn gewoon tal studies over te vinden, onder andere bij de griep, SARS en MERS. Dat jij daar niets over hebt gelezen ligt dus eerder aan jouw research.

Ik heb zelf ook mijn bedenkingen bij sommige maatregelen. Maar dat virussen van hand op hand kunnen gaan, is inmiddels echt wel goed wetenschappelijk onderbouwd.

Contactoverdracht is een ding, contactbesmetting niet. En daar gaat het mis bij veel instanties en adviezen. Er is zelfs een studie met sars-cov2 die laat zien dat het virus inderdaad op contacten blijft en op die manier op handen/etc terecht kan komen, maar die studie laat dus zien dat de kans op besmetting vervolgens verwaarloosbaar klein is. Alle hygienemaatregelen zijn zo goed als nutteloos. Puur op angst gebaseerd. Das net zoiets als zeggen ga maar helemaal niet meer in de auto zitten want je hebt een 0.25% (geen idee hoe hoog het daadwerkelijk is) kans op een ongeluk.

Ik vind juist een heleboel studies waaruit blijkt dat contactbesmetting door direct hand-op-handcontact wel degelijk een ding is, en dat bijv. handen wassen wel degelijk helpt verspreiding te verminderen. Dus het lijkt me niet helemaal op angst gebaseerd. Via voorwerpen (winkelwagens, deurklinken, etc) besmet raken is inderdaad waarschijnlijk wel onzin. Hoe groot de kans is dat je daadwerkelijk besmet raakt van handen schudden weet ik niet, die zal vast ook kleiner zijn dan wanneer je de hoestdruppels van een ander inademt omdat je langere tijd met diegene in een slecht geventileerde ruimte zit. Heb je een linkje naar die studie toevallig trouwens? Ben wel benieuwd.


Inno schreef:
Sarabande schreef:
Auke probeert mij over te halen om te gaan en nu vraag ik mij af waarom ik altijd zo’n principiële kut moet zijn :cry:

Bij deze doet Auke nog een extra duit in het zakje

Als het beneden zitten is en boven staan/dansen dan ben ik bij :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2020 11:36 
 
Hardtraxx Veteran

Mensen ga eens hier heen aub: algemeen/corona-covid-19-topic-t69334.html

Het is nog steeds het Feest-topic!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2020 15:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik als zelfbenoemde viroloog ben het roerend ermee eens
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2020 15:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Er wordt toch niet geantwoord op relevante vragen over het feest. Kl*tetopic. :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2020 15:22 
 
Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:
Er wordt toch niet geantwoord op relevante vragen over het feest. Kl*te topic dit. :mad:


Theracore is niet de organisatie he! Ze zijn gewoon geboekt en hebben waarschijnlijk net zoveel info als jij online vinden kan
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2020 15:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zeg ik ook niet. Eerst zien dat dit feest nog doorgaat. Blijkbaar zit PKHS hierachter. Is wat low profile natuurlijk. Maar al is het maar Hardtraxx, vind ik het toch niet van professionaliteit getuigen om zo gebrekkig te communiceren (ook buitenom HT).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2020 15:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Om maar eens over het feest te hebben: er zit een dikke kans in dat ik wel even kom kijken op de nieuwe datum.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten