J oey schreef:
Persoonlijk trekt Qlimax mij echt totaal niet maar Hard Bass wel. Komt bij mij denk ik grotendeels door de line-up (en het concept van 4 teams vind ik ook tof). Je ziet ook dat Q-Dance wanhoopspogingen doet om marktleider te blijven (bijv. het veranderen van de manier waarop afgesloten werd op Qlimax vorig jaar). Het Power Hour van Defqon is hier ook een voorbeeld van. Q-Dance heeft zelf dus ook door dat ze aan de verliezende hand zijn en ik kan dat eigenlijk alleen maar toejuichen. Jarenlang was er hetzelfde concept bij Qlimax (never change a winning team) en nu komt er eindelijk eens de motivatie vanuit het bedrijf zelf om de festivalgangers wat interessanters voor te schotelen. Uiteraard puur speculatie dit maar ik denk dat dit zomaar eens de achterliggende gedachte kan zijn.
Zoals Qapital, een podium in het midden was volgens mij nog niet gedaan bij een hardstyle feest.
Qlimax moet je niet willen veranderen, laat dat lekker lopen en anders stop er mee. Zullen ze toch niet doen omdat Qlimax altijd binnen 1/2 uur even 1.500.000 opbrengt voor hun.
Voor die 1,5 miljoen totaal vind ik wel dat ze makkelijk iets leukers kunnen voorschotelen, paar artiesten kost echt
uiterlijk 50.000/100.000 en dan heb je het al over een overpriced line-up. Dan kunnen ze met het andere geld makkelijk een dik podium neerzetten en het concept verder uit gaan breiden.