Ik wilde graag naar prefix en density, maar de kameraad waarmee ik erheen reed, wilde pas om kwart over 12 bij mij zijn. Uiteindelijk was hij er om 1 uur eindelijk, maarja hij rijdt, dus hij bepaald. Om 2 uur waren we binnen en zijn we naar
Degos & Re-Done gelopen, was niet echt onder de indruk van de platen die ze draaiden, weet ook niet eens meer welke platen het waren en het tempo lag erg laag. Dus zijn we maar naar
Montorsi vs Sa.Vee.Oh gelopen. Die draaiden best aardig met o.a. Automatic Audio Overload (Sa.Vee.Oh remix). Maar ook hier lag het tempo laag en was ik niet echt onder de indruk.
Om half 3 naar
Beholder & Balistic gelopen, hopend op een dikke early set van hun. Daar aangekomen hoor ik Blue Horizon

, dus zijn we direct doorgelopen naar
Frequencerz, een set waar ik eigenlijk niet veel van verwachtte maar het was eigenlijk best goed. Vooral Trapped was weer eens vet om te horen. Halverwege de set eens richting de mensen van hier gelopen. Heb redelijk wat mensen gesproken: Rik, PNXRMX, Jolle, Sainen, Thera (iets later op de dag), Dawasiknie, Tel, Piaaa en Edwinn. De goede platen wisselden af met wat mindere platen dus we zijn weer richting de hardtrance tent gelopen, want mijn kameraad wilde
Scot Project zien. Toen we bij de tent aankwamen stond er maar een man of 20, en kwam dawasiknie nog even buurten (hoeveel kilometer heb je afgelegd?

), 5 minuten nadat hij wegging, omdat zo rustig was, stroomde de tent helemaal vol precies op het moment dat Scot Project moest beginnen. Die stond er volgens mij echt van te kijken, maar wat bleek, het was buiten keihard gaan regenen

, dus na die bui stroomde de tent al gauw weer leeg. Mijn kameraad wilde graag Cockroaches (Scot Project Remix) horen, maar dat zat er niet in, het was veelal nieuwer spul en dat vind ik niet echt wat aan. Volgens mij nog T (Techem) gehoord. We zijn vervolgens wat gaan eten. Daarna het laatste half uur van van
Phrantic & Intractable One wezen checken. Ik hoorde Realization of a Nightmare, Train to Nowhere, Never Enough, The Hard Way en mijn favoriete Alphaverb plaat: Stimulate Your Curiosity voorbijkomen. Ze sloten af met GTP (Technoboy Remix, denk ik)
Op dat moment zegt mijn kameraad of ik meega naar
D-Block & S-te-Fan, ik kijk hem zo aan van uhh.. Noem eens 2 goede platen van D-Block & S-te-Fan van de laatste tijd en in de tijd dat je er overna aan het denken bent, blijven we gewoon hier.

Want ik had grootse verhalen gehoord over
Mark EG en dat wilde ik voor geen goud missen. Wat een gast is dat zeg

Hij opende echt snoeihard met kicks die alle vorige kicks die ik die dag gehoord had compleet wegbliezen. Mijn kameraad zei op dat moment fuck DBSTF we blijven hier

. Ookal waren de eerste paar nummers onbekend, het ene nummer verbaasde me nog meer dan het andere nummer. En wat die gast op het podium doet, niet normaal

Het gaat hier vaak over het losgaan van Thera, wat hij overigens weer eens goed deed

, maar deze gast sloeg echt alles. Ik weet niet waar die EG in Mark EG voor staat, maar volgens mij voor extreem gek. Hij stond meer op de booth en ervoor dan erachter allerlei rare bewegingen te maken. Het was een groot spektakel om naar te kijken en vooral Enorm Grappig (EG?). Op het eind stond hij op de booth met zijn armen tussen de benen de laatste plaat erin te gooien

. Halverwege de set werden de platen voor mij wat bekender, heb o.a. Thera - Tunnel Vision en Wavolizer - Done voorbij horen komen, wat blijft die laatste plaat toch ziek. Niet te vergeten de tracks van Delete

, wat Een Geweld (EG

). Piaaa kwam naar mij toe en zei: "Jij vond dit holle kicks?", haha gelukkig zat hij ernaast, want dat was skedoedele die dat hier zei. Ik wou dat je erbij was skedoedel, want je uitspraken als live is alles hard waren op dat moment gewoon lachwekkend

Helaas bouwde hij zijn set na 3/4 af, hopelijk bewust voor Digital Punk, anders best wel jammer met Pure (BH Remix)

. Ach mijn dag kon al niet meer stuk na het horen van deze set en zijn performance was zo geweldig dat ik die laatste paar platen ook nog wel door kon komen.
Na deze heldige set zijn we naar de
Donkey Rollers gelopen met de hele groep. Het scheen (volgens dawasiknie) dat het exact dezelfde set was als vorige week. En het geluid was ook niet al te best. De set is compleet langs me heen gegaan en heb bijna alleen maar staan praten met edwinn, pnxrmx, dawasiknie en piaaa. Normaal ben ik best wel fan van de Donkey Rollers, maar na Mark EG was het echt een domper. Daarna ben ik met piaaa en tel naar
ASYS gelopen. Edwin kwamen we daar ook weer tegen. De set was op zich wel aardig, met platen als Acid Nightmare (Zany Remix), Walt - Let The Music Play en Southstylers - Jazeker (Johnny Quail Remix). Na die set ben ik even aan het strand gaan zitten, er stond op dat moment toch niets boeiend op het programma. Vervolgens zijn we nog even een minuut of 20 bij de hardcore geweest, maar dat vond ik weinig aan.
Toen rustig aan terug gelopen richting de Theracords stage voor
Thera vs Geck-o. Het begon rustig met platen als Dancing Machine, waar ik helaas niet zoveel mee heb. Maar dat veranderde al snel. De helden gooiden tussen hun eigen werk de een na de andere early plaat erin. Tatanka - Insane (Gesko Remix), de mashup van My Little Stalker, Miss Kidman on a Cruise

en Warptool

en niet te vergeten X2X (Deepack Remix)

. Was nog even zo vriendelijk om dawasiknie's drinken vast te houden zodat hij uit zijn plaat kon gaan op die track

. Verder nog Two and half Kings, Kill The Trespassers, Ding Dong, Do The Happy Face, die nieuwe Geck-o vs Thera die lekker vaag was en afgesloten met Trespassing. Wat een geweld allemaal. Ik vind de theracords platen thuis al te gek, maar live is het nog 10x beter. Op Mark EG na de beste set van de avond
Daarna nog even gebleven voor
Catatonic Overload. Heb thuis niet zoveel met hun platen, maar live klapt het er wel aardig op. Onder andere een edit van The Sexual Thrill, waarbij iedereen de mist inging bij de 2e climax

, de remix van Delete - Pulse en nog wat platen van hun laatste 2 releases. Waarvan Piaaa telkens de hele release uit de kop kende, behalve de plaat die er op was

Was op zich een prima afsluiter voor de theracords stage. Na 10 uur gingen ze nog even langer door met 2 of 3 hardcore platen, ik vond het weinig aan, maar het was in ieder geval beter dan
Tatanka die op dat moment aan het daaien was. Toen ik even naar de wc's was hoorde ik Breathe en First Match 2011 (alweer?) voorbij komen. Jezus kunnen ze die toiletten niet isoleren? Die pitchkicks waren niet om aan te horen

. Na de set van CO2 zijn we dan ook maar even gaan zitten en hoorden we op een afstandje MMA remix, Gangsta, Hardstyle Family en Feel My Fire voorbij komen

Wat een drama. Zulke platen ga je toch niet draaien 20 minuten voor de closing act. Die closing act viel me ook flink tegen. Thera draaide nog wel Doggy Style, Do The Happy Face (2e keer) en het anthem. Maar de rest waren ontiegelijk saaie breaknummers en wat hardcore. Ik had eerlijk gezegd ook nog wel wat vuurwerk verwacht, maar dat bleef uit. Naja, snel naar de kluisjes en naar huis dan maar om de drukte voor te zijn. En ik moet zeggen dat ging redelijk rap. Me kameraad moest nog wel even blazen, maar we waren voor 12 uur alweer thuis.
Plus en Minpunten:
+++ Mark EG
++ Thera & Geck-o
+ De overige setjes waar ik langer dan 5 minuten ben geweest
+ Meeting Hardtraxx
+ Korte loopafstand tussen de areas.
+ Bars
- Prijs van een muntje 2,80..
- Aankleding van de stages waar ik geweest ben, hoewel de aankleding van de stages waar ik niet was wel vet was.
- Matige afsluiting
- Vrijwel elke act op de mainstage, toen ik er langs liep was niet om aan te horen.