Verslag Ground zero 2011:
Eindelijk was het zover, het was tijd voor mijn eerste Ground Zero.
Wat had ik hier een zin in, een geweldige line-up wat wil je nog meer?
Van te voren verliep alles helaas niet volgens plan, hoop gestress over kaartjes omdat vrienden weer afhaakten en uiteindelijk weer mee gingen. Gekloot altijd daarmee..Gelukkig liep het goed af.
Maar eindelijk was de ochtend aangebroken waar ik zo lang op heb gewacht, het was tijd voor Ground Zero. In de ochtend kwam ik er nog achter dat ik 1 kaartje over had, klote zooi dacht ik.. Daar gaat me geld.
Deze nog in alle haast proberen te verkopen op Hardtraxx, maar blijkbaar begrepen ze me verkeerd dus lukte dat niet.
Maarja dan maar bij de deur verkopen voor een tientje ofzo, heb ik tenminste wat terug.
Na de hectische ochtend waarbij alles misging, kon ik eindelijk vertrekken om 10 uur. In het autootje richting me maten en daarna naar Kampen om Christiaan op te halen. De planning was dat we daar om 11:00 zouden zijn, zodat we de eerste act van de Theracords Area konden zien, wat we beloofd hadden. Helaas zat het niet mee en kwam ik voor een open brug terecht.. Dit duurde gelukkig niet lang, maar om dat verkeer weer op gang te krijgen wel.. Dus liep het een kwartier uit. Om 11:15 arriveerde we bij Christian thuis, had wel verwacht dat die klaar stond maar helaas, we moesten weer wachten.. Nog langer dus, maarja om half 12 eindelijk vertrokken uit kampen richting Bussloo. Nog even een pit/poep/plas/rook stop onderweg gehad, en voor de rest gelukkig niets meer tegen.
We kamen rond 12:15 aan in Bussloo waar het terrein van Ground Zero zich bevond.Toen we er aan kwamen konden we rustig de bordjes volgen, zodat we bij de parkeerplaats uitkwamen. Dit kostte helaas weer 10 euro, maarja dat is altijd zo moet er maar mee leven. Hier hadden we snel de auto neergezet, spulletjes gepakt en naar binnen.
Voor de ingang nog geprobeerd het kaartje wat ik over had te verkopen, dit lukte vrij snel. Er kwamen een paar Duitsers aan en die wouden hem wel kopen, ik dacht eerst 20 euro. Maarja het zijn Duitsers, dus waarom zo goedkoop? Dus heb hem maar verkocht voor €40,- altijd weer mooi mee genomen. Was een behoorlijke opluchting dat ik het kaartje kwijt was.
Nu was het tijd om maar is naar binnen te gaan. Het rare wat ik hier vond, dat je eerst het Fouilleren had en daarna pas het Kaartje scannen, nog nooit zo gezien eigenlijk. Maar maakt ook niet uit, her liep wel redelijk snel door en we waren ook zomaar binnen.
Nu we binnen waren was het maar is tijd voor het huren van een kluisje, de kicks van de hardcore tent ramde ons al om de oren. Dit beloofde dus iets goeds voor het geluid. Nadat we een kluisje hadden gehuurd en onze spulletjes netjes hadden opbergt. Was het tijd om het terrein is te verkennen. We liepen eerst langs een area, die met hout was omringt(volgens mij). Serieus wat kwam hier een kk herrie vandaan, gewoon niet normaal. Wisten we meteen dat we daar niet naar toe moesten gaan. Wij liepen lekker verder en toen zagen we de main al. Hij zag er goed uit, leuk gezicht zat erin wat met schermen werd geprojecteerd. Zag er allemaal wel leuk uit, vooral omdat ie in het water stondt was wel leuk. Helaas de muziek die er vandaan kwam was wat minder. We keken even om ons heen en rechts van ons zagen we de Theracords Area. Hier moesten we naar toe! Dat was wel duidelijk.
Aangekomen bij de Theracords Area, heerste er een enorme stilte. Het leek wel een stilte voor een storm(of beukgeweld) die er zou komen. We snapten er niets van, het was er dood stil. Dat is wel het laatste wat je verwacht van de Theracords Area. Na even rond vragen wat er was, bleek de geluids installatie aan schijt te zijn, of hij werkte even niet mee. Na 5 minuten stilte ongeveer, deed het geluid het weer. En kon Deetox haar setje vervolgen. Geen idee welk nummer ze draaide, maar het knalde wel hard. Maar helaas was het voor korte duur, want het geluid knalde er alweer uit. Geen goed teken voor de rest van de dag, maarja voor ons een excuus om het terrein verder te verkennen.
Wij maar even het terrein over, langs de main waar nog steeds softstyle uitkwam dus die liepen we maar snel voorbij. Want dat moeten we niet hebben. En we gingen maar naar de Hardcore Area, om is even lekker te hakken. Hier eenmaal aangekomen draaide volgens mij The Soundwreck ofzo, had er nog nooit van gehoord. Maar het was wel even leuk, geen idee welke tracks er voorbij kwamen want ben totaal niet thuis in de Hardcore, weet hooguit 50 tracks en dan houdt het ook op. Hier even lekker staan raggen en maaien tot 13:15, omdaarna weer naar de Theracord area te gaan voor Degos & Re-Done en natuurlijk de meeting.
Hier kwamen we net op tijd aan, want ze kwamen al op. God o god wat knalde dit setje hard, niet normaal. Staan raggen hiero niet best. Nummers als nackt, the pattern 2 en nog een lading vlogen voorbij je oren. Niet normaal en dat zo vroeg in de middag, 1 woord voor: Geniaal. Na deze set was ik eigenlijk al gesloopt of was in ieder geval al wat moe. Beloofde nog wat voor de rest van dag. Tijdens deze set ook bij de Hardtraxx meeting geweest, maar eigenlijk was de hele Theracords area 1 Hardtraxx bende. Dus specifiek 1 meeting was er niet, meeting was er gewoon de hele dag. Heerlijk was dat. Tijdens deze set ook nog even met Pieter staan te praten, die me nog een compliment gaf over mijn geniale shirt

. en dat het zo vroeg al zo kneiter hard ging _0_. Maar dit setje was eigenlijk geweldig, er was wel 1 overgang die wat slecht ging want dat vertelde Piaa mij, maar dat maakt niet uit. Maar mijn complimenten voor Degos & Re-Done.
Nu was het tijd voor The Frequencerz, dit setje knalde ook alweer als een malle niet normaal. Soms wat minder hard als de voorganger, maar dat was vooral het verschil kwa kicks. Maar alsnog was het geweldig. ik heb werkelijk waar geen idee meer welke nummers hier voorbij kwamen. Want heb niet echt opgelet was alleen maar non stop aan het door poffen. Het was in ieder geval een heerlijk setje. Mijn excuses dat ik de nummers niet meer weet, maarja het was ook een lange dag. Kan niet alles onthouden.
Hierna was het maar weer is tijd voor een setje in de Hardcore Area en dan wel: Mad Dog & Tommyknocker. Dit zou me eerste echte hardcore setje worden op een festival wat ik uit zou zien. eenmaal daar aangekomen waren ze nog niet opgekomen, dus konden we rustig naar voren lopen. eenmaal vooraan gekomen kwamen ze ook al op. Ze begonnen hun set met Refly, vindt dit persoonlijk nog wel een lekker nummer omdat ik hem zelf nog niet zo vaak live heb gehoord. Eigenlijk nog nooit, dus ik vondt het wel lekker. Tijdens dit nummer begon het buiten ook enorm te regenen echt niet normaal. Was even een wolkbreuk, wat was ik blij dat ik in een tent stond. Tijdens deze set echt aan 1 stuk door lopen raggen ging echt nergens meer over. Zullen denk ik ook nog wel wat filmpjes over verschijnen, want ik stond vooraan en regelmatig was er een camera op me kop gericht. Zou er wel niet al te fijn op staan, aangezien ik nergens rekening mee hield en gewoon fucking hard los ging XD Maarja dat zal deze week wel op youpoop komen ben ik bang voor.
Tijdens deze set opzich wel redelijk bekende nummers gehoord. Namen weet ik niet precies, maar ze staan wel op de Nosferatu cd van thrillogy, een aantal dan. 1 was in ieder geval demolution ofzo :p wel leuk nummer. Verder ook nog nothing else matters gehoord, was ook wel grappig nummertje maar niet super wow moment ofzo. En uiteindelijk sloten ze hun set af met Oh My Sun van Art of Fighters, dit is wel een geniaal nummer! serieus eerst dat opera gedoe en dan keihard en ook echt keihard rammen heerlijk

. Ook hiervoor mijn complimenten, want dit was gewoon een heerlijk setje.
Hierna wou ik eigenlijk wel even zitten want was echt compleet gesloopt, maar meneer Chukkels wou zonodig Unexist zien, nou ja dan maar zijn zin. Ik had echt verwacht toen die man opkwam met ze tattoos en brede armen dat het een zwaar beuk setje zou worden, op zeer hoog tempo. Maar dit viel behoorlijk tegen

. Het was gewoon een ordinaire hitjes parade op een laag tempo, in deze set kwam ook weer Refly voor. toen dit gebeurde vond ik het wel welletjes geweest en sleurde ik Chukkels mee om even ergens te gaan zitten. Want we gaan niet naar een hardcore hitjes parade luisteren, want dan gaat de Raw hardstyle harder.
Toen zijn we maar even een plekje gaan opzoeken waar we konden zitten, want ik moest echt even zitten als ik het vol wou houden. Want mijn benen en armen waren nu al kapot. terwijl het hardste nog moest komen xD. Nou na een kwartiertje zitten vond ik het wel weer welletjes geweest, want als je langer blijft zitten kak je natuurlijk helemaal in. en we gingen meteen maar weer naar de Theracords area.
Hier aangekomen was Mark EG aan het draaien, serieus wat is dit een held _0_. Deze man is ook echt een beest achter de draaitafels. De snoeiharde kicks vlogen om je oren, was bijna niet te geloven. Maar oh wat heerlijk. Helaas konden we maar 15 minuten van hem zien, omdat hij toen alweer klaar was. Had nu toch wel spijt van mijn zit pauze nu ik dit heb gemist. Maar voor het kwartiertje wat ik heb gezien krijgt ie mijn diepste respect want oh wat was het heerlijk.
Nu was het tijd voor The Donkey Rollers op de main stage, helaas wou chukkels niet mee omdat hij Digital punk wou zien. Dus ging ik maar alleen op pad. éenmaal aangekomen bij de main ( 2 min lopen ) waren de Donkey rollers al opgekomen. Even een leuk plekje gezocht om los te gaan en gaan met die banaan. Ik ben hier met nog 2 van Hardtraxx echt snoeihard los gegaan weet alleen niet meer wie( sorry ). Ze begonnen met Motherf*ck en the sound of beast etc. Het standaart verhaaltje. Helaas viel me het setje tegen. Dit had meerdere redenen helaas. Ten eerste het publiek ging echt amper los, serieus hoe kan je stil blijven staan op The Donkey Rollers. Ten tweede, ik had het vermoeden alsof ik het setje al eerder had gehoord. Want vrijwel alles was het zelfde als de vorige keer. Maar desondanks heb ik er van genoten en ben ik snoeihard losgegaan tussen al het stilstaand publiek. Ze keken ons overigens wel raar aan, dat we zo hard los gingen. Beetje jammer weer.. Maarja niks van aantrekken en gewoon door gaan.
Maar het was wel een leuk setje alleen jammer van het publiek en de Sfeer.
Na de set van de Donkey Rollers maar weer snel terug gegaan naar Digital punk, want hier ging het wel los dat wist ik zeker en dat was gelukkig ook zo. Hij zette nog een heerlijk halfuurtje neer. geen idee welke nummers maarja dat maakt ook niets uits zolang het maar hard gaat. Het was fijn _0_
Na deze set was het tijd voor Chain Reaction, naar deze man had ik echt uitgekeken. Want na de set die hij op Loudness neerzette wist ik al zeker dat het zou knallen. Ik had van te voren ook nog even met hem gesproken en daar vertelde hij ook al dat hij een heerlijk beuk setje neer zou zetten.
Nou en dit gebeurde ook kan ik je vertellen, oh wat was dit een heerlijk setje. Echt van genoten! nummers als Pattern 2, Furious, act of rage ofzo, the new shit of zoiets (ben niet goed in namen). En dit ging maar door op dit niveau, echt heerlijk! ben op deze set echt kapot gegaan niet normaal. Uiteindelijk sloot ie zijn set af met Chain Reaction - Victime (DJ Thera Remix). Oh god wat is dit een heerlijke plaat. Knallen wat ie doet echt niet normaal, Thera en Geck-o kwamen ook nog op het podium om nog meer sfeer te brengen geniaal! _0_ En hiermee was een einde gekomen aan de heerlijke set van Chain Reaction.
Dit was voor mij toch wel 1 van de beste sets van de dag!
Hierna was het tijd voor Geck-o en thera, helaas moest ik in het begin van deze set naar de Hardcore stage omdat een maatje van me verdwaald was.. Gekloot ook altijd, dus eerst daar maar heen gegaan. Toen ik hier aankwam was Predator bezig met zijn setje, dit ging wel snoeihard niet normaal maar had er eigenlijk geen zin in. Want wou naar Thera vs Geck-o. Hier na aandringen van een bepaalde persoon GRRRR, ben ik toch maar even gebleven. Heel toevallig kwam ik Chain Reaction hier ook weer tegen. Ik heb hem even mijn Complimenten gegeven voor zijn heerlijke set en daarna nog even lekker met hem staan te hakken! Dat was wel geniaal, snoeihard raggen op Hardcore met een geweldige hardstyle producer.
Nou ja dit maar niet al te lang gemaakt want ik moest weer naar de theracords stage, want hier waren mijn 2 grote helden nog aan het draaien.
Daar weer aangekomen waren ze gelukkig nog steeds aan het draaien en konden we nog een behoorlijke tijd van ze genieten. Dit gebeurde ook zeker, wat ging dit snoeihard. Geen idee welke tracks er voorbij kwamen want het meeste was voor mij onbekend, omdat ik die muziek thuis niet luister want daar klinkt het helaas niet. Maar hier echt mijn complimenten voor want dit was gewoon geweldig, al heb ik de helft moeten missen door mijn maten. Hierna was het alweer tijd voor de laatste set van de avond helaas.. Dan denk je toch wat gaat die tijd fucking snel..
Nou de 2 heren van Catatonic Overload kwamen op en begonnen lekker hard. Deze set helaas weer vroegtijdig moeten verlaten om dat mijn maten weer weg waren en ergens ronddwaalde.. Niet best die gozer, leek net een puppy die de hele tijd sms'de of je hem kwam ophalen. Gelukkig vond ik hem snel, want hij stond bij Tatanka

. Nou hier ff 3 nummers van gehoord en dat was niet al te best... Eerst irreplaceble en daarna Gangsters Don't Dance en daarna Breath.. Nou goedbezig kerel NOT! toen maar weer heel snel terug naar Catatonic overload om hier verder te raggen en die verliep ook goed. Heerlijk setje nog, tijdens deze set ook nog even langs Geck-o en Thera geweest om een buiging te maken voor een heerlijke setje, wat dat hadden ze wel verdient. Helaas vloog de tijd voorbij tijdens hun set en stopte hun set ook ineens.. was nogal raar, leek namelijk net of het geluid uitviel. Maar vrij snel erna gooide ze er hardcore op. Dit ging ook al snoeihard, niet mainstream maar lekkere darkcore of hoe je het maar noemt. Helaas werkten mijn benen niet meer mee, dus niet alles mee kunnen raggen. Maar gelukkig het meeste nog wel. Helaas was het hierna klaar met de set en ging de Theracords Area dicht en moesten we verplicht naar Tatanka toe :'( Dat wou ik helemaal niet, maarja het moest...
Hier aangekomen kon ik eigenlijk meteen wel weer huilend weg rennen.. Verdomme draaide die MMA verschrikkelijke house remix.. serieus hoe kan je dat doen zolaat... Echt boek deze vent nooit meer of zet hem neer als openings act.. daarna gooide die nog de Kick tool erin, die is dan wel leuk op zich. Nou ja alleen de 180bpm, want die gaat echt snoeihard helaas duurt ie maar zo kort. Hierna kregen we nog het afgrijselijke yellow submarine te horen en was het volgens mij klaar,,, Oohja Gangsta kwam ook nog voorbij

Ze leert het ook nooit helaas. Maar gelukkig was ze opgerot en was het tijd voor de eindshow.
Ik had hier persoonlijk heel veel van verwacht, want ja Dano en Thera geniale combi toch. Ze begonnen met een mee zing liedje geen idee wat maar was wel leuk. Daarna wat Dubstepp en daarna Hardstyle of eigenlijk Raw Hardstyle dat knalde wel lekker.. Maar helaas viel het me tegen .(sorry Pieter) Het was wel leuk, maar het plaatje was niet compleet... Ik miste een show.. Ja er waren vrouwen aan het dansen maar dat stelde ook niet zoveel voor. Omdat ik ze amper zag in het donker en een tegrote afstand. Gelukkig was de muziek nog wel lekker wat zich opbouwde van Hardstyle naar terror

de 2 anthems kwamen nog voorbij en daarna was het alleen maar een kick die doorging totdat hij een zeer hoog tempo haalde wat ik niet meer bij kon houden omdat ik verrot was.
Helaas was hier totaal geen show bij, ik op zich wel wat vuurwerk verwacht enz.. Maar helemaal niets, dus het viel gewoon tegen..
Na de eindshow nog een behoorlijke tijd bij de main gebleven totdat we weg moesten van de bewaking.. En we konden weer terug naar de Kluisjes... helaas was het weer voorbij, of het was wel jammer maar me benen waren er wel blij mee. Want ik was echt compleet gesloopt.
aangekomen bij de kluisjes natuurlijk de verwachte drukte, maar gelukkig kon ik snel mijn spul pakken en sleutel inleveren en me geld weer innen. Dit te hebben gedaan dachten we terug te kunnen naar de auto.. Maar ja het zal wel weer de helft van de personen die met mij meereed waren verdwenen dus mocht ik eerst weer zoeken, hun eindelijk gevonden moest ik weer wachten op Chukkels die weer op Daniel stond te wachten .. Serieus wat een gekloot..
Eindelijk onderweg naar de Auto zei christiaan ineens dat ie nog wat uit de auto van Daniel moest halen ( spulletjes ofzo) dus dat moest dan maar, want we dachten dat we op de zelfde parkeer plek bleken te staan. eenmaal aangekomen bij de auto's.. kwam Daniel tot conclusie dat zijn auto ergens anders stond en ja Chukkels moest mee lopen dus waren we verplicht te wachten.. Ik had verwacht dat dit in een kwartiertje wel gedaan zou zijn.. Maar dat bleek helas niet zo te zijn.
Was ik niet zo blij mee, want na een half uur was meneer Chukkels nog niet terug, ik probeerde hem te bellen maar ze telefoon deed het niet ofzo.. Kreeg steeds voicemail.. Leuk is dat, sta je dan om 12 uur nog op de parkeerplaats... Dus zette we maar vast de auto wat naar voren toe zodat ie wat minder ver hoefde te lopen.. Terwijl ik de auto naar voren reedt, gebeurde er iets opmerkelijks en van hoogste klasse humor.. XD heb me serieus nog nooit zo kapot gelachen op een parkeerplek..
Er waren greppels, die waren afgezet met lint. En een auto reedt er gewoon overheen SUKKEL! dus schoot ie zo de greppel in, geniaal gezicht en lachte me kapot hoe dom kun je zijn. Nou wij daar maar even heen rijden, autootje neerzetten en leedvermaak.. 10 mensen die een auto uit de greppel proberen te halen en dat het vervolgens niet lukt.. Geniaal _0_ Was een leuk tijdverdrijf terwijl we op chukkels wachtte.. Maar om 00:20 begon het toch vervelend te worden want die jongen was nog niet terug.. Dus wij maar bellen naar Daniel, bleek ie bij hem in de auto te zitten.. en al buiten te zijn.. Al die tijd voor niets gewacht! SUKKELS@@@.. Dus besloten wij ook maar om weg te gaan en de jongens maar alleen te laten stoeien met hun auto.
Eindelijk van het parkeerterrein om 5 voor half 1

was ik niet bepaald blij mee moesten we chukkels nog vinden, die bleek dus aan de andere kant te staan,

Dus konden we elkaar nooit vinden daar in het bos

Dus zochten wij maar een straatbordje op, zodat ze die in konden voeren in het gps zodat ze ons konden vinden. Na 10 min kwamen ze ook eindelijk aan en konden we eindelijk naar huis !! om kwart voor 1 .. Gelukkig hoef ik niet ver te rijden, dus dat scheelde weer.
Tijdens de reis naar huis kwamen we ook nog een grootscheepse alcohol controle tegen, helaas koste dit weer extra tijd maar ik begreep het wel. Ik heb serieus nog nooit zoveel jutten gezien als daar :p waren er echt veel

Nou ik moest ff blazen en het was correct.. Heb ik nog even gevraagd om een Bob sleuten hanger, die kreeg ook gelukkig!.
Het vreemde vond ik wel, dat er heel veel auto's aangehouden werden wat ik dan niet snap... Je gaat toch niet met drank op achter het stuur kruipen na een dag feesten? levensgevaarlijk.. Maarja die zijn ook allemaal gepakt en terrecht.
en uiteindelijk was ik om 4 uur thuis en kon ik niet slapen door de muziek wat repeat in me hoofd zit en de overdosis energie drank.. en heb ik dit kleine verslag maar geschreven.. Dit was het eigenlijk wel.
Ik wil graag alle hardtraxxers en Dj's bedanken voor deze geweldige dag _0_
Pluspunten:
+ Alle setjes in Theracords area
+ Losgaande Hardtraxxers
+ auto in greppel
+ Sfeer
+ veel losgaande mensen
+ geluid ( in theracords )
+ Tommyknocker vs mad Dog
+ weinig irritante mensen vdk
Minpunten:
- Aankleding ( al maakt het niet zoveel uit, want je komt voor muziek maar het was leuk geweest.)
- Geluid in de hardcore
-----------x10000 TATANKA
- Finale
- terugreis..
Nou ja dit is wel langgenoeg, let niet op typfouten geen zin om die eruit te vissen nu XD
Opmerking van de dag:
darkest: Heey robert wat heb jij gebruikt vandaag?
Ik: Helemaal niks want ik ben bob
Darkest: Oh sorry dacht dat je roberttt was
Serieus wat een Held _0_
Nou dit was het wel, let niet op typ fouten.. Geen zin om die eruit te vissen