Lyst schreef:
Het werkt alleen niet omdat iedereen altijd alles maar accepteert. Waar zijn de mensen die geven om de waarden en normen in muzikaal opzicht en er ook voor opkomen? Nee in plaats daarvan gaan we het goedpraten omdat het commercieel gezien beter is voor de organisatie als concurrenten kapot worden gemaakt.
Exclusiviteit in de hardstyle scene is echt een lachertje. Denk je nu echt dat er noemenswaardig aantal mensen zijn die niet naar Q-base gaan, omdat ze Tatanka in een of andere clublocatie waar nog geen 900 mensen in kunnen de week ervoor al kunnen zien? Festivals van Q-dance en B2S hebben toch veel meer te bieden dan alleen die paar artiesten? Daarnaast draaien artiesten week in week uit hetzelfde, wat is dan nog de waarde van een act exclusief hebben, als hij de hele zomer overal al te zien was. Het is gewoon puur misbruik maken van hun machtspositie.
En waar heb ik het over defqon, Hidden & Eye-D stonden geboekt voor Q-base, net als Tatanka. Complimenten voor hen overigens, want zoals ik het nu lees zijn er ook een hoop artiesten (laatst was er ook al zo'n feest waar het gros van de artiesten afzei) die dit feest laten vallen om op het grotere Q-base te draaien. Schijnbaar hebben zij die keuze dan ook gehad. Nu de rest van de artiesten nog, wat zou het mooi zijn als grote namen als Headhunterz Q-dance feesten afzeggen om op een kleinere locatie te draaien. Laat ze maar lekker in hun eigen vingers snijden met dat beleid van hun. Maarja dat zal toch wel niet gebeuren, de meeste artiesten zijn net zo slaafs als het merendeel van de hardstyle aanhang zelf.
Zie je mij het goedpraten? Ik zeg alleen dat ik het een vrij logische stap van ze vind, of het er nou mee eens ben of niet. Van mij zouden artiesten absoluut meer vrijheid moeten krijgen met dit soort dingen, maar daar heb ik het nu niet over. Ik heb het over de beweegredenen van Q-Dance, en dat dit gezien de positie waar ze in zitten een hele logische stap is. Er moet geld verdient worden, zo werkt het nou eenmaal. Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal overal, bij elk muziek genre, bij sport, bij beurzen, noem het op.
Overigens moet je wat beter lezen, aangezien ik niet impliceer dat jij het over Defqon hebt... Ik zeg alleen dat het hele Defqon/Ground Zero exclusiviteit verhaal weer heel wat anders is.