Draidy schreef:
Nerazzurro93 schreef:
Ik snap die haat van hardcore richting hardstyle nooit zo. Ik kan bijna niet begrijpen dat een hardcore liefhebber een Thera, Crypsis of Beholder waarvan de laatste twee ook wat te maken hebben/hadden met hardcore, totaal maar dan ook totaal niet kan waarderen. Volgens mij is het een kwestie van stugheid van de gabbers. Het komt veel vaker voor dat mensen van hardstyle op hardcore overstappen. Ik kan het beide erg waarderen (alleen de harde hardstyle dan).
On: prima dat er een raw hardstyle stage was op Dominator. Ik vind dat raw hardstyle meer groeit richting hardcore en dat is goed.
Ik hoor vaker verhalen dat mensen vroeger Hardcore helemaal te gek vonden en nu toch meer van de Hardstyle zijn.
Ik hoor dat zelf heel weinig, ik denk zelf dat het te maken heeft dat Hardcore van zichzelf een hardere en snellere muzieksoort is, dit zijn wel twee totaal lostaande dingen, sneller is niet direct harder, als ik op een feest bij Solutio & The I's of Radical Redemption sta vind ik toch echt harder of minstens zo hard gaan dan de gemiddelde DJ die in de hardcore tent staat, puur omdat de kicks e.d zo gruwelijk zwaar zijn. Overigens ben ik begonnen met de Hardstyle luisteren maar als ik eenmaal op een festival bij de Hardcore sta ben ik daar eigenlijk ook niet weg te krijgen, op de echt rauwe hardstyle artiesten na (RR, S&I's, Crypsis, B-Front e.d) vind ik Hardcore op een festival echt 10000x gaver dan Hardstyle op een feest.
Om een lang verhaal kort te houden, mensen die beginnen met hardstyle en naar een tijd nieuwe dingen gaan ontdekken en vaak ook hardere muziek, hardcore dus zie je veel meer, mensen die altijd hardcore hebben geluisterd zullen niet tot nauwelijk naar hardstyle gaan omdat het gewoon langzamer is en over het algemeen ook zachter, dus net zoals ik na 4 uur hardcore op een festival niet opeens naar hardstyle ga.