Vannacht teruggekomen van een fan-tas-tisch weekend Defqon. Vorig jaar was mijn eerste keer, maar dit jaar heeft dat in zoveel opzichten volledig overtroffen. Het weer zat een beetje tegen, maar in de stromende regen bij NSCLT springen, is ook hartstikke leuk. Mijn Defqon ging als volgt:
We kwamen vrijdag voor ons gevoel vrij vroeg aan bij de poort, maar er stonden, in tegenstelling tot vorig jaar, al belachelijk veel mensen te wachten. Desondanks waren we niet super lang bezig voordat we binnen waren. We twijfelden of we met veel haast op veld 2 probeerden te komen met de mogelijkheid dat we een kutplek zouden hebben of voor zekerheid kiezen en als één van de eerste op veld 3 staan. We kozen voor het laatste en daar heb ik eerlijk gezegd geen moment spijt van gehad. We stonden met onze megatent en partytent fantastisch aan de weg en vlak naast de kiosk, WC's en douches. Mede dankzij deze gunstige plek hadden we wel veel last van dronken/strak staande festivalgangers onder onze partytent. Nog voor half 4 stond alles op en hebben we de barbecue aangestoken. Ik wilde samen met een vriendin héél graag bij de opening van de Gathering zijn (want Bass Modulators en daarna NCBM). Die opening was magisch mooi btw. De nieuwe NCBM track klonk heeerlijk. Tijdens Frontliner/Max Enforcer wilde ik even muntjes gaan halen en ik heb de hele set niet meer meegemaakt. Wat een teringtyfusdrukte bij die muntenbalies. Ze gooien er ook gewoon maar 4 van de 12 open waardoor ik een uur daar heb gestaan. Wel een nieuwe vriend gemaakt in de vorm van een 60-jarige Schot met Kroatische roots. Rest van de avond zijn we bij de Blue gebleven, want ik hoorde dat de black toch niet zo tof was.
De zaterdag begon vrij vroeg, want na 7 uur kreeg ik geen oog meer dicht. Een aantal vrienden die alleen de zaterdag gingen, waren er ook al vrij vroeg dus om 12 uur stonden we bij Dr Rude. Wat een fout was dat zeg. Godverdomme wat kut. Ik heb denk ik nog nooit zoiets kuts meegemaakt op een festival en dan te bedenken dat het stukje over Brennan Heart nog moet komen. Gewoon lekker Live the moment op het moment van de climax naar een anti mixen toch.

De rest van de dag een beetje geschakeld tussen Red, Blue, UV en Purple (JNXD

). Tijdens het Power Hour lekker droog bij JNXD gestaan. Had Rush On nog nooit live gehoord, maar die kan ik ook weer van m'n lijstje afstrepen. Lekkere plaat blijft dat. Hele toffe sfeer in die tent ook. Daarna even terug naar de tent gegaan en om 19:00 weer naar de main, want Bass Modulators kwam. Als grote verrassing kwam Noisecontrollers er ook nog even bij waardoor mijn dag nóg beter werd. Toen het zonnetje er ook nog eens bij kwam, kon mijn dag niet meer stuk. Na BM héél gauw naar Blue gelopen voor Delete VIP en man, man, man wat was dat vet zeg!

Er liepen best veel mensen weg wat ik totaal niet begreep, maar misschien hadden ze dit geweld gewoon niet verwacht. Toen Delete afgelopen was, ben ik als de hazewindhond richting de Red gegaan voor B-Front. Die man stelt echt nooit teleur. Alle favoriete tracks kwamen voorbij en ook een paar nieuwe pareltjes. Heel erg terecht dat hij zo laat op een overvolle main mag draaien. Daarna RR was een teleurstelling (niet anders verwacht). De eindshow daarentegen vond ik wel erg vet. Vuurwerk was vele malen beter dan vorig jaar. De afterparty maar laten schieten, want ik was echt veel te moe. Nog wel een uurtje bij de tent gezeten.
Op de zondag had ik eigenlijk maar één ding wat ik écht moest voltooien. NSCLT voor de eerste keer bijwonen. Net voordat ik weg wilde lopen, begon het keihard te regenen. Maar echt KEIhard. Even een aantal minuten gewacht totdat het iets zachter ging en toen toch maar gegaan, want ik wilde het echt meemaken. Gelukkig nog op tijd om de nieuwe tracks mee te maken

Echt keihard genoten! Daarna weer voor een paar uurtjes terug naar de tent, want de slechte nachtrust brak me flink op. Om 6 uur wilde ik weer graag terug zijn, want NC draaide toen op UV en hij had volgens zichzelf een verrassing. Nou dan ben ik van de partij hoor. We vertrokken iets eerder waardoor ik een deel van Blademasterz meemaakte. Althans, ik dacht toch echt op de timetable gezien te hebben dat onze grote vriend Brennan Heart als Blademasterz zou draaien. Ik heb de laatste 6 nummers gehoord en daar zat geen één Blademasterz track bij. Het was echt tergend kut en verschrikkelijk. Noisecontrollers maakte alles wel goed gelukkig! Met als verrassing dat Sander van Doorn erbij kwam en hun nieuwe track was ook best wel leuk! Stipt 19;00 ook weer vertrokken, want ik wilde mijn trommelvliezen niet kapot laten door de muziek van Zatox. Toen maar even lekker in die zweefmolen geweest. Wat echt super gaaf was. Nu heb ik een mooi beeld van hoe alles er van boven uit ziet en hoe belachelijk groot het is. Na dat ritje gingen we richting de main voor de afsluiting der afsluitingen.
We stonden op de heuvel aan de rechterkant van de main en zagen megagroot de letters P en O op het podium staan waardoor we al bijna stonden te juichen bij de gedachte dat Project One de legends zouden zijn. Toen omgeroepen werd dat The Prophet en Technoboy gingen draaien, zakte mijn humeur van heel goed naar vrij kut. Ik heb gewoon niet zo heel veel met die twee. Maar toen kwam het magische kippenvelmoment. Ik hoorde de eerste deuntjes van Dragonborn door de luidsprekers en wist eigenlijk al hoe laat het was, maar op het moment dat er gezegd werd dat Headhunterz er ook was, brak iedereen de mainstage af. Het geschreeuw en gejuich was echt zo mooi. Je kunt het een beetje vergelijken met het moment wanneer er een penalty gescoord wordt. Iedereen staat vol spanning te wachten en ineens komt die ontlading. Rock Civilization, Reignite, Colors etc. Ze kwamen allemaal voorbij. Daarna Atmozfears en ook Frequencerz waren ook beide echt fantastisch. Heel veel nieuwe nummers met tussendoor een paar oudere parels (Men of Steel, Discorecord). De afsluiting met het vuurwerk was ook weer heel tof.
Al met al een heeerlijk weekend.
+++++++ NCBM - See the light, de terugkeer van Headhunterz
++++ NSCLT, JNXD, Frequencerz, Atmozfears, NCBM, Delete VIP, B-Front
++ De Kroatische Schot genaamd 'Silver Fox' waarmee ik een uur heb staan praten over drank en drugs (No Lil Kleine)
+ De zon die er soms doorheen kwam
- De modder op de heuvels waardoor ik nog maar net een nekhernia heb kunnen voorkomen
-- Radical Redemption en het CONSTANTE 'he-ho'
--- Brennan Heart die gewoon lekker schijt heeft aan het feit dat hij als Blademasterz staat
----- Dr Rude en z'n kutte muzieksmaak