dawasiknie schreef:
Verhaal
Ik zie het precies andersom, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen anders is. Ik vond Defqon in Almere juist niet zo speciaal. Dat was gewoon een gevarieerd hard dance feest met de nadruk op hardstyle en nergens het gevoel van 'dit is hét festival'. Het lag aan het strand, er was goede muziek, allemaal prima, maar ik vond het niet anders genoeg dan andere feesten. Nu is dat anders, MAAR alleen als je een weekend ticket neemt. Als je er alleen de zaterdag was dan geloof ik best dat het er niet zo uitspringt. De locatie heeft niet datgene wat Almere had, maar heeft weer wat Lowlands heeft. Je bent redelijk snel van de ene naar de andere kant en je kunt er fucking veel mensen kwijt. We hadden zelfs plek om los te gaan op de main tijdens Headhunterz, kun je nagaan. Maar Defqon Extended heeft weer iets wat Lowlands niet heeft en wat de zaterdag van Defqon alleen ook niet heeft, en dat is de hele opbouw er naartoe. De pre-party, de selectie van area's op vrijdag en de q-dance elite showcase op vrijdag. Dan de 'main' dag met alle area's, de mainstage, de area's vol en de eindshow. En als je nog wakker wil blijven, krijg je de mogelijkheid om de hele nacht eten te halen en in de radio studio door te feesten. Dat is naar mijn mening allemaal perfect in elkaar gezet om het gevoel mee te geven dat Defqon wél hét festival is en met dat gevoel stond ik daar de hele tijd: "Defqon is hét festival en de rest zijn 'maar' feesten."
Tuurlijk hebben ze ook foutjes gemaakt. Coone zo laat zetten, Geck-o en Deetox tegelijk. Misschien de focus wat van de muziek gehaald om op de ervaring te richten. Hopelijk komt dat volgend jaar terug en stoppen ze wat meer diversiteit in de lineup. Wat meer kwaliteitscontrole (laat Bass Chaserz en HSB maar thuis), wat minder hardstyle en bijvoorbeeld een (goede!) dubstep area zou mij goed bevallen, of een paar dubstep namen in de white. Verder vond ik alles prima. Geen probleem dat er geen early was op zaterdag, want dat hadden we op vrijdag al gehad (tot 9 uur kunnen feesten op early waardoor je er echt goed inkomt en alsnog naar iets anders opbouwen, namelijk de vrijdagavond en zaterdag - ideaal!).
Ik vind dat iedereen die mainstream hs een beetje kan hebben volgend jaar gewoon een extended ticket moet halen om het uit te proberen. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat het het 5x vetter maakt.