Oxbow schreef:
dawasiknie schreef:
Ik zal mezelf maar even citeren van PF:
Op organisatorisch vlak een geweldig feest. Alles was perfect geregeld, overal erg goed geluid, snelle bediening bij de barren, genoeg WC's, zo goed mogelijk gebruik gemaakt van de aanwezige infrastructuur. En net als de afgelopen 3 jaar heb ik me prima vermaakt.
Maar dit feest is niet meer bijzonder en uitgemolken tot het bot. Als dit feest de naam Defqon niet zou hebben, dan had Q-dance dit voor de helft nog niet uitverkocht. Dit feest heeeft helemaal niets meer het Defqon van vroeger te maken. In Almere was dit een uniek feest door de locatie en de bijzondere sfeer die er hing. Je kon mensen stikjaloers maken als je zei dat je er bij was (mede door de drama-kaartverkoop). Maar nu kan Defqon zich nauwelijks meer onderscheiden van de concurrentie. Het terrein is sfeerloos en de overkill aan hardstyle is begint enge vormen aan te nemen (3/4 dagen lang met als toppunt 4 hs-stages op zaterdag!). En nu was Defqon altijd al een groot feest (ook in Almere) maar deze editie gaf me pas echt het gevoel dat ik op een plofkip-party was. Zo veel mogelijk mensen dat terrein opproppen en ze zo lang mogelijk de muziek door de strot duwen tot ze het zat zijn. Alles voor de massa, zoveel mogelijk geld genereren.
Ik ben dan ook bang dat Q-dance zich heel lelijk heeft verkeken op deze zet om er een meerdaags feest van te maken. In ieder geval niet in deze vorm en niet tegen deze prijzen, wat ook te zien was aan de kaartverkoop en de zwarthandel. Ik pass ervoor in ieder geval. Net als waarschijnlijk heel veel Nederlanders dat zullen doen voor de komende edities. En zodra men in het buitenland ook verder is het organiseren van harddance-feesten, is Defqon klaar om begraven te worden op die begraafplaats naast Walibi.
Wat geweldig verwoordt dit.

Inderdaad! Precies mijn woorden! DefQon is DefQon niet meer! Ik gaf het dit jaar wederom een kans, maar ik heb het nu wel gezien! Niets kan tippen aan de locatie in Almere, dit is gewoon uitgemolken tot op het bot. Het hele sfeertje van zon, zee, strand en exclusiviteit is weg. Ach, gelukkig hebben we Decibel nog!