Ik zeg al een paar keer van "dit gaat mijn laatste keer worden", maar keer op keer heb ik een goud weekend en denk ik: volgend jaar gewoon weer. En dat is dit jaar niet anders haha, wat een heerlijk weekend hebben we weer gehad zeg. Enorm veel leuke en nieuwe mensen leren kennen, top! De aankomst is jaar in jaar uit chaotisch en zwaar met al het gesjouw, maar zodra je gesetteld bent op de camping wordt het op en top genieten en dat is het allemaal waard, ondanks dat de camping wel een zooitje blijft met bepaalde dingen zoals de krapte en drukte op de WC's in de ochtend.
Donderdag gestart bij Angerfist (veel te druk). Daarna veel bij de Magenta silent wezen hangen maar op EMS na weinig van de muziek meegekregen en vooral veel wezen ouwehoeren en bier drinken (halve liters voor €7.75 hielp daarin goed mee

). Uiteindelijk nog naar TNT geweest en dat was wel erg dik. Ook prima te doen voor gathering begrippen qua warmte, geluid en drukte (stonden linksvoor ergens).
Het was een kleine teleurstelling dat de piratenzender niet meer aanwezig was bij de silent disco after. Hierdoor donderdags maar even geweest en lekker optijd de tent opgezocht.
Vrijdag na een klein rondje gestart bij onze Cro. Hele toffe set! Gaaf voor hen ook dat het al gelijk redelijk vol stond. Geluid was ook echt heerlijk afgesteld op de Orange

Via een uitstapje op de Gold bij Degos & Re-Done geweest die weer een leuke platenkeuze hadden (openen met Midnight en daarna Killing Scum (Promo Remix) draaien en het kan al niet meer stuk). Vervolgens terug naar de Orange voor Geck-o, weer een heerlijke set uiteraard en top sfeer. Zelfde kan gezegd worden voor Melo-3 en Bioweapon. Album van Bioweapon kwam live echt lekker door!
Na een stukje bij de Drum & Bass op de Pink te hebben gekeken (als liefhebber daarvan kon het niet ontbreken) was het tijd voor Scot Project. Toch wel een van de leukste sets van het weekend. Groot fan van zijn oude platen en verder had de muziek zoveel drive en energie

. Afgesloten op de main voor B-Front (What We Are op de Red horen was toch wel echt genieten hoor) en de Spotlight van D-Block & S-Te-Fan was ook heel erg tof gedaan.
Deze avond wel nog bij de Silent geweest en, doordat we de koelkast backstage redelijk leeg hebben gezopen, het nog redelijk bont gemaakt ook

was echt genieten geblazen daar. Top sets van Jones & Jay Reeve ook, inclusief MC Barry (Fronliner)
Zaterdag rustig opgestart bij wat Early bij Sunny D. Daarna naar mijn favoriete maffe Spanjaard Solstice geweest, lekker vertoeven in de buitenlucht daar. Verder was de zaterdag vooral veel pendelen tussen Magenta en UV. Op de UV bij The Pitcher en Jay Reeve nog geweest en van beide genoten. Vooral bij The Pitcher kende ik veel van zijn nieuwe platen niet, maar sommige klonken echt tof! Op de Magenta bij Pat B (bijzonder vooral) en Zany (Sterk begin met o.a. Razr, maar daarna redelijk bergafwaarts gegaan). Tijdens Power Hour er mooi niet heen geweest, is mijn 7e keer Defqon en heb het nog nooit gezien

wel enorm genoten toen van de set van Pila met o.a. Straight On 2007, Evolution Of Style en Floor Massacre.
In de avond eventjes bij de Silver geweest tijdens Dither, maar vond het niet zo heel veel tbh. Verder eigenlijk hele avond Magenta geweest. Deepack was eerste stuk echt heel vet (The Hose - My Little Stalker

) maar 2e deel helaas een stuk minder. Tatanka was erg lekker op wat Wild Motherfuckers platen na waar ik weinig mee kan, maar die knakker gaat wel even Zappaman - Rude Talk draaien

letterlijk nog nooit live gehoord, dus die kan ik van de lijst afstrepen. Daarna is Luna compleet langs me heen gegaan (behalve Digital Nation, rot ff een heel eind op met die plaat) en Donkey Rollers was top, maar volgens mij exact hetzelfde als op VWAB Fusion.
Eindshow pakte mij niet echt helaas. Ook geen platen die me echt zijn blijven hangen. Silent Disco after was daarentegen wel weer heerlijk. Prachtige taferelen daar gezien en het bier vloeide er weer goed in...

En de muziek was ook gewoon top, van alles en nog wat gehoord. Laatste set met Jump classics was ook verrassend goed geslaagd, openen met Tranceball 2008
Zondag halverwege Bold Action binnengevallen en dit was echt perfect inkomen. Paar Qult plaatjes, volgens mij ook wat Trance gehoord, Vengaboys en wat Early platen als Thugs, Masterblade, Cocaine MF en Boys Interface. Toneshifterz op de Magenta was leuk, maar niet heel bijzonder. Geck-o zijn set op de White behoort voor mij ook tot een van de leukere sets van het weekend. Werd nog even een waterballonnengevecht uit het niets georganiseerd en platen waren stuk voor stuk top, en heerlijk nog Seizure - Informer op het einde.
Na Geck-o de Blue opgezocht voor Phuture Noize, echt stervenswarm in die tent was het zeg. Buiten dat was het op de laatste 10-15 min na wel echt genieten qua platen en sfeer! Terug bij de Magenta voor Max Enforcer maar dat vond ik grotendeels echt afzien, wat een draak van een set heeft hij neergezet.... Daarna eventjes bijgekomen voor het moment waar ik het meest benieuwd naar was: de Legends.
Ik blijf het jammer vinden dat het 2000-2005 tijdperk slechts 20 minuten aan bod kwam waarvan de helft ook nog gare kick edits waren. Wel een hoop hits gehoord als Our Power, Age of Reversed Basse en Acid Nightmare, maar had hier toch een stuk meer van gehoopt en verwacht. Ik had geen vol uur verwacht hoor, maar 20 minuten was wel heel erg kort, 35-40 minuten was ik al zeer content mee geweest. Maar alles daarna is me echt enorm meegevallen. Wat een fantastische reis was dit zeg. Vooral het 2005-2010 en 2010-2015 tijdperk heb ik meerdere keren met een big smile en een bak kippenvel daar gestaan. Ook heerlijk dat deze perioden veel tijd kregen (volgens mij respectievelijk ongeveer 70 en 80 minuten). Platenkeuze was ook zeker niet mis: Life Beyond Earth met originele kicks, Househeads, E=NC2, Space We Created, The KGB's - Infinity (Technoboy Ruff Mix) en Zany & DV8 - The Anthem (

). Ook is het mij in positieve zin opgevallen dat ik onzettend veel Noisecontrollers platen heb gehoord in deze periodes, wat een discografie blijft hij hebben. Verder waren er natuurlijk ook heel veel hitjes in deze jaren te horen, maar in combinatie met dat we met bijna de hele groep bij elkaar stonden en de goede sfeer op de Red bleef het genieten geblazen.
Ook de 2015-2020 periode stelde niet teleur met enorm veel leuke platen en zelfs het laatste blok viel mij reuze mee. Natuurlijk een paar missers (Outsiders

) maar het had veel erger gekund. Eindshow vond ik qua lichtshow en platenkeuze een heel stuk beter dan verwacht. Die vuurwerkflitsen tijdens A Storm is Coming was vooral echt supervet gedaan. En Awaken in de eindshow was ook echt top
Uiteindelijk toch weer een stuk langer verslag dan dat ik vooraf in gedachten had zoals altijd, maar wat maakt het uit. Als we weer een leuke groep bij elkaar kunnen vormen, volgend jaar vast wel weer erbij!