Martin schreef:
Revolting Against schreef:
Maar de stream zal inderdaad wel even aan gaan dit weekend.
Kijk uit naar het verslag!
Bij deze:
Donderdag De eerste klanken van Defqon galmden door m’n autospeakers op weg naar huis van werk. File richting huis viel mee. Stream had zuivere audio, precies wat je mag verwachten van Q-dance. Vertile trapte af, maar eerlijk is eerlijk: het was allemaal redelijk voorspelbaar. Wildstylez deed er nog een schepje bovenop met de standaard crowdpleasers. Heeft die man eigenlijk nooit genoeg van Lose My Mind of Lost in Paradise? Wel klein hoogtepuntje: de nieuwe P1. Ook The Upside Down kwam voorbij, als je die dan weer hoort denk je ten eerste: ja briljant, ten tweede: komt pas uit in de nieuwe IJstijd.
Op tijd m’n bed in gegaan, want vrijdag gewoon weer een werkdag.
VrijdagDe dag begon rustig, buiten een beetje miezer. Ideaal Defqon-weer voor de stream. Op kantoor nog even met een collega de sets van gister besproken en wat werkzaamheden afgerond voordat de stream weer aan ging. Peacock na een kwartiertje geskipt, wat een onzin. Werd aangekondigd als ‘mastermind’, maar moet het hebben van kinderliedjes met een kick er onder. Playbackende zangers en zogenaamd bespeelde instrumenten, nee drama. Tot overmaat van ramp ook nog Mouth of Madness als MC erbij.
Rond 14:00 door met Galactixx. Stage zag er kleiner uit dan normaal en inmiddels is het wel duidelijk dat de Q-dance stagebouwers aan hun creatieve limiet zitten. Set was dikke prima, wat mij betreft hoe je de RED wél zou moeten beginnen. En wat een verademing om DV8 te horen i.p.v. Villain.
Tussen de sets door even naar het watertappunt op de zaak gelopen, want de zon brak inmiddels flink door. Daarna geluncht (sandwich met tonijn, 2 muntjes) en terug naar de stream voor Adrenalize & Atmozfears. Platen doen het altijd goed met een zonnetje dat schijnt. Maar wat een een draak is die Release edit. En oja, 2 keer If I Lose Myself edit in 1 set? En Galactixx ook nog ervoor..
Tijdens D-Sturb & Aversion werd het volume opgeschroefd; de bas dreunde mee op het toetsenbord. Gelukkig bleef de sfeer op de werkvloer relaxed. Geen vechtpartijen gezien.
Tijdens Dual Damage eerste bacootje ingeschonken op de vrijdagmiddagborrel. De kantoorhond begon inmiddels loopings te maken door de piep- en blafkicks die in morsecode voorbij kwamen. Ik snap de hype niet zo goed, maar ok, ik zal wel een hardstyle boomer zijn.
Rond 17:30 met de pendelbus richting huis en daar even een fatsoenlijke bodem gelegd (macaroni ovenschotel) voordat Zatox begon. Lekkere set, precies goed met een bord op schoot. Oh ja, Timmy Trumpet als gast van Coone op de main was natuurlijk te idioot voor woorden. What’s next Steve Aoki met zijn taarten?
Brennan Heart daarna even gekeken. Zoals altijd een mix van skihut, The Voice achtige nummers en slappe kicks met een vleugje drama. Bovendien erg makkelijk scoren met zijn edit/remix van Wildest Dreams. Weinig verrassends. Outsiders en B-Front zijn niet mijn ding, dus even de hond uitgelaten en een wandeling gemaakt. De avond afgesloten met de heren D-Block & S-te-Fan. Meer dan terecht in de spotlight en geniaal dat ze ook nog een stukje Ghost Stories deden. Wat mij betreft de set van het weekend.
ZaterdagLekker uitgeslapen. Even in de slaapkamer de merchandise bezocht voor een outfit en daarna langs de supermarkt voor boodschappen. Onderweg een paar mede-streamers gespot aan hun Defqon-shirt te zien. Eenmaal thuis even een rondje gedaan. De sfeer zat er goed in, vooral in slaapkamer 1 (puberdochter) en badkamer (vrouw).
De dag begonnen met Isaac, altijd goed. Daarna weer Vertile, maar jeetje een uur lang dat geschreeuw leek wel alsof ik naar een Linkin Park concert aan het kijken was. Bovendien nagenoeg dezelfde set als donderdag.
Gevolgd door Power Hour, wat nog steeds voelt als de auditie van ADHD op speed. Ondanks dat is het altijd wel altijd een set waarvoor de stream uitkomst biedt omdat er van alles en nog wat gebeurd. Maar het was denk ik wel de meest tegenvallende editie ooit. Altijd mooi ook zo’n volkszanger die er dan staat en dat er een paar duizend buitenlanders schaapachtig staan te kijken wie dit nu is.
Daarna de Daybreak Sessions, een hoogtepunt op deze matte zaterdag. Na de Daybreak Sessions even wezen schijten.
Toiletten waren opvallend schoon, mogelijk dankzij een recent schoonmaakmoment van mijn vrouw. Qua avondeten beperkte keuze: pizza of patat. Pizza gekozen, vier munten.
Sickmode en Adjuzt geskipt, niet mijn ding. En hierna ging het wat mij betreft bergafwaarts. Paul Elstak op de mainstage, really? Heeft die man niet genoeg in the picture gestaan? De hele downfall van de stage die dag gaf ook wel precies aan wat de status van hardstyle/RED op dit moment is. Lekker vroeg beuken en steeds een tandje harder. Klein stukje SZP en Hard Driver gezien, was ok. We besloten dus maar bij de Endshow weer aan te haken. Wat een tegenvaller. Show was ok, maar daar hoort ook muziek bij. Geen plaat gehoord die me direct pakte als Timeless, Gravity of Destiny. Daarna met wat vrienden geborreld en oude sets terug gekeken als oude lullen die vonden dat vroeger alles beter was.
Zondag Vandaag wakker geworden met lichte kater na de zaterdagavondborrel. Geen energie voor poespas, dus ik bleef binnen met de airco aan. Op het programma: chillmodus, wat snacks, en barbecue later op de dag. De Legends ‘set’ vond ik geniaal. Echt een showcase van wat hardstyle is. Buiten beschouwing gelaten dat het natuurlijk een beetje koddig is dat DJ’s wat aan knoppen staan te draaien bij een pre-recorded set maar goed.
Sfeer zat er goed in en zoals hier ook al eerder aangegeven, het publiek ging veel losser dan bij piep- en zaagkicks. Einde nog best wel even trots gevoel dat iedereen inclusief Heady op het podium stond. Tijdens de eindshow Lose My Mind was jammer, maar ik snap dat ze even doorgingen op de evergreens der hardstyle.
Al met al wel prima vermaakt dit weekend. Geen FOMO gehad.